Ei voi olla totta!!! Jokohan voisin pistää lapselle välikausihaalarin???
Ensin jäi 1,5:vltä jo joulukuussa pieneksi 86 cm haalari. Ehti muutaman kerran käyttää. Nyt sitten maaliskuun alussa 92 cm haalari on jo aivan liian nafti. Ei meinaa vetoketjua saada haaroista enää vedettyä kiinni ja puku kirraa. Poika hiukan kasvaa. Mutta kalliiksi tulee! Kaksi ekaa haalaria oli Reimateceja. Pitääkö nyt taas ostaa uusi haalari??? Vararikko kohta koittaa. Talvikengätkään ei meinaa enää mahtua jalkaan.
Kannattaako tässä vaiheessa talvea ostaa uusi haalari ja uudet talvikengät? Lunta on nyt 15 cm ja lähipäiviksi luvattu paria miinusastetta.
Prismassa kävin tänään kiertämässä ja en löytänyt allennushaalareita. Joitain ale-talvikenkiä oli, hinnat alkaen 15e vähänkään kunnollisemmat.
Onko normaalia että lapselle pitää ostaa useampikin toppahaalari per talvi?
Kommentit (26)
Meillä isokokoinen 1,5 -vuotias, jolle mahtuu 92 senttinen reimatec. Miksi et ostaisi uutta pukua jo ensi talvea ajatellen? Joudut sen joka tapauksessa silloin ostamaan. Vielä voisi jostain hyvällä tuurilla saada alesta hyvää laatua. Tai sitten haet kirpputorilta tähän hätään jonkun isomman puvun. Kasvu kyllä hidastuu vanhemmiten.
Ja sitten ehdottomasti en olisi ostanut seuraavaa kokoa uudeksi haalariksi, vaan hypännyt yhden yli.
Sama haalari menee kaksi talvea ja sitten se alkaakin olla jo puhki ja pitää hankkia uusi lähinnä kulumisen takia. Sama juttu kenkien kanssa.
Onko lapsellasi pitkä selkä ja siksi pituuskoot ei ihan täsmää? Seuraavana talvena asia kannattaa huomioida.
Meillä saman ikäinen siirtyi juuri 80 senttisiin ja talvihaalari kokoa 74 menee hyvin. Niin ne vaan on lapset eri kokoisia, no meillä onkin pikkuruinen tenava.
Sellaiselle voi olla käyttöä pidempään kun voi yhdistää kauppareissuille takkia jne
sinne alle jos laittaa villapuvun, niin onko uutenakaan mahtunut päälle. Mä ostaisin uuden haalarin, jos niitä vielä saa, muutamalla kympillä saa hyvän haalarin, mikä menee ensi talvenakin.
Meillä ei ole lapsilla ollenkaan toppahaalareita, vaan tuulenpitävä välikausipuku. Alle laitetaan välikerroksia tarpeen mukaan. Erittäin hyvin on pärjätty. Ihan turhaan enää ostat toppapukua. Villa on pop välivaatteissa!
mä olen syntynyt v. 1967 ja mulla oli lapsena toppahaalari.
Täällä kun kauhistellaan, että välikausihaalari olisi liian kylmä. Miettikääpä itseänne, kun olette vaikka kävelylenkillä. Kyllä tulis toppahaalarissa aika hiki.
Toki jos lapsi on kovin palelevainen, eikä liiku ulkona, niin kaipa sitä tulee kylmä vaikka missä naparetkeilijän asussa.
14
Ohut tuulen ja kosteuden pitävä kuorivaate vain alkusyksystä loppukevääseen päällimmäiseksi ja alle sopivasti kerroksia. Kerrospukeutuminen on paljon lämpimämpää kuin paksut toppavaatteet.
Mutta lapsethan nyt muutenkin puetaan ulos aivan päin honkia. Puuvillaa alimmaiseksi kerrokseksi yms. Ei ihme, että tarvitsevat paljon vaatetta ja silti palelevat. Puolet vähemmällä vaatemäärällä olisi lämpimpää, jos olisivat oikeanlaisia.
Äidit kulkee itse untuvatakeissa ja lapsilla välikausipuvut koko talven. Ei niistä välikerroksista mitään apua ole pakkasella, välikausipuku käy ahtaaksi, kun tunkee monta kerrosta alle. Ja sehän on huono, nimittäin ilma on parasta eristystä.
Ei siel niin hiki pääse tulemaan.
välikausiasussa.
Vierailija:
Äidit kulkee itse untuvatakeissa ja lapsilla välikausipuvut koko talven. Ei niistä välikerroksista mitään apua ole pakkasella, välikausipuku käy ahtaaksi, kun tunkee monta kerrosta alle. Ja sehän on huono, nimittäin ilma on parasta eristystä.
Mutta tänä talvena olen kuullut monen äidin sanovan, " ettei lapset palele sillä tavalla kuin aikuiset" . Ja näillä äideillä on itsellä paksut vaattet, lapsilla kulahtaneet ja pienet välikausipuvut.
t. 21
Mä olen sellainen vilukissa, etten tarkene missään tuolla pakkasessa, mutta 3-vuotiaani, jolla on toppahaalari, on koko ajan aivan hiki päässä. Pitänee vaihtaa pukeutumistyyliä. Olen jotenkin jymähtänyt tuohon ajatteluun, että talvella pidetään toppapukua. Pitänee siirtyä välikausipukuun ja oikeanlaisiin väliasuihin.
Ihan kohta se ihana ensimmäinen välikausililja kohoaa maasta. Tänään tuo välikausiaurinko on mukavasti paistanut. Ihanaa kun on välikausi ja kohta sitten taas ihan oikea vuodenaika, kesä.
isommat tarhaikäiset pukevat itse, joten ei siellä haalarin alla mitään muuta olisi kuin sisävaatteita yksi kerros.
ostat uuden talvipuvun, ei se enää ensi talvena päälle mene.