Just.. Kaveri vie 1v7kk ikäisen PARTURIIN =D
Kyseessä siis hänen poikansa, jolla on ika pitkät " vauvamaiset" hiukset. Kaveri on aiemmin leikannut pojan otsatukkaa itse, mutta nyt kun hiukset ovat kuulemma takaa niin pitkät, vie hän pojan parturiin. Mitähän siitä tulee? Naurattaa jo etukäteen! Leikkaisi mielummin itse, mutta kun ei halua pojalleen " patakampausta" ...
Kommentit (43)
Kuulostaa siltä, että ap:n lapsilla ei ole yhtään tukkaa, ja sekös ketuttaa!
Meidän kohdalla kyse on ainakin ihan vain käytännöstä. Ja miksi ihmeessä leikata itse huonosti, kun kympillä saa nätisti ja tasaisesti leikatun tukan kampaajalla??
T: se, joka voisi viedä 8kk tyttärensä kampaajalle
Itse en ala lasteni päitä pilamaan.
Vai pätemistä ja hienostelua :D Eli siis joko sinun lapsilla ei ole hiuksia kuin pari haiventa ristissä tai sitten sinulla ei ole varaa viedä lapsia kampaajalle/parturiin ja sehän se harmittaa kun muilla on varaa tuhlata moiseen " ylellisyyteen" .
Siihen asti olin saksinut etutukkaa itse, mutta kun kerran vein parturiin, niin sen jälkeen en itse ole saksiin kajonnut. Parturissakäynti on vaivatonta ja mielelläni maksan reilut 10e siististä tuloksesta. Minä en toiminnallani halua päteä vaan haluan, ettei lapseni ole mikään kahapää, enkä myöskään halua, että kulkee tuossa mainitsemassasi patatukassa tai muuten vaan huonosti kynityssä tukassa. Siisteys on valttia, lapsellakin.
Ei siinä ole mitään ihmeellistä jos ap tuota ihmettelee. Tiedän monia jotka eivät ole käyttäneet lapsiaan parturissa ennen kouluikää lainkaan ja ovat selvinneet hiustenleikkuusta itse ihan hienosti. Minäkään en lapsuudessani käynyt koskaan, koska tukka oli pitkä eikä otsatukkaa ollut. Äiti leikkasi aina siististi latvat ja laittoi nättejä kampauksia.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan jos joku käyttää lapsia parturissa jo vauvana, kukin tekee minkä parhaaksi kokee. Ei ap:ta olisi silti tarvinnut noin voimakkaasti jyrätä tyyliin " sinä olet outo, ME olemme kaikki oikeassa" . Älkää ihmiset oleko niin mahdottoman tuomitsevia. Ap ei vaan sattunut tietämään kuinka yleistä lasten parturissakäynti on ja tuli tuttavansa tapausta tänne vilpittömästi ihmettelemään.
Itse olen jo 27v ja olen käynyt elämäni aikana varmaan alle 10 kertaa kampaajalla - kauhistelkaa vaan ihan rauhassa! Minusta se on vaan ihan rahantuhlausta, äiti leikkasi hiukset kun asuin kotona ja nykyään leikkaa pikkusiskoni. Nätit tulee! Ja vuodessa säästyy monta sataa euroa. Kun lapset tosta varttuu niin todennäköisesti leikkaan heidän hiukset itse. Kun en itseänikään raaski viedä kampaamoon niin miten sitten lapseni:) Ja toki jos sitten vaikka kouluiässä haluavat mennä kampaajalle, niin toki maksan, mutta mielestäni reilun vuoden ikästä " vauvaa" ei tosiaan tartte viedä parturiin! On mulla rahoille (niille vähille) muutakin käyttöä. Jos olisin rikas, niin tilanne olis siinä tapauksessa ihan eri.
Molemmilla lapsillamme on tuuhea tukka, ja kuopuksella meni jo 4 kk iässä silmille eli oli pakko leikata. Meillä on tyttö ja poika, ja tytön hiukset nyt itsekin jotenkuten leikkaisi, mutta siistiä poikien leikkausta on vaikea tehdä itse. Ja miksi pitäisi, kun sitä varten on ammattilaisia (ja näin myös heitä työllistetään)? Eri asia, jos on rahasta tiukkaa tms.
säästää ison rahan ja netistä löytää paljon hiustenleikkuuohjeita jos ei itse osaa
Sain kyllä päivän parhaat naurut tästä :DDD Että parturissa käyttäminen on sama asia kuin lapsen hiuksilla päteminen :DDD Eiköhän se ole niin, että jos hiukset tarvii leikkuuta, ja omat taidot ei riitä, niin maksetaan sitten palvelusta. Vähän niinkuin joku pätisi sillä, että ostaa leivät kaupasta :DDDDDDDDDDDDDd
Mutta mä veikkaan että se on aina sama hiustentasaus ja sen on sitten siinä.
Käykää joskus kampaajalla ja ottakaa joku malli hiuksiin, en usko että sitten enää olette sitä mieltä että sen leikkaminen samanlaiseksi onnistuu ihan tostanoin vaan kotona myös.
Sinänsä mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku ei käy kampaajalla tai parturissa, mutta itse tykkään vaihtelusta ja vaan ammattilainen saa hiukseni leikattua niin että se myös näyttää hyvältä.
Poikani hiukset tykkään pitää lyhyinä ja sellaisena poikatukkana, en mä sitä osaa kerroksittain leikata niin kuin kuuluu ja siilitukasta en tykkää, millään koneella sitä ei leikata.
Tytölläni taas on niin paksu tukka että siinä on tekemistä, hoitakoon senkin kampaaja. Ja viimeksi tyttöni halusi hiuksiinsa ns. rikotun mallin. En todellakaan rupea nyrhimään kun en osaa.
Kyllä mäkin leikkaan tyttöni tukan, hänellä pitkä tukka, helppo tasata ja siistiä itse. Mun pojan käytän parturissa. Pojalla todella paksu tukka, ja en yksin kertaisesti osaa sitä leikata siististi.
mielellään vien lapsen ihmisen näköisenä kuvaan jota jaetaan mummoille, kuin itse klohmittuna.
Yhden kerran lapsi pyöri niin että leikkasin sormeeni, tosi kiva.
pätenyt kyllä pahemman kerran, kun tyttö kävi 6kk ensimmisen kerran kampaajalaa: tosi pitkät hiukset muuten, mutta hangannut takaraivonsa lähes kaljuksi. Siistittiin siis hieman, ja MAKSOI 3 EUROA - mutta me nyt olaankin tällaisia porvareita..
Vierailija:
pätenyt kyllä pahemman kerran, kun tyttö kävi 6kk ensimmisen kerran kampaajalaa: tosi pitkät hiukset muuten, mutta hangannut takaraivonsa lähes kaljuksi. Siistittiin siis hieman, ja MAKSOI 3 EUROA - mutta me nyt olaankin tällaisia porvareita..
Lisää näitä porvarikertomuksia piristämään päivää :DDD
todellakaan! Lukekaas uudestaan ap:n aloitus, jossa hän tuhahduksen saattelemana ilmaisee asian, kuin " kaveri" olisi jotenkin täysin vajaa, että vie alle 2-vuotiaan parturiin. Ehkäap:lle olisi tullut sympaattisempia vastauksia, jos hän ei olisi ilmaissut omaa näkökantaansa, kuin SE olisi jotenkin erityisen oikea, ja kaverin toiminta vain turhaa " pätemistä ja hienostelua" .
Mites muuten on ap; ompeletko itse kaikki lapsesi vaatteet? Leivotko kaikki leivät, piparkakut ja pullat itse? Pyöräytätkö aina spagettia tehdessäsi sen pastataikinankin itse? Ja ettehän koskaan käy esim. ravintolassa syömässä? Itse tehdyt vaatteet, ruuat ja leivonnaiset kun tulevat paljon halvemmiksi kuin ammattilaisen tuottamat vastaavat, aivan kuten tuo hiustenleikkauskin. Kaikkea nyt ei tarvitse ehtiä/jaksaa/osata tai haluta tehdä itse.
Meillä kaikki pojat käytetään parturissa parin kuukauden välein, ei tulisi mieleenkään alkaa itse leikellä. Paitsi tietty tältä pienimmältä vielä toistaiseksi, mutta toivon että pian suostuisi parturin käsittelyyn.
En todellakaan alkaisi leikata itse tuollaista hiusmäärää, koska:
-minulla ei ole alkeellisimpiakaan taitoja siihen
-lapsillamme on niin paksut hiukset, että niitä on todella mahdoton leikata nätisti tai edes järkevästi ilman kunnollisia välinetä -ja alan koulutusta
-olen sitä mieltä, että harva ylipäätäänkään osaa leikata nätisti lastensa hiuksia (toki on poikkeuksiakin)
Se on siis pätemistä ja hienostelua. Mikä muu on? Puhtaat vaatteet ja harjojen hampaaminen? Aikuisilla alushousujen vaihto useammin kuin kerran kuussa?