Viihtyisittekö tälläisissä HÄISSÄ?
Ensi kesänä, heinäkuussa olisi häät.
Vuokrattu on paritalo(130neliötä per puoli, huoneita yhteensä 8), nukkumaan mahtuu 40ihmistä. Maalaismaisemissa, järvenrannalla. Upea ympäristö ja uusi tämä paritalo/huvila. Rantasauna, uimaranta jne.
Aiomme pitää kokonaisuudessaan häät lähinnä ulkona. Pellolle tehdään iso katos johon laitetaan 6-8hengen pöytiä ja pieni tanssilava. Sisätilat on pitkänmatkan vieraita varten, jokaiselle oma huone siellä. Karaokea on kumminkin sisätiloissa illalla ohjelmistossa. (osallistuu ken haluaa). Pitkin tonttia tehdään istuma paikkoja jne. Vieraat saa liikkua ja olla halutessaan omissa oloissaan. Sauna lämmitetään illalla(saunoja on 3kpl), se ken haluaa voi saunoa. Bändiä ei ole mutta tuttu " dj" , musiikki laidasta laitaan. Vieraita on kutsuttu 40.
Tarjoilu:
Hääseremonian jälkeen tulee lämminruoka:
Naudanlihaa, kermakastikkeessa.
Porsaanlihaa ruskeassa kastikkeessa(soijainen).
Lämminsavulohta, smetanassa, herkkusieniä seassa.
Grillattuja vihanneksia.
Uusia perunoita, smetanaa ja sipulia.
Lohkoperunoita.
2 erillaista vihreää salaattia.
Lapsille lihapullia ja nugetteja.
Kahvitarjoilu:
Hääkakku(vadelma)
Mansikka hyytelökakku
pienet porkkanaleivokset vaniljakuorutuksella
coctailpiirakat kylmäsavulohi ja kinkkutäytteellä
Iltapala:
3 erillaista voileipäkakkua(kana, kala, kinkku)
3 erillaista salaattia(makaroni-kinkku-majoneesi, fetasalaatti, kanasalaattia(riisiä, currya)
Erillaisia coctailpaloja ja dibbailtavaa.
Lapsille karkkia, sipsiä yms.
Juomina:
kahvi/tee
booli
olut/siideri
viini
Ohjelmaa ei ole erikseen. Tanssia, karaokea ja mukavaa yhdessäoloa. Häävalssiakaan emme tanssi " erikseen" . Pappi vihkii meidät siis siellä juhlapaikalla. Seremonia on muutaman minuutin pituinen. Olen saanut muutaman tutuntutun hoitamaan tätä ruokapuolta. Eli pitävät huolen että pöydät notkuu ja mahd. myös tarjoilevat jonkun verran. Muuten on tälläinen puffet tyylinen.
Teen itse kaiken tarjottavan. Hintaa häille tulee 1200e. ;)
Kommentit (213)
Monta kertaa se pitää sanoa, olemme tiivis porukka. Juhlittu usein samalla porukalla!!
Niin ja lapsenvahtina toimii oma äitini joka ei voi osallistua näihin iltajuhliin sairautensa takia. Lähtee siis lapsien kanssa viim. kahdeksan maissa.
Enpä usko.
Ja vaikka olisitkin niin ei sinulle kukaan olisi uskaltanut sanoa, ettei hänelle sovi, kun kerran asenteesi on tuollainen.
Miten hän sitten jaksaisi väsynyttä lapsilaumaa hoitaa? Maksakaa nyt edes jollekulle mutta ette tietenkään raaski.
kantaa vain nyt tuohon juhlapaikkaan: eli kuulostaa kivalta hääjuhlapaikalta. Varmasti viihtyisää. Ja jos kerran tilaa on noin paljon myös sisällä, säälläkään ei siis oikeastaan ole MITÄÄN väliä.
Kyllä mä sinuna sen pvm:n löisin kuitenkin lukkoon mahdollisimman ajoissa.
Eli hyvältä kuulostaa, ei muuta ku järjestelyniloa! :)
PS. Karaoke on kivaa..eikä enää mikään junttilaji ;)
Eivät matkustele heinäkuussa! Enkai minä nyt helvetti pitäisi koko heinäkuuta " varattuna itselleni" jos tietäisin että ihmisillä on tekemistä ja menoja! Tämä suunnitelma TEHTIIN VIERAIDEN KANSSA, EI MINUN SUUNNITELMAN MUKAAN!!!! Yksi vieraista ehdotti että pidetään päivä avoinna sään takia. Suurinosa toivoisi aurinkoista jopa kuumaa päivää, siksi päivä on avoinna ja se sopi kaikille.
Minun kaverit elelee aika rennosti, ei ota paineita. Eletään tilanteen mukaan. Ollaan me järjestetty bileitä ennenkin 2h varoitusajalla. Ja vieraita on ollut yli 30kpl.. Ei stressiä!
Yksi vieraista ehdotti että pidetään päivä avoinna ja kukaan ei uskaltanut sanoa mitään vastaan, koska sinä olisit kuitenkin tyrmännyt kaikki vastaväitteet sanomalla että jos ei joku sinun suunnitelmistasi sovi niin ihminen on tylsä ja kuninkaallinen nipottaja, kaikki rennot ja mukavat ihmiset kyllä pitävät mielellään koko heinäkuun avoinna niin että ovat kahden tunnin varoitusajalla valmiita häihin.
Onneksi tuskin kutsut minua.
Itse en menisi naimisiin tuolla tavalla, mutta voisin kyllä mielelläni osallistua tuollaisiin bileisiin. :)
Meille ei ole kavereiden kavereita vaan olemme tälläinen aika tiivis joukko. Työkavereita on kyllä, mutta ei niin läheisiä että niihin kutsu tulisi. Joten kyllä kaikki tietää että ensikesänä ei muita juhlia ole.
Oma sukuni on hyvin pieni, joten todellakin tiedän onko juhlia tai menoja heillä.
Ja yhä sanon että kaverini kyllä sanovat hyvin suoraan asiat, ei meillä pihdata mielipiteitä, se tuli selville jo viime juhlissa jotka yhdessä suunnittelimme. Jos joku ei tykkää niin kyllä se kertoo! ;)
Kummallisen kuuloisia ihmisiä olette jos teille kaikki on noin vaikeaa.
En nyt lähde äitini sairaudesta puhumaan sen enempää, mutta hän sanoi heti että haluaa olla lasten kanssa illan. Ja HuoM! juhlat alkaa jo puoliltapäivin joten kyllä äitini on kanssamme koko päivän ja nauttii vielä! On hyvin innoissaan ja odottaa juhlia. Että se siitä!
Suunnitelmasi on mielestäsi erinomainen, ja olet varma että vieraat tulevat viihtymään.
Mitä siis teet av-mammojen mielipiteillä, tuntemattomien ihmisten, joita ei ole häihin kutsuttu?
" kumman kuuloisia ihmisiä olette jos kaikki on noin vaikeaa"
Oli ihan pakko tulla katsomaan mitä täällä ketjussa oli tapahtunut ja viestejä oli tullut aivan törkeästi lisää siitä kun viimeksi luin.
Niin naurettavia juttuja täällä että huh huh!
Ap itse aloitti kertomalla mukavan kuuloisista häistä, lopulta homma meni täydellisyyden tavoitteluun, toisten häiden mollaamiseen ja oman erinomaisuuden todisteluun... muutama kyysenalainen juttukin joukossa.
No entäpäs ap:n perus suomalaiset kateelliset kansalaiset? Heti valittamassa ja väkisin etsimässä virheitä vihanneksista ja muista typeryyksistä. Tämä johtui varmaan suurilta osin siitä että moni ärsyyntyi ap:n asenteesta mutta siltikin melko naurettavaa vääntöä on käyty pakastevihanneksista ym. typerästä.
So what jos on tarjolla pakastevihanneksia? Siihenkö ne häät kaatuu? Että morsian ei saa helpottaa työtään? Onko tämä jo vähän pikkusieluista?
Ja so what ap jos jokin menee pieleen? sinähän mainostit olevasi rento? Onko häittesi tosiaan oltava täydelliset joka kohdasta? Mitä jos hyvältä näyttänyt aurinko aamu ja säätiedotus muuttuu iltapäivän kaatosateeksi? Älä jaksa todistella täällä että siinä tapauskessa Pelle Peloton tulee rakentamaan tarvittaessa erikoislaitteen joka lopettaa sateen ja saa auringon taivaalle...
Mikä meitä aina vaivaa? Täällä osa takertuu siihen että ei kellään voi olla sukua ja ystäviä jotka tuntee täysin ja jotka ovat aidosti halukkaita viettämään yhdessä aikaa... VOe HElveta... Jos teillä ei sitä ole niin eihän se nyt helvetti tarkoita sitä ettei kellään voi olla? Vai elättekö te siinä uskossa että kaikki ajavat volvolla kuten tekin? kaikki syövät muikkukukkoa kuten tekin? Kaikki tahtovat kananpersetukan kuten tekin? jne...
Tästä tuli jo vuodatus mutta tätä palstaa lukiessa ei voi kun ihmetellä! Jos joku kertoo omista ongelmistaan heti tulee joku valopää ja sanoo että " sinun kokemuksesi ei ole mitään verrattuna minun kokemukseen!" Ja kun joku hehkuttaa onneaan ja menestystään, heti huudetaan " Haist vittu ja toivottavasti kuolet ja saat keskenmenon ja elämäsi menee pieleen ja olet perseestä!"
höfuigwrufyuiryiuäfoao' rmepfio.... ai että osaa kiroiluttaa....
ja koko ajan menee vaan uskomattomammiksi nuo ap:n sepustukset. Ihan alkuun olisin ollut valmis sanomaan, että mukavat rennot juhlat tulossa. Nyt kuulostaa siltä, että kesäkauden kovimmat ryyppäjäiset tulossa, ja jos joku uskaltaa puolella sanalla sanoa, että ei ollut maailman mahtavimmat bileet, niin voi sitä raukkaa. Onneksi en tunne ap:ta sillä en tosiaankaan haluaisi näihin juhliin osallistua.
Kyllä ne siitä vielä stressiksi muuttuu.
:)
Ja perheeni myös.
Mutta minäkin ihmettelen, jos 1200e riittää kustannuksiin. Ja miten ehdit hankkia kaikki ruokatarvikkeet lyhyellä varoitusajalla plus kokata nuo kaikki herkulliset ruuat yksin päivässä?
Oikein kivalta vapaalta ohjelmalta kuulostaa ja jokainen saa tehdä, mitä haluaa. En pidä mistään " jäykistelyjuhlista" pitkän pöydän ääressä katsomassa ja kuuntelemassa tekohauskoja vitsejä. Tuollaiset häät olis just mun juttu!
Vierailija:
Muuten hyvä, mutta vielä jonkun kasvisruokavaihtoehdon lisäisin ja pitäisin huolta myös heistä, jotka eivät alkoholia juo. Hyviä hääjuhlia!
Karsisin joka kohdasta yhden lajin pois. Esim. kakku JA leivokset, ihan turhaa, ennemmin sit jotain pullantyyppistä kakun seuraksi. Samoin minusta yksi liharuoka ja sit se kala. Pääruuat vaikutti myös aika rasvaisilta...
Yksissäkään häissä missä olen ollut, ei ole lakanoita viikkailtu.
Ja joku murehti lapsista jos alkoholia tarjoillaan. Voi pyhä jysäys! Vanhemmat on vastuussa omista lapsistaan, ja jos eivät osaa käyttää alkoholia niin voi voi. Ei ole hääparin ongelma.
Tarjottavat kuulostaa ihanilta ja kaikki muukin. Onnea ap!!!!