Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni tienaa noin 7500€/kk ja avustaa perhettäni taloudellisesti!

Vierailija
05.03.2008 |

Mielipiteitä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ne näet ne aikuiset lapsetkin vanhemmilleen ovat, ja näin kohottaa jälkeläistensä elintasoa, se on ihan ok.

Vierailija:

ettei pärjää omillaan, vaan tarvitsee avustusta.

Vierailija
42/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on eräänlaista verosuunnittelua =) Ja lisäisin vielä sen, että rahan kierrättäminen seuraavalle polvelle ei missään nimessä tarkoita sitä, ettei se seuraava polvi osaisi hoitaa asioitaan tai olisi riippuvainen.

Mutta ehkä tätä on vaikea sellaisen tajuta, jonka tuleva perintö koostuu talosta ja kesämökistä ja säästötilistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minunki vanhemmat auttaa niin rahallisesti ja piikomalla lapsia. Pyytänyt en ole, vaan vapaaehtoisesti sen tekevät.

Vierailija
44/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän siinä on kyse. On epäonnistunut kasvattajana ja tulos on sitten tuo. Aikuiset luuserilapset.

Vierailija
45/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja moni muukin toki pärjää omillaan, mutta miksi ihmeessä ei ottaisi oman rakkaan vanhempansa lahjaa vastaan kun sitä tarjotaan. Omat vanhempani ovat ajat sitten ohittaneet pisteen, jossa olisi mahdollista kuluttaa koko omaisuutensa omana elinaikanaan. Heille tuottaa suurta iloa tuottaa iloa meidän perheelle juuri nyt eli kun he itsekin ovat sitä todistamassa.

Vierailija:

Opetetaanko lapsi riippuvaiseksi ja avustettavaksi vai itsenäiseksi ja pärjääväksi.

Vierailija
46/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos otan vanhemmiltani rahaa vastaan niin en pärjää omillani? Tai jos rikas suku kierrättää omaisuutta seuraavalle polvelle verotonta kautta niin se tarkoittaa ettei tämä seuraava polvi pärjää omillaan.

Suurin osa kai pärjää omillaan ihan loistavasti, avustus on vain mukava lisä elämään.

Toki on niitäkin avustettavia, jotka oikeasti roikkuvat sen avun varassa, mutta se on vain marginaali avustamisen joukossa.

Vierailija
47/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halunnut pärjätä omillani siitä päivästä, kun muutin pois vanhempieni luota.

Rahallista apua oli tarjolla silloin ja on ollut tarjolla myöhemminkin, mutta en ole halunnut ottaa vastaan.

Lainaaminen on ok.

Vierailija
48/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitä sitten lääkäriinkään mennä, kun eiks se ole tosi noloa, jos joutuu toiselta apua vastaan ottamaan? Tai ihan vapaaehtoisesti ottaa...

Tarkoittaako se, että jos menee toisen luo kylään ja syö siellä pullan, että itse ei osaisi, eikä olisi varaa sitä pullaa leipoa?

Mun mielestä tuollainen, ettei voisi ottaa vastaan isovanhemmilta näiden tahtoessa lahjoittaa rahaa tms. kuullostaa lähinnä huonolta itsetunnolta, ja nimenomaan siltä, että itseä pelottaa kamalasti se riippuvaisuus toisesta, ja sitä näkee sielläkin, missä sitä ei ole.

Vierailija
49/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraisilla käydään vuorotellen.

Se on kuulostaa, eikä kuullostaa.

Vierailija
50/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta se on hirveän noloa.

Vierailija
51/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla perinnön vastaanottaminen on noloa. Sama asia, mutta saa vaan etukäteen eikä tarvi maksaa mitään helkatin veroja rahoista, joista vero on jo maksettu.

Vierailija
52/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä sitten kuitenkin ootte perinnön ottamassa vanhempien kuoltua. No sehän nyt vasta tosi noloa on. ..

Vierailija
53/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vetää toi kateellisuus tähän, koska sehän se noiden haukkujoiden alitajuntainen syy on..

Vierailija
54/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että jollekin jopa maksetaan vastikkeita myöten 1500 euron edestä kuluja?

Millon meinaatte olla niin aikuisia, että ette enää tarvitse rahallista apua vanhemmiltanne? Mitä sitten, kun se rahallinen apu päättyy?

Vierailija
55/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtais elää vanhempieni siivellä! Mä oon hirveen kiusaantunut kun perin äidin kuoltua hänen omaisuutensa ja osuutensa. En ole halunnut jakaa kuolinpesää, kun koen riistäväni isääni. Aikuisten ihmisten pitää tehdä itse rahansa ja omaisuutensa!

Vierailija
56/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eika nolota yhtaan.

Molemmat olleen hyva palkkaisissa toissa, eika " avustusta" tarvittaisi oikeastaan , elamiskuluja (asuntolainaa jne) ei olla mitotettu tuon avustuksen mukaan joten koko summa jaa saastoon oikeastaan joka kuukausi. Ollaan aidille sanottu etta mitaan ei meille tarvitse antaa, mutta kun hanella on ylimaaraista on niin haluaa avustaa...

Vierailija
57/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös autamme vanhempiamme sellaisissa asioissa, missä he tarvitsevat apua, miksi he eivät saisi vastavuoroisesti auttaa meitä siten, mikä on heille tällä hetkellä helppoa?

Eli käytännössä: ei mitään eroa.

PS. Mulla on kyllä yleensä paljon pahempiakin kirjoitusvirheitä, mutta kiitos tuostakin oikaisusta.

Vierailija:

ja vieraisilla käydään vuorotellen.

Se on kuulostaa, eikä kuullostaa.

Vierailija
58/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten takia ollaan pois työelämästä, työurat ovat vasta aluillaan ja lainat suurimmillaan.

Yleensä se elintaso nousee iän myötä, kun em. asiat korjaantuvat. Ja siinä vaiheessa kun niitä omia lapsia pitäisi eniten taloudellisesti tukea, on omat lainat jo maksettu eikä kotona enää ole elätettäviä.

Vierailija:

Siis, että jollekin jopa maksetaan vastikkeita myöten 1500 euron edestä kuluja?

Millon meinaatte olla niin aikuisia, että ette enää tarvitse rahallista apua vanhemmiltanne? Mitä sitten, kun se rahallinen apu päättyy?

Vierailija
59/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsenäistä.

Vierailija
60/80 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiukkaa koskaus minä olen kotihoidon tuella ja äitini avustaa meitä. Hän ostaa lapsillemme vaatetta tms. tärkeää tarviketta, antaa rahaa, ostaa minulle ja miehelleni lahjoja jne. Hän myös esim. vuokraa itselleen ja miehelleen mökin ja sopii homman niin että me pääsemme lomaan mukaan.

En tunne huonoa omaa tuntoa. Äidilläni on varaa ja on kivaa että hän auttaa. Toivon että voimme itsekin tarjota saman lapsillemme. En luota koko ajan äitini apuun vaan se hänen apunsa on ihan ekstraa meille. Itsekseen me pärjäämme ja tulemme toimeen mutta on ihanaa saada apua ja piristystä tiukkaan arkeen.