Lääkärit, hoitsut ja muutkin! Mistä on kyse jos oireena on helvetillinen kipu oikeassa
jalassa hieman polven yläpuolella aina menkkojen aikaan, tai silloin kun on kävellyt paljon ja mahdolisesti myös ovulaation aikaan? Ehkä muulloinkin... Kipua siis noin viitenä päivänä kkssa, kestää tunteja ja on niin kova että ilman särkylääkettä ei pysty nukkumaan. Vaiva on jatkunut ainakin 10 vuotta. Kyseessä siis vain oikea jalka. Yhdeltä lääkäriltä olen kysynyt, ja hän sanoi että kyseessä on " heijastekipu kohdusta" . Voiko pitää paikkansa? Vai onko joku hermostojuttu? Iskias?(millaista se on?)
Kommentit (14)
Haluatko kertoa mitä muita oireita sinulla on ollut?
T: ap
Yhteys kuukautiskiertoon erikoinen mutta voi liittyä nesteen kertymiseen elimistöön tms. Myös erikoisessa paikassa oleva endometrioosi tulee mieleen. Vaikea tutkia kun oire ei ole pysyvä
ten enää kyennyt töihin.
Kipu paheni syksyn mittaan,alkoi olla päivittäin kipeä,selkä kuvattiin mutta lääkärin mielestä ei ollut vikaa. Epäili vaan että on hermosärkyä eli iskiasta koska kipu säteilee selästä pakaraan,sieltä reiteen ja pohkeeseen.
No sit alkoi samalta puolelta lähteä tunto kädestä ja jalasta.
Alavatsa kipuja on ollu kans varmaan yhtä kauan;kystia on ollu munasarjoissa pari vuotta sitten. En tiedä liittyykö ne toisiinsa mutta lääkäri ajatteli alavatsakipujen johtuvan e-pillereistä,vaikka olen syönyt niitä yli 10v ilman sivuvaikutuksia.
No nyt joulusta asti olen kävellyt kepeillä ja olen edelleen vahvalla kipulääkityksellä,jotka ei enää edes auta. Olen periaatteessa pyörätuolipotilas,sitäkin tarjottiin mutten voi juurikaan kotona käyttää.
Että näin.. Nyt sairaspäivärahalla niin kauan kunnes tietävät mikä vaivaa.
Tässä on hauskaa pyörittää arkea yksin lapsen kanssa :/
Ap:lla kyseessä voisi olla endometrioosi, joka painaa iskiashermoa, tai sitten ihan vain yleinen turvotus noina aikoina.
in ei mihinkään.. Ei ennen kuin ystäväni kantoivat mut ensiapuun ja siellä lääkäri sanoi että tämä täytyy hoitaa. Siihen asti mulle on vaan työnnetty pillereitä..
Yksityisille ei ole ollut varaa vaikka sitäkin mietin.
Kun ei sitä sitten enää tule lääkärille soitettua kun kipu on jo ohi... Voiko tuollainen hermojuttu jatkua sitten näin kauan, vuosia?
Tosi ikävän kuuloista 2, toivottavasti selviää mikä on vialla ja saat apua!! Mulla on kyllä ihan pikkujuttu tuohon verrattuna... Ei ole selkäkipua myöskään ollut. Miten tuo endometrioosi muuten oireilee? Eli mistä voisi tietää onko siitä kyse? ap
endometriooma, joka painaa hermoa. Tähän viittaa selkeästi tuo kipu kuukautiseten ja ovulaation aikana ja kystalöydökset. Onko sua ultrattu emättimen kautta tai tehty laparoskopiaa nyt lähiaikoina? Endometrioosi voi aiheuttaa vaikka mitä. Tiedän tapauksen, jossa potilaalla on kasvanut endometriooma napaa, ja sen on vuotanut kuukautisten aikaan " ulkopuolelle" .
ja sen alussa ultrattiin. Sen jälkeen olen ollut vaan jälkitarkastuksessa ja papassa. Mutta eiko tuohon endometrioosiin kuulu kovat kuukautiskivut? Mulla ei ole, eikä ole ollut. Paitsi jalassa, siis :) Eikä ole ikinä gynellä viitattu tuohon mahdollisuuteen että ei ainakaan sellaisia oireita ole, että oltaisiin heti epäilty tuota.
kiikohan se kirurgi mut sen varalta jos oliskin endometrioosia vai lähettääköhän se mut gynelle.. Mä oon vaan niin lopussa et iltaisin itken kuumassa suihkussa,kiukkuan lapselle kun on niin kovat kivut.. Ja pelottaa mitä sieltä löytyy.
Täällä kun on kuulema kiireellisenäkin puolen vuoden jonot kirurgiselle että jos niin kauan vielä pitää odottaa niin järki lähtee.
mulla on noista oireista kaksi. Ehkä pitäisi saada aikaiseksi varattua lääkäri että tutkisi tämän asian...
ja sit ne jonot ym. Mä päätin jo monta vuotta sitten etten mene lääkäriin ennen kuin pää kainalossa kun ei saa asianmukaista apua/hoitoa..
No,sekään ei ehkä ole ihan paras vaihtoehto. Toivon että säkin,ap saat apua. Sitkeyttä tää vaatii..kun olis rahaa yksityiselle.
Ihan helvettiä tämä elämä,en pysty enää juurikaan kävelee ilman tukea.
Siis tuskin meillä ihan sama vaiva mutta mulla myös tuollaisia oireita..