Tämä sysää vaihtoehtojen köyhyyteen Asumistukea saava helsinkiläinen yksinhuoltajaäiti kertoo leikkausten hinnasta
Pääkaupunkiseudulla asuvia ihmisiä vastasi HS:n kyselyyn tuen leikkaamisesta ja sen vaikutuksista heidän elämäänsä. Helsingissä asuvien vastaajien joukossa nousi esiin etenkin lapsiperheiden, yksinhuoltajien ja opiskelijoiden ahdinko.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009661271.html?share=1f30363218ada58…
Kommentit (62)
Voi kamala sentään, pitää elättää itsensä työn teolla ja ottaa vastuu elämästään.
Vierailija kirjoitti:
No hän itse tiivisti, mikä on ongelmana. Hän saa töissä ollessaan vain hieman enemmän kuin sosiaalituilla eläessään. Kun sosiaalitukia leikataan, niin hänen motiivinsa mennä töihin kasvaa, koska töistä jää enemmän käteen kuin tuista.
Miten niin? Käyhän hän nytkin töissä.
Vierailija kirjoitti:
No hän itse tiivisti, mikä on ongelmana. Hän saa töissä ollessaan vain hieman enemmän kuin sosiaalituilla eläessään. Kun sosiaalitukia leikataan, niin hänen motiivinsa mennä töihin kasvaa, koska töistä jää enemmän käteen kuin tuista.
Miten niin työhalut kasvavat, paskat kasvaa halu, on PAKKO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#PalkallaEiTatvitseTullaToimeen #PetteriOrpo #TalousFasismi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa lukee, että hän työskentelee keikkaluontoisesti. Sitten, kun hän työskentelee kokopäiväisesti, niin hän pystyy elättämään omilla rahoillaan perheensä.
Neljä lasta eikä edes yritä käydä töissä? Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa lukee, että hän työskentelee keikkaluontoisesti. Sitten, kun hän työskentelee kokopäiväisesti, niin hän pystyy elättämään omilla rahoillaan perheensä.
Eikä pysty.
ERI ASIA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin työhalut kasvavat, paskat kasvaa halu, on PAKKO!
Tietysti kasvaa, koska on käytävä töissä elättääkseen itsensä. Kuten kuuluukin.
Leipäjonot kasvavat. Miten voi olla mahdollista, että hyvinvointivaltiossa osa kansalaisista näkee nälkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pysty.
Miten niin ei pysty? Väre arvioi, että vaikka hän työskentelisi täyspäiväisesti, hoitajan palkalla hänen tulonsa nousisivat nykyisestä vain hieman.
"Varallisuuteen ei lasketa esimerkiksi autoa, omassa käytössä olevaa kiinteistöä tai kesämökkiä." Miksi kuitenkin täällä sanotaan, että omaan asuntoon ei enää saa?
Oma vika.
Hoitakoon itse asiansa kun on neljä lastakin maailmaan pukannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pysty.
Miten niin ei pysty? Väre arvioi, että vaikka hän työskentelisi täyspäiväisesti, hoitajan palkalla hänen tulonsa nousisivat nykyisestä vain hieman.
Hänhän ei elätä perhettään vaan elää meidän verovaroillamme.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika.
Hoitakoon itse asiansa kun on neljä lastakin maailmaan pukannut.
Kannattaa varoa millaisen maailman rakentaa. Kukaan ei tule auttamaan sinua kun tulet vanhaksi ja sairastut tai kun joudut puukotustyöstön uhriksi. Hoida itse asiasi.
Taikaseinä ja ilmainen raha on tullut tiensä päähän, hyvä näin.
Tässä on itsekin tehnyt kahta työtä vuosia. En muista milloin olisi ollut vapaa viikonloppu tai juhannus tai joulu oltu kotona.
Työtä tekemällä pitää itsensä elättää.
Tämän hallitusohjelman voittaja on vihdoinkin PALKANSAAJA, joka elättää itsensä ja perheensä omilla rahoillaan.
Toivoisin tähän leikksusten rinnalle laajempaa opiskelumahdollisuutta työttömyystuella, varsinkin aloille joilla työvoimapula.
Nyt opiskelu on luvan varaista, ja työttömälle vaikeasti toteutettavaa.
Kyselin itse mahdollisuutta opiskella hoitotyötä, tulos ansipsidonnainen loppuu heti ja tilalle toimeentulituki jolla en käytännössä pysty perheellisenä opiskelemaan.
Kielitaitoisena selvitän opiskelumahdollisuutta nyt ruotsista ja Norjasta, ja jos lähden en kyllä tähän banaani-valtioon enää palaa.
Missään ei ole mielestäni mainittu, että toimeentulotukea leikattaisiin. Leikattu asumistuki kompensoidaan siis sitten toimeentulotuella. En oikein ymmärrä mitä säästöä siitä käytännössä tulee. Ymmärrän kyllä, että toimeentulotuen hakeminen on aika perseestä erityisesti siksi, koska Kelalle joutuu laittamaan tiliotteen/tiliotteet. Rahallisesti miinukselle ei kuitenkaan kukaan sen takia jää jos vain hakee toimeentulotukea.
Tehnyt 4 lasta eikä käy töissä.. ja vinkuu ja valittaa..