Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit SYÖTTÄVÄT lähes 3-vuotiaita?

Vierailija
05.03.2008 |

Kerran yksillä synttäreillä näin, kuinka eräs äiti kaivoi purkkiruuan ja lämmitti sen lapselleen, 2v10kk, ja syötti lusikalla. No silloin syynä oli (kuulemma) ettei sotke vaatteitaan, mutta hiukan epäilen, ettei ollut ainoa kerta... meidän muksuja ainakin olisi vain naurattanut ajatuskin, että äiti syöttää heitä tuossa iässä.

Mikä on sinun (teko)syysi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esteenä eikä tue iän mukaista kehitystä

Vierailija
2/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syöttää niin pitkään kun se vaan antaa, tuskin se ylpäreissään enää siihen suostuu :)

Noin kerran päivässä saapi itse harjoitella, muuten minä hoidan homman nopeasti, siististi ja tehokkaasti.

Miksi tehdä omasta äitiydestään hankalaa, jos noin pääsee helpommalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos on hirveä kiire

- jos ei ole ruokalappua ja on hienot vaatteet

Mutta purkkiruokaa en syötä koskaan.

Vierailija
4/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematta ap:n mainitsemaa tapausta sanoisin että on varmaan oikeasti ihan todennäköistä, että se äiti oli vähän hysteerisen tarkka lapsen juhlavaatteiden sotkeutumisesta... Ei kai kukaan oikeasti jaksaisi päivittäin syöttää noin isoa lasta!

Vierailija
5/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen illallakin syötin 6½-vuotiaalle iltapuuron :)

ihanaa hemmotella lapsia.. kyllä ne itsekin osaa suht siististi syödä... mutta ne on niin vähän aikaa lapsia.. ei sitä sitten 30v päästä lapsia syötetä :)

Vierailija
6/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk ikäinen opetteli syömään itse. 1v 2kk alkaen söi jo tosi siististi eikä saanut enää auttaa. Sotkun sietäminen kannatti.

Vierailija
7/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin joka toinen päivä jonkin ruoan. Miksi? Koska jos lapsi ei ole " riittävän" nälkäinen, hän ei jaksa keskittyä tai ei meinaa suostua jostain muusta syystä syömään, joutuu käyttämään näitä " kepulikonsteja" eli huijaan vaikka niin että lapsi lukee kirjaa/katselee televisiota ja minä samalla syötän. Ei ole vaaraksi jos nyt ei ihan tavaksi tule. Osaa kyllä syödä itsekin mutta aina ei ehdi eikä pysty olemaan johdonmukainen jos on vaikka kiire jonnekin ja olisi parempi lähteä täydellä vatsalla.

Vierailija
8/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lasta, joka nälissään kiukkuaa ja riehuu, kun ei halunnut/tajunnut ruoka-aikana syödä itse. Näin saan edes jotain mahaan, niin ei pääse verensokerit alas. Mutta pian 3v. syö nykyään jo periaateessa kaiken itse. Silloin tällöin joudun syötää muutaman lusikallisen.

Vierailija
9/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim eilen illalla parkui kovasti nälissään tai väsyneenä tms kun en tajunnut tehdä iltapalaa yhtään aiemmin kuin normaalisti... Muuten olisi mennyt ilman ruokaa nukkumaan, ei enää kyennyt syömään mitään itse :( Hän ei todellakaan tajua nälän ja syömisen yhteyttä joten kiukuspäissään on helpompi saada ruoka äidin lusikasta. Kai tuo joskus loppuu. julkisella paikalla en kehtaa enää syöttää ettei tule aloitusta av:lle ;)

Vierailija
10/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmemmin se kai syö jos syöttää tuonkin ikäinen?

Vierailija
11/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä syönyt itsenäisesti 1 vuotiaasta asti. eikä todellakaan käytetä mitään kepulikonsteja, jos ei ruoka uppoo, niin sitten ei oo nälkä ja ihan turhaa sitä ruokaa sinne tunkea. kyllä lapsi tietää milloin on kylläinen. toisin kuin pulleat aikuiset, joiden on lapsena pakko ollut syödä lautanen tyhjäksi jne.. että tätä vältettäessä..

Vierailija
12/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä äiti tekee päivittäin aamiasen murrosikäiselle pojalle ja hänen 10-vuotiaalle pikkuveljelleen, ja tarjoilee sen sänkyyn. Murkkuikäinen ei ole koskaan esim. herännyt itse herätyskellon soittoon. En rinnasta näitä tapauksia, mutta kyllä niissä samoja piirteitä on..

S80:

eilen illallakin syötin 6½-vuotiaalle iltapuuron :)

ihanaa hemmotella lapsia.. kyllä ne itsekin osaa suht siististi syödä... mutta ne on niin vähän aikaa lapsia.. ei sitä sitten 30v päästä lapsia syötetä :)

Vierailija
13/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja serkkupojalleni 16v kuoritaan perunat =D että voi se hemmottelu mennä todellakin liian pitkälle...

Vierailija
14/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penska ei olis jaksanut syödä mut äitiä harmitti kun ruokaa menee hukkaan niin tuputti väkisin.

Vierailija
15/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta neljä vuotiasta--pääsee kuulemma helpommalla ja tosiaan purkkiruokaa kuluu kun ei jaksa tehdä lämpimiä ruokia.

No lapset on todella hyväkäytöksisiä ja pärjäävät koulussa yms. että ihan kunnon kansalaisia vaikka mami pitkään syöttikin

Vierailija
16/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ihan tolkuttoman hidas syömään, jää haaveilemaan joka haarukallisen jälkeen pitkäksi toviksi ja joka haarukallisesta pitää myös muistuttaa, että " syöppäs nyt!" . Joten jos oli kiirelähtö jonnekin niin kyllä syötettiin. Nyt sentään vauhtia on alkanut löytyä hiukan enemmän eli enää ei ole tarvinnut.

Ja kaksi vanhempaa lasta söivät kumpikin itse n 1-1,5v iästä lähtien ja vauhdilla! Mutta kolmannen kohdalla saatiin huomata, että lapsia on erilaisia - joka suhteessa. Tää kolmas on nyt sitten huonosyömäinen.

Vierailija
17/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyt?

- hemmottelu

- lasta väsyttää tai ei huvita syödä ja mä haluan, että syö

- muuten vaan

- hienot vaatteet, en tahdo että sotkee

- ihan mitä vaan

Vierailija
18/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hienot vaatteet, niin ruokalaput on sitä varten. Jos on kiire, niin syödään reippaasti.

Lapsiani hemmottelen sitten ihan erilaisilla jutuilla kuin SYÖTTÄMISELLÄ!

Vierailija
19/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekosyitä kai sitten, mutta en jaksa sitä venkoilua (istuu tunnin pöydässä, eikä syö mitään...)

Muutenkin menee ihan alimmilla käyrillä neuvolassa.

Vierailija
20/32 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näitä syitä:

-lapsella kehitysviivästymä. Lusikkaote on esim heikko, jolloin ruoka on rinnuksilla eikä suussa asti

-nirso, vähän syövä lapsi, jolla ruokailu kestää, kestää ja kestää...

-lapsen paino neuvolan alimmilla käyrillä. Painokontrollit saavat vanhemmat yrittämään lapsen syömään vaikka syöttämällä

Tosin en enää muista, milloin lopetimme lapsen syöttämisen. Huh, nykyään ei enää tarvitse syöttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi