*** KOTILOT *** vko 11-12
Kommentit (27)
Ihanaa et välillä on viikonloppukin =) Meillä on taas Pepillä nuha, toivottavasti ei mene korviin!! Naapuri oli käynyt korvakierteisen lapsen kanssa lastenlääkärillä, joka oli sanonut, että pieneenkin nuhaan kannattaa käyttää lääkettä säännöllisesti jos on taipuvainen saamaan korvatulehduksen. Joten olen sitten Pepilläkin käyttänyt nyt lääkettä...
Mies sanoi eilen, että kyllä meille vielä se neljäs lapsikin mahtuu! JEE! Mies on tyypillinen mies, eli kun hän jotain päättää, se pitäisi sitten toteuttaa heti... Joten siskot, mun viisaudenhampaan poiston jälkeen (toukokuun lopussa poistetaan, eli kesäkuussa) alkaa sitten yritystä :o) Mahtavaa!! Ja huiskutin kanssa sitten kertomaan miten riskipelin kanssa kävi ;o)
Me ollaan vältytty mahataudeilta. Itse asiassa, meidän perheelle iskee tuskin koskaan mikään mahatauti. En muista tämän viiden vuoden aikana kun meillä on lapsia ollut, kuin yhden mahataudin, et olisin joutunut pesemään pyykkiä... Just pojan 5-v neuvolassa th ihmetteli, kun sanoin, et ei olla koko talvena sairastettu mahatautia, sitä kun ollut tosi paljon täälläpäin liikenteessä. Ei haittaa mua yhtään ;o)
T:Anttuli
Antulle onnea vauvaprojektiin=)itse teen loppuviikolla testin jos ei menkat ala,kun ois perjantaina mahdollisuus juhlia niin ennen sitä=)
Meillä oli pojan eka hammaslääkäri=)Kaikki kunnossa,lähinnä kattoivat paljonko hampaita on.Neuvojakaan en paljon tarvinnut,kun on nuo pesut tututja jo isommilta.Ja makeaa poika ei syö allergian takia ja tuttia ja pulloa ei ole käytössä.3-vuotiaana sitten vasta seuraavan kerran tuo hammashoito.
Nyt ruuan laittoon.Pistäkäähän muutkin kuulumisia!!
Noniin...tavarat on kannettu paikasta A paikkaan B ja entinen koti luovutettu uusille omistajille. Muuttopäivä oli kieltämättä rankka, mutta hyvin kaikki meni ja kaikki roinat ovat löytäneet oman paikkansa täältä uudesta kodista.
Hienoa anttuli, että miehesi on näyttänyt vihreää valoa neloselle! Meilläkin puheet alkavat olla sitä luokkaa, että sitten KUN sitä nelosta yritetään...ei enää edes JOS vaan KUN. :0) Mutta kuten aikaisemminkin olen sanonut niin nyt keskitytään muihin projekteihin ensin.
Nyt on sitten minullakin kokemusta kupittelusta. Sattui juuri sopivasti päivää ennen muuttoa alkamaan menkat. Ihan toimiva kapistus Lunette on, mutta vuoto on vaan niin järkyttävää vieläkin, että ei toivoakaan että yöllä ei olisi tarvinnut nousta tyhjäämään. Muutenkin tyhjennysväli oli parina päivänä vain 2 tuntia, että aikamoinen niagara on täällä vieläkin valloillaan.
Nyt keittelen päiväkahvit.
adalat + tytöt
Adalat: Nyt on sitten käännetty uusi sivu teidän perheen elämässä, kun " vanha" on pois alta ja alkaa uuden odottelu ja rakentaminen :o) Kiva, että muutto sujui hyvin!
Me lähdetään kesällä viikoksi Bulgariaan! AAH, ihanaa päästä vähän pois. Matka on vasta elokuussa, joten hieman pitkitetään vauvan yritystä *yllätys yllätys* minun takia. En halua voida pahoin matkalla! Kun niin harvoin päästään ;o) Ihana ajatus olisi, että tärppipäivät olis reissussa, ja saataisiin eteläntuliainen =D Mua ei muuten häiritse ollenkaan ajatus menkoista matkalla kun vain kuppi mukaan ja menoksi. Pienet purkit desinfiointiainetta ja pesuainetta mukaan niin se on siinä. Mulla onneksi menkat olivat nyt jo hillitymmät kuin ne ekat, joten mulla riitti hyvin 4-5h tyhjennysvälit kuukupin kanssa... Ja mahtavaa kun pääsi menkkojen aikaa ihan normaalisti uimaan! Mun yksi kaveri jo tilasi itselleen kupin kun olen sitä niin hehkuttanut...
Pitäiskö kotiloiden hipsiä tuonne taaperoiden puolelle uusien vauvojen tieltä? Tai onhan nämä niitä meidän vauvoja vielä ;o)
Huhuilen Lunan kuulumisia? Ja kysyisin Altista. Kun muistan, että teidän poika kans lähti hitaasti liikkeelle... Meillä Peppi ei ole juurikaan nyt kehittynyt liikkumisessa. Varmaan ryömii ja opettelee seisomista seuraavat kaksi kuukautta ;o) Missä vaiheessa Altti on? Kaipaan jo hieman muiden kokemuksia " hitaista" lapsista, kun meidän naapurissa on heinäkuussa syntynyt vauva, ja on mennyt jo kuukausia sitten Pepin ohi liikkumisessaan -ja opettelee nyt jo puita pitkin kävelyä!!! Eli vertaistukea jos löytyisi :o)
Meillä tuo kakkonen oli hidas lähtee liikkelle.Oppi vasta 1,4-vuotiaana kävelemään.Oli kyllä välillä tylsää käydä kerhoissa yms kun tuntu et kakki pienenmätkin juoksee ohi.Käytiin 1,3-vuotiaana fysioterapeutilla neuvolan käskystä,mutta mitään vikaa pojassa ei ollut=)on arka luonne niin ei uskaltanu lähtee liikkeelle=)
Kuopus menee taaperokärryillä kovasti ympäri kämppää.Meillähän ei ryömitty ollenkaan vaan poika makoili 9kk asti lattialle=)ja siitä konttaa ja istumaan ja seisomaan samaan syssyyn.Kuopus on myös arka esim.meillä on 2-kerroksinen talo niin ei kiipeä toista rappua ylemmäksi ja sit iskee paniikki ja päästää irti.On portit kiinni normaalaista mutta välillä äitin kanssa harjoteltu portaita.
Mäkin haluisin syksylle reissuun koko perheen voimin..täytyy kattoo rahatilannetta.viime syyslomalla oltiin ja oli kyllä kiva päästä pimeydestä pois.Jospa jostain ne rahat hankittaisiin.
Minulle ihan sama ollaanko täällä vai taaperoissa miten muut haluaa?
Huomenna isommat lähtee isälleen ja meillä rauhallinen pääsiäinen.Meidän poikahan synty viime pääsiäisenä kun pääsiäinen oli silloin myöhemmin.Oli sitten miehellä pitempi isyysloma kun eka pääsiäinen ja sit lomat päälle..Poika synty pääsiäis ke..mies kävi to tekee hommat loppuun töis ja sit alotettiin yhteinen kotitaival..äkkiä aika mennyt..nyyh=/
Helou taas! Maanantaina sain kipsin pois jalasta ja nyt koitan voimistaa lihaksia, et pääsis taas kävelemään, ilman keppejä. Meni niin voimattomaksi nuo lihakset tässä ettei jalka kanna vielä koko painoa :( Luulin jo pääseväni kepeistä, mutta niillä vaan vielä jatketaan, huokaus. Sunnuntaina olis meillä sit 1-vuotisjuhlat ja niitä tarvis alkaa valmistella. Väsyttävä hyppelehtiä yhdellä jalalla ja koittaa jotain leipoa, mut pääsenpä kerrankin siivouksesta, hyvällä syyllä :D Jotain etua tästäkin ;)
Anttuli se kyseli Altin kehityksestä. Muutama viikko sitten poika alkoi nousta pystyyn tukea vasten ja nyt menee jo kovasti puita pitkin. Konttaa muutaman " askeleen" , mut lähinnä menee peppukiitäen. Olin aika helpottunut, et Altti alkoi nousta ylös, kun pelkäsin et se vaihe tulee kans vasta joskus pitkälle yli vuoden ikäisenä. Nyt tuntuis, että ihan ikäkautta vastaavaa ois kehitys. En kyllä odota, et ihan äkkiä alkais tosta kävellä, mut ei oo kiire. Kävelykärry jo ostettiin, mut ei se sillä uskalla vielä mennä, kärry karkaa alta :)
Mut nyt ei taas kerkee enempiä.
Luna ja Altti pian 1v :)
Toiv.72oinaan perhe tosiaan säästyisi taudilta..on nimittäin rtosi uuvuttavaa pestä tuota oksennuspyykkiä ja siivota jälkiä kun itelläkin voimat pois.
Meiilä ollu 2vatsatautia ja vauva ei ole(ainakaan vielä koputtaa puuta kop kop)saanut niistä kumpaakaan.Uskon et rotarokete on suojellut sitä ja ehdottomasti jos vauva vielä suodaan niin sillekkin se hankitaan ellei kuulu jo normaaliin rokotusohjelmaan silloin=/
Adalatille voimia muuttoon!!oikeesti mistä ihmeestä sitä tavaraa kumpuaa näinkin köyhälle perheelle kun mekin ollaan..tuntuu ettei mitään omisteta ja sitä laatikkoo ja säkkiä oli vaikka kuinka..ja kannoin roskiinkin hirveet määrät kamaa ja laatikoittain myytiin kirpparilla..ja mekin tehtiin et vietiin ennakkon tavaraa tänne ja purin jo niitä paikilleen mutta kyllä se muuttopäivä oli silti uuvuttava.Toiv.osaat adalat paremmin organisoida sen kun minä=)
Meille ei kuulu ihmeempää.Perusarkea eletty.kerhoiltu,kyläilty yms..
Maanantaina ois vaavin eka hammaslääkäri=)ja kohta 1-vuotis neuvolakin..ei ole sit enää vauvaa..taapero vain=/mutta taaperovaihekkin ihana kun poika opii joka päivä jotain,sanoja yms=)
Mut nyt meen hetkex nukkuu ja talsitaan sit poikien kanssa iltapäiväkerhoon niin menee aika nopeemmin=)