Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella myöhään kävelemään oppineita (terveitä) lapsia?

Vierailija
05.03.2008 |

Tyttäreni oppi kävelemään juuri 1v 7kk täytettyään. Onko muilla yhtä myöhännäisiä lapsukaisia :-)? Meillä alettiin konttaamaankin vasta 1v 1kk, ja ryömitty ei ollenkaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksee nykyään lenkkiä monta kertaa viikossa. Syttyi vain tuohon kävelemiseen hiukan hitaammin, joten älä sinäkään huoli. Omat lapsemme ovat lähteneet kävelemään kahdeksan kuukauden iässä.

Vierailija
2/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli poika kun oppi kävelemään. Tyttö tasan 7,5kk eli " normaali" haitari kävelemään oppimiselle on tosi laaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ennen 1,5v on ns. normaalia.

Vierailija
4/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee ap

Vierailija
5/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöhemmin on todettu tuntoaisti- ja hahmotushäiriöitä. Veikkaan, että nämä syynä; kokee maailman varmaan hyvin erilaisena kuin ns. normaalit

Vierailija
6/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan vielä havaittu mitään viivettä muussa kehityksessä, ikää tosin vasta 2,5v. Vaarinsa on ollut myös hidas kävelemään oppija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsi 12 v. ja luonteeltaan rauhallinen, pohdiskeleva, on edelleenkin harkitseva eikä ryntää suinpäin mihinkään. Harrastaa itse valitsemaansa joukkueurheilua ja siellä löytyy myös isompi vaihde...

Vierailija
8/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppi kävelemään 1v7kk ikäisenä. Nyt 5v ja täysin terve ja vilkas poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo sitten luistelleet alle 3v jne. piti vaan harkita tarkkaan kävelemistä. :)

Vierailija
10/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut vauvana, mutta jälkeenpäin häiriöt on selittäneet monta asiaa. Kolmevuotisneuvolassa pyytelin vähän lähetettä tutkimuksiin, mutta th oli sitä mieltä, että huoleni oli aiheeton. Neljävuotiaana alettiin tutkia. Nykyisin matematiikassa mukautus, ei aja pyörällä, suunnat+korkeuserot vaikea hahmottaa, kömpelyyttä ym. mutta pärjää muuten hyvin. tietää omat erityisyytensä ja osaa ottaa ne huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kulki istullaan. Ei ryöminyt, ei kontannut. Konttaamaan oppi 1v8kk:n iässä ja ryömimään kun pikkusisko lähti liikkeelle (eli esikoisella oli ikää sillon reippaat 3v).



Ihan normaali lapsi. Kävelemään kun alkoi niin meno oli hallittua ja sujuvaa alusta saakka.

Vierailija
12/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni alkoi kävellä 10-kuisena ja metodi oli sellainen " ei tunnu missään" eli vaurioita tuli jatkuvasti. Työkaverin lapsi funaili asiaa 1v 6kk asti ja selkeästi totesi mielessään, että " okei, nyt mä olen miettinyt tämän jutun loppuun" ja lähti kävelemään heti tosi täydellisesti. Kumpikin on terveitä, joskin oma lapseni edelleen sellainen tulipeppu ja työkaverin lapsi harkitseva ja miettivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään tuo myöhäinen kävely vaan se ettei ole koskaan ryöminytja lähtenyt muuten myöhään liikkeelle

Vierailija
14/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset askeleet otin 1v2kk iässä, mutta äitini mukaan oli pari kertaa muksahtanut " pahemmin" ja sen takia aristelin kävelemistä. Ihan normaali lapsi olin. Konttaamaan opin 9kk iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ryöminyt, alkoi kontata 11kk ja kävellä 1v 7kk, eli hänelle ei ainakaan ryömimättömyydestä lukihäiriötä tullut :)

Vierailija
16/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppineet kävelemään n 18kk iässä. Todella liikunnallisia ja varmajalkaisia lapsia kaikki nykyään. Eikä muuten koheltaneet vauvoinakaan kun noin vanhana lähtivät liikkeelle:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi