miksi yksityiseltä lääkäriltä ei saa laskua, vaan kaikki pitää maksaa heti vastaanotolla?
Tulin just lääkäristä, piti ottaa erinäisiä labrakokeita ja koko huvin hinnaksi tuli yli 120¿. En oo ennen yksin yksityisellä käynyt ja luulin, että sieltä laitetaan lasku mukaan! Vähän noloa alkaa selittää etten tiennyt :o
Mitä järkeä tässä on? Monet kuitenkin menevät akuutissa tilanteessa lääkäriin ja harvalla (onneksi vanhemmat maksaa vielä ton) on jatkuvasti yli sataa euroa löysää tilillä!
Kommentit (48)
onneksi sait heti avun,virtsatietulehduksessa on kamala odotella tuntitolkulla päivystyksessä
t. myöskin vanhemmat maksaneet lääkärikulut oppiskeluajalla
HardcoreZen:
Vierailija:Oli vähän kiire lääkäriin, kun jouduin mukavaan virtsatieinfektiokierteeseen ja vanhemmat KÄSKIVÄT mennä yksityiselle.
Maksan kampaajat yms. turhakkeet omasta pussista. Joku järkevä kun vertasi lääkäriä ja kampaajaa keskenään.
Ehkä sullakin viikkorahasta olisi sen verran liiennyt? Vai onko mennyt karkkeihin tän viikon rahat? Tai winx-klubin lehteen?
Vierailija:
Ja asutte vanhempienne luona.
Vai mitä ihmettä te teettä tällä palstalla?
täällähän käy tosi paljon lapsettomia. Oot varmaan huomannut, et täällä puhutaan aika paljon muustakin, kuin vain vauvoista.
Oikeesti, tämä on kohderyhmä keskustelupalsta, ei mikään nuorisochatti!!!!
Enkä kanna käteistä mukana yli 50 euroa kuin poikkeustapauksissa. Ei ne rahat siellä tilillä paljon lämmittäisi tuossa tilanteessa.
Vierailija:
onneksi sait heti avun,virtsatietulehduksessa on kamala odotella tuntitolkulla päivystyksessät. myöskin vanhemmat maksaneet lääkärikulut oppiskeluajalla
HardcoreZen:
Voi hellanlettas sentään! Kuule, ne terveyskeskuksen lekurit osaa yhtä hyvin kirjoittaa sulle sen antibioottikuurin, eikä maksa kuin 11 euroa + lääkkeen hinta!
Vierailija:
Ja asutte vanhempienne luona.
Vai mitä ihmettä te teettä tällä palstalla?täällähän käy tosi paljon lapsettomia. Oot varmaan huomannut, et täällä puhutaan aika paljon muustakin, kuin vain vauvoista.
Täällä missä asun joutuu venaamaan tuntikausia asemalla, eikä silti pääse välttämättä lääkäriin, vaan pelkästään labraan.
Nim. kokemusta on.
ja varmasti nuoret lapsettomat ovat hyvin pieni vähemmistö.
Esimerkiksi Suomi24-palstalla puhutaan myös kaikenlaisesta ja siellä " kohdejoukko" on " kaikki" .
Ei kukaan teitenkään voi sinua täällä palstailemasta, mutta ei ole ihme jos se herättää hieman kummastusta.
Ja on täällä nuoria muita ainakin, mutta usein lapsellisia. Itsekin 20-vuotias, mutta äiti, joten ehkä oleiluni täällä on hieman hyväskyttävämpää ;).
t. abi, vakiopalstailija
Vierailija:
Oikeesti, tämä on kohderyhmä keskustelupalsta, ei mikään nuorisochatti!!!!
Ja miksi mennä jonnekin kuolleeseen suomi24:ään, kun täältä saa aina nopeasti vastauksen, oli asia mikä tahansa?
Täällä ei kuitenkaan lapsettomat saisi viesteillä silloinkaan kun ei puhuta lapsista ;)
taidatte olla kateellisia kun jollakin on huolehtivat vanhemmat vaikka aikuinen ihminen onkin kyseessä.
Ensin kyllä ostetaan viimeisen päälle Reimatecciä ja sitten saa pärjätä omillaan--kummallista porukkaa
Vierailija:
Täällä ei kuitenkaan lapsettomat saisi viesteillä silloinkaan kun ei puhuta lapsista ;)
Labraan et pääse missään ilman lhetettä, th:n tai lääkärin. Ja jos pissanäyte (pikanäyte) bakteeripitoinen saat heti reseptin. Olet lellipentu, jolle kaikki tarjoilaan vieä aikuisiässäkin hopeatarjottimella ja ei omaa aloitekykyä / järkeä. Kenele kaksikymppiselle äiti sanoo lomalta " mene yksityiselle" . Harva tuon ikäinen soittaa vanhemmille lomale " pissa kirvelee, au" . Paitsi tietysti uusavuton ap, jota kauhistutti ajatus kydä julkisella lääkärissä.
Puistattava ajatus, toivottavasti omista ipanoistani ei tule tuollaisia idiootteja... Niin joku vertasi kampajaa ja lääkäriä ja ap älähti; lääkärihän tekee kutsumustyötä ja pitäisi tehdä ilmaiseksi ja ainakin laskulle. Missän nimessä ei saisi vaatia heti rahoja tehdyst työstä!
Vierailija:
Aikuiset lapsettomat kirjoitelkoon vapaasti, mutta ei IHQ teini-abit, Siis hei OMG miten karseeta syrjintää hei!
Luulin kyllä ihan täysi-ikäiseksi ja teini-ikäkin loppuu 19-vuotiaana.
Vierailija:
taidatte olla kateellisia kun jollakin on huolehtivat vanhemmat vaikka aikuinen ihminen onkin kyseessä.
Ensin kyllä ostetaan viimeisen päälle Reimatecciä ja sitten saa pärjätä omillaan--kummallista porukkaa
Ärsyttävää, kun ihan sama mitä täällä kysyy, niin alkaa ihan helvetinmoinen vittuilu.
Kai täällä sitten liikkuu vain heti yläasteen jälkeen kotoa muuttaineita ja omillaan pärjänneitä ihmisiä.
Vierailija:
Kenele kaksikymppiselle äiti sanoo lomalta " mene yksityiselle" . Harva tuon ikäinen soittaa vanhemmille lomale " pissa kirvelee, au" . Paitsi tietysti uusavuton ap, jota kauhistutti ajatus kydä julkisella lääkärissä.
Omanikin maksoivat ja itse asiassa maksavat vieläkin sairauskuluvakuutukseni, vaikka olen jo kolmikymppinen (maksaisin itse, mutta vakuutusta ei voi siirtää nimiini. Lakkaisi kokonaan, koska olen sairastanut liikaa). Mutta tuo " tietty vanhemmat maksavat" -asenne on kyllä aika uskomaton.
itusia perunoita ja tonnikalaa koko opiskeluajan syönyt--ainut apu mikä tuli oli nuo lääkärikulut
Vierailija:
Omanikin maksoivat ja itse asiassa maksavat vieläkin sairauskuluvakuutukseni, vaikka olen jo kolmikymppinen (maksaisin itse, mutta vakuutusta ei voi siirtää nimiini. Lakkaisi kokonaan, koska olen sairastanut liikaa).
joten tietty mun vanhemmat maksaa.
USKOMATONTA!!! Kaksikymppinen loisii kotona ja TIETTY vanhemmat maksaa....
Maksatko vanhemmillesi ylöspidosta jotain? Suorannainen pummi olet!!! Eikä se " tämän kevään abi" ole mikään puolustus!!