Mitä osa naisista saa irti miehensä pompottamisesta??
Käy niin paljon sääliksi lapseni kummisetää, jota vaimonsa vie kuin pässiä narussa. Mies on ihan fiksu kaveri, mutta vaimonsa pompottaa aivan mielensä mukaan häntä. Vaimo sanelee aivan täysin mitä mies saa tehdä vapaa-aikana, ketä hän saa tavata, milloin mennään minnekin: isovanhemmille, kauppaan jne. Vaimo myös puhuu miehestään jatkuvasti halventavasti ja jos kaikki ei mene vaimon mielen mukaan hän saa kamalan kohtauksen, uhkailee erolla yms.
Mitä ihmettä tietyn tyyppiset naiset saavat irti tämmöisestä käytöksestä? Tälläisiä kamalia pirttihirmuja löytyy parikin lähipiiristä. Onko kellään hyvä olla parisuhteessa, jossa toinen pomottaa ja toinen on kynnysmatto??
Kommentit (2)
on juuri meillä ja komppaan kakkosen tekstiä. Se on kyllä meilläkin juuri vaikuttanut ja tehnyt minusta katkeran jäkättäjän. Välillä yritän roolistani pois, mutta mies alkaa heti käyttää hyväkseen " kiltteyttäni" ja tekee vieläkin vähemmän yhtään mitään.
Esim jos jäkätän joka päivä että voisit joskus kerätä vaatteet lattioilta pois, kerää mies ne pois. Jos taas olen ystävällinen ja keräilen niitä itse pois tai kauniisti kerron miehelle miksi minusta kiva että keräisi vaatteet pois, niin vaatteet eivät häviä lattialta koska mies ei varmaan edes huomaa että ne siinä ovat tai ajattelee että mulla ei ole mitään sitä vastaan että aina keräilen hänen vaatteitaan.
Toinen esimerkki on se että jos mies vapaasti oman mielensä mukaan menee esim kaverinsa kanssa vaikkapa kapakkaan, olisi mies siellä joka viikonloppu. Tätäkin meinaan kokeilin kerran niin että kun mies ilmoitti että olisi joku meno, niin hymyilin vaan ja sanoin etta tottakai, niin yht´äkkiä miehellä alkoikin menoja olla niin että ei kotona näkynyt. Aloitin taas naputuksen menoista, johon loppui älytön meno.
Olenkin tullut siihen tulokseen että miehellä ei ole itsellään mitään kontrollia esim menoistaan (esim itse ymmärrän jos olen liikaa poissa kotoa) eikä hänellä ole ymmärrystä että minä en jaksa ikuisesti siivota ja huolehtia perheen asioista YKSIN.
JOten tulee naputettua usein, ikävä kyllä.
on ylivastuullinen ja toinen väistää eikä osallistu tasa-arvoisesti päätöksentekoon tai on muuten vaan saamaton osallistumaan arkeen.
Siinä sitten toimeliaampi ja vastuuntuntoisempi osapuoli alkaa helposti kantamaan suorittajan taakkaa ja perheen vetovastuuta. Siinä väsyy ja ärtyy ja tulee kiukkuiseksi ja alkaa toimia kuin itse pääjumala, joka vahtii ja kyttää ja jakaa työ- ja lepovuorot.