Olen raskaana ja olin työhastattelussa..
15 viikko menossa. En kertonut olevani raskaana. No nyt odottelen, tulenko valituksi kyseiseen paikkaan.
Jännittää, jos valitsevat minut. Työ alkaisi vuoden vaihteessa. Missä vaiheessa kerron olevani raskaana. Voivatko perua valintani, kun kerron asian? Vai odotanko, että minut on nimitetty? Onjko kokemusta tai muuten vaan vinkkejä???
Kommentit (44)
Kerroin työnantajalle pari kuukautta aloittamisen jälkeen, kuitenkin hyvissä ajoin ennen kuin oli "pakko" kertoa.
Useamman keskenmenon jälkeen en kertonut raskaudesta kenellekään ennen kuin noin viikolla 15, kun raskaus alkoi näkymään. En siksi kertonut siitä työnantajallekaan haastatteluvaiheessa.
Aika negatiivista palautetta on tullut. Haastattelutilanne oli sellainen, ettei tullut mieleenkään kertoa raskaudesta. Muutenkaan emme ole tästä raskaudesta vielä monelle tutullekaan kertoneet. Ajattelin nyt odottaa päätöstä valinnasta ja kertoa sitten heti, mikäli tulen valituksi. Miksi tämä on monelle kuin punainen vaate? Jos en olisi nyt raskaana niin todennäköisesti kuitenkin seuraavien kuukausien tai vuosien aikana.
Tämä on harvinaisen tyhmä ketju!
Ei VOI OLLA NIIN että 25-35-vuotiaiden naisten ei pitäisi ELÄÄ ELÄMÄÄ eli opiskella ja hakea töitä ihan vaan sen takia, että he ovat naisia ja saattavat haluta lapsia.
Tsemppiä!
Siinä vaiheessa kun kertoivat valinneensa minut niin tiesin. Menin tekemään työsopimusta, mutta ennen sen allekirjoittamista kerroin tilanteen, ja sanoin ymmärtäväni, jos haluavat muuttaa valintaansa.
Minulla oli vakituinen työ ja olin vain vaihtamassa paikkaa, joten saatoin tehdä noin. Valitsivat minut kuitenkin, ja oli kiva olla töissä äitiyslomaan saakka, kun ei tarvinnut jännittää suhtautumista. Lisäksi pomo arvosti todella rehellisyyttäni, mistä on myöhemmin ollut minulle hyötyä.