G: ajatteletko, että uskovaiset ovat hieman normaaleja tyhmempiä?
Itse ajattelen, että ovat.
Tunnen seurakunnan työntekijöitä useita ja kaikki vakaumukselliset ovat aivan sekoboltseja. Ainoita järkeviä ovat talkkari ja suntio.
Kommentit (26)
Tuntemani uskovaiset ihmiset vaikuttavat tasapainoisilta, iloisilta ja elämänmyönteisiltä. Olen kiinnittänyt huomion siihen, että heillä on paljon ystäviä. Nämä piirteet ovat korostuneet verrattavissa " tavallisiin" tuntemiini ihmisiin. Tunnen sekä jehovia, että vapaaseurakuntalaisia (vai mitä nyt olivatkaan, joku vapaa... kuitenkin).
Ystävien määrä korreloi älykkyyteen miten edes epäsuorasti? Pliis, enivan?
Mutta sitä en hyväksy, että kaikki uskovaiset niputetaan samaan pinkkaan.
Jos jotkut uskikset ovat tyhmiä (vrt. homokeskustelut) se ei tarkoita, että kaikki olisivat. Ehkä ne fiksummat eivät vain vaivaudu osallistumaan niihin väittelyihin. :)
Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että uskovaisissa on niin keskimääräistä (normaalia?) tyhmempiä kuin älykkäämpiäkin ihmisiä. Ihan kuten " uskomattomissakin" . Populaatioiden sisäinen vaihtelu on suurempaa kuin populaatioiden välinen vaihtelu. Näin minun pienellä kokemuksellani.
18
mutta tekopyhiä kylläkin. Ajattelen myös, että ihminen, jonka täytyy elämänsä tärkeissä kysymyksissä tukeutua johonkin ulkopuoliseen auktoriteettiin, on erittäin epävarma sisimmässään.
Siis sellaisen, jonka ÄO alle 70 ja joka kertoo olevansa ateisti?
Ja kannattaa pitää mielessä mikä täällä pallolla aiheuttaa eniten sotia.