Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Maaliskuun alkua SYYS-04 ***

03.03.2008 |

Jatkan kohtapuoliin...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se viestini aiheen vierestä enää mennytkään.. Pari tuntia naputtelin näköjään omaa viestiäni..

Vierailija
42/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ihan ok eilen lasten kanssa jumbossa monta tuntia. Mutten itselleni saanut katseltua oikein mitään. Eikä suinkaan aina suju yhtä hyvin. Puhki olin sen jälkeen ja jäin haaveilemaan omasta pitkästä shoppailureissusta:) No, kuukauden päästä sellainen on tiedossa:)

T: Ynis

Ps. Harmi, Lila tota autohommaa! Sänky on aika tärkeä asia ihmisen elämässä. Tuleehan siellä vietettyä noin 1/3 elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on väsyny olo. Mutta sellaista se on tällaisina juhlimispäivinä. Ei tuu ulkoiltua ja muutenkin rytmit erilaiset. Ihan hyvin reissu meni kuitenkin ja isompien kanssa olin aamusella kirkossa.

Pile. Kiitos. Pullien kanssa ei oo ongelmaa, tai ennemmin se, että niistä sais riittävän makoisia. Mutta mietin leipiä ja sämpylöitä, kun niihin sitkon ja rakenteen takia joutuu kuitenkin laittaa aika paljon vehnää sekaan. Mutta oon kyllä ajatellutkin, että melkein sama mitä ite tekee, niin se on tavallaan parempi kuin kaupan. Joskus vaan miettii, että saisko samalla vaivalla vielä terveellisempää.

Tosin nyt ei oo tullut ees leivottua, kun oon ottanu aikaa ompeluun.

Meidän ostamiset on kyllä varsin vähäisiä. Hyvä niin, ei talous muuta kestäiskään.

T@hti

Vierailija
44/50 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi keilin on otsikoinut viestin niin joustavasti, ettei tarvitse vaihtaa uuteen pinoon. Laiskuuden huippu?

Tänään on tavallinen puistopäivä, päiväunet ja sitten pitäisi keksiä millä ilveellä pääsen kaupunkiin muutamaksi tunniksi töihin. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eli ei lastenhoitajaa tiedossa.

Minun käsitykseni mukaan vain valkoisissa vehnäjauhoissa on sitkoa, sen takia niitä pitää laittaa jos haluaa hmm. sitkoa?? Niitä säikeitä, jotka syntyy kun alustetaan. Mitähän sitko sitten vaikuttaa, olikohan se kuohkeuteen ja rakenteeseen. Se on taas eri asia kuinka suuri osa suhteessa jauhoista on oltava valkoisia.

Kaunokainen oli kuin pahin vauva, kitisi aamuyön ja nipisteli. Kahvi tekee minusta kuitenkin ihmisen. Sen voimalla

Hei,

Kukkuu

Vierailija
45/50 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vatsatauti. Kummallinen, ei kovin ärhäkkä, mutta vetää sngyn pohjalle. En aamulla kyennyt viemään lapsia tarhaan, joten he ovat olleet minun ilonani.

Koko syksy ollaan oltu melko terveenä, nyt kun mies on pois on oksennustautia ja korvatulehdusta. Huoh. Onneksi sain järkättyä huomisen päivän vielä vapaaksi, vaikka melkoista säätämistä, niin saan toipua kunnolla. Mutta aivot ei ymmärrä, että nyt ollaan saikulla.

Hassu olo kun on nälkä, mutta ruokaa ei voi kuvitellakaan syövänsä. Kahviakin tavallaan tekisi mieli.

Menen takaisin vaakatasoon, olo heikkeen heti kun on pysyssä.

Pilet

Vierailija
46/50 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä sataa.

Pikkupojat on ollu räkäisiä. Tänään ovat minusta olleet jo paremmassa kunnossa, mutta nyt näköjään Iikan silmät rähmii. Heräs just pitkiltä päikkäreiltä ulkoa, joten voi olla reaktio... johonkin. Neiti sanoi ennen ruokaa, että häntä väsyttää ja päätä särkee. On lämpöinen :(. Vielä koitan peukuttaa, et päästäis terveinä reissuun ens viikon keskiviikkona.

Mä soittelin ja laitoin s-postia (kun en älynny kaikkea kysyä kerralla) lomakohteeseen ja olivat lopulta saaneet meille varattua uudemman lomahuoneiston (että on varmasti kaikki tarvittavat kodinkoneet) ja siellä on myös pyyhkeet ja lakanat talon puolesta :) Jäi vähän semmoinen kuva, että meidän perhe poikkeaa muista. No, saapa nähdä.

Jauhoista. Rupesin varsin itekin taas lukemaan lisää keittokirjasta ja tälläisia löysin (lyhyt versio, en ainakaan heti onnistunut löytämään netistä)

Vehnän valkuaisaineiden muodostama sitko on erityisen tärkeää hiivalla kohotettavien leivonnaisten onnistumiseksi... hiivaleipäjauhot jauhetaan jyvän kuorikerroksia lähinnä olevasta ytimen osasta, leivän leivonnassa käytetään parantamaan täysjyväjauhojen leipoutuvuutta... grahamjauhot ovat täysjyväjauhoja...

hyvä rakenne sämpylöissä säilyy, kun käytät noin puolet jauhojen painosta hyvin sitkoa muodostavaa jauhoa (vehnä-, hiivaleipä, ruis-)

Saamuskalle myös kiitokset vastuksista. Täällä ainakin tuli jo lossukeli, joten joutunen jotain keväisempääkin vaatetta ja jalkineita katella mukaan. Pitää koittaa seurata myös pohjoisen säätietoja.

Kukkuu: selvisitkö töihin?

Pilelle ja muille sairastaville paranemisia!

Naapuriperheen äiti kertoi, että vatsatautia ehkäisemään (/siihen auttaa) kokonaiset valkopippurit ehjänä nieltynä lapsille 3-5 ja aikuisille 9. Coca-cola kuulemma auttaa myös. Tiedot perustuivat johonkin ruotsalaiseen sairaalalähteeseen ja hän tiesi ne pojan sairauden takia. Tosin nyt poika kuitenki vasataudissa.

T@hti

Vierailija
47/50 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on taloyhtiön kokouksessa, me oltiin Onnin kanssa kylässä mun serkulla. Nyt se kolistelee tuolla ja hakee unta. Ei ollut päiväunet taaskaan maistuneet tarhassa. No heräskin vasta 7 jälkeen kun mulla oli töihin kl 8. Yöllä tosin huudettiin taas tunteroinen...puolin ja toisin. En tiedä mitään v****maisempaa kuin lapsen märy, vinku ja ölinä yöllä kun ei sano mikä vaivaa ja huitoo ja potkii vaa ja saa hillittömiä limppukohtauksia. No siitäkin selvittiin...... Mutta hihathan siinä ittellä lopulta paloi.

No, uskaltanen hehkuttaa, että Onni on nyt täysin kuiva!!! Viikko oltu ilman vaippaa yötkin ja toisena yönä viime viikolla tuli ne 2 vahinkoa. Toki pitää patistaa pissalle useinmiten yöllä kun tulee meidän viereen mutta silti.

Täällä sataa vettä. Jee jee.

Nyt pitää mennä, poika huutaa.

T-P

Vierailija
48/50 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekalla on myös ollut rauhattomien öiden vaihe. Tai miten sen nyt ottaa, en jaksa enää muistaa, milloin se on alkanut. Muistelisin, että välillä nukkui tosi hyvinkin yönsä.

No, välillä tulee vain huikittua ja huudettuakin,jotain sen tyylistä, ettei ole mitään hätää, ole hiljaa ja nuku! No, arvatenkin totesin moisen varsin toimimattomaksi systeemiksi, joten päädyin siihen, että hetken kuulostelen. Jos huuto jatkuu, kampean itseni ylös, vaikka kuinka väsyttäis, laitan pojan takaisin makuulleen peittelen ja rauhoittelen. Hyvällä tuurilla nukkuu rauhassa aamuun asti. Jos mikään ei tunnu auttavan, päätän olla välittämättä ja jatkan uniani tietäen, että poika rauhoittuu aikanaan ja jatkaa myös uniaan. Ei noista läheskään aina tiedä, mistä ne kumpuaa ja tympeitä ne on, varsinkin, kun Pekkakin yleensä huutaa äitiä ja välillä jotain muutakin, mistä ei yleensä saa selvää. Mutta tämä systeemi on nyt toiminut ja yöt on sujunu paremmin.

T@hti

ps. neitille nousi sitten kuume ja Iikan silmä rähmii pahasti, että saapa nähdä, mitä tästä tulee

Vierailija
49/50 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi Pyörsky aamulla nähdessään, kun laitoin ripsiväriä :)

Huomio tänään töistä palatessa, varma kevään merkki: ka-ma-la katupöly!

Nälkä on niin, ettei mikään muu tule mieleen. Saatan palata illemmalla.

Mitä kuuluu?

Vierailija
50/50 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen riehakkaana juoksi ulkona kädet takin sisässä. Kaatuipa sitten ja sai sukkahousuihin polveen pienen veripilkunkin. Ei kuitenkaan pahemmin käynyt, vaikkei saanut käsillä vastaan.

Syysneiti väsyneenä riehui siskonsa kanssa ja juoksi äsken päin seinänkulmaa. Huuli hieman auki ja nenästä hieman verta. Onneksi vaan hieman.

Tosiaan tekevälle sattuu, mutta tuuriakin on ollut matkassa. Ois voinut pahemminkin käydä kummallekin.

Menen jatkamaan silittämistä. Toivottavasti en polta käsiäni:)

T: Ynis