Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ekaluokan kertaamisesta erityislapsella normaliluokassa ? milloin

06.03.2008 |

päädyitte ko. ratkaisuun ja miksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisesta erityispiirteestä on kyse?

Mietin että jos on olemassa starttiluokkia, pienryhmiä, erityisluokkia ja erityiskouluja, miksi erityislapsi on sijoitettu luokkaan jossa ei pysy muiden tahdissa? Onko koulumuoto valittu liian vaativaksi?

Vierailija
2/2 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä kävikin tytön 7v. kanssa niin, että vaikka viime kevät ja syksy juostiin psykologilla ja puheterapiassa kouluvalintoja miettimässä niin minun " mietteitäni" ei otettu vakavasti. Olin melkein varma, että lapsellani oli ja on dysfasia. Psykologi ja puh.terapeutti yhteistuumin ajoivat minut seinään ja väittivät minun kalastelevan turhia diagnooseja. (yritin vaan saada lasta oikeanlaiseen kouluun ja TAYS:iin lisätutkimuksiin.)

No psykologin ja puh.terapeutin päätöksestä tyttö laitettiin lähikouluun pienluokalle. Eka vuosi mennyt ja opettaja otti yhteyttä maaliskuun alussa! Palaverissa ilmeni, että ope epäilee myös tyttärelläni olevan dysfasia. Tyttö on kyllä edennyt melko hyvin, mutta puhe on taantunut tai jäänyt junnaamaan. Ei siis ole kehittynyt. Ja nyt ope jättää tytön luokalle kertaamaan asioita, vaikka on ns. erityisluokka. Viimeviikolla sitten taas juostiin puh.terapeutilla joka vihdoinkin suostui tekemään jatkotutkimuksiin puoltavan kirjeen TAYS:iin yhdessä koululääkärin kanssa. Ja kaikki tämä vain kun erityisopettaja pyytää.

Jos minua olisi vuosi sitten uskottu niin tyttö olisi saattanut päästä oikeanlaiseen kouluun tai luokkaan ja nyt pääsisi jatkamaan kakkoselle kavereidensa kanssa! Vuosi meni ihan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan