Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys imettämisestä

Vierailija
01.04.2008 |

Imetän kolmen viikon ikäistä vauvaani. Tänään vasen tissini on tullut todella kipeäksi. Tuntuu samalta, kuin silloin, kun maito nousi, eli on sellainen kova. Pitäisikö minun nyt imettää enemmän tästä vasemmasta rinnasta, jotta tyhjenee ja kipu lähtee vai jatkanko edelleen niin kuin tähänkin asti eli joka toinen imetyskerta vasemmasta ja joka toinen oikeasta.

Jos alan imettämään vasemmasta enemmän, jotta tyhjenisi, niin alkaako se vasen myös jatkossa tuottamaan maitoa enemmän.

Kyseessä esikoinen, kuten ehkä kysymyksistä käy ilmi=)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivot ettei sille normaalille rinnalle käy samoin. :) Voi olla tukos kyseessä, tai jopa tulehdus. Mutta parhaiten molempiin auttaa rinnan tehokas tyhjentäminen, paras on jos vauva imee (tehokkainta) mutta voit myös yrittää lypsää rintaa käsin (vaikka lämpimässä suihkussa).

Vierailija
2/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä vuorotellen

käy lämpimässä suihkussa ja suihkuttele rintoja, yritä saada suihkussa herumaan ja tyhjenemään varsinkin tuota kipeää rintaa

laita kaalinlehdet rinnoille

voit ottaa myös parasetamolia kipuun

tässä ensiapuvinkkejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämään enemmän siitä vas. rinnasta tai pumppaamaan hieman maitoa pois tieltä. Kannattaa myös soittaa imetystukipuhelimeen jos ei helpota imettämisellä.

Imetystukipuhelin 041 528 5582

Helmikuusta 2008 alkaen Imetystukipuhelin palvelee:

maanantaisin klo 18.00-20.00

tiistaisin kello 22.00-23.30

keskiviikkoisin kello 10.00-12.00

torstaisin kello 13.00-15.00

lauantaisin kello 11.00-13.00

sunnuntaisin kello 16.00-18.00

Perjantaisin palvelu on suljettu.

Onnea imetyksen jatkumiselle!!!

Itse odottelen tässä uutta imetettävää kuukauden kuluttua saapuvaksi.

Vierailija
4/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin kolme lasta imettäneenä sanoa, että mulla ei ole hajuakaan kummasta rinnasta olen edellisen kerran imettänyt ;) En laita sitä niin merkille, imetän siitä rinnasta kumpi tuntuu täydemmältä. Kannattaa syöttää vauvaa siitä kumpi tosiaan täydempi, varsinkin jos pinkeän täysi, ettei tule rintatulehdusta.

Vierailija
5/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lämmitä sitä ensin kaurapussilla tai lämpimällä hauteella ja lisäksi ota burana ettei satu NIIIN paljon kun imetät.

Vierailija
6/6 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kyse on vaan siitä, että vauva on tilannut lisää maitoa, ja nyt sitä tulee vähän yli tarpeen. Mulla oli molempien lasten kanssa alussa ns. suihkutissiongelma, eli maitoa tuli jatkuvasti liikaa. Kannattaa yrittää imettää vaan tasaisesti molemmista, ja vaikka lypsää hieman ylimääräisiä pois, esim. suihkussa käydessä (itse kävin joskus yölläkin suihkussa lämpimän veden alla, kun en muuten onnistunut lypsämään, ja vauvaraasu oli täynnä). Voit myös tehdä niin, että annat ensin vauvan imeä vähän siitä täydemmästä rinnasta ja sitten siirtyä kunnon huikalle toiseen. Seuraavalla kerralla annat sitten kunnolla täydemmästä. Parin päivän kuluessa paineen pitäisi hellittää ja maidon tulon tasaantua.