Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*haukotus* Kohta pitaa heratella lasta ja katsoa onko kunnossa (aivotarahdys). Jos sitten menisi nukkumaan pariksi tunniksi kunnes pitaa taas heratella.

Vierailija
04.03.2008 |

Olikin kunnon kolaus. Voi huolta :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika sai myös sellasen tällin viime syksynä päähänsä että sai aivotärähdyksen. Mutta se ei loppujenlopuksi sitten ollut niin paha kuiteskaan. Oksenteli vähän aikaa ja sen jälkeen oli melkein oma itsensä. Seuraavana päivänä ihan täysin oma itsensä :)

Tsemppiä sinne ja toivottavasti lapsesi pian paranee!

Vierailija
2/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niitä omia lapsiaan, mutta fiksumminkin voi toimia.

Aivotärähdyksen seurauksena voi tajunnan taso laskea vaarallisen alas, erityisesti nukkuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassakin ollut kerran, eikä kukaan herätellyt tunnin välein. Pahimmassa tapauksessa lähimuisti menee kokonaan pariks viikoks ja mikään ei pysy sisällä, mutta ohi semenee. Ja jos on niin lievä (tietysti äidin mielestä kuolemanvakava) aivotärähdys, että voi kotona olla ja nukkumaankin pystyy niin en nää vaan mitään syytä olla herätelemässä. Uni tekee hyvää, ja voihan sitä muutenvaan mennä siihe vierelle herättämättä kattoon et on ok, et saa huoltansa lievitettyä. Kokemuksesta tiedän että saa kyllä aika rajusti hakata päätänsä että tulee muuta kun lievä aivotärähdys

Vierailija
4/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa vähän herättelin niin reagoihin tuo ja näytti olevan ok.

Ja 2, ihan lääkärin käskystä herättelen. Käytiin kun lapsi oli niin lötkö ja unelias. Piristyi onneksi iltaa kohden. Eikä sitä nyt tarvi ihan hereille repiä, kunhan katsoo, että reagoi.

Ap

Vierailija
5/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson vaan, että reagoi tönimiseen. En kyllä uskalla jättää herättelemättäkään!

Ap

Vierailija
6/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa vaan nää ylihuolehtivat mammat:)

Sitä paitsi ihmisen aivoille ei tee hyvää jos koko aja herätellään, tästä on joku tutkimuskin tehty joskus. Mutta eikhän ne yhden yön kestä jos välillä vähän kattoo että reagoiko. Tarkoitinkin lähinnä ettei kannata olla koko ajan HERÄTTÄMÄSSÄ tyyliin " Maija!Maina!Herää!" " Nomitä äiti" " Oletko hereillä?" " Olen hereillä" " No hyvä, oletko elossa?" " Olen elossa" " Sattuuko mihinkään?" " Ei satu" " No sitten voit nukkua taas tunnin"

Aivan eri asia on jos ei herätä vaan pelkästään kattoo että onko ihan ok juuri esim katsomalla että reagoiko

Vierailija
7/7 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoito-ohjeiden kera. Siinä ihan tasan selitettiin mikä on aivotärähdys ja mitä se voi aiheuttaa. Mutta ohje oli että lasta on hyvä vähän herätellä ja katsoa se reagointi. Mä käsitin sen herättelyn ihan pikkasena " tökkäisemänä" . Että lapsi vaikka kääntää vaan kylkeä tai liikuttaa vaikka kättänsä. Luulen että ap, on asian käsittänyt ihan samoin, ei se lastaan hereille revi. Ja toisaalta, jos kunnolla herättäisi, niin mitä sitten? ei se lapsi siit varmaa traumoja saa ja oma mieli huojentuu kun huomaa että lapsi on tajuissaan.

Mun mielestä on törkeetä ruveta vähättelemään ja ivailemaan jos äiti on lapsestaan huolissaan. Jokainen tärsky mikä kohdistuu aivoihin, on kuitenkin aina pelottava juttu, vaikka olisi " vaan" aivotärähdyksestä kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi