Kunnolla koulukiusatun leima säilyy aina :(
Olen tässä pistänyt merkille, että jos ihmistä kiusataan koulussa säännöllisesti (ei satunnaisesti) niin silloin siinä ihmisessä on jotain jonka kiusaajat " haistavat" , tuota voi kiusata. Tämä jatkuu myös aikuiselämässä. Aina on aikuisia ihmisiä jotka myös haistavat sen, että tuota voi kiusata. On työpaikkakiusaamista ja muuta. Itse olen joutunut koko elämäni ajan kiusatuksi jossain. Ensin koulussa, sitten työpaikoilla ja pahin kiusaaminen kesti vuoden miehen veljen naisystävänä taholta. Vaikka en todellakaan sulata kaikkea kuulemaani niin silti kiusaamistilanteessa jotenkin muuttuu taas pieneksi ja avuttomaksi :( Tuli mieleeni tämä asia koska eilen töissä ja tänään päiväkodilla minulle puhuttiin niinkun jollekin vähä- älyiselle.
No, kohta joku rupeaa haukkumaan kun kerron mitä päiväkodissa sanottiin... Vein lapsen esikouluun ja sanoin, että haalari pitää vettä. Tarkoitin, että puhtaan lumen takia ei välttämättä tarvi kurahousuja. En sanonut etteikö niitä voisi laittaa, halusin vain kertoa, että jos muillakin on vedenpitäviä pukuja niin myös tämä on sellainen. Siihen eskariope vastasi edes vilkaisematta minuun, että " aha, pitääkö se myös likaa?" Parempi siis kun ei taaskaan olis suutaan aukaissut. Ja tuo nyt ei siis sinänsä ole kiusaamista mutta en oikein usko, että opettaja kovin monelle vanhemmalle noin tylysti puhuu! Jotenkin tuntuu, että minä olen aina se jolle voi puhua todella tylysti ja ikävästi eli jokin minussa huutaa " puhu minulle rumasti!!"
Kommentit (48)
Jos käännät asiat aina niin, että joku sanoo pahasti vaikkei sanokaan, suosittelen että haet apua tilanteeseesi.
jos olisit kaveria muiden lasten vanhempien kanssa, voisit kysyä vaikka että " tuntuuko susta joskus, että se ope on vähän tyly?" Saattaisit saada vastaavia kokemuksia. Tai sitten selityksen " no ei, on se välillä vähän ykstotinen, mutta ei se varmaan sillä mitään tarkoita" .
mutta sinä oikeasti vaikutat vähä-älyiseltä. Kuka ihminen jaksaa pohtia kaikki kaikkien sanomiset ja sanomisten sävyt noin tarkkaan.
joten koet pettymyksiä tavan takaa.
Mitä juuri SINUSSA olisi sellaista, miksi ihmiset muka haluaisivat kiusata? Kuvitteletko tosiaan olevasi AINOA jolle puhutaan eri sävyyn kuin muille?
No, ei sitä aina jaksakaan pohtia mutta joskus sitten taas tulee sellainen olo, että MIKSI ihmeessä ihmiset sanovat aina tylysti. Eilen työnantaja haukkui joten ehkä siksi tänään on vähän tavallista herkemmällä päällä... Ja joo, sillä eskariopella taitaa olla omat suosikkinsa näin sivusta seuranneena.. Ap
voithan yhtä hyvin ajatella, että SINÄ et tule eskariopen kanssa toimeen, koska et tunnu ymmärtävän, mitä hän tarkoittaa sanoillaan.
Tuo lähentelee jo tietynlaista narsismia.
Mitä juuri SINUSSA olisi sellaista, miksi ihmiset muka haluaisivat kiusata? Kuvitteletko tosiaan olevasi AINOA jolle puhutaan eri sävyyn kuin muille?
No, jotain sellaista MINUSSA kuitenkin on! Ja kyllä minä monesti olen AINOA jolle puhutaan eri sävyyn kun muille! Se miehen veljen naisystäväkin on niiiiin mukava koko muulle suvulle, että KUKAAN ei uskonut kun kerroin millainen piru se on. Lopulta mieheni sattumalta kerran kuuli mitä se MULLE puhui ja alkoi pikkuhiljaa tajuta, että siinä naisessa todella on 2 eri puolta.
ja totta on kyllä se, että sitä helposti tulkitsee kaikki sanomiset negatiivisesti. On ollut itsekin pakko opetella ajattelemaan ettei kukaan oikeasti jaksa olla minusta kiinnostunut.
Totta, että joistain ihmisistä vaan pitää enemmän kun toisista. Sen sijaan taas se, että minä en tule toimeen kusahtaa vähän siksi, että minä yritän olla hänelle ystävällinen toisin kun hän minulle.
halua sinua tähän projektiin, koska kiusasit minua ja muita koulussa. Meni vähän noloksi, eikä ole enää soitellut, vaikka voisin hänet muuten rekrytoida.
Kosto on suloinen.
toiset vainuavat jo kaukaa ja alkavat kiusata. Kyse on kiltteydestä. On vaikeaa nykypäivänä olla samaan aikaan vahva ja kiltti. Se vaatii luonteenlujuutta ja kadehdittavan ominaisuuden takia usein käydään ns. toisen kimppuun.
Mutta luulenpa että tällanen heikko on myös yliherkkä; ja näkee sekä kuulee mörköjä sieläki missä niitä ei oo
Ilmiselvää narsismia.
Sinä et taida tietää narsismista edes ihan niitä perusasioita? T. alalla töissä
Eikä ole enää koskaan ollut kiusattu fiilis niiden päivien jälkeen. Olen nykyään kaveri monenkin ala-asteella minua kiusanneen kanssa ja häpeävät kovasti omaa käytöstään.
Vierailija:
Totta, että joistain ihmisistä vaan pitää enemmän kun toisista. Sen sijaan taas se, että minä en tule toimeen kusahtaa vähän siksi, että minä yritän olla hänelle ystävällinen toisin kun hän minulle.
vaikea sanoa näin netin kautta kumpi on kyseessä. Mä yleensä ajattelen vastaavassa tilanteessa, että " Ok, en tule hänen kanssaan toimeen" - sen jälkeen asian voikin jo unohtaa. Kiitosta ja huomiota ei kannata kerjätä.
vittuilla takaisin " luuletko, että vesi ja lika on sama asia, uskomatonta!" . Ei kannata juuttua tuohon asiaan liikaa kuitenkaan. Sopivassa yhteydessä voit jutella tosiaan muiden vanhempien kanssa, onko heillä samoja kokemuksia tuosta hoitajasta.
Vierailija:
No, jotain sellaista MINUSSA kuitenkin on! Ja kyllä minä monesti olen AINOA jolle puhutaan eri sävyyn kun muille! Se miehen veljen naisystäväkin on niiiiin mukava koko muulle suvulle, että KUKAAN ei uskonut kun kerroin millainen piru se on. Lopulta mieheni sattumalta kerran kuuli mitä se MULLE puhui ja alkoi pikkuhiljaa tajuta, että siinä naisessa todella on 2 eri puolta.
ja puolensa pitäminen on juuri niitä.
joka kertoo aina laveasti olleensa koulukiusattu. No, nyt hän sitten on mielestään työpaikkakiusattu. Kukaan muu ei näe asiaa niin - kaikkien muiden mielestä hän on se pomottaja, alistaja, nipottaja, nöyryyttäjä, joka vaikka tappaa saadakseen kantansa läpi. Ja niin itsekeskeinen, että perspektiiviä ei ole edes nöyhtän vertaa sen oman navan yli. Mistään muusta ei puhu kuin itsestään jne.
Vierailija:
Sun olisi pitänyt tuohon kommentoida, että " niin halusin vain kertoa, että tämän haalarin kanssa ei tarvitse erikseen vedenpitävää kerrosta" .