Oletteko tarjonneet jotain nla:n tädille, kun tulee kotiin katsomaan vauvaa?
Eli siinä se kysymys. Oletteko tarjonneet jotain syötävää/juotavaa, jos niin mitä?
Kommentit (33)
ei edes tarjoa kahvia, mehua tai teetä. Jos terkka ei halua, niin osaa kyllä kieltäytyä.
Vierailija:
ei edes tarjoa kahvia, mehua tai teetä. Jos terkka ei halua, niin osaa kyllä kieltäytyä.
jopa töykeä. Käännetään toisin päin samalla volyymillä...
Moukkamaista on tarjota. Se on moukkamaista, kun ei tajuta kavereiden/ystävien/tuttavien eroa terveydenhuollon henkilökuntaan. On moukkamaista ja ammattia alentavaa kuvitella, että he kiertävät työajalla kahvitellakseen. Tai että heidän työnsä olisi sellaista, että siinä samalla voi juoda kupin jos toisenkin. Nih.
kotikäyntejä on yleensä vain se yksi silloin kun vauva on ihan pieni. Joten tuskin nyt kovin monia kahveja se tarkkakaan " joutuisi" juomaan, vaikka sille tielle lähtisikin. Kyllä minä olen aina tarjonnut ja kyllä on neuvolan " tädille" maistunutkin.
Te olette niin hiton pinnallisia...ei kukaan välitä päivän päätteeksi siitä, saiko kahvia vai ei...tai edes vettä. Samat ihmiset eivät varmasti lähde edes ruokakauppaan meikkaamatta sillä joku saattaa vilkaista päin ;). Ihan tiedoksi tässä ja nyt: kukaan ei päivän loputtua muista sitä, oliko kaupassa joku rasvatukkainen tai tyylikäs äiti.
En kokenut lainkaan kiusallisena/kummallisena, että tuore perhe keitti kahvit ensimmäisellä kotikäynnillä.
Käynti kesti tunnin verran, tuntui oikein mukavalta kiireisen työpäivän keskellä, loskaisten katujen läpi rämmittyä juoda kupillinen kahvia. Siinä samallahan sitä kahvia hörppi kun keskusteli perheen kanssa.
En tietenkään oleta, että kaikki tarjoaisivat kahvia, kaikki tyylillään ja ennen kaikkea jaksamisen rajoissa. Terkkarin kahvitarjoilut ei tietenkään ole prioriteetti.
Tykkään leipoa, ja kestitsen vieraita mielelläni - mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, että neuvolasta kotikäynnille tuleva th olisi vieras! En ole tarjonnut mitään myöskään ristiäispapille, joka on tullut käymään kotonamme. Enkä remonttimiehille.
Ihan siitä syystä, että ensinnäkään siihen ei ole aikaa, ja toinen syy on se, että vuosien varrella on monenlaisia koteja tullut nähtyä, ja kaikissa ei aina hygienia ole kunnossa. Siksi en ota kenelläkään mitään, ellei satu tuttu olemaan.
th
meillä joka toinen viikko käyvä siivoojakin juo minun kanssa kahvit aina töiden päätyttyä (ei laskuta siitä ajasta).
Samoin neuvolan tädille ja ristiäispapille tms olen aina tarjonnut kahvit ja jotain suolaista tai makeaa kahvileipää.
Niitten täytyy kotikäynnit hoitaa muiden hommien ohessa, ja joillain paikkakunnilla eivät ehdi ollenkaan kotiin, vaikka kaikilla siihen onkin oikeus. Eiköhän siinä ole tuoreella äidillä tarpeeksi hommia, kun saa kämpän siihen kuntoon että kehtaa tädin päästää sisälle.
Mutta jos joku siitä onnelliseksi tulee, niin voi tarjota. Itse en edes kahvia juo, niin on inhottavaa aina kieltäytyä... Mieluummin kuitenkin ei tarjoiluja. T:terkka
molemmilla kerroilla olen ollut varustautunut kahvein ja pullin, tietenkin. Ekan lapsen kanssa kahvittelimme, toisella kerralla hänellä ei ollut aikaa jäädä.
Vierailija:
Ihan käytäntö kuulema. Joutuisi kahvittelemaan vatsahaavaan asti jos sille tielle lähtisi.
Toisesta ei edes käynyt. Kysyi miten tehdään ja lisäsi samaan hengenvetoon, että olisi kyllä helpompaa jos me mentäisiin neuvolaan. Juu, helppoa kenelle, mulla sektiohaava, vauva ja 2v esikoinen... Mut oma moka ;-)
Mun mielestä hyvä tapa voisi olla kahvi ja ehkä jotain keksejä korkeintaan jos nyt jotain on " pakko" tarjota. Mitään ei siis tarvitse. Täytekakut yms. menee sitten jo ihan yli ja voi olla jopa th:lle kiusallista. Ja jos kieltäytyy niin pitää uskoa ja heti.
Ne tekee työtään ja mahdollisesti kiireellisellä aikataululla. Miettikää kun joka paikassa samat kahvit ja pullat...