miksi yksityiseltä lääkäriltä ei saa laskua, vaan kaikki pitää maksaa heti vastaanotolla?
Tulin just lääkäristä, piti ottaa erinäisiä labrakokeita ja koko huvin hinnaksi tuli yli 120¿. En oo ennen yksin yksityisellä käynyt ja luulin, että sieltä laitetaan lasku mukaan! Vähän noloa alkaa selittää etten tiennyt :o
Mitä järkeä tässä on? Monet kuitenkin menevät akuutissa tilanteessa lääkäriin ja harvalla (onneksi vanhemmat maksaa vielä ton) on jatkuvasti yli sataa euroa löysää tilillä!
Kommentit (48)
mutta kun eivät ota rahoja. Eivät ikinä suostu ottamaan minulta senttiäkään, vaikka yritän jotain velkoja maksella (jos ovat esim. ostaneet jonkin lahjan puolestani).
Yhdet lentoliput sain kerran maksettua takaisin, kun aikani asiasta puhuin, mutta lujille otti sekin. Ovat aina sitä mieltä, että minulla on rahoille parempaa käyttöä kuin heillä... :(
37
Vierailija:
Labraan et pääse missään ilman lhetettä, th:n tai lääkärin. Ja jos pissanäyte (pikanäyte) bakteeripitoinen saat heti reseptin. Olet lellipentu, jolle kaikki tarjoilaan vieä aikuisiässäkin hopeatarjottimella ja ei omaa aloitekykyä / järkeä. Kenele kaksikymppiselle äiti sanoo lomalta " mene yksityiselle" . Harva tuon ikäinen soittaa vanhemmille lomale " pissa kirvelee, au" . Paitsi tietysti uusavuton ap, jota kauhistutti ajatus kydä julkisella lääkärissä.Puistattava ajatus, toivottavasti omista ipanoistani ei tule tuollaisia idiootteja... Niin joku vertasi kampajaa ja lääkäriä ja ap älähti; lääkärihän tekee kutsumustyötä ja pitäisi tehdä ilmaiseksi ja ainakin laskulle. Missän nimessä ei saisi vaatia heti rahoja tehdyst työstä!
Voitko perustella noi sun tosi aikuiset kommentit? Meidän perheessä on ollut aina selvää se, että terveyteen liittyvät jutut hoidetaan kunnolla.
Et ilmeisesti osaa lukea, joten väännän sinulle rautalangasta: pissatulehdus uusi viikon päästä antibiottikuurista (jonka sain ihan itse terveyskeskuslääkäriltä, kiitos vaan), terveyskeskuksissa kamalat jonot (labraan joutuu venaamaan tuntitolkulla), itkin kivusta kylppärin lattialla kuumassa suihkussa --> vanhemmat käski soittaa yksityiselle.
Mä en ole missään vaiheessa kauhistellut ton lääkärireissun hintaa, vaan IHMETTELIN kun kaikki pitikin maksaa paikan päällä, eikä myöhemmin kotiin tulleella laskulla, niin kuin terveyskeskuksissa tehdään (en oo käynyt yksityisellä vuosikausiin, joten en tiennyt).
Kysyin etukäteen lääkärikäynnin hintaa, ja ilmeisesti minulle sanottiin puolen tunnin käynnin hinta, kun käynti oli koko tunnin mittainen. Ei kyllä ollut minun vikani, sillä kysyin hintaa samalla kun varasin aikaa, itsehän sen työntekijän olisi pitänyt tietää kuinka pitkän ajan minulle (tai siis lapselleni) varasi.
Kun lääkäri antoi käynnin päätteeksi laput käteen, ymmärsin heti että ajan varannut oli tehnyt mokan ja sanonut väärän hinnan. Selitin asian tiskillä, ja he kirjoittivat koko summalle laskun vaikka tarjouduin maksamaan heti puolet summasta, eivät kuulemma saaneet pilkottua summaa osiin. Tästä oli harmina mm. se, että kelakorvaukset piti hakea erikseen, niitä ei saanut suoraan hyvitettyä niin kuin yleensä.
Ja maksoin kyllä laskun eräpäivään mennessä ;-)
Vierailija:
Labraan et pääse missään ilman lhetettä, th:n tai lääkärin. Ja jos pissanäyte (pikanäyte) bakteeripitoinen saat heti reseptin. Olet lellipentu, jolle kaikki tarjoilaan vieä aikuisiässäkin hopeatarjottimella ja ei omaa aloitekykyä / järkeä. Kenele kaksikymppiselle äiti sanoo lomalta " mene yksityiselle" . Harva tuon ikäinen soittaa vanhemmille lomale " pissa kirvelee, au" . Paitsi tietysti uusavuton ap, jota kauhistutti ajatus kydä julkisella lääkärissä.Puistattava ajatus, toivottavasti omista ipanoistani ei tule tuollaisia idiootteja... Niin joku vertasi kampajaa ja lääkäriä ja ap älähti; lääkärihän tekee kutsumustyötä ja pitäisi tehdä ilmaiseksi ja ainakin laskulle. Missän nimessä ei saisi vaatia heti rahoja tehdyst työstä!
PMS- ja menopaussimammat!
T. Kolmikymppinen tuplaäiti jota ei haittaa parikymppiset, virtsavaivoista kärsivät, vanhempien taloudellista tukea nauttivat palstailijat.
täytyy mennä yksityiselle. Ja sehän maksaa. Onneksi lasten isovanhemmat aikoinaan hankkivat vakuutukset. Mutta kuitenkin ne laskut täytyy maksaa siellä paikan päällä ennen korvauksia. Itsekin olen ihmetellyt, että miksi niitä maksuja ei voi saada laskuna.
Ja useinhan tällä palstalla oleilee myös lapsettomia ihmisiä, joten se ei ole mikään syy teilata kysymystä.
vanhemmilla kylläkin,joilla ollut vti aiemmin ja tunnistavat oireet niin voivat saada kuurin pelkän puhelinsoiton perustella,ilman,että jättävät edes näytettä,mutta nuorilta naisilta poissuljetaan aina mahd. sukupuolitaudit ja kuuri haetaan lekurin kautta
t. 10v terkkarissa työskennellyt
Teitä vaan ottaa päähän, kun omat vanhempanne eivät teistä huolehtineet ja rahaa tuli vasta, kun löysitte ikioman kovapalkkaisen miehen. ;) Yhyy, viisi vuotta ilman Pentikiä, niisk...:D