Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi yksityiseltä lääkäriltä ei saa laskua, vaan kaikki pitää maksaa heti vastaanotolla?

07.03.2008 |

Tulin just lääkäristä, piti ottaa erinäisiä labrakokeita ja koko huvin hinnaksi tuli yli 120¿. En oo ennen yksin yksityisellä käynyt ja luulin, että sieltä laitetaan lasku mukaan! Vähän noloa alkaa selittää etten tiennyt :o

Mitä järkeä tässä on? Monet kuitenkin menevät akuutissa tilanteessa lääkäriin ja harvalla (onneksi vanhemmat maksaa vielä ton) on jatkuvasti yli sataa euroa löysää tilillä!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin olisi lapsen yksityislääkärikäynti edessä ja pähkäilen tässä että kuinka paljon pätäkkää pitäisi mukaan ottaa. En omista muita kortteja kuin Visa Electronin. Puhelimessa arvioi hinnaksi 50e, mutta mitäs jos ottavat jotain kokeita, vastaanotto kestää kauemmin yms yms. Summahan saattaa kolmin-nelin kertaistua! Vai onko siinä sitten vaan pokalla kieltäydyttävä lisäkokeista kun ei oo enempää rahaa??

Vierailija
2/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meilläkin olisi lapsen yksityislääkärikäynti edessä ja pähkäilen tässä että kuinka paljon pätäkkää pitäisi mukaan ottaa. En omista muita kortteja kuin Visa Electronin. Puhelimessa arvioi hinnaksi 50e, mutta mitäs jos ottavat jotain kokeita, vastaanotto kestää kauemmin yms yms. Summahan saattaa kolmin-nelin kertaistua! Vai onko siinä sitten vaan pokalla kieltäydyttävä lisäkokeista kun ei oo enempää rahaa??

vajaa 50¿ (kelakorvaus oli jotain 8¿) ja labroista tuli 70¿.

Mun nyt pakko muuten tunnustaa tänne, etten mennyt gynekologille pelkän virtsiksen takia, vaan kondylooman, joka ei parane (joo naurakaa ja ilkkukaa vaan, sain tän eksältä, joka kävi kyllä testeissä ennen kuin kondomit jätettiin pois, mutta kondylooma ei testeissä näy) ja siksi tuli noin iso lasku.

Ja luojan kiitos että menin erikoislääkärille, kohdunkaulalla on silminnähtäviä solumuutoksia. Loput voi lukea siitä ' apua tulin just gynekologilta' - ketjusta. Kaatakaa vaan paskaa niskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siis minä

Vierailija
4/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etkö voi varmuuden vuoksi nostaa mukaa reilusti rahaa? Eikö läkäriaseman lähellä ole automaattia, mistä voisit kipaista rahaa, jos varaamasi ei riitä? Varmistitko ettei Visa Electron käy? vaihtoehtoja on lukuisia muitakin, kuin kieltäytyä kokeista, jos mukana on vain 50e ja tilillä rahaa!!

Vierailija
5/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joten tietty mun vanhemmat maksaa.

USKOMATONTA!!! Kaksikymppinen loisii kotona ja TIETTY vanhemmat maksaa....

Maksatko vanhemmillesi ylöspidosta jotain? Suorannainen pummi olet!!! Eikä se " tämän kevään abi" ole mikään puolustus!!

Vierailija
6/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eiköhän ihmisillä nyt ole pari sataa löysää tilillä. Ne kellä ei ole niin menee kunnalliselle puolelle.

Vierailija
7/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on aina pari sataa öysää tilillä!! Ja käsittääkseni useimmilla muillakin ihmisillä!

Ja jos lasku on kovin suuri, maksetaan se luottokortilla. Olisit kysynyt siellä, miksei anna laskua. Varmaan niitä jätetään niin paljon maksamatta?

Vierailija
8/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä kai se syy on.

Ja tosiaankin, jos ei ole tilillä rahaa sen verran, että pystyisi lääkärikäynnin maksamaan, kannattanee varmaan käydä julkisella puolella.

Vierailija
9/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aikuinen.

Vierailija
10/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri on maksullinen palvelu siinä missä muutkin, eikä mikään hyväntekeväisyysorganisaatio. Vai pyydätkö laskun kampaajalta, kosmetologilta, hierojalta...?

Vierailija
11/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asun vielä kotona (oon tän kevään abi), joten tietty mun vanhemmat maksaa.

Sovin sen kassatädin kanssa et maksan ens viikolla, kun porukat tulee lomalta.

En tota luottokorttijuttua tajunnutkaan. Lähinnä ihmettelin siis siksi, koska esim. muutamaa päivää ennen palkkapäivää voi rahat olla aika finaalissa.

Vierailija
12/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin rahattomuuteni ei ollut oma syyni. Kävin hyvissä ajoin ennen aikaa kysymässä, paljonko käynti maksaa, että tiedän nostaa automaatista rahaa (en omistanut kuin automaattikortin). Toimistotäti ei sitten kysynyt, mille lääkärille menen ja ilmoittautuessani kauhistui, että oli sanonut väärän summan, kun ei tiennyt, että menen gynekologille! Allekirjoitin sitten sellaisen lappusen, että maksan puuttuvan summan siihen ja siihen päivään mennessä. En tiedä, onko yleinenkin käytäntö, mutta ainakin valmis kaavake oli olemassa, joten ei aivan yksittäistapaus tainnut olla.

Vierailija
13/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yksityinen lääkäri on maksullinen palvelu siinä missä muutkin, eikä mikään hyväntekeväisyysorganisaatio. Vai pyydätkö laskun kampaajalta, kosmetologilta, hierojalta...?

Vierailija
14/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HardcoreZen:

ja asun vielä kotona (oon tän kevään abi), joten tietty mun vanhemmat maksaa.

Sovin sen kassatädin kanssa et maksan ens viikolla, kun porukat tulee lomalta.

En tota luottokorttijuttua tajunnutkaan. Lähinnä ihmettelin siis siksi, koska esim. muutamaa päivää ennen palkkapäivää voi rahat olla aika finaalissa.

Vierailija
15/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
16/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että vanhemmat maksaa.

Olen minäkin tämän vuoden abi, mutta ei siltikään vanhemmat maksa yhtään mitään :D Eivätkä maksaneet silloinkaan kun kotona asuin täysi-ikäisenä. Eli, tottakai on mukavaa kun maksavat, mutta ei se tosiaankaan ole mikään " tottakai" -asia.

Vierailija
17/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Joten tietty mun vanhemmat maksaa..."

Huoh.

Huoh.

lapsesi lääkärikuluja.

Vierailija
18/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun saavat syödä ja asua ilmaiseksi. Kun muuttavat pois kotoa, voisin kyllä auttaa lääkärikuluissa, koska silloin menoja on muutenkin ihan riittävästi.

12

Vierailija
19/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä se todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, että vanhemmat maksaa.

Olen minäkin tämän vuoden abi, mutta ei siltikään vanhemmat maksa yhtään mitään :D Eivätkä maksaneet silloinkaan kun kotona asuin täysi-ikäisenä. Eli, tottakai on mukavaa kun maksavat, mutta ei se tosiaankaan ole mikään " tottakai" -asia.

Oli vähän kiire lääkäriin, kun jouduin mukavaan virtsatieinfektiokierteeseen ja vanhemmat KÄSKIVÄT mennä yksityiselle.

Maksan kampaajat yms. turhakkeet omasta pussista. Joku järkevä kun vertasi lääkäriä ja kampaajaa keskenään.

Vierailija
20/48 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutte vanhempienne luona.

Vai mitä ihmettä te teettä tällä palstalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä