Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^^^ MARRASMURUJEN VK 11 ^^^^^

10.03.2008 |

Huomenta!

Aloitan omavaltaisesti uuden viikkopinon, vaikka jokunen tän viikon puolella tullut viesti olikin vielä kymppiviikon pinossa. Muuten kasvaa tuo pino megalomaaniseksi, mikä on tietysti tosi hyvä asia, että meitä on paljon ja keskustelu aktiivista!!

Tervetuloa minultakin kaikille uusille, joku oli meidän kulmiltakin *vilkuttaa AIHALLE*

Oma viikonloppu meni nettipimennossa, ja pitihän nää uutiset paljastaa äidille ja siskolle, kuten uumoilinkin. Lisäksi kuulin ihania vauvauutisia myös hyvältä ystävältäni, odotellaan nyt sitten kimpassa, jee...

Tässä pikaisesti aamun alkuun, nyt töihin... jatkan päivemmällä.

Komentoora ja Lahja 6+0

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hieman kiirusta niin en ole kerennyt kirjoittelemaan tänne. Jonkin verran oli tullut uusia odottajia, tervetuloa mukaan ja onnea plussista!

Ipan@ oli käynyt ultrassa ja pienen pieni vauva oli näkynyt, onnea!

Paljon on puhuttu mitä saa syödä ja mitä ei ja minäkin olen lukenut että maksamakkaraa saa nykyään syödä mut ei kuitenkaan järjettömiä määriä. Vielä ei taidettu mainita makeutusaineita, eikö niitäkin ollut muutama mitä tulisi välttää. Ja tietysti kahvin vaarasta on puhuttu ja sitä tulisi vähentää, ei kuulemma 3 kuppia enempää kannata juoda.

).( Tänään taas töissä hajut yököttivät. Työskentelen koulun ohella vanhainkodissa ja mummojen kakat eivät ole ikinä minua millään tavalla yököttäneet, mutta nyt yököttää niin kakka kuin kaikki muutkin, yök! No toivotaan että menee ohi. Mulla on noin viikon verran ollut iltaisin öklöä oloa, mutta aamuisin olo on todella hyvä. Ruoka maistuu edelleen hyvin ja erityisesti karkki ja suklaa on minun mielitekoni :) Vieläkin väsymys tuntuu olevan suurin oire ja tänäänkin heräsin sohvalta 15 min ennen työpäivän alkua (iltavuoroon menin) no onneksi on työpaikka lähellä että kerkesin kun huristin autolla. Eilen tuli neuvolasta papereita joita tulisi täytellä ja tuli sieltä opaskirja jonka annoin miehelle luettavaksi.

Kai minunkin pitäisi käydä ilmoittamassa itseni sinne uuteen keskustelu paikkaan.

Nyt nukkumaan...

Niiskuneitinen ja masukki rv 6+0

Vierailija
42/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... enkä ymmärrä näistä foorumin jutuista vielä paljon mutta onko tämä keskustelu tarkoitettu niille jotka (mahdollisesti) marraskuussa tenavan saisivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta vastataan vielä tähän perään, että lueskelinkin tuolta että ihan oikeassa keskusteluryhmässä taidan olla?

Mie oon ihmetellyt pari vko kun ei ole kuukautisia kuulunut eikä oikeastaan niiden oireita näkynyt, ja eilen havahduin siihen että menkat olisi pitänyt tammikuussa alkaa eikä vieläkään ole alkaneet. Eikun kipin kapin apteekkiin ja apteekin raskaustestillä sain aikaiseksi tänä iltana ohuen haamuviivan, joten odottelin sen 10 minuuttia ja viiva muodostuikin aika selväksi. Täytyy tehdä vielä toinen testi, sillä ensimmäisessä raskaudessani tuli heti todella selkeä viiva, ja nyt on hieman epävarma olo.

Hassua kun en aiemmin ole kuvitellut olevani raskaana, vaikka oireet ovat ihan selkeät: itkuisuus ja rinnat ovat todellakin kasvaneet jo, mieskin sen on huomannut ja minulle sitä ihmetellyt. Etova olo alkoi jo viime kuun puolella, mutta kuvittelin sen johtuvan kuumeesta, josta kuvittelin myös menkkojen puuttumisen johtuvan.

Nyt on olo hieman epävarma ja hämmästynyt, mutta oikeastaan iloinen. Paljon en silti uskalla vielä toivoa, onhan tämä niin alussa vasta... Mutta rikoin omia periaatteitani silti ja loin tunnukset vauvafoorumille. :D

Onko kellään muuten kokemusta ENMG-tutkimuksesta (eli hermoratatutkimuksesta) raskausaikana? Minulla on lauantaina aika sinne eikä huvittaisi jättää menemättä kun olen 7 vuotta tuskaillut hermokipujen kanssa ja nyt sain ajan.. Täytyy joka tapauksessa huomenna soitella tuonne lekurille..

Onko muilla ollut vihlovaa kipua alavatsassa? Minulla on jatkunut nyt n. 3 viikkoa silloin tällöin (ei edes joka päivä), ekassa raskaudessa tällaista ei ollut, ja ajattelin tuon takia soittaa myös jo neuvolaan huomenna. Panikoinko vaan vai kannattaako epäillä jotain tulehdusta tai muuta vastaavaa?

Vierailija
44/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menkat ovat viimeksi olleet tammikuussa, ei siis niin että niiden olisi pitänyt tammikuussa alkaa. :D

Vierailija
45/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon...

Mulla on kans ollu tuollaista kipua alavatsassa, välillä vihloo niin että vetää kaksinkerroin. Mut eilen soittelin neuvolaan ajanvarauksen ja maksusitoumuksen takia ja kysyin siitä samalla. Ihan normaalia se on, ei kannata huolestua.

Joo, eilen siis soittelin neuvolaan. Täti laskeskeli, et viikkoja tulis nyt 6 täyteen ja la oliskin jo 6.11. Mut sepä varmistetaan sitten ku pääsen sinne, kunhan saavat ensin selvitettyä saako maksusitoumusta, kun yritää päästä naapurikaupungin neuvolaan sukulaissuhteiden takia (omassa neuvolassa tätejä töissä).

Mitäs vielä... Pahaa oloa ei oikeastaan ole, väsymys taitaa olla tällä hetkellä pahina oire.

Mäkin pyydän anteeksi, että en tänne pahemmin kirjoittele, mut tuolla yhteisössä yritän kertoilla kuulumisia hieman enemmän. Ja tietysti välillä tännekin, että uudet tulokkaat ei luule, että täältä on ihan kaikki häipyny....

Vierailija
46/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aavistukselle tervetulemas ja onnea plussasta:)

Noista himoista, mulla on kyllä salmiakki ja suolakurkku, voisin syödä niitä yhdessäki:)Nam..

Nyt vähän omaa napaa; Ihan kauhea aamu ollu, oksentanu olen varmaan sen sata kertaa, esikko itkee ku äiti oksentaa silmät punasina,mitään en ole pystyny syömään ku kaikki oksettaa..Roskia kävin viemässä niin joku sattu oleen tupakalla pihalla niin miehän oksensin sitte sinne pihalle ku teki tuo haju niin pahaa..Mulla vaan tuntuu ettei tästä nyt tule yhtään mitään,kauhea väsy ja aina on huono olo..toivottavasti menee pian ohi..

Meillä hajos sänky eilen illalla:D lahjakkaasti römyttiin siinä koko perhe niin yhtäkkiä oltiin lattialla:Dkyllä oli naurussa pitelemistä.. ei muuta ku uuden sängyn ostoon..

Mie olin myös yhissä juhlissa viime vkl ja ku en juonu niin kaikki ihmetteli tietty että miksen juo, sanoin että mulla on lääkekuuri, ei haluta kertoa ennen rv13-14 kenellekään..toimi oikeen hyvin:)

Mutta poistun ruokkimaan pikkuista ja laittaan sen nukkumaan, josko äitiki vähän aikaa nukahtais:)

Hyvät päivän jatkot muruille

Simppu rv6+2?

Vierailija
47/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka neuvola on 1.4. Soitin myös gynekologi, jolla kävin helmikuussa. hän silloin epäili, että raskautuminen ei ole vielä mahdollista kohdun limakalvon ohuuden takia. Sanoi, että siitä ei ole mitään haittaa nyt kun raskaus on alkanut. Ilmeisesti limakalvo oli ehtinyt paksuuntua riittävästi ja kiinnittyminen oli mahdollista. Käyn hänellä myös varhaisultrasssa 27.3.

t. Vii2 4+6

Vierailija
48/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensimmäisessä raskaudessa söin kilokaupalla fetasalaattia päivittäin (joo kukaan ei silloin kertonut että tuorejuustojen syömisen kanssa pitäisi olla varovainen..), ja muutenkaan mitkään lihatuotteet ei oikein uponneet. Laihduinkin raskauden aikana monta kiloa ennen kuin paino alkoi vähän nousta, ja raskauden jälkeisiä kiloja ei jäänyt, päin vastoin.

Tässä uudessa tapauksessa ei mitään himoja ole tullut (vielä) eikä pahoinvointikaan ole alkanut, ihmetyttää... Vain jotkut rasvaiset ruoat saa hieman öklöttävän olon.

Soitin tuonne terveyskeskukseen tuosta hermoratatutkimuksesta, mutta siellä ei kukaan tiennyt voinko tutkimukseen masun kanssa mennä. :S

Vierailija
49/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinne MSN-ryhmään pääsee ja miten toimii...? Anteeksi maalaisuuteni. ;)

Vierailija
50/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin mää osatakin ihan ite laittaa hakemuksen... päästäkee sissään... :D

Mulla on kovat jännitykset miten tämä raskaus onnistuu. Nämä " riskiviikot" siis. Olen ensimmäistä kertaa raskaana. Lähipiirissä on ystäville tullut tuulimunaraskauksia ja keskenmenoja ja huolettaa... vaikka yhtä lailla ja enemmistö on tietenkin mennyt ihan hyvinkin!

Eka neuvola on varattu, 10.4... :) Ekaa ultraa en ole vielä varannut.

pomppu70, paljonko siellä Gynekossa maksaa se ultra...?

Haniel 5+4

Vierailija
51/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haniel: Niiden sivuilla oli hinnasto ja sen mukaan 84,50¿ maksaisi tuo ultra. En hoksannut aikaa varatessani sitä kysyä. Laitan viestiä sitten illemmalla, mitä se oikeesti maksoi :-)

Vierailija
52/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta en samalla nimellä kuin täällä, sillä tätä nimimerkkiä ei siellä hyväksytty, joten toivottavasti minut tunnistetaan.

Vierailija
53/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on siellä jo 28 kpl ja lisää tulee tietysti koko ajan, eli varmaan saadaan satanen rikki kevyesti muutaman viikon sisään ja sitten vielä tippuuhan sinne uusia jäseniä pikkuhiljaa varmaan myöhemminkin. Laittakaa vaan sitten esittelyä sinne reippaasti ja mukaan keskusteluun, niin siitä se lähtee. Muokkasin tänään, rokulipäivää töistä kun vietin, yhteisöä toivon mukaan vähän helppokäyttöisemmäksi.

komentoora

Vierailija
54/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haniel: Gynekossa ultran hinnaksi loppujen lopuksi jäi (kela korttia näyttämällä) 57,10¿.

Eräs tuttuni on käynyt ultrassa Merioulun äitiysneuvolassa ja siellä hinnaksi on tullut 40-45 ¿.

Vierailija
55/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli vielä hieman öklö olo, tänään taas aivan jumalattoman energinen olo! Musta ei ole varmaan ikinä tuntunut tältä! Viipotan ihan hullunlailla pitkin asuntoa ja siivoan ja syön ja kaikkea himoja on tänään tupsahtanut, mitä ei ensimmäistä odottaessa tapahtunut.

Ensimmäistä odottaessa olin todella sairas alkuraskaudesta, tosi väsynyt jne. Nyt tekisi mieli hyppiä seinille. :o Uskomattomalta tällä hetkellä tuntuu että voi olla näin mieletön fiilis ja olo, ja kaikki pahoinvointi ja väsymys tuntuu tosi kaukaiselta.

Auttakaa. Onko tää normaalia? En ole ikinä kuullut että raskaus voi tuntua tältä!

Vierailija
56/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi ilmoittautuu joukkoon. Viime lauantaina sain raskaustestiin elämäni ensimmäiset kaksi viivaa. Olo on vieläkin aivan pöllämystynyt. Vaikea sitä on uskoa todeksi, sillä suunnittelimme jo lapsettomuustutkimuksiin hakeutumista.. Tuloksetonta yritystä oli takana jo 1v3kk. En enää uskonut, että meille voisi luomusti vauva tulla. Mutta pakko kai siihen ajatukseen on pikku hiljaa tottua, kun raskaustestiin tulee erittäin tumma viiva saman tien. :) (Piti testata monena aamuna, jos vaikka se eka testi ois valehellu. ;)) Lisäksi hillitön väsymys on alkanut vaivata. Oon monena iltana ollut kypsä sänkyyn jo kahdeksan aikaan illalla. Rinnat on myös tosi arat ja kaikki rintsikat puristaa. :p Pakko kai lähteä alusvaateostoksille...

Niin, jospa sitä vähän esittelisi tässä itseään. En vielä ees laittanut esittelyä tonne esittelypinoon. Eli siis. Minä oon 21-vuotias opiskelija Pohjois-Pohjanmaalta. Mieheni on mua vuoden vanhempi ja esikoista odotellaan syntyväksi marraskuussa. Laskurien mukaan laskettu aika ois 6.päivä. Oon aiemmin kirjotellu tuolla vauvakuume puolella kuukausi pinoissa, mutta en enää moneen kuukauteen. Piti ottaa vähän etäisyyttä koko asiaan, kun alkoi se ainainen pinosta toiseen tippuminen niin paljon ahistamaan. Nyt sitten sormet ja varpaat ristissä toivon, että kaikki menisi tämän raskauden suhteen hyvin. On tätä sen verran kauan ja hartaasti odotettu.

En vielä jaksanut koko pinoa kahlata läpi, mutta kai tässä pikku hiljaa pääsee teidän muidenkin asioihin kiinni. :) Ens viikolla aattelin varata neuvola-ajan. En oo senkään kanssa kiirettä pitänyt, kun täytyy ensin itse tottua tähän ajatukseen. :)

Khaos ja vielä työnimeä vailla oleva pikkuinen rv 6+0.

Vierailija
57/71 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli äskeinen viesti lähti vahingossa ennen aikojaan. :D

Täällähän on paljon porukkaa oululaisista ja pohjois-pohjanmaalta. :)

Vierailija
58/71 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa...

Meillä on ihan sama tilanne ku teillä. Yli vuosi yritettiin ja oikeastaan olin jo luopunu toivosta. Hoitoihin oltaisiin hakeuduttu tämän kevään aikana, mutta onneksi tuo plussa ilmestyi ilman niitä. Mäkin tein testin moneen kertaan, varmaan ainakin 6, ennenku suostuin uskomaan et siihen ihan oikeesti tulee kaks viivaa. Enkä kyllä meinaa vieläkään uskoa todeksi.

Olo siis vieläkin ihan epätodellinen. Puhuin siitä sekä koulun terkkarin että neuvolan tädin kans. Molemmat sanoi, että kyllä siihen ekaan testiin kannattaa uskoa, on ne kuulemma sen verran luotettavia. Eli jos ne näyttää plussaa, niin sit se on niin.

Mä oon tässä miettiny, et mihinkähän se mun paha olo häipyi. Parina päivänä on ollu hieman etova olo, mut ei oikeastaan sen kummempaa. Väsyttää vaan...

Vierailija
59/71 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Lueskelin teidän ketjua tuossa ja laitoin jo hakemuksenkin MSN yhteisöön, tosin eri nimellä koska tämä nimimerkki vain hätäpäissään keksitty kun tällä foorumilla kaikki käytössä =). (fileema= file email, luettu skannerin kyljestä, thih)

Tänään sain plussan raskaustestiin ja taitaa olla niin että la olisi n. 20.11.

Esikoista odotetaan ja kovasti jännittää...huhhhuh.

Testin tein ennen kun oli menkat edes myöhässä oireiden, eli palelu, väsymys, mahan mourinta, rinnat kipeet ja etova olo+kamala nälkä koko ajan.

Hauska juomata että täällä kaikilla samanlaisia oireita. Itse kun ekaa (toivottavasti nyt varmasti) odottaa on kaikki niin outoa ja ihmeellistä.

Onnea kaikille ja koitetaan pitää paha olo poissa.

Vierailija
60/71 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea plussasta! :)