Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä perusteluita voi olla siihen, että antaa 6-viikkoiselle vauvalle jo velliä??

Vierailija
10.03.2008 |

Ystäväni on kuulema antanut jo viikon verran vauvalleen velliä... ei imetä niin on kuulema pakko antaa kun vauvalla on jatkuvasti nälkä.. On tehnyt näin jokaisen lapsensa (4) kohdalla, esikoiselleen antoi jo 2 viikkoisesta lähtien velliä, kun " sillä on nälkä kokoajan" ...

Itse en oikein ymmärrä tuota...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ei velliä vois antaa jos vauva nukkuu sen avulla hyin?

kyllähän sen vellin antamisen toisaan voi lopettaa jos siitä vaivoja tulee. kyllä se on sekä äidille että vauvalle vaan hyväksi että molemmat saa nukkua yönsä hyvin.

siis miks ihmeessä ei vois tehdä jotain sillasta minkä avulla vauva nukkuu hyvin? ai niin vauvojen kuuluu valvottaa.... ei toikaan nyt mun jakeluun kyllä mene.

Vierailija
22/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti voi olla nälkä... Mutta, velliä en menisi antamaan, vaan äitinmaitoa tai korviketta. Noin pienen vauvan mahalaukku on tulitikkurasian kokoinen, sitä ei kuulukaan ahtaa täyteen, siitä on vain seurauksena vatsakipuja. Äidinmaito sulaa nopeasti ja siksi vauva itkee usein nälkää... Itse olen kasvattanut kaksi poikaa ja imettänyt monen monta kertaa vuorokaudessa juuri tuon ikäisenä. Tankkausvaihekin menee ohi... ja unenmäärä lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä johtuu siitä, että vellien ravintosisältö tai kalorimäärä ei eroa edukseen äidinmaidosta tai vastikkeesta, mutta se pitää nälkää kuitenkin pidempään. Minun vauvallani oli vaikeuksia pysytellä järjellisellä painokäyrällä ja lääkäri kielsikin vellin antamisen koknaan. Sanoi vielä, ettei kenenkään pitäisi velliä lapsilleen juottaa, kun siitä ei ole kuulemma hyötyäkään.

Vierailija
24/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei vauvani oireile akuutisti, jos nyt vaikka alan juottaa sille kotikaljaa tai lakkaan reagoimasta sen itkuun nukkuma-aikaan tai kävelytän sitä kahden kuukauden ikäisestä alkaen. Eri asia on sitten se, mitä vaikutuksia näillä viksuilla liikkeillä on lapsen tulevaan terveydentilaan. Nuijapää white trash -mamma luottaa vain omaan " maalaisjärkeensä" , täyspäinen nykyihminen MYÖS asiantuntijoihin ja tutkimustietoon.

Vierailija
25/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen perustuu että äiti ja vauva ovat aika symbioosissa ekat kuukaudet, itse suunileen asuin sohvalla ja muut toivat minulla juomista, lehtiä, telkun kaukosäädintä. Ja minä vain imetin.

Kyllä se siitä oppii syömään enemmän ja pitämään taukoa pidempään että saa sekä aiti että vauva ottaa kunnon unet.

Hassuja nämä nykyajan äidit kun heti pitäisi päästä persettä keikuttamaan discoon ja kampaajalle raitoja laittamaan kun vauva on pulautettu ulos. '

Ehtii sitä myöhemminkin normaaliin elämään. Tai siis ei se elämä lapsen jälkeen ole enää sitä NORMAALIA elämää mitä ilman lasta. jos joku muuta väittää niin voisi laittaa lapsensa huostaan.

Vierailija
26/26 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän juuri nykyäidit ymmärrä imetyksen merkityksen paljon paremmin kuin aiemmin on ymmärretty, koska nykyään on niin paljon enemmän tutkimustietoa ja se on helposti kaikkien saatavilla. Ennen annettiin neuvolassa ohjeita, että neljän tunnin välein saa imettää ja max 10-15 minuuttia per rinta kerrallaan. Nykyään neuvolassakin ohjataan lapsentahtiseen imetykseen.