Isäni tienaa noin 7500€/kk ja avustaa perhettäni taloudellisesti!
Kommentit (80)
kiusaantua asiasta. Pyydä äitiäsi testamenttaamaan rahat ja omaisuus hyväntekeväisyyteen. Älä turhaan huolehdi tulevasta perinnöstä tai muiden saamista avustuksista.
Jos on kerran varaa ja halua, niin höpö höpö noille itsenäinen-elämä jutuille.
Me saamme äidiltäni silloin tällöin esim. haalarin yhdelle lapsista tai muita vaatteita lapsille, tai sitten voi maksaa minulle jotain hiukan arvokkaampaa mitä toivon lahjaksi (arvo ehkä 200 euroa). En näe asiassa mitään väärää, olen kiitollinen.
Rahalliseen avustukseen heillä ei ehkä ole joka kuukausi varaa, mutta jos olisivat rikkaita niin iloisena ottaisin avustuksia vastaan. Isoveljeni on välillä heillä maksuttanut laskujaan jne. (ostanut esim. huonekaluja mitä ei ollutkaan varaa maksaa) ja se on mielestäni törkeää hyväksikäyttöä, pakottaa vanhempani avustamaan, koska nämä eivät halua veljeni joutuvan suurempiin rahallisiin vaikeuksiin.
Mutta ap:n tapauksessa en näe mitään väärää
perintöveroja enemmän säästää perhe siinä, ettei kukin sukupolvi vuorollaan toimita suurta osaa tuloistaan korkoina pankille.
Enemmän nolottaa se, että meillä pyyhkii niin helvetin hyvin, että pitää kavereille sanoa, että pappa betalar.
eivät tulisi omillaan toimeen. Meilläkin on bruttotulot jotain 8000 euroa kuussa, ja ennakkoperintöä on otettu vastaan. Ja on jo siirretty lapsillekin maksimimäärä verottomana. Tyhmä niitä veroja on maksaa, järkevämpää siirtää nyt jo eteenpäin.
Ja tosiaan, kyllä voimme auttaa lapsiammekin, jos vauvallakin on jo tuhansia euroja säästötilillä odottamassa.
ja ihan itsenäisesti myös hoidamme raha-asiat. Suvun perinteisiin vaan kuuluu, että perintöä kierrätetään koko ajan seuraavalle polvelle kun edellinen polvi kylpee siinä rahassa eikä edes ehdi tuhlaamaan sijoitusten korkoja, puhumattakaan niistä sijoituksista =)
En ottaisi vanhemmiltani senttiäkään jos he eivät olisi rikkaita ja jos tämä " rahankierrätys" vaikuttaisi heidän elämäänsä (hetkauttaisi siis heidän taloudellista tilannetta)
Ja tämä on täysin rinnastéttavissa perintöön, me vain saamme sitä koko ajan, toiset saavat sen kerralla ja maksavat päälle vielä koko lystistä verot - kumpi tapa mahtaa olla fiksumpi.
Moni tuntuu ajattelevan mustavalkoisesti: on olemassa vain totaalinen " itsenäisyys" jota horjuttaa pieninkin vanhemmilta saatu ropo tai sitten ollaan täysiä siipeilijöitä luusereita =) Välillä ei ole mitään, kuten esim omillaan toimeentulevia aikuisia ihmisiä, joiden varakkaat vanhemmat siirtävät omaisuutta järkevästi pikkuhiljaa.
Emme mekään ole mieheni kanssa mitään luusereita, jotka eivät osaa asioitaan hoitaa. Olemme akateemisia ja hyväpälkkaisissa töissä. Miehellä on oma yritys.
Taloutemme ei siis nojaa vanhempiemme rahoihin. Ne rahat ovat ylimääräistä kivaa varten. Lastenkin (meidän lasten) tileille tallettavat parin kuukauden välein rahaa tulevaisuutta varten.
Yleisesti en oikein ymmärrä, että miksi jotain ihmistä niin kovin ärsyttää se, jos joku saa rahallista avustusta vanhemmiltaan. Ei minua ainakaan heilauta muiden tekemiset. On hienoa, että jokainen saa elää sillä tavalla, jonka uskoo olevan oikea ja tuovan onnen. On kuitenkin moukkamasta kuvitella, että se on oikea tapa ja toisin tekevät ovat noloja luusereita. Voisin kuvitella, että kasvotusten ette te huutelijat minua kuitenkaan luuseriksi kategorioisi.
Tällainen huutelu antaa teistä huonon kuvan. Ei itsenäisen ja elämäänsä tyytyväisen ihmisen tarvitse huudella ja arvostella ylimielisesti muita kanssaeläjiä kasvottomalla nettipalstalla.
ei itsenäisen ja itseensä tyytyväisen ihmisen tarvitse elämistään nettipalstoilla selitellä...
Minun ja mieheni vanhemmat eivät ole koskaan tarjonneet minkäänlaista tukea, ei henkistä, lastenhoitoapua tai taloudellista. Olen opiskelija, mieheni käy keskipalkkaisessa työssä ja meillä on kolme lasta. Kunpa edes joskus mummi ostaisi talvihaalarit tai pappa auttaisi lasten harrastusmenoissa. Tai edes joskus joku tulisi muutamaksi tunniksi hoitamaan lapsia, jotta pääsisimme miehen kanssa kahdestaan johonkin. Kyllä, olen katkera etenkin silloin kun luen näitä juttuja, että joku saa 1500e joka kuukausi ylimääräistä...
maksavat esim. auton ja lapsivakuutukset lisäksi antavat aika reilusti " lahjarahoja" . Siskoni, ei edes tiennyt paljonko heidän auton vakuutukset ovat, kun kerran oli aiheesta puhetta. Lisäksi auttavat lastenhoidossa todella paljon.
Oma äitimme, ei hoida lastenlapsia edes hätätilanteessa, eikä anna minkäänlaista rahallista apua, vaikka rahaa hänellä varmasti olisikin. Minusta jotenkin tosi kylmää ja tylyä (varsinkin tuo lastenhoitoapu).
Itse uskon, että nämä " itsenäiset" tällä ovat kateellisia niille joita vanhemmat avustavat, surullista on, että se ilmenee toisten haukkumisena!
Siis pitää SANOA, että pappa betalar, vaikka itse maksetaan. t.75
viisitoista vuotta, kunnes anoppi alkoi tukea meitä, kun otimme asuntolainan (omasta halustaan tietysti). Joten eipä ongelmaa siinä suhteessa. Jos ei hän tukisi olisimme luonnollisesti ottaneet paaaljon pienemmän lainan - nyt voimme asua unelmiemme asunnossa.
vanhemmat tukevat lapsiaan kuin se, että yhteiskunta tukee tai elättää ihmisiä.
Pitää sitä nyt sen verran seistä omilla jaloillaan, ettei ole riippuvainen isukin rahoista. Just tollaset ihmiset, niillä ei ole oikeaa todellisuuden tajua, menis sormi suuhun, jos joutuisi yksin selviämään.
On se kumma, että juuri sellaiset ihmiset,jotka saavat vanhemmiltaan kaiken, eivät halua että yhteiskunnan rahoja jaetaan vähempiosaisille.
Vierailija:
vanhemmat tukevat lapsiaan kuin se, että yhteiskunta tukee tai elättää ihmisiä.
kun se pointti että ITSE pitäisi elättää itsensä. Mutta ajatus taitaa olla sulle vieras...
On siis hienompaa, että vanhemmat antavat rahaa kuin että yhteiskunta elättää. Kukaan ei ole kuitenkaan teilannut yhteiskunnan tukea.
ps. mun vanhemmilla ei ole mistä antaa ja miehen vanhemmat ovat nuukia laihialaisia, joten emme saa rahallista apua. Mutta silti minusta on hienoa, että jotkut vanhemmat pystyvät ja haluavat auttaa myös rahallisesti.
Oletko antanut ymmärtää, että haluatte olla niin itsenäisiä ettette tarvitse apua ? Olen todella pahoillani puolestanne, me emme taloudellista apua vanhemmiltamme saa, emmekätarvitse, mutta lastenhoitoapua kyllä. Lapsi saa myös silloin tällöin leluja ja vaatteita lahjaksi.
isä joka antaa rahaa aikuiselle lapselleen on ' ihana' . Siis rivien välistä et sellainen joka ei niin tee ei voi olla ihana.
Pappoja ja isiä sen verran tuntematta on ulkopuolisena vaikeata sanoa kumpi se ihana isä on.
Pelottaa miten nopeasti vanhemmat ovat laitettu ihanuus järjestykseen. Mielestäni lapsen kasvatus on paaljon muuta kuin rahalla mittaaminen.
Tuttavani opetti yksityisessä eliittikoulussa ulkomailla. Sattumalta yksi oppilas pyysi et vanhempain iltana opettaja selittäisi heillä että ' ovat velkaa enemmän kuin vauraudensa ja poissa olonsa' .
Jos joku maksais mun lainanlyhennykset, niin kyllä mulle jäis vielä muutama lasku ja kulu itsellenikin hoidettavaksi. Sehän on yksi järkevä opetus, että rahaa kannattaa siirtää jälkipolville pikkuhiljaa eikä pantata tilillä perinnönjakoa odottamassa.
Kateelliset täällä van haukkuu pullamössöiksi.
t. ei " avustuksia" saava