Lopettakaa se lihominen!
Joka tuutista tulee tekstiä siitä, kuinka suomalaiset lihovat. Mikä ihme siinä on niin vaikea ymmärtää, että jos syö liikaa niin lihoo? Ihmiset tietävät aivan hyvin myös sen, että lihominen johtaa fyysisiin ja psyykkisiin sairauksiin ja turhiin kuluihin yhteiskunnalle. Silti mätetään törkyä kitaan kuin viimeistä päivää, jopa hyvitellään lihomisen aiheuttamaa pahaa oloa lisäkaloreilla.
Perustelkaa, miksi teette sen karhunpalveluksen itsellenne ja yhteiskunnalle?
Kommentit (30)
Ja ylipainoisia näkyi kyllä kadulla puolet vähemmän;)
Enemmistön lihominen oikeuttaa läskien paluun! Miksi muuttaa tapojaan, kun muutkin lihovat?
Hurraa ja aamen!
ap
Syy täytyy kaivaa ensin esiin, muuten sairauden hoito on vain oireiden hoitoa eikä välttämättä johda mihinkään.
tivaattori muuttaa toimintaansa. Kyse on silloin VALINNASTA. He arvottavat herkutetlun tuoman välittömän hyvän olon pitkäaikaisseurauksia korkeammalle. Kyse ei ole silloin RIIPPUVUUSONGELMASTA, vaan siitä, että terveys ja henkinen hyvinvointi pidemmällä tahtaimellä ei ole tarpeeksi arvokas asia syrjäyttämään herkutetlun tuomaa välitöntä kiksiä.
Minä olen ap:n tavoin ollut lihava teininä, ja syömätottumuksilta jopa sairaalloinen (buliminen). Ja nyt ikävuosien 22-30 välillä olen ollut erittäin hoikka kerran laihdutettuani. Eikä se hoikkana pysyminen, vastoin kun lihavat tuntuvat luulevan, ole kaikille hoikille helppoa. Minä torjun kiusaukset, joita on paljon nykymaailmassa tiedän sen, ja pakotan itseni säännölliseen liikkumiseen, vaikka ei aina mieli teekään. Välillä on todella todella vaikeaa torjua esim. stressitilanteissa mahansa täyteen ahtamisen suoma hetkellinen hyvänolontunne. Silti teen sen, sillä tiedän, mitkä ovat pitkäaikaisseuraukset.
Minulla kun ei ole mitään pakkoliikkeitä, jotka veisivät hampurilaisen suuhuni vasten tahtoani. Eikä minulla ole RIIPPUVUUTTA, joka kertakaikkiaan pakottaisi minut syömään. Onpahan vain himo. Ja sen himon voi torjua, jos oikeasti HALUAA.
25
Kyse on kuitenkin aivojen monimutkaisesta järjestelmästä, siitä miten aivot ovat pistäneet muistiin tiettyjä käyttäytymismalleja ja eritoten miten saada itselle hyvänolontunne.
Alkoholilla ja huumeilla on itsessään aineita jotka vaikuttavat aivotoimintaan, enkä voisi verrata niitä suoraan suklaan syömiseen.
Kaikki eivät saa samoja kiksejä harkuttelusta, toiset eivät tarvitsekkaan, toisilla ei ole resursseja olla vahva, toiset eivät näe syy yhteyksiä.
Ap puhuu kun olisi keksinyt ihan uuden, maailmaa mullistavan keksinnön, onneksi olkoon, olet pelastamassa maailman:
Syökää vähemmän ja terveellisesti niin laihdutte!
Ei se riitä että " joskus tulevaisuudessa terveysongelmia voi tulla" .
Sulle yhdelle (en muista numeroa) sanoisin että eihän se valintajuttu sulje pois riippuvuusongelmaa, itseasiassa päinvastoin. Riippuvuusongelmasta kärsivä tarvitsee normaalia suuremman motivaation taistellakseen irti riippuvuudesta.
ja tavallaan elimistö yrittää poalata tähän tilaan loppuelämän. Ehkä siinä on selitys sille, miksi niin harva pysyy painossa, jonka on saavuttanut laihduttamalla. Se vaatii täydellistä elintapojen muutosta. Työtä.
sun hienoja vinkkejäsi valaistuksen saamiseen. KAIKKI TIETÄÄ NE JO. Ei kai tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan.
Lihokaa vaan sitten ihan vapaasti, ihan niin paljon kuin tahdotte. Lopetan tähän ja jään odottelemaan veroasteen ja terveyskeskusmaksujen nousua.
T: Paha, tyhmä, inhoittava ap
Siinäpä se juuri onkin, pysyäkseen erossa herkuista nämä addiktoituvat henkilöt tarvitsevat riittävän suuren motivaationj tai ulkopuolisen pelotteen/pakon lpysyäkseen erossa herkuista.
Jos siitä sipsipussista olisi välitön vaara lapselle/itselle niin varmaan sen pystyisi olemaan syömättä, mutta kun niin ei ole...