Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Maaliskuun alkua SYYS-04 ***

03.03.2008 |

Jatkan kohtapuoliin...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyspoikanen on ollut tavoilleen uskollisesti iloinen, minä itse tuttuun tapaan lähinnä väsynyt (mutta onnellinen ;) )

Vierailija
22/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy oikein reipas ja hyväntuulinen; minä väsy, mutta hyväntuulinen, sillä kävin ihanassa hieronnassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Ynis!Tuollaisista tilanteistä selviäminen antaa niin hyvän olo :-)

Typykkä ollut iloinen ja puuhakas,normaaliakin vilkkaampi..saanut lisäpontta karkeista ;-))

Minä ärsyyntyny tähän flunssaan mut ihan ok fiiliksellä kun 3pvää olen kotona ollut.

Saikulle piti jäädä ja eilen meiasin et kyl tästä päivästä töistä selviän,mut työkamut sano et siel on hyvä sijainen parasta sairastaa viel tämä päivä.

Pomon mielipiteestä en tiedä..enkä välitä :-/

Poika sai tänää raudat suuhun,reipas poika oli :-)

Nyt muruset sänkyyn.

jatu

Vierailija
24/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna flunssan vaivata liian kauaa ennen lääkäriin menoa. Toki tavalliset virukset kestää, mutta työkaveri on sairaalassa ollut monta päivää, kun iski keuhkokuume. Yski joulusta saakka ja työmatkalla Saksassa oli yhtäkkiä kunto romahtanut täysin (viime viikolla). Tyypillinen suomalainen mies joka ei voi mennä lääkäriin ajoissa. Tulehdusarvot yli 300.

Sorry, en tarkoita pelotella, mutta eikö sulla ole tota flunssaa ollut jo jonkin aikaa?

T: Ynis

Vierailija
25/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typyn hoitajaltakin kuulin melkosen tautitarinan..sairasti aina välillä eikä tajunnu ite miten huonossa kunnossa oli ennen ku romahti täysin ja sairaala kutsui.

Mul oli 2kk sitte antibiootit poskiontelotulehuksee,mut se meni ohi.

2vkoa sitte olin vatsataudissa ja just ku viime pe oli ekaa kertaa normaali olo ni yöllä alko flunssa.Tää on siis nyt vkon kestäny et kai viel ihan normaalis rajois..ku 2pvää olin töissäki tosikipeenä.

Mut kiva ku välität :-)

jatu

Vierailija
26/50 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on meillä yövieras, tällä kertaa esikoisen kaveri. Melkoista sählinkiä oli vielä hetki sitten. Isommat kyllä rauhoittuivat, mutta syyspoika Antsa hyppi ees ja taas. Neljä lasta samassa huoneessa nukkumassa on aika paljon :) Kun ei Antsa enää muuta keksinyt, tuli hän esittelemään äidilleen: " Kato, miulla ei oo toitta katta!" ja toinen käsi oli yöpaidan sisällä.

G: Syyspoika on ollut tänään oikein innokkaalla mielellä. Seurannut ja mennyt mukana isompien touhuissa. Ollut koko päivän, ulkona ja päiväunetkin, ilman vaippaa ja ollut oikein ylpeä siitä. Sanoi minulle myös äsken: " kato äiti, miulla on iso jaaka (näyttäen jalkaansa). Miä olen IsO poika!"

Minä olen ollut melko sekavalla mielellä. Moni asia painaa mieltä, eikä mieli ole harmoninen, vaikka ilma on ollut mahtava, on saanut lomailla ja kävellä koiran kanssa pitkän lenkin. Olen harhautunut (turhaan) miettimään, miten eri tavalla asiat voisivat olla.

Pitäisi taas tolkuttaa itselleen, miten maallinen on vain maallista. Hävettää vain, kun on omaa mieltään suojellakseen päästänyt asioita liukumaan käsistään.

Välillä olen kuin äitini. Kieltäydyn ajattelemasta hankalia asioita, jätän huomaamatta. Itsesuojeluvaistoa. Mieli on kai rajallinen.

Kaikille jaksamista, onnea ja iloa!

Saamuska,

siipi hiukan on the ground

Vierailija
27/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko purkaa asiaa vaikka s-postissa? Meitä kuuntelijoita riittäisi!

Tytöt on nukkuneet hyvin omissa huoneissaan. Saa nähdä käykö tässä vaan silleen, että nukahtavat helpommin ja sen takia heräävät aikaisemmin. Tänään herätys klo 6.30.

Suunnittelen Jumboon lähtöä lasten kera... Jos pääsis ajoissa liikkeelle...

Vierailija
28/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-postiin tulee jotain laitettua, mutta tänne en näköjään meinaa saada kirjoitettua. Ja vaikka lukee muitten jutut, niin mikään ei pysy päässä. Pitäisi keskittyä paremmin siihen, mitä on tekemässä eikä koko ajan miettiä, mitä muuta pitäisi tehdä.

Meillä kun on tulossa se pääsiäisen lomareissu :) Aivan ihana asia, mutta aiheuttaa toki myös pähkäilyä, mitä pitäisi saada tehtyä ennen ja onko kaikille kamppeita... Tällä viikolla tehtiin vähän pikaisemmat siivoukset ja otettiin joitain pääsiäiskoristeita piristämään ja muistuttamaan siitä, että pääsiäinen tulee,vaikka me lähdetäänkin reissuun. Ens viikolla aattelin, et jos ehtis ikkunoita vähän pyyhkäistä ja siivota paremmin, niin ois mukavampi palatakin. Ja ommella vielä jotain. Nyt pitäis vaan päättää, onko jotain, mitä erityisesti tarvis vielä.

Huomenna ois aamusta kirkkoon meno. Kerholaiset avustaa. Pikkupojat räkäisiä, joten voi olla, että mies jää niitten kanssa kotiin. Kun sitten ois vielä miehen serkun rippijuhlat lakeuksilla.

Tänään esikoisella koulupäivä (ja miehellä työ-).

Saamuskalle meinasin jo laittaa s-postia, mutta sitten en kuitenkaan löytänyt sanoja, kun en oikein edes tiedä tilannetta. Ajattelisin, että kun noin ahdistaa, voisi olla helpottavaakin kohdata tilanne kaikkineen ja esim jonkin ammattilaisen kanssa vähän yhdessä miettiä jatkoa -kun pakeneminen toisaalta vaan pahentaa tilannetta ja tiedät sen, niin sekin painaa. Kun kohtaat(te) asian kunnolla ja laitatte vaikka ihan selvästi mustaa valkoiselle realiteeteista voitte ottaa suunnan uuteen, eteenpäin, parempaan (reunaehdot huomioiden silti) ! Aina on toivoa! Tsemppiä!!!

Jatu. Koitahan hoitaa itsesi kuntoon!

Ynis on jaksanut ihanasti kirjoitella, touhuta ja olla positiivisella mielellä :)

G: syyslapsonen on ollut ihanainen muuten, kuten yleensäkin, mutta myös vähän kränäinen nuhasta johtuen.

Itse olen vähän toistaitoisella mielellä. Kaikenlaista pyörii päässä eikä oikein mistään tahdo saada kiinni.

Jaksamisia kaikille ja aurinkoa viikonloppuun!

T@hti

Vierailija
29/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ, IHANAISET :)

Ja vielä muutama kysymys tikkaremmille:

No, eka kyllä Saamuskalle: (oon kyllä nuoruudessani ollut moneen kertaan Lapissa pääsiäisenä, mutta haluan silti varmistaa) Onhan pääsiäisenä Roi:ssa vielä ihan talvi, eritoten nyt, kun pääsiäinen on näin aikaisin?

Onko venhä- ja hiiväleipäjauhojen terveellisyydessä eroja? Tai mitä eroa niillä ylipäätään on? Hiivaleipäjauhoissa on jauhonparannetta ainakin.

Onko täysjyvävehnäjauhoissa sitkoa? Tai saako niitä ylipäätään jostain?

T@hti

Vierailija
30/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi Rovanimellä vielä täysi talvi olla..Meillä on ainakin :-)

Tosin tämä nykyajan ilmasto on melko kummallinen. Nyt on meillä ainakin -10 pakkasta ja lunta runsaasti. Ilma oli ihanainen, kun lenkkeilin koiran kanssa.

Kiitos tukemisesta, siskot! Kyllä se tästä. Eivät nämä meidän asiamme siinä mielessä muutu, että mies on yltiöhuolimaton sisäänrakennettuna ja pitää asioilla erilaista tärkeysjärjestystä. Joskus se häiritsee enemmän, isoissa asioissa enemmän. Joskus se voi olla ihan katastrofaalista. Epäilen, etten kuitenkaan saa häntä millään muuttumaan. Eikä oma asioiden hautaamiseni sentään ole vielä äitini tasolla ;) Oikeasti en kestäisi sellaisia asioita kuin äitini on kestänyt. Esim. minkäänlaista väikivaltaa en sietäisi hetkeäkään...

Mukavaa Naistenpäivää kaikille!!

SaaMari♥

Vierailija
31/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivapas silmistä unen häivä, muistahan: Tänään on naisten päivä! Etsi siis peili, tsekkaa mahtava leidi: pörröinen tukka, näppyinen naama, känsäinen varvas. Hyllyvä pylly, roikkuva tissi, silti oot oman elämän missi! Siispä keikuta pyllyä, ketkuta jalkaa, voi mahtavien naisten päivä alkaa!

RATKIRIEMUKASTA NAISTEN PÄIVÄÄ!

Vierailija
32/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa, olin shoppailemassa yksin lasten kanssa 9.30-14.30 tai jotain sinne päin. Lapset oli vallattomina, mutta onneksi hyväntuulisina. Rattaissa kulki vain tavarat. Esikoinen sai kesäksi lenkkarit, K-kengästä sai Eccoista -20%. Lisäksi ostin esikoiselle ensi talveksi puoleen hintaan Eccon goretexit, sellaiset vähän tyttömäisemmät, ei niitä perusmalleja. Kaikenlaista muutakin tarttui mukaan. Tarpeellista ja hieman tarpeetontakin (tällä hetkellä).

Nyt täällä lompsitaan uusissa kumppareissa (syysneiti) ja uusissa lenkkareissa (esikoinen).

Kämppää piti järjestellä, lähinnä yläkertaa. Enpä tiedä jaksanko enää tänään:)

Vierailija
33/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on viimein rauhottuneet hieman, kun katsovat tallennettuja lastenohjelmia. Aivan mahdoton meno ollut päällä koko päivän. Mikään ei oikein tunnu tehoavan tällä kertaa kuuroille korville, joten tänään on myös korotettu ääntäkin. Tosin kotona vaan:)

Ostin taas pari kimppua tulppaaneja ja kun tultiin kotiin Jumbosta, niin mies toivotti hyvää naistenpäivää tulppaanikimpun kera:) Oispa kämppä vähän siistimpi, niin vois enemmänkin nauttia kukista.

Tein possun uunifilettä kera salaatin ja lämmitin miehelle ja syyslapsoselle perunamuussia. Yritin luoda naistenpäivän kunniaksi vähän juhlatunnelmaa. Esikoinen vaan märisi taas ruoasta ja appiukko tuli välillä käymään. Anoppi kun lupasi ommella syysneidin verhot. Totesin, etten itse jaksakaan. Tekemistä riittää muutenkin.

Pari koneellista pyykkiä pesty tänään ja ainakin kolme koneellista järjestetty viimein kaappeihin ja laatikoihin. Saa nähdä jaksaako huomenna enää mitään.

Tulkaa muutkin tänne, etten yksin höpötä:) Lisää vastauksia gallupiin kiitos. Meidän tän päivän tilannekin on varmaan tullut jokseenkin selväksi fiilisten suhteen.

Vierailija
34/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko käynyt lukemassa J.Mesikämmenen " Elämän pirstaleita" -blogia? jos ette, ja jos nimittäin haluatte itkeä, niin tässä linkki..

http://vauva.mederra.com/mblog/blog.php?b=128

Pistää miettimään uudemman kerran oman elämän materialistisia ym. ongelmia.

Esikoisen yövieras jäi toiseksikin yöksi, kun lapset niin kovasti pyysivät ja äidillensekin sopi. Mies on töissä, joten minulla lauantai-ilta neljän lapsen kera :) Tein kuuri pizzaa ja sain siitä ansaittuja kiitoksia :) (" Sinä kyllä teet tosi hyvää pizzaa!" )

Jatkellaanpa tästä..

SaaMa

Vierailija
35/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tänään leikkineet normaalin äänekkäässti.Molemmat juoksevat,hyppivät,kirkuvat ja huutavat ja yhdessä leikkikin on yleensä enempi riehumista...ja tappelua 5min välein.

Tulin saunasta,lapset pelas palloa...Sanoin miehelle:Miten ihana olis tulla saunasta,rauhassa.Ottaa hyvää syömistä ja lasi viiniä ja lösähtää sohvalle.Typy sanoi:olis kiva tulla saunasta kun talossa ei olis lapsia.

miten paljon tuo pieni rivien välistä ymmärtääkään?!

Vilasin Saamuskan linkkiä...kyllä meille ääntä ja elämää mahtuu!

jatu

Vierailija
36/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla kirjoittamassa yltiöpositiivisen jutun, joka katosi. Yltiö postitiivisuus katosi kun siivosin yrjöjä sohvasta ja lattialta ja mietin, etät mikähän tyttöä vaivaa. Oksentelee ja syö aina välillä hyvin, eka kerran oksensi jo ke aamulla. LIittyisköhä kuitenkin korviin ja nuhaisuuteen?

No, olen edeelleen ihan hyvällä mielellä, ottaen huomioon että takana yh-viikko ja edessä toinen. Lapset nukkuvat, Valmakin vaikka nukkui lähes koko päivän.

Blogi on koskettava ja teksti on hienoa. Upeasti hän osaa kuvata tuntojaan ja elämäänsä. Minun ei tosin pitäisi lukea tälläisiä kirjoituksia, koska muutenkin näen unia lasten menettämisestä.

Saamuska ymmärrän hyvin murheesi, vaikka se on vain maallista. Mutta taloudelliset vaikeudet ovat isoja murheita. Minä murehdin, vaikkei aina olis syytäkään. Joskus on ollut, joten sen takia varmaan.

Joko kerroin, että Valmalle laitetaan putket ja leikataan kitarisa? Ennen pääsiäistä pitäisi tehdä operaatio. Onneksi mies on sitten jo kotiutunut. Positiivista työmatkassa on ollut se, että hän on alkanut ymmärtää miksi ihmiset haluavat lomamatkalle. Arki kuulemma unohtuu aika hyvin auringon alla. Kipii, päästäiskö vaikka matkalle. Mies kun ei ole ollut mikää innokas lomamatkailija. Pitäis vissiin vähän säästää, mutta jos ei Chiileen asti tahdo, niin voisi onnistua.

Poikkeuksellisesti olen tänään syönyt melko paljonlakuja ja suklaata, olo on huono. No tulipa taas testattua rajat. Harmittaa vähän kun en pääse huomenna jumppaankaan, kun en voi viedä lapsia hoitoon, ku V on yrjönnyt vielä tänään.

T@hden kyselyihin: minusta hiivaleipäjauhoissa ja venhäjauhoissa on aika vähän eroa ravitsemuksellisesti, vaikka Kati Nappa kyllä puhuu hiivaleipäjauhojen puolesta. Täysjyvävehnäjauhoa ei taida saada ainakaan normi kaupasta ja leipoutuvuus on varmasti huono. KAupan täysjyvävenhästä leivoitussa leivissä on ainakin aika monta E-koodia. Valmistaja kertoi, että leipää on vaikea leipoa ja siksi tarvittaa monia aineita jotta rakenne on pehmeä ja kuohkea. Itse laitan leseitä tai puurohiutaleita, kun tahdon terveellisempää vehnästä tai vaikka pannukakkua. Molemmista mulle tosin tulee niin kipeäksi maha, etten viitti usein tehdä. Lapset kun syövät niin vähän ja mulle jää liian paljon.

Tässä tulinkin taas tarinaa.

Pilette

Vierailija
37/50 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun muutitte sinne kauemmas, niin onko tavaroiden, vaatteiden yms. hankkiminen tuntunut yhtään hankalammalta? Maallisia asioita mietin, mutta kuitenkin. Tuleeko ostettua enemmän tarpeeseen, vai huvikseen?

Mietin näitä, kun viime aikoina on tullut tuhlattua ostoksiin aika paljon (paitsi joidenkin mittakaavassa vähän). Yritän miettiä tavaroiden ja vaatteiden tarpeellisuutta ja yritän miettiä sopiiko muiden vaatteiden kanssa yhteen. Silti joskus jää joitain vaatteita lapsilla tosi vähälle käytölle ja yhtä aikaa meinaa vaatteet loppua kesken pesukertojen välillä (tytöt itse saattaa nirsoilla joidenkin vaatteiden kanssa).

Mies on koiruuden kanssa ulkona, minä en taas malttaisi mennä nukkumaan. Eilen hyydyinkin ajoissa ja herätys oli aikaisin. Öisin onneksi nukun ihan ok. Eilenhän kävin luvuttamassa verta ja kelpasin hyvin taustani huomioiden. Unilääkkeitä en ole käyttänyt moneen viikkoon, paitsi yhden nukahtamislääkkeen tällä viikolla.

T: Yksinpuhelija:)

Vierailija
38/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe on tylsistynyt. Nyt Otso valitettelee mahaa, Valma on terve. Ajattelin, että oltais vaikka käyty uimassa, muttei nyt kuitenkaan voida. Taidetaan mennä ainakin vähän pihalle, ainakin V:n kanssa.

Ynis, ostelen selvästi vähemmän, mutta kerralla enemmän. KAupungissa, varsinkin silloin kuin olin töissä keskustassa, saatoin tehdä heräteostoksia. En tosin ole koskaan ollut mikään shoppailia. Kylällä on muutama kauppa isojen markettien lisäksi ja perusasiat saatavilla. Mutta esimerkiksi valokuvaan olisin halunnut Otsolle tummansinisen pikee-paidan ja sitä ei sitten löytynytkään täältä. Kuluttaminen on ehkä vähän suunnitelmallisempaa, mutten osaa sanoa, kulutanko vähemmän. Mulla menee nykyään autoon niin paljon, mutta toisaalta kahviloihin, ravintolaan ja heräteostoksiin varmasti vähemään. Minusta on ihanaa, kun kaupat on kauempana ja lauantaina ei tulisi mieleenkään lähteä ostoksille ellei olisi ihan pakko. Mies on erityisen iloinen, ettei tästä tarvitse edes keskustella. Tykkään myös oman kylän kauppojen loistavasta palvelusta ja ostan mieluiten täältä, jos se vain on mahdollista. Tänne on rakenteilla lisää kauppoja ja huhun mukaan tänne olis tulossa Ideapark. Muttei me palveluiden takia tänne muutettu.

Otso alkaa pelaamaan ja me lähdetään pihalle. Näitä rivarin hyviä puolia.

Pilet

Vierailija
39/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt, että onkohan tää shoppailu tarpeellista ja sehän ois hyvä mittari jos asuis kauempana ostoskeskuksista. Toisaalta mikään ylituhlaavainen en ole. Voi tulla pitkiäkin aikoja, etten osta mitään tai vaikka yritän, niin en löydä mitään. Senkin takia on sellainen olo, että pitää ostaa, kun sopivaa tulee vastaan. Minä kyllä tykkään kierrellä kaupoissa, että se ei ole ongelma. Joskus asuttiin silleen, että lähellä ei kauppoja ollut ja työpaikkakin muutti viiden minuutin kävelymatkan päähän meiltä. Silloin oli jotenkin vaikeaa, kun piti lähtemällä lähteä kaupungille tai jonnekin, että sai asioita hoidettua ja ostoksia tehtyä.

Olikohan tossa päätä tai häntää.

Odottelen miestä ja lapsia mummolasta. Tulin itse koiran kanssa etukäteen kävellen, että saan saunan päälle ajoissa. Anoppi ompeli syyslapsen verhot ja toi ne tänään aamupäivällä. Mukaan tarttui lapset ja nyt heitä on vaikea saada taas kotiin sieltä. Minä ärsyynnyn siitä venkslaamisesta ja viivyttelystä, joten livahdin kotiin itsekseni:)

Millähän sais miehen tarttumaan toimeen ja käymään läpi työhuoneen rojujaan. Nyt ne on kasassa siellä sun täällä. Ois kiva saada siistiksi yläkerta ja tavarat paikoilleen. Itsekään en jaksa kaikkea vääntää. Aika paljon olen jo tehnytkin.

Vierailija
40/50 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuskalle hali ja rutistus. Muuta en oikein osaa sanoa.

Vähäsen harmittaa. Meillä on surkea sänky, liian vanha. Minun piti mennä ostamaan uusi, mutta mutta, miehen autosta hajosi kone.. Hoh, hoijaa, siihen uppoaa ainakin 2500e. Se siitä uuden sängyn haaveesta. Arrg. Perisuomalaisesta haaveesta, lottovoitosta, tulee aina tälläisissa tilanteissa haaveiltua.. Vielä kun joskus muistaisi lotota! ;oD

Hienoa Ynis, että yöt ovat sujuneet ilman lääkkeitä!

Tuli mieleen tuosta Pilelle osoitetusta kysymyksestä, että Sinin odotusaikana oli aikaa käydä ostoksilla ja ostaa tulevaisuuden varalle tavaraa. Nykyisin kaikki tulee ostettua vasta viimeisessä tarpeessa. :o/ Reissaaminen kaupunkiin ja shoppailu lasten kanssa, on minusta sen sortimentin puuhaa, että ennemmin menisin vaikka juurihoitoon hammaslääkärille. Sinin kanssa tosin shoppailu onnistuu, mutta Rosa raastaa kaikki tavarat hyllyiltä koko 2vuotiaan tarmolla. Miten teillä muilla menee lasten kanssa kaupoissa?

Tälläistä töks, töks kirjoittelua kun erissä tulee naputeltua.. Mutta mukavaa alkuviikkoa!

Lila75