Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-------- Toukotuhisijat vko 11 --------

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini oli pissassa yhdellä plussalla. Ärsyttävää, pitää huomenna viedä sitten pissanäyte labraan tutkittavaksi. Muuten kaikki oli ihan ok. Hemoglobiini oli laskenut 116, mutta ainakin edellisissä raskauksissa se oli taas noussut loppua kohden reilusti yli 120, joten luotan, että nytkin menee samalla tavalla. Neuvolatahti kiihtyy loppua kohden, edellisestä käynnistä on kaksi viikkoa ja seuraava käynti on taas reilun parin viikon päästä, onko muualla kuin Helsingissä sama käytäntö.

Kestovaippoja en ole käyttänyt kahden ensimmäisen kanssa, mutta nyt olen miettinyt, että pitäiskö tällä viimeisellä kerralla ainakin osakäyttöä kokeilla.

Osaisiko jo kertoa. että toimivatko kestovaipat sellaisen vauvan kanssa, jolla on oikeastaan aina vähän kakkaa housussa, eli jokainen pieru tulee varrella ja pieruja tulee jatkuvasti? Molemmat vauvat ovat olleet sellaisia, joten odotan tämän kolmannenkin suoliston toiminnan olevan samaa sorttia.

Mietin myös, että helpoin ja varmaan halvinkin systeemi olisi harso-villakuori, mutta vanhana atoopikkona ja hikipäänä ajatus villahousuista kutittaa ihan kamalasti ja myöskin hiostaa varsinkin kesää ajatellen. Toisaalta kyllä muoviset kertsitkin hiostavat.

Vierailija
2/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina kävin taas kontrollissa keskussairaalassa. Tämä kotilomailu oli taasen pehmentänyt paikkoja, mutta eivät ottaneet osastolle, koska kohdunkaulanpituus oli edelleen sen 2.5cm.

Napakoita harjotussuppareita tulee päiväpäivältä enemmän, mutta niinpäs on tullut edellisissäkin raskauksissa näillä viikoilla. Nyt vielä viikko varovaisuutta ja sitten kuulemma voi vauva syntyäkin ettei tarvitsisi enää tehohoitoa yliopistosairaalassa.

Ei kyllä tunnu siltä että tämä ulos täältä ennenaikasesti tulisi, vaikka paikat onkin melko kypsät. Tuntuu siltä että toukokuun lopussa vielä kärvistelen vauvamahan kanssa.

Kestoilusta on ollut puhetta, mutta minäkin tunnustan olevani liian laiska pyykkäämään vaippapyykkiä. Muutenkaan meillä ei pesukone pyöri kuin pari kertaa viikossa, koskapyykkiä ei niin vain kerry.

Kierrätystä harrastan kyllä eli vaunut ovat kierrätyskamaa, vatteita kierrätän itsekin kovalla tahdilla ja pojan vaatekaappi koostuu pitkälti lahjotetuista vaatteista. Käytetty tavara on ihan yhtä hyvää kuin uutenakin ostettu. Nuo vaunutkin ovat kuin uudet edelleen,vaikka käyttäjiä onkin ollut jo kaksi ja kolmas syntyy siis pian.

Mitenkäs paljon olette muuten tehneet hankintoja vauvaa varten? Joko kaikki on valmiina vai jätättekö viime tippaan kuten itse tällä kertaa ajattelin tehdä. Tilanahtaus pakottaa venyttämään noita valmisteluja. Vauvanvaatteille ei ole minkäänlaista paikkaa ja pinnasänkykin saaolla osina niin kauan kunneson varmaa että vauva nukkuu omassasängyssä eikä meidän välissä kuten kuopus teki.

Nyt pitää lähtee tarkastamaan onko ukko vielä katolla vai hengetönnä pihamaalla...

Ronnika rv31+0, JEEEE!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Viime viikon vietin töissä, torstai-iltaan asti sujuikin jotenkuten. To-iltana oli lonkat niin kipeenä, et en saanu kissan lautasta lattialta. Perjantain olin viä töissä. Viikonloppu ei tuonu juuri helpotusta ja tänään sit valvotun yön jälkeen annoin periks ja menin lääkärille. Pääsiäisen yli nyt on saikkua ja komento hakee sit lisää. On kuulemma parempi olla kotona ilman kipulääkettä, kun töissä kipulääkkeellä. Tosin Panadol on ainoo, jota oon ottanu. Lääkäri puhu Panacodista, mut en halunnu ottaa.

Semmosta täällä. Tuntuu et töihin ei enää voimia ja haluakaan, kun tietää kuinka kipee on sieltä kotiutuessa. Onneks ei oo supistuksia ja paikat on kiinni.

Seuraava nlakäynti on ens maanantaina, kun tulee 30 viikkoa täyteen, sit niitä alkaa olla 2 viikon välein. Ötökkä kieppuu mahassa edestakasi, välillä potkii kylkiin, välillä virtsarakkoon. Vilkkaan oloinen kaveri on.

Vauvan vaatteiden pesu ja silitys houkuttelis, mut yritän vielä hillitä himoani. Muuten täällä on jo kohta sänkykin pedattuna:) Kestovaippoja oon miettiny, mut epäilen, ettei musta oo siihen. Olishan se mahtava teko ja pienentäs huimasti roskavuorta, mut jotenkin aattelen, et kun eka vauva on tulos ja kaikki tuntuu oudolta ja uudelta ja vähä pelottavaltaki, en taho ottaa sitäkin uutta juttua ajateltavaks. Pohdin asiaa jos kaikki rupee sujumaan vauvan kans ja energiaa riittää. Hatunnosto kestoilijoille. Vaikka kai siihenkin rutiini tulis, kun vaan opettelis..

Hyvää viikkoa kaikille!

Norpanpoikanen, rv 29+1

Vierailija
4/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan virkuisena vielä koneella kirjoittelen. Nyt kun mies vie lapsen tarhaan ja ite saa vaan olla, alkaa rytmi muuttua yö valvomiseksi ja aamu nukkumiseksi. Viimeyönä nukuin jotenkin levottomasti tai näin jotain ahdistavaa unta, tai närästi... En kyllä muista mitään muuta, kuin että oli jotenkin huono olla. Tänään suppareita tullu vähempi, mutta tullu kuitenkin ja aika pitkiä. Keskiviikkona olisi sitten se neuvola ja lääkäri.

Tytön kanssa aloitin kestoilut vasta kun ikää oli jo yli 6kk ja silloin kestoilin lähinnä kotosalla. Nyt ajattelin aloittaa heti, mutta edelleen taidan pysyä osa-aika kestoilijana. Vauvan vaatteita kierrätän esikoiselta, minkä pystyn. Hameita en ehkä kuitenkaan taida pojalle pukea ; ) ja kirppiksiltäkin yritän tehdä löytöjä, ja kaverilta ostan myös. Pitää kuitenkin tunnustaa, että nyt jo olen joitakin pojille sopivia vaatteita ostellut kaupasta. Ihania retro kuoseja lähinnä. Tytölle olen koittanut valita ainakin haalareissa ja muissakin vaatteissa molemmille sopivia värejä, mutta nuo ihan pienet(joita paljon saatiin myös lahjaksi) tahtoo olla pääasiassa vaaleanpunaista ja söpöä. Sänky on mun serkkupojan vanha, kaukalo kaverilta ostettu, sitteri lainattu... No onhan noita jo tossakin, vaikka ensin ajattelin et ei meillä oo oikein mitään kierrätettyä. Yllätin siis itseni ;D

Joo, mutta nyt pesulle ja sänkyyn lukemaan iltasaduksi naistenlehteä!

Hyvää yötä toivoopi Tähti ja maha rv 28+4

Vierailija
5/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pitäis mennä jo nukkumaan kun muutenki päivisin väsyttää. Ekaa kertaa kirjottelen. Vauvalle ei vielä juuri mitään valmiina, kaikki on kuitenkin olemassa, kun on jo kolmas tämä. Tuntuu vaan että on nuo vauvan tarvikeet on vähän levällään. Kai niitä pitäis pikku hiljaa alkaa järjesteeleen, tilanpuute vaan vaivaa meilläkin.

Ens viikolla neuvola ja siitä eteenpäin joka toinen viikko. Kauhean nopeesti menny tämä raskaus vaikka eiköhän se loppua kohden tunnu aika hidastuvan, onneks tulee kevät.

Kestovaippoja ajattelin minäkin nyt eka kertaa kokeilla, osa aikasesti. Ostin kirppikseltä pari sellasta allinone vaippaa. Mutta täytyy katella miten sitä sitte jaksaa.

Hyviä öitä kaikille.

nanna:) rv 29+0

Vierailija
6/33 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olis tekemistä,mutta piti tulla tänne hiukka lukemaan ja näköjään kirjoittamaankin.

Olin eilen vyöhyketerapeutilla ja teki kyllä eetua. Jos olisin kovasti isorikas niin siellä kyllä voisin rampata ihan vakituisesti. Vaivat on taas pikkaset vähemmät ja tuli siinä saatua muutakin terapiaa sivussa. Maha on kuin maapallo ja jatkaa kasvuaan. Mullakin supistuksia tulee ihan koko ajan, tekee tyyliin ihan mitä vaan. Välillä tuntuu, että mikään ei ole hyvä. Niin pitkästi on vielä matkaa maaliin, että oikein hiukan harmittaa kun tietää, että näitä vaivoja saa sietää vielä viikkoja ja olo ei luutavasti kauheasti parane ennen kuin nämät syntyvät.

Joku tuossa kyseli kestoilusta ja siitä miten sopivat vauvalle, jolla on " aina" kakkaa vaipassa. Mun molemmat muksut ovta olleet ihan samanlaisia alkuun ja itse kyllä olin kovasti tyytyväinen siihen, että oli kestovaipat, sillä kertisten kulutus olis ollu jotain ihan kauheeta (jaa minäkö pihi?). Sen verran pakkomielteinen nimittäin olen, että vaippa vaihdettiin aika taajaan eli aina kun tuli kakka. Meillä on ihan vauvana oltu harsoissa ja PUL kuorissa, öisin sisätaskuvaipassa ja villapöksyissä. Villapöksyt eivät muuten hiosta olleskaan vaan ovat hyvin ilmavat. Mun pojat ovat molemmat kauheita hikiheikkejä ja koskaan eivät ole olleet vaivaantuneita villapöksyistä. Moni tossa mietti, josko hiukka kokeilis ja en nyt malta olla rohkaisematta. Jos vaikka yhden tai kakskin vaippaa päivässä korvaa kestovaipalla niin se tekee jo aika paljon. Mun yleinen neuvo on, että ylipäätänsä ei kannata ostaa jotain yhtä vaippaa kauheesti vaan alottaa just hyvin pienellä, koska vaipa ja vauvat on niin erilaisia. Mikä sopii yhdelle ei välttämättä oo toisen juttu. Paljon siiskokeilumieltä ja rohkeutta. Mulla on edelleen se yhdennäkönen kestovaippailukuvaus, jossa on paljon myös ihan tee-se-itse naisen juttuja, mutta saa siitä irti paljon sellanenkin joka turvaa ostovaippoihin ja halua pikkasen kokeilla. Jos haluaa niin kyrka73@gmail.com Ei maks mittään ;) Niin jamitä tulee pyykkäämiseen niin siinä nevaipat menee muun pyykin ohessa. Ei ne pyykkimääriä taivaisiin nosta. Vaiva se on kaupastakin vaippoja kantaa (korostuu meidän taloudessa, kun ei ole omaa autoa).

Tämmösiä, nyt täytyy hilpasta tekemään hommia, jotta pääsis nukkumaankin.

:) Kyrk@ & Tiitiäiset rv 30

omalla tyylillään taaplaillen

Vierailija
7/33 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis: ikävä kuulla, että jouduit kiikuttelemaan näytteitä labraan! Toivottavasti kaikki hyvin! Kyrk@ jo ehtikin noihin sun pohdintoihin vastailla, mutta komppailen täältä myös, että osittaiskestoilukin kannattaa! (sen erään laskelman mukaan taloudellinen säästö per vuosi, ilman jätemaksujen huomiointia, on 100e, jos päivittäin käyttää yhden kestovaipan, 200 jo 2vaippaa jne,. ja säästyyhän siinä sitten luontoakin 365/730 kertakäyttöstä vaippaa vähemmän) Villakuoret ei hiosta, vaan tosiasiassa on eks parhaiten hengittävä vaippakuori, jollei jopa hengittävin! Hahtuvalangasta neulotut pökät ei omasta mielestäni kutia, eikä esikoinen reagoinut niihin. Toisaalta siellä on alla sisävaippa, joten eipä se villa kovin laajalta osalta ole paljasta ihoa vasten. käy kurkkimassa http://www.kestovaippainfo.fi/ sieltä löydät keskusteluista ja tietokannoista paljon apua alkuun! Tsemppiä kestoihin tutustumisessa.

Lopuista hankinnoista. Vielä olis mm imetystyyny ja unipussi hankkimatta. Tietty varmaan jotain unohtuneita pikkujuttuja sekä sitten niitä, joita ei viittis hankkia " turhaan" (rintakumit & -rintapumppu). Muutoin pitäis olla kikki kasassa. Tosin, jos asukki on tyttö, tullaan lompakko suuntaamaan vaatekauppaa. Ei muutoin, mutta pesin varastosta vauvanvaatteet ja tajusin, että vaikka ollaan muka ostettu esikoiselle neutraaleja vaatteita, on ne oikeasti aika poikaleimaisia. Enkä jotenkin koe mukavaksi pukea pientä prinsessaa vaaleansinisiin tai autokuvioituihin vaatteisiin jatkuvasti. Eli jotain tyttömäistä pitää hankkia, mikäli tulokas on neiti.. Ylipäätään mitään isompaa/kalliimpaa ei oo tarvinnu ostaa uutena hoitopöytää lukuun ottamatta (mutta senkin hyötykäyttö jatkossa on jo suunniteltuna), muutamat vaippajutut on tullu hankittua, kun osa esikoisen aikaisista myytiin eteenpäin eikä niitä ihan pieniä vaippoja esikoisella edes ollut. Eli aika kierrätyksellä mennään tän pikkukakkosen kanssa.

Huomenna olis neuvola. Pitäis saada lähete sinne synnytyssuunnittelukäyntiin. Eli huomiseksi pitää olla synnäri päätettynä. Miehen kanssa sitä oon tässä pähkäilly enemmän ja vähemmän. Kättärin haikaranpesä houkutti, mut kriteerit sinne pääsyyn on tiukemmat kuin vuonna 2004, joten ei päästä.. Tammisaari olisi jotenkin Jorvia mukavampi, mutta etäisyyden takia (melkein) mahdoton vaihtoehto, joten Jorviin suunnataan. Eiköhän se oo ihan yhtä hyvä sitten viimekädessä, kunhan vaan asennoituu ite oikein..

Nyt nukkumatin maailmaan

JN + masukaveri 32+2

Vierailija
8/33 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin neuvolasta ja täti sano, että sokeriavot olivat koholla, tosin hyvin vähän. Nyt sitten ootellaan jatkotutkimuksia tyks:iin ja pitäis tota ruokavaliota vähän seurata. Samalla sekunnilla, kun täti sano, että rasvat vähiin, mun alko tehdä mieli tirisevää pitsaa, valkosipulilla ; ) Paino ei kyllä ollu noussu, laskenut itseasiassa. Yhteensä on nyt siis tullut alle 3kg. Että se käyrä näytti tosi hyvältä. Maha kasvaa keskellä käyrää ja kaikki pitäisi olla muutenkin kunnossa.

Tytöllä alkoi taas vatsatauti eilen. Suunnilleen kuukausi sitten oli edellinen ja tässä välissä viikon ripuli ja pari korvatulehdusta ja silmätulehdusta. Saisi jo olla hetken taukoa näissä taudeissa. Tarhassa on kuulemma jo kolmas eri vatsatauti liikkeellä tän vuoden puolella... Kivaa!

Imetystyynyn minäkin meinaan hankkia tätä vauvaa varten. Kokeilin sellaista kaverilla kerran kun imetin tyttöä ja musta se tuntu tosi hyvältä. Sen saan myös käytettynä ostettua. Hoitoalusta pitäisi vielä hankkia ja sitten luulen että kaikki on valmiina. Isoin ja kallein hankinta oli tuplarattaat.

Nyt taidan mennä koittamaan, josko toi typy suostuisi jotain syömään.

Viikon jatkoja kaikille äideille ja masuille!

Tähti77 ja maha rv 28+6

Vierailija
9/33 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne suunnalle ei mitään kummempia. Oma olo ei oo muuttunu mihinkään suuntaan eikä parisuhteessakaan oo mitään muutosta tapahtunu. Näillä mennään. Alkaa turhauttamaan jo.

Hankinnoista on ollut juttua. Ja kierrättämisestä. Me ei ostettu uutena esikoista varten muuta kuin vaunut, jos oikein muistan. Pinnasänky saatiin ja hoitopöytä löyty kirpparilta. Turvakaukalo ostettiin tuttavalta. Vaatteita saatiin paljon lainaan ja hieman omaksikin. Muutenkin ollaan suosittu näissä hankinnoissa kierrättämistä jo ihan rahatilanteen takia. Mm. pojan lastensänkykin on tuttavilta ostettu. Kirppareilta on myös suurin osa pojan vaatteista ja itseasiassa kaikki ulkopuvut on saatu/ostettu käytettynä. Tätä toista varten pitäisi hankkia sitteri ja itkuhälytin. Esikoisen aikainen sitteri hajosi, oli se tosin jo aika vanhakin. Käytettynä olen yrittänyt katsella, vielä ei ole löytynyt sopivaa.

Joku kirjoitteli vaatteista, että ovat poikavoittoisia. Meillä on todellakin neutraaleja vaatteet aina kokoon 68 asti. Sen jälkeen vaatteet ovat selvästikin poikamaisia, että jos meille tyttö tulee niin pitää meidänkin suunnata askeleet kohti vaatekauppoja.

Mukavaa loppuviikkoa äideille ja masukeille!

Amy, esikoinen 1v6kk ja " Hippu" rv 31+2

Vierailija
10/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen neuvolassa, jossa mun tarkasteli th-opiskelija, itteäni ei yhtään haitannut,sitä kyllä vähän jännitti. Ainoa ikävä juttu etten voinu kysellä niin paljon kuin olisin halunnut, koska se ei osannut oikeen vastata juuta eikä jaata.Se mun " oma" neuvola-akka teki toisessa huoneessa jotain omiansa.

Painoa tullu yhteensä koko raskaudessa 9 kg , turvotusta on, sf-mitta oli 29 cm, pissa oli puhdas ja verenpaineet ok. Mä joudun nyt sitten sinne sokerirasitukseen. Mun ajatukset on vähän kaksjakoiset siitä. Toisaalta hyvähän kai on tarkastuttaa sokrut, mutta kaikki ylimääräinen hössötys saa mut näkemään punaista... Okei mäkin voin kattoo peiliin, mulla oli lievää ylipainoa jo ennen odotusta, muttei mitään terveys ongelmia ikinä. Possu mikä possu=) Täytyy tänään varaa se aika labraan ja mennä juomaan jotain fucking litkuja.

Kierrätyksestä sen verran, että lähes kaikki meijän vauvanvaatteet on kirppiksiltä tai tuttavilta. Joitain on ostanut, jos on ollut jotain aivan ihania ja muutamat kledjut oon ihan ommellutkin. Ja olen jo nyt päättänyt että kaikki mä laitan kiertoon sitämukaa kun pieniksi jää. Ainoa mitä aion säästää on oma tekemät vaatteet, kestovaipat ja kutomukset. Jos en saa enempää lapsia, niin ompahan jotain millä voi leveillä lapselle kun se on aikuinen..." kato mitä äiti teki sulle kun olit pieni" =)

Vähän henkilökohtasempaa kysymistä seuraavaksi: Onks teillä seksielämä ihan terässä viellä? Mä oon ollu aina aika " seksuaalinen ihminen" ja tuun huonolle tuulelle jos makkarissa ei suju. Nyt tuntuu että vähän hiljaista pitelee...Siis ei mies kieltäydy jos teen aloitteen, mutta ei ite laita tikkua ristiin. Mulla ei kyllä ole mikään viettelijä olo tän mahan kaa, eikä mitkään alusvaatteet enään näytä miltään päällä, eikä kroppa taivu mihkään suuntaan... Onneksi tää on ohi menevää!!! Mä niiiin odotan, että olen taas joskus minä itse,omassa kropassa!!

Siihen asti täytyy varmaan tyytyä siihen ainoaan asentoon mikä enää onnistuu (takaapäin), kerran viikossa ja nuolla näppejään=)

-kiitos ja anteeksi-

T: Sokeripossu rv 29+4

Vierailija
11/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkaa loma......

masunasu08 kyseli seksi elämästä. alkuraskaudessa väsytti 24/7 niin ei oikein ollut ekana mielessä. Keskiraskaudessa oli jo suht normaalia toimintaa peiton alla. Nyt taas on hiljais eloa. Toisaalta jokin aika sitten touhuilun jälkeen vuodin verta, joten mies on varmaan ei ole oike uskaltanut ehdotellakaan. Lopussa on tarkoitus väikkä väkisellä ,jos ei ala käynnistyyn. aloitteen tekijä olen pääasiassa saanut olla raskauden aikan, mies ei ole vielä kertaakaa kieltäytynyt.

Tulipas sepostus.

Maha alkaa olla kaikissa askareissa jo tiellä.

-pikkukolmonen3 ja massu 33-

Vierailija
12/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ok. Nyt on 12kg tullut yhteensä raskauden aikana ja kaikki on pääosin mahassa..

Tuosta seksielämästä, eli meillä alku oli tod.hiljasta ja keskivaiheella jonkin verran tuli harrastettua mut nyt on taas ollu tosi hiljasta. Mulla on silti vähän sama juttu että tuun kiukkuselle tuulelle jos mitään ei tapahdu, sit sit sitä alkaa vähän etääntymäänki toisesta jotenki... Mies ei kans tee aloitteita... ja ollaanhan me asiasta puhuttukin, se antaa mulle tilaa olla eikä se voi tietääkkään koska mulla on sellane olo että " pystyn" sitä harrastamaan. Jos oon esim. syöny niin ei tuu kuuloonkaa muutamaan tuntiin että mihinkää pystyy..

Nyt oon silti alkanu miettimään kun mulla on noi liitoskivut ollu aika ikäviä että mahtaako se vaikuttaa niihin jotenki ja sit mietein sitäki et uskaltaako sitä harrastaa jos synnytys alkaaki käynnistymään, vai onko siinä jokin " raja" ?

Vierailija
13/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät vaan hupenee. Mietin tänään aamulla että onhan siihen LA:aan vielä 7 viikkoa, mutta huomasin juuri että vaan 54 päivää. Se jotenkin tuntuu vähemmältä ;-)

Joku täällä kirjoittelikin että ihanaa päästä takaisin " omaan kroppaan" . Niin totta omasta mielestänikin! Koitin tänään juosta metroon että olisin ehtinyt, unohtui vaan että on raskaana. Ja ai että oli tuskallista! Tekee niin mieli juosta ja liikkua normaalisti, laittaa kengät jalkaan ilman tuolia, nukkua yö yhteen menoon ilman yöllistä pissahätää, syödä tulisia ruokia illalla ilman närästystä... ja tätä valituslistaa voisi jatkaa ikuisuuksiin!!

Tänään Lappiin 3,5 viikoksi ;-) Neuvola täti laittoi vielä viime hetkellä ä-poliklinikalle Jorviin. Halusivat kai varmistua että vauva kasvaa tarpeeksi kuin SF-käyrä on viime viikkoina noussut aika hiljallee. Mutta, kaikki hyvin 32+1 ja masuvauvalla oli painoa 2100g, ja oli kääntynytkin jo oikein päin. Ihan kiva oli käydä kontrollissa kuin on noin pitkään reissussa. Verenpaineet, sokerit & hemppa ollut niin hyviä että ei niitäkään tarvitse miettiä.

Kiva lukea keskustelua noista kestoista - pitää sitä varmaan kokeilla kun elämä vauvan kanssa on " normalisoitunut" . Ajattelin kokeilla niitä äippäpakkauksen kestoja.

Minä palailen sitten aktiivisemmin huhtikuussa, ja toivottelenkin kaikille toukomammoille hyvää Pääsiästä! Toivottavasti saamme kaikki pääsiäismunaa ;-)

- Aivilo & pallomaha 32+2 -

Vierailija
14/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksirintamalla eikä se viimeksi (tosi kauan sitten) oikein tuntunut mukavaltakaan vaikka haluja olisi kyllä. Meilläkin mies on kyllä mukana, jos teen aloitteen, mutta on itse täysin aloitteeton ja kun en mäkään ole aktiivinen sillä saralla, niin mitään ei tapahdu. Kieltämättä kaipaan seksiä ja ajattelinkin yrittää vähän aktivoitua sillä saralla varsinkin kun tiedän, että mulla imetys vie halut ja kuivattaa paikat, joten taukoa on odotettavissa senkin jälkeen kun mahasta on päässyt eroon.

Vierailija
15/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen muutaman päivän lueskellut kirjeitänne ja asiat/kommentit/ongelmat koskettavat minuakin, osa enemmän ja osa vähemmän.Rohkenen liittyä seuraanne...

Odotan ensimmäistä lastani, LA on 16.toukokuuta ja TYKS:n menen synnyttämään. Olen joutunut jäädä 2 vkoa sitten saikkarille kohdunkaulan lyhentymisen (2,5cm) ja supistuksien takia joten loppu-odotuspäivät menevät varmasti mukavammin täällä keskustelujen lomassa. On jotenkin lohdullista " kuulla" että muutkin samoilla viikoilla olevat painiskelevat samojen asioiden parissa mm. kestovaippojen, painonnousun, seksin, supistuksien, valmisteluiden ja muiden osalta.

Terv. SISU rv 31

Vierailija
16/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Kaikki äidillä ja vaavilla ok. Verenpaine 110/70, hemppa 116 (eli rautaa vois popsia), sf-mitta 31.5. Syke 150.

Pää kuulemma jo hyvin tuolla lantiossa, eli ei tuosta enään perätilaan varmasti mene. Raivotarjonnassa oli, peppu tuntuukin tuossa rintojen alla ja potkut kyljessä. Terkan mukaan vauvalla pitkä selkä ja peppu oli " pojan" . Itse veikkaan tässä tyttöä, joten saas nähdä kumpi oikeassa. Terkka veikannut meidän molempien lasten painot ja sukupuolet, eli tietää aika hyvin " näppituntumalla" kuka sieltä on tulossa :)

Painoa tullut viime kerrasta 1,2kg. Yhteensä nyt 2,4kg. Vaikka viime kerrasta tuota painoa on tullut vähän reilummin, ei ollut huolissaan. Pissa ok, eli ei tartte sokerirasitukseen. Vauva kuitenkin " isonkokoinen" vaikka painoa tullut suht. vähän.

Niin ja viikkoja 31+5. Puhuttiin synnytyksestä ja muusta mukavasta. Oli mukava käynti vaihteeksi. Viimeksi oli siellä harjoittelija, ja nyt oli kiva tulla kun oli terkka tullut lomalta takas.

Muuten vointi aikalailla sama kun ennenkin. Sormet alkaneet puutua ihan pienestä, eli jos makaan väärässä asennossa, niin puutuvat heti. Ja tässä kirjoittaessa alkaa puutumaan. Turvotusta alkaa tulla vähän, mutta eihän synnytykseen enää pitkästi ole (???).

Hyviä vointeja mammoille!!

Nyt syömään :))

Vierailija
17/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko tulla kirjoittaa tänne, kun huomasin että mun " seksikyselyyn" oli tullu kommenttia. Ihanaa että muillakin on ihan samanlaista! Mä oon varmaan vähän vajaa kun oon kuvitellut että muiden raskaana olevien miehet kellistelee vaimojaan vähän väliä ja mihin sattuu,seksi on mahtavaa ja mielikuvituksellista=)=)=) joopajoo, mä oon taas vähän saippuasarjoissa.hihhii. Jotenkin tää raskaus sekoittaa hormoonien lisäksi ihan tollasen niinku perus loogisen järjenjuoksun... toukokuuta odotellessa siis!!!

jatketaan harjotuksia, niin ja Sisu tervetuloa joukkoon!

T: " ei se laatikon terävin veitsi" =)

Vierailija
18/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa kun otitte sen puheeksi!! Olen itsekin tuskaillut, kun seksielämä on hiljentynyt eikä mies tee minkäänlaista aloitetta. Ei kyllä useinkaan kieltäydykään jos minä sitä ehdotan ;)

Jotenkin tosi ihanaa kuulla että emme ole ainut pariskunta jonka seksielämä on hiljentynyt raskausaikana.

Vauveli on alkanut potkia jo aika lujaa :) Neuvolassa rv 29+2 oli painoa tullut lisää yli 2 kiloa kolmessa viikossa :o Olin aivan shokissa. Mutta yht. painoa ei ole raskauden aikana tullut kuin vähän alle 5 kiloa, joten ei se nyt nin vaarallista ole.

Kaikki muukin oli hyvin. Sf-mitta oli 27cm.

Äitiyspakkaus tuli noin viikko sitten ja hyvältä näytti :)

sama84 rv30+2

Vierailija
19/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylästä palattiin tänäinä miehuuden kanssa ja mukavaa oli! Sitä vaan ihmettelin kun olin varannut ajan vyöhyketerapiaan siellä niin terapeutti sanoi ettei saisi raskauden tässä vaiheessa sitä minulle antaa...teki sitten semmoisen yhdistelmähoidon vyöhyketerapiasta ja lymfa-hoidosta.No mukavalta ja rentouttavalta sekin tuntui! Ihanaa oli myöskin välillä päästä valmiiseen ruokapöytään herkuttelemaan ja vauvelin kanssa paineltiin masu ylpeästi pystyssä myös turkkilaiseen höyrysaunaan uroitten keskelle ilman rihmankiertämää;))...Masuvauveli sai kyllä ansaittua huomiota!!

Seksistä taasen meillä se on kyllä valitettavasti toisinpäin elikkä miäs on useimmiten aloitteentekija ja aktiivisempi osapuoli...Joskus minäkin sitten yritän kunnostautua:)....Tosin miäs usein kyselee että koska seksi sitten TÄYTYY lopettaa hih..Johon olen sanonut että vartoos kun toukokuu alkaa lähestymään niin sitten vasta joudutkin hommiin joka ikinen päivä;))..Pakomahdollisuutta ei ole! Katotaan vaan kun huhtikuu on puolivälissä niin meillä miäs on aina työvuorossa!!

Hupsista nyt se tulikin kotiin...Mukavaa loppuviikkoa kaikille toukomammoille ja masuvaaveille!!

T: Miiu ja Tyyne-Tellervo rv 33+0 (hui mitkä viikot!)

Vierailija
20/33 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti mieleenkiintosia juttuja täällä taas. Kumpa muistasin nyt kaikkea kommentoida mitä tekee mieli kommentoida.

Ensteks seksistä... kyllä se vaan hiljasta on täälläkin. Ensin vointiin syksy hyvin pahoin ja nyt on kyllä maha todellakin sen kokoinen, että melkoista säätöä se on vaikka ihan kivaa sinäns. Ei silti. Meillä ollaan koko ajan NIIN väsyneitä ettei oikein kumpikaan jaksa edes ehdotella. Ei sinsänsä haittaa mua lainkaan, vähän välillä kyllä mietityttää, että kuinka vähllä sitä oikein voi pärjätä. Onneks mies sentään sitten vihjaa kun alkaa olla liian pitkä aika edellisestä.

Kaksoset muljaa mahassa kuin heikkopäiset ja täytyy kyllä sanoa, että kipeetä tekee koko ajan. Tänään on ollut vielä kaupanpäälisiks koko ajan semmonen olo, että joku yrittää tulla väkisin kohdunsuusta läpi. Neuvolassa olin eilen ja kaikki oli OK. Verenpaine on aika alhanen, mutta kuulemma hyvä. Siellä sentään täti uskoo mun noudattavan dieettiä eikä epäile kuten TYKSin porukat koko ajan (viimeksi tiistaina puhelimessa asiaa tivattiin ja taas ihmeteltiin j apäiviteltiin arvoja). Mä jo tossa valilistin miestä, että seuraava lekuri joka selvittää mulle, että " kai Rouva nyt varmasti noudattaa dieettiä, eihän siellä olisi mitään mitä voisi jättää vielä pois" saa kyllä huutia ja isosti. Joku raja se on minunkin sietokyvyssäni. Vielä sitä jaksaa dietata ja tsempata, kestää armottoman närästyksen, mutta sitä ei tahdo kestää, että joku aina kyseenalaistaa kaiken ja epäilee valehtelijaksi. No juu, mutta nää on näitä mun ongelmia. Olin katsovinani, että joku toinenkin täällä on menossa TYKSiin sokerijuttuihin... tsemppiä vaan matkaan. Toivottavasti sulle osuu kohdalle asiallisempia tyyppejä kun mulle.

Niin juu ja joku tuossa mainitsi (sori, mulla ei pysy nimet päässä), että oli ollut kylpylässä ja vyöhyketerapeuttin oli sanonut ettei oikeastaan saisi tehdä hoitoa. Tavallas oli sikäli oikeessa, että raskauden aikana ei voi tehdä mitään perusteellista puhdistushoitoa tms. Mä itse käyn semmosella vyöhyketerapeutilla, joka on erikoistunut raskaana olevien hoitamiseen. Apua olen saanut liitoskipuihin, selkäkipuun ja närästykseen ihan huomattavasti. Lisäksi tuli samalla pari hartioiden lukkoa avattua ja aineenvaihduntakin hetkeksi kiihtyi, vaikka kyseessä ei puhdistava hoito ollutkaan. Näiden lisäksi hän valmistelee kohdunsuun kudoksia synnytykseen. Käynnistämään hän ei pysty synnytystä, mutta hoitojen ansiosta synnytys on usein nopeampi ja " helpompi" . Edellisessä synnytyksessä mulla kävi kauheen hyvä tuuri ja TYKSissä sattu oleen vuorossa vyöhyketerapiaa osaava kätilö. HÄn teki siellä hoidon kesken synnytyksen ja se oli kyllä tosi hyvä. Supistuksen piukkeni ja silti joka supistuksen välillä torkahdin. Kannattaa kokeilla jos vaan on omalla synnärillä mahdollisuus. Ei maks mittään.

Jees jees. Tässähän tätä. Täytyy varmaan palailla myöhemmin kun keksin mitä unohtu sanoa ;)

Kyrk@ & Tiitiäiset 30+3