Auttakaas vähän! Muutto asiaa.. Muutto sunnuntaina ja mitään tavaroita ei ole pakattuna :(
Muutamia laatikoita ja jätesäkkejä olen saanut haettua, mutta muuta en ole pystynyt tekemään ( juu, raskaana, viikkoja 32 ja huono olo plus että supistelee paljon) Mies töissä n. 20 tuntia vuorokaudesta eikä pääse irrottautumaan sieltä, täys mahdottomuus. Asunto on täynnä tavaraa, samoin varastot. Onneks esikoinen on tarhassa, mutta mä en käytännössä pysty tekemään mitään, vointi niin kehno. Antakaa jotain vinkkejä!
Kommentit (24)
JOs teillä on muuttofirma kantamassa, niin kannattaa varmistaa, että kantavat jätesäkkejä. Monet nimittäin eivät, koska ne hajoavat. Muuttofirmat suosivat muuttolaatikoita juuri esimerkiksi liinavaatteidenkin pakkaamisessa, koska ne voi kasata päällekkäin ja tavaroita ei tarvitse järjestellä autossa. Kirjalaatikon voi laittaa astialaatikon päälle jne.
Jos haluaa päästä todella helpolla (ja silti pakata itse), kantsii tilata sieltä muuttofirmasta kaikkia erikoisapuja. Niillähän on sellaisia kuljettimia, joihin voi laittaa vaatteet suoraan henkareissa roikkumaan.
pussin suu solmuun ja menoksi. Voi leveää pakkausteippiä panna pussin kylkeen ja siihen kirjoittaa mitä pussi sisältää.
Ihmettelen ihmisiä jotka ei ryhdy pakkaamaan ajoissa ja jos muutto tulee yllättäen niin silloin pyydetään ystävät/sukulaiset apuun.
Meillä aloitettiin pakkaaminen kaksi viikkoa ennen muuttoa, kävin varaston läpi ja kaikki harvemmin käytettävä pakattiin laatikoihin.
Muuttolaatikoita oli 60 + pahvilaatikoita varmaan yli 30 ja useita kymmeniä jätesäkkejä. Kolmio meillä. Meillä on paljon tavaraa täytyy myöntää.
Vierailija:
Muutamia laatikoita ja jätesäkkejä olen saanut haettua, mutta muuta en ole pystynyt tekemään ( juu, raskaana, viikkoja 32 ja huono olo plus että supistelee paljon) Mies töissä n. 20 tuntia vuorokaudesta eikä pääse irrottautumaan sieltä, täys mahdottomuus. Asunto on täynnä tavaraa, samoin varastot. Onneks esikoinen on tarhassa, mutta mä en käytännössä pysty tekemään mitään, vointi niin kehno. Antakaa jotain vinkkejä!
En ajatellut tehdä etukäteen muuta kuin hävittää muutamat huonoimmat vaatteet, ja muuten miehet saavat hoitaa ihan kaiken. Aikaisemmasta kokemuksesta olen oppinut, ettei ihan oikeasti itse tarvitse tehdä mitään. He arvioivat sopivat laatikot, pakkaavat astiat ja huonekalut sopivasti, etteivät kolhiinnu. Aikaa tähän pakkaamiseen menee muuttofirmalta pari päivää, kun muutamme ulkomailla ja käärivät huonekalutkin pahviin. Purkaminen (ja huonekalujen uudelleen kokoaminen) kestää vain vajaa päivän. Mutta Suomessa omakotitalon muutto ei kestäisi Niemen pojilta kuin päivän, kun kaikkea ei tarvitsisi niin tarkkaan kääriä pahveihin.