G: Mitä sairauksia löytyi/ei löytynyt ultrassa?
Meillä ekan lapsen ultrassa kaikki ok. Terve lapsi syntyi (allergiat eivät taida näkyä ;)).
Tokalla näkyi kystia munuaisissa ja seurattiin, mutta terve lapsi syntyi.
Kolmannella kaikissa ultrissa (joita oli paljon) kaikki ok. Vaikea synnynnäinen sydänvika kuitenkin on pienellä :(. Olisi kuulemma pitänyt näkyä...
Kommentit (10)
Mulla löytyi kuollut lapsi ultrassa. Varsinaisesti tätä ei kysytty.
rakenneultrassa kaikki ok, pari kk myöhemmin löytyi esofagus duplikaatti, eli päinvastainen tuolle atresialle.. (tosin diagnoosi varmistui täysin vasta leikkauksessa)
vasta muutama päivä syntymän jälkeen. A Tekay ultrasi sydäntä tosi kauan, mutta totesi että huonon näkyvyyden (mun läskikerrosten) takia ei voi varmasti sanoa onko sydän kunnossa. No, vsd ei haittaa lapsemme elämää
ei löytynyt keuhkon kystistä adenomatoidia malformaatiota, en kyllä tiedä oisko ees pitänyt näkyä, ei kai, kun eihän ne keuhkot muutenkaan kovin hyvin ultrassa näy..
Lapsemme kuoli juuri ennen syntymää :(...
toiselle tehty korjausleikkaus, toisen vaivaa seuraillaan vielä. Kyseessä ei ole kaksoset. Ultrassa kaikki oli kunnossa. Kolmannella lapsella niskapoimu oli liian paksu, vai miten se sanotaan :) Syntyi terve tyttö!!!
kunnossa ja vaikea synnynnäinen sydänvika sitten löytyi heti syntymän jälkeen.
Ensimmäistä ei ollut, keskonen syntyi puoli kiloa painavampana kuin piti. Ei näkynyt epämuodostumaa mun kohdussa.
Jos tekisin toisen, en kävisi ollenkaan. Olin niin masentunut, huolissani ja epätoivoinen 6 viikkoa ihan turhaan. Seuraavalla kerralla menisin sokkona jos se olisi mahdollista.