olen 34v, saan äidiltäni säännöllisesti rahaa. Olenko luuseri?
Sain tänään 200E ja viime kuussa 100E. Olen sossun tuella elävä yh
Kommentit (18)
ihan vapaaehtoisesti hän rahojansa lahjoittaa,toivottavasti olen itse sitten tulevaisuudessa samassa asemassa,että voin avustaa lasteni perheitä silloin,kun he sitä eniten tarvitsevat(asunto-ja opintolainat)
Jos äitisikin on sossun asiakas, niin onhan se aika tylyä siltä rahaa ottaa. Jos taas varakas, niin mikäs sen mukavampaa, kuin että voi auttaa lapsensa perhettä.
Meidän perheemme on keskituloinen, kaikki mikä tulee ei suinkaan mene vaan ihan säästetäänkin. Silti meidän molempien vanhemmat antavat joskus rahaa, ei säännöllisesti sentään. Summat suht pieniä, ehkä vuoden jaksolle jaettuna 30 euroa kuussa? Emme varsinaisesti tarvitse, mutta emme halua loukata kieltäytymälläkään. Siellä ne saa säästötilillä olla, onpahan lapsille opiskelurahasto tai muuten pahanpäivänvara.
eli sossu ei tiedä mitään tästä lisätoimeentulosta
Harvinaista nykypäivänä. Ole vain onnellinen hyvästä äidistäsi.
Taidat olla äitisi kasvatuksen tulosta eli metsään on mummolla mennyt. Ja pahasti.
He käyvät kuitenkin vähintään kerran vuodessa isovanhempien kanssa kylpylässä/risteilyllä tai ulkomaanmatkalla ja nämä isovanhemmat kustantavat kaiken.
JOs äitisi kituuttaa omissa menoissaan voidakseen auttaa sinua niin olet.
Äiti on epäonnistunut äitinä ja tytär ei ole kasvanut aikuiseksi.
Jos olisit 20v., niin se ois ehkä ok, mutta jumalauta 34-vuotias!!! OLET LUUSERI!!
Olen myös yh, mutta ihan ok-palkkasessa työssä.
Jos vanhemmat haluaa antaa aikuiselle lapselleen rahaa, antakoon. Onko aiempien vastaajien mielestä ennakkoperinnön vastaanottaminenkin osoitus luuseriudesta?
Vierailija:
Sain tänään 200E ja viime kuussa 100E. Olen sossun tuella elävä yh
Appiukon tilillä taitaa olla jotain 100000 euroa, josta haluaa antaa aina välillä jotain. Viimeksi antoi " lainaa" asunnonostoa varten, mutta sitä ei tarvitse maksaa takaisin. Eläkkeellä ovat. Saman tekisin itsekin vastaavassa tilanteessa.
Jotta säästytään moninkertaiselta perintöverolta.
Lahjoittaa siis sen summan mistä ei lahjaveroa vielä mene.
..