Jälleen kerran kuukupeista, tyhjentämisestä ja muusta
Mieleeni jäi kaihertamaan joskus jossain aiemmassa ketjussa ollut ihmettely että eikö se kuppi tipu helposti pönttöön ja että eihän sitä sen jälkeen voi käyttää. Jotkut vastailivat ettei tipu, ja jollain oli peräti tippunut mutta oli keittänyt sen ja taas käyttää sitä. Jäin vain ihmettelemään että miksi se pönttöön tippuisi, itse tyhjennän sen lavuaariin ja sinne se voisi sormista livetä joskus, mutta että pönttöön? Mihin te muut kuppeilijat tyhjennätte sen, pönttöön vai lavuaariin, ja miksi?
Kommentit (7)
Miten lavuaarin ja pöntön etäisyys liittyy tähän mitenkään? Itse seison siinä lavuaarin edessä kun otan kupin pois, ei sitä tarvitse pöntöllä istuessa poistaa. Ja miksi en huuhtoisi verta lavuaariin, huuhdonhan esim. sormen viiltohaavasta tulevan veren ihan samalla lailla samaan lavuaariin. Isompia hyytymiä minulla ei koskaan ole
T:ap
Olen tyhjentänyt myöt lavuaariin, samaan, jossa olen pessyt lapseni kakkapyllyn ja koiran tassut, eli lavuaarimme ei ole mikään desinfioitu kaluste. Sinne valutetaan vedet ym., siellä ei uiteta käsiä.
koskaan en ota kuppia pois seisaallaan, ettei roisku. Siinä istuessa kun sen ottaa, niin saman tien kippaa tyhjäksi. Ei ole ikinä livennyt, ja jos lipeäisi, keittäisin sen vaan perusteellisesti.
Yhdessä jenkkitutkimuksessa oli todettu, että keittiön lavuaari on keskivertotalouden likaisin ja epähygieenisin paikka, ei se pönttö. Siis likainenhan vessanpyttykin on, ei sillä, ja kuppi olisi kiehautettava, mutta ei sen suhteen hysteerinenkään täydy olla.
En oikein käsitä, kuppihan on seisoessakin oikein päin kun otan sen ulos eli pohja alhaalla ja aukinainen puoli ylhäällä ;) joten siitä ei ole pelkoa että kupista roiskuisi. Ja sen huuhtelu vie niin vähän aikaa ettei sisältä ehdi sinä aikana valua mitään, kupin takaisin laiton jälkeen vielä pyyhkäisen siitä värkin suulta alueen, jos nyt jostain syystä on verta sinne asti kuitenkin päässyt
Pönttöön tyhjään poisottaessa heti kippaamalla jalkojen välistä, mutta eihän se nyt niin liukas ole että putoaa..
Aika inhottava ajatus että tyhjennät sen lavuaariin. Aika epähygieenistä. Verihän on täynnä ö-ööö.
Huuhtelen sitten lavuaarissa.
Ja on livennyt hyppysistä ja pudonnut pönttöön, mutta olen vain keittänyt ja käytän samaa edelleen.