Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^ SYYSSISSIT vko 10 ma-ke ^^

03.03.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12556660&p=1&tmo…

Ja olkoon maaliskuumme mitä aurinkoisin :D

Me mennään ottaa aamutisut, ollaan oltu pystyssä jo hyvän aikaa.. Sit kauppaan. Ihanaa kun arki palasi loman jälkeen, saa taas rytmit kohilleen.

Dumle ja Menni 5kk

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta!

Loma pidetty ja entistä väsyneempiä ollaan. Oltiin pohjoisessa ja vauva on alkanut kukkumaan ja kiljumaan öisin yms. Hampaita jälleen.. Huoh. No onneksi tämä aika menee niin pian ohi.

Vauva täyttää 5kk sunnuntaina. Kauhean iso poika jo. Kierii paikasta toiseen ja seistä könöttää sylissä jo..

Pelkällä maidolla mennään edelleen. En vieläkään ole ' viitsinyt' kiinteitä alottaa kun painoa on herralla reilusti, noin 9kiloa.

Kivoja kuvia sisseista! Ja apinaemolle jaksamisia. Täydet sympatiat sinne!

Jatkan myöhemmin..

Fiia ja T 0810

Vierailija
2/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa alkanutta viikkoa.

Meillä kaksi koululaista viettää kanssani " kuumeetonta päivää" . Viikonloppuna siis oltiin ihan kotosalla lasten kuumeilun takia. Ja jos en nyt ihan väärin äsken tuntenut, Mikoa aamu unille sänkyynsä laittaessa, olin huomaavinani, että myös hän tuntui hieman normaalia lämpöisemmältä. No, kun hän herää, mittaillaan hieman lämpöä...

Täälläpä ei siis mitään erikoista. Eilen sain inspiksen, ja niin vaihdettiin olohuoneessa vaihtelun vuoksi hieman järjestystä. Vielä pitäisi saada laitettua muutama taulu uuteen paikkaansa. Lakana vaihdon aloittelin heti aamusta ja kone pyörii, tänään siis useamman kerran.

Monella vauvalla tullut jo hampaita. Meillä ei. Ja jos hieman " kökköisempää" ruokaa laittaa herran suuhun, hän alkaa yökkimään. Kaveri sihtikurkku haluaa aivan sileää mössöä.

Jonkun vauva oli jo sanonut sanan. Uskomatonta! Meillä tytöt lähteneet aikaisin liikenteeseen, kävely kaikilla 10 kk:n iässä ja sitten vasta puhe. Hampaatkin heille tullut reilu 5 kk:n iässä, mutta tämä pikku mies taitaa mennä aivan omia polkujaan.

Tällä viikolla olisi neuvola, saapi nähdä kuinka paljon Miko kasvanut. Painoa hänellä jo liki 10 kg ja tosiaan käytetään 78/80 vaatteita, kovin on pitkä selkäinen kaveri, isäänsä tullut!

Piiu ja Miko (23.8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö nukahti syömisen jälkeen ja pian saan repiä ylös kun pitää lähteä 5 kk neuvolaan. Saas nähdä mitkä on mitat, jotenkin tuntuu ettei enää erota kasvua - ainakaan niin hyvin kuin ihan pienenä.

Meilläkin tyttö tönöttää tanakasti jo sylissä, haluaisi vaan istua eli on huomannut että näkymät on silleen paremmat. Nyt kun vihdoin hokasi sen kääntymisen niin nyt sitten kääntyy ihan tsup tsup heti kun lattialle laittaa. Viime yönä löytyi sängystä aamuyöllä pää jalkopään puolelta eli olipa tainnut olla hereillä pyörimässä jo tovin ennenkuin äiti heräsi syöttämään. Kovin omituiselta tuntui pimeässä kun kopeloi sängystä päätä ja tuloksena olikin kaksi viuhtovaa jalkaa :)

Ei tänne muuta kummempaa, esikoiselle pukkaa ällöttävää uhmaa. Äiti on tyhmä jatkuvasti ja kun neitiä komentaa niin huutaa takaisin ja jopa heittelee jollain (kuten saappailla perjantaina) tai potkii. Aika taistelua ja meilä siis ollaan jäähyllä aika paljon. Missä se aurinkoinen ja helppo lapsi on jota olemme katselleet pian 4 vuotta??? Ikään kuuluu, kun juttelin naapurirapun äidin kanssa niin samanlaista tuntuu olevan sielläkin menossa. Itsellä on vieläkin virta aika vähissä, ajattelin pyytää neuvolassa että katsoo hemoglobiinin. Mies on kyllä sitä mieltä että liikunnan puutetta ja sekin varmaan pitää paikkaansa. Vitamiineja aloitin nappailemaan, jospa tuo hiustenlähtökin loppuu aikanaan. Tissitellään edelleen, 2-3 kertaa yössä- päivällä perunasosetta menee purkin verran ja iltaisin siis hiukan puuroa. Pitäisiköhän sitä jo aloitella jotain muutakin? Makeista soseista ei ole oikein piitannut kun olen niitäkin jotain koittanut. Toisaalta ei vaikuta kyllä nälkäiseltä joten kait sillä tissimaidollakin sitten nälkä vielä lähtee edes hetkeksi.

Nyt kahvia tippumaan ja sitten hiukan fiksaamaan naamaa jottei näytä ihan seinästä reväistyltä siellä ihmisten ilmoilla.

Sumuista maanantai päivää kaikille!

t: Typykkä ja Hilja 2909 Espoosta, jossa eilen oli sen verran lunta että esikoinen pääsi hiihtämään. Ostin käytetyt vehkeet juuri viikko sitten ja pakkasin ne jo varastoon kun olin varma ettei tänä talvena enää tarvita ja kuinkas sitten kävikään :)

Vierailija
4/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti oli sitten kerhossa tänään. Soitin tk ja sieltä sanoivat, että voi mennä jos ei ole märkiviä näppyjä. Eli sillon ei sitten tartu. Meidän huusholli sitten kuntoon puoles tunnis ja menoksi. Siinä sitten silitettiin hame ja pestiin herran pylly ja äitikin laittoi itsensä kuntoon. Neidillä oli siis valokuvaus tänään. Onneksi pääsi. Harmitti jo valmiiksi, kun ei pääse ja onneksi sitten kuitenkin.

Mulle ehdotettiin, että jos alkaisin vähän opiskelemaan... Mulle ei siis maksettaisi siitä mitään enkä minä maksaisi siiitä mitään. Onkohan kelalla siis siihen jotain sanomista? Se olisi työnantajan puolesta. Onko kellään kokemusta. Omaa aikaani kuitenkin käyttäisin ja vapaaehtoisesti.

Mutta nyt herra huutelee tuolta lattialta, että jos vaikka tissiä...

Vierailija
5/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin juuri liikunnanohjaajaksi. Valmistuin siis tammikuussa. Opiskeluni aikana olin kotihoidontuella ja äitiys-ja vanhempainrahalla. Kelaa asia ei haitannut koska lapset eivät olleet kunnallisessa hoidossa opiskelujeni aikana. Eli saimme järjestettyä opiskeluni niin että joskus mies tai äiti oli (koulupäivinä) lapsien kanssa.

Fiia ja TJ 081007

Vierailija
6/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan 5 kaffekiulullinenkin tanaan...

Alli nukkuu; laitan vaan sankyynsa ja yleensa siihen sitten nukahtaa kun hieroo nenaansa tyynyyn tai siis vetaa tyynyliinaa kasvoilleen. Ei oo mullakaan ykskaan muksuista ollu niin ihanan helppo etta pysyisi unessa kun siirtelen esim rattaista sankyyn tai autokopasta sankyyn; aina heraavat. Joten paremmin nukkuvat suoraan paikalleen ja varsinkin nykyisin Alli nukkuu parhaiten juuri omassaan!

Meilla on maidon juonti vahentyny; en tieda syoko ittensa niin kyllaiseksi soseista ettei maito enaa sillai kelpaa? Ainoastaan yopullo on se ainut kerta kun kerralla menee se 150-180ml! Muuten vaan raivoaa...

Ja meillakin seista nokotettais sylissa, myos ylos nousut sormista pitaen on niin etta suorille jaloille vaan!

Istua osaa jonkin aikaa, ei niin kauheasti keskity kyllakaan kun paa kay puolelta toiselle niin haittaahan se tasapainoa heh!!! eli yleensa loydan likan kallellaan jompaan kumpaan suuntaan. Tyynyihin olen tukenu ja edessakin on tyyny ja selallinen tuolikin viela kun sita tyynya on kiva potkia lattialle!

Rattaissa ' valuttaa' ittensa sillai eteenpain etta on puolistuvassa asennossa ja sitten harmittaa.

Kovin oon likalta iltasella kun meilla on ' seurusteluhetki' kyselly etta sano ' aiti' se on sitten hauskaa, nauraa kahertaa vaan. Meilla on ainoa minka varmasti tietaa asia yhteyteen niin sanoo mam-kun lusikka lahestyy.

muttei muuta ; kiva kun teilla on lunta taas!

Voikaa hyvin

-levinia ja Alli 10.9. -

http://www.aijaa.com/v.php?i=1696263.jpg

Vierailija
7/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allilla oli samallaiset nökö hampaat, kuin Mennilläkin :) Tänään puhkes tuo toinen Mennille ja siis tasan viikon välein siis tulivat. Onneks niitä ei tarvinnut suuremmin kiukun kanssa tehdä.

Muuten Levinia, ite huomasin Mennillä kans et tissille ei tahdo rauhoittua kunnollista syömistä varten ja kiinteitä kului aika paljon. Tylysti vaan vähensin kiinteiden määrää, niin että 1 kasvis ateria n. 1/2 piltti purkillinen ja hedelmäsosetta pikkasen vähemmän toisena ateriana. Mitä todennäköisemmin Mennikään ei kiinteitä tarvitse täyttääkseen mahaa, eli maitoa kyllä tulee edelleen riittävästi. Mutta kiinteät vie helposti tilaa maidolta, jos lapsi vaan syö niitä hyvällä ruokahalulla. (kuten Menni)

Ostin tänään ensimmäiset puurot ja lihasoseet, maistellaan ensi noita kaupan juttuja ja sitten kun näkee mikä sopii, niin teen itse. Kasvisjutut oon tähän mennessä tehny ite kans.

Juu, mutta Menni huutelee tissiä apuun ;)

Vierailija
8/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomat on lomailtu. Onneksi ei suunniteltu mitään ohjelmaa,koska alkuviikko meni kolmosen kuume/flunssassa ja sonjan korvatulehduksen hoidossa.

Tänään lähti taas koululaiset kouluun ja arki alkoi. Hyvä niin. Nyt saa alkaa oottelemaan pääsiäistä ja kevättä.

Mulla meni ens syksyn suunnitelmat nyt ihan uusiksi. Kolmonen menee eskariin ja suunnittelin olevani sonjan kanssa kotona vielä vuoden...mutta luultavimmin saisin vuoden kestävän sijaisuuden omalta alaltani ja jatkossa mahdollisesti aina tehtäs vuosi kerrallaan sopimus...houkuttelee kyllä kovasti, koska vakitöitä ei ole.

Neiti nukkuu iltapäivä torkkujaan...yöt ollu taas melko risaisia, mutta laitan vielä korvien ja sairastelun piikkiin. Unikoulua täälläkin suunniteltu...kun sais itestään sen verran puhtia, että jaksais aloittaa. Viikko siinä menisi ainakin. Umako suunnitteli samaa???

Vierailija
9/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on sylissä ja kiemurtelee joten nopeasti vain tämän päivän neuvolareissun mitat.

71 senttiä ja 8470 grammaa. Puolitoista senttiä enemmän mittaa kuin esikoisella ja painoa pari sataa grammaa enemmän. Iso emäntä siis tämäkin!

t: Typykkä ja " pikku" Hilja :)

Vierailija
10/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma oon taas alkanu tan nettihairikoinnin oikeen urakalla, huomaan.

Dumle; Alli kun syo vaan korviketta; niin mun mielesta kai sen pitais ainakin 3 tollasta 150-180ml tyhjentaa? Mutta kun oikein oon miettiny, niin syo aamusta 150ml- mihin olen hiukan lisanny riisivellijauhetta joukkoon. Sitten lounasta n. 1dl lihamossoa- ennen veti pullon viela paalle, mutta kun nyt tarjoon niin nauraa kahertaa vaan ja suupielesta valuu kaikki pois! Juo kylla paljon vetta tahan ruuan paalle. Sitten syo sen pikku danino-jugurtin (tai hedelmasosetta) valipalaks- pullollisen maitoa 150ml- iltaruokaa toiset 1dl ruokaa. Ennen nukkumista jos venyy nukkuminen juo viela 150ml pullollisen ( ennen aina sen tayden pullon 180, ei enaa); yleensa enaa vaan osan. Ja 03-04 aikaan yopullo se 150ml! Hedelmasoseita en niin ole antanu edes, kun oon tarjonnu ei niin niista perusta; tuoreena survottua paarynaa syo ja jonkinverran banaania. Omenasta meni maha sekaisin (aidin tytto). Hiukan appelsiinimehuakin on maistanu. Niin joskus iltaruokana syodaan valmis puurojauhetta. Munsta tuo ei oo liikaa ruokaa kuitenkaan ja tytto tyytyvaisena naureskelee. Noh, katsotaan mita on sitten 6kk mitoissa. Haluisin kokeilla noita raasteita; kuka niita oli jo antanu? Miten niita annoit?

Mutta nyt haivyn taalta puolen

- levinia-

Vierailija
11/36 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvola kuulumiset meiltäkin!

Eli pituus: 68cm, paino: 7425g. Pitkä tyttö neiti on =))

Mut palataan!!

outs@ ja Hilla

Vierailija
12/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia syyssisseistä...puolivuotispäiviä pääseevät viettämään pikkuhiljaa nämä meidän pienokaiset. Kyllä aika onkin mennyt nopeasti! Monenlaisia taitoja ovat sissit oppineet jo..monella oli jo hampaitakin. Meillä Wiivillä ei vieläkään ole hampaita, muilla perheemme lapsilla ne ovat kyllä tulleet hurjan aikaisin..esikoisellakin jo 3kk:n iässä. Neiti pakittaa ja pyörii lattialla tehokkaasti ja ihmettelee sitten kun lelut " katoavat" . Meilläkin seisotaan topakasti jaloillaan ja harjoitellaan istumista syöttötuolissa ja vaunuissa. Wiiville 6 kk:tta tuli täyteen 23.2 ja strategiset mitat olivat 68cm ja 7400 g.

Meidän perheessä on ollut huisketta..edes Wiitä en ole ehtinyt pelaamaan. Meillä oli englannista tyttö " lainassa" esikoisen kouluprojektin tiimoilta ja meillä puhuttiin 10 päivää englantia. Oli tosi kivaa verestää kielitaitoa. Teki myös lapsille hyvää: Esikoinen on 8- luokalla ja käytti englantia ihan mukavasti ja 6-luokkalaiset huomasivat osaavansa puhua ymmärrettävästi ja rohkaistuivat käytämään englantia (pyysin heitä toimittamaan pieniä asioita kuten esim. kutsumaan syömään, viemään hedelmiä jne). Meidän vajaa 2-v oli ihana, hän tartui tyttöä kädestä kiinni ja vei leikkimään, eikä kielellä ollut väliä :-D Hän tekikin vieraaseemme unohtumattoman vaikutuksen..

Ja murhettakin on ollut..menetimme toisiksi nuorimman kissamme, yhden rakkaimmista, vakavan infektion vuoksi :-( Lääkäri oli hoitanut kissaamme jo tammikuussa, mutta kun vaiva uusi, ei hän enää vaivautunut kissaa ottamaan vastaanotolle, määräsi vaan suoraa lääkettä. Noh, kissa menehtyi kotiin samana iltana ja shokki ja suru oli tietysti valtava meillä kaikilla. Tuntui kamalata katsoa isojen lasten surua lemmikistä... :o( Kun yhdellä kissallamme on nisäkasvain, joka näyttää leviävän ja vanhin kissakin täyttää kohta 11-v niin harmitti tämä nuoren kissan turha kuolema, vaiva kun olisi ollut hoidettavissa, jos se olisi hoidettu alunpitäenkin oikein...helppoa olla jälkiviisas :o(

Niin ja sitten oli ollut sitä galluppia...

1.ONKO SINULLA JOTAIN MITÄ ODOTTAA? Kesää..kuten aika moni muukin

2.SINUA KUVAAVA ELÄIN? kissaeläimiin mennään täälläkin, olen kissanainen, meillähän niitä on kotonakin...

3.AURINGONNOUSU VAI -LASKU? Vaikea valita...auringonnousu ja uusi päivä edessä, mutta toisaalta auringonlasku ja ihana päivä vaihtuu yön pimeyteen, etelässä eritysien romanttisia auringonlaskuja ja kuumia öitä tulee mieleen..Ehkä kuitenkin se auringonnousu

4.LEMPIKUUKAUTESI? maaliskuu...jolloin havahtuu talven jälkeen siihen, että kevät on käsillä, päivä pitenee, aurinko paistaa ja linnut alkavat laulaa...

5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI?perjantai ja viikonloppu edessä :)

6.HALAUKSIA VAI PUSUJA? sekä että..

7.SUKLAA VAI VANILJA? suklaa

8.OLETKO KOETTANUT KOSKETTAA NENÄNPÄÄTÄ KIELELLÄSI? kokeilin just, mutta ei kyllä mitenkään onnistu

9.LASTENKARUSELLI VAI BENJI-HYPPY? lastenkaruselli ehdottomasti

10.OLETKO ONNELLINEN? Perheen lemmikin kuolema on surettanut, muutta kyllä olen erittäin onnellinen; ihana mies ja viisi ihanaa lasta

Paljon auringon paistetta kaikille! Nautitaan joka hetkestä, sillä elämä on tässä ja nyt.

Kaylight ja Wiivi, päivän paisteeni silloin, kun aurinko ei paista

http://www.aijaa.com/v.php?i=1699319.jpg

Vierailija
13/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minja tekee lähtöä eskariin, Menni pyörii lattialla ja mies hörppii aamukahvia ja mamma koneella ;D

No on se aika jostain otettava :)

Levinia - Juu, kuulostaa kyllä määrät ihan hyviltä ja onhan ton korvikkeen kanssa ihan eri sydeemit kuin näin äidinmaidon kanssa.. Et ei kait voi verrata. Noi maito määrät kuulosti kyllä musta ihan hyviltä, uskoisin ettei Menni syö läheskään ton vertaa tissistä.

Kaylight - On ollut varmasti mielenkiintoista, kun on ollut tämä vieras verestämässä teidän kieli taitoja :) Wiivi muistutti kuvassa hyvin paljon minun siskon tyttöäni, ihan oisin voinut väittää että kuv on hänestä ;)

Peikkoäetiltä olen odotellut kuulumisia perjantain tiimoilta?!

Menni tuntuu useimmiten keskittyvän enemmän puheen tuottamiseen kuin liikkumiseen. Höpöttelee aika sujuvasti erilaisin ääntein; tä-tä-tä- on uusin. Varsinaista ryömimistä ei ole vielä oppinut, niin kuin suurin osa muistakaan ei ole.. Mutta juuri sellaista pyörimistä ja kierimistä harjoittaa, niin että saa kyllä itsensä liikkumaan. Peppu myös nousee hienosti ylös ja nostaa jaloillaan itsensä korkeuksiin. Minja oli 5,5kk kun lähti konttamaan, joten siihen verrattuna tämä kappale ei tunnu niin kiireiseltä.

Meillä olis myös hyppykiikku jossain kaapin kätköissä, en tiiä jos innostuis sen kiinnittämään kattoon. Toisaalta kun viihtyy niin hyvin itsekseen lattiallakin, niin onko se turhaa toisen sitomista paikalleen.. Yritänköhän mä kaiken aina järkeillä näin ;D Mietin voiko siitä olla jotain haittaa, vaikka tuskin voi!

Nyt käyn kyllä sanomassa heipat eskarilaiselle! Palataan..

Vierailija
14/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihme, että minäkin olen jo tähän aikaan pystyssä. Neiti kopinasta päätellen juuri heräsi, herra vielä vetää unta kaaliin... :D

Puuro syöty ja kahvia tässä ajattelin pian mennä keittämään. Lumityötkin tehty. Eilen siis satoi koko päivän ja on tainnut sataa koko viime yönkin. Edelleen tulee. Kävin kolaamassa tienpään, että ei ihan mahdottomasti kerkeisi kertymään...

Eilen vaihdoin kaikkiin 7 saintpauliaan mullat ja isommat ruukut. Toivottavasti alkaisivat pian taas kukkimaan. Homma ei ollut iso, kunhan vain sai alotettua.

Tänään tulee mun sisko katsomaan noita mukuloita, kun itse menen infotilaisuuteen siitä opiskelujutusta. Ajattelin sen kyllä alottaa, kun pomokin kerran maksaa ja saa käydä omalla paikkakunnalla. Muutenhan joutuisin vemplaamaan, kun töihin menen niin junalla helsinkiin edes takasin...mielummin siis näin. Vähän kyllä mietityttää, että onkohan musta siihen, mutta jos sen vain alottas, niin eiköhän se siinä sitten menisi sivussa. Eniten mietityttää näytöt... Olen kova puhumaan, mutta huono esiintyyn. Jännitän sellasia tilanteita ihan sata, siis luokan edessä, mutta pystyn kuitenkin hyvin opastamaan uusia työntekijöitä...

Huomasin taas eilen, että mulla lähtee kans ihan järjettömästi hiuksia. Näin untakin siitä, että mun harjassa ei näkynyt edes piikkejä :D

Dumleko se mietti sitä hyppykiikkua... Meillä ei ole kyseistä härveliä, enkä taida edes hommata, kun meilläkin viihtyy eetu oikein hyvin lattialla, niin mitä me sillä sitten tehdään... Eteenpäin mennään kovaa, siis vetää jo käsillään. Hampaat ovat komeat ja nyt sitten vaan odotellaan, että koskahan yläkertaan...

Mutta nyt menen keittämään sitä kahvia ja kuuntelemaan jokos se eetu olisi herännyt. Neiti jo muumia katselee...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

vm78 ja Eetu 0809

Vierailija
15/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona, 2 kuumeista lasta, hyvin sujui, palaan myöhemmin....

terv peikkoäet ja<APJ 5kk ja 4 pv

Vierailija
16/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaylight:lla oli kissa kuollut. se on kyllä kova paikka lapsille ja aikuisillekin. Itse jouduin lopettamaan kaksi kissaa pari vuotta sitten ja kyllä sitä itkettiin ja paljon. Varsinkin kun toinen niistä oli jo 17 vuotta ja ollut minulla pienestä asti.

Risella suunnitteli kans unikoulua niinkuin mekin. me jo hieman aloitettiin, mutta nyt tullu takapakkia, kun Vesli ollu vähän huonossa kunnossa. Kunhan tulee parempaan kuntoon, niin taas aloitetaan. Täytys saada nukkuun omaan sänkyyn ja sit lopulta kun on sen 6 kk niin luovuttas nuista yösyötöistä. Viime yö oli kunnon hulinayö. vesli heräs tunnin välein ja tiheempään. Nyt onkin sit väsy ja pääkipiä. Koitetaan myös tänän luopua yksistä päikkäreistä. Tähän asti nukuttu neljät. Jos alkais pärjäämään kolmilla. Meillä kun nuo unet kestävät vain alle tunnin ja yhet on ehkä 1,5 h.

Tänään pitäs taas mennä kaupungille hoitaan asioita. vanhempani tulevat hoitamaan Vesliä. Eilen jo kävin töissä sopimassa, että olen hoitovapaalla 29.5-31.7.2008 välisen ajan ja palaan töihin 1.8.2008. Torstaina vielä pitäs käydä sopimassa minkälaisiin töihin palaan. Aluks meinasin puolipäivää, mutta saattaa olla et menisinkin kokopäivseks. Äitini ja isäni kuitenkin hoitaisivat Vesliä meillä kotona sinne 2 ikävuoteen saakka.

Yksi tuttavanikin kuoli eilen aamulla. Illalla sitten sytytin ikkunalle 3 kynttilää palamaan. kaikilta meiltä. Vesli sai häneltä synnyttyään kauniin vanhan (antiikkisen ) taulun lahjaksi. Onneks hän oli taakse kirjoittanut keneltä taulu ón saatu ja milloin. On mukava muisto, vaikkei Vesli häntä tule muistamaankaan. Mutta minä voin sitten kertoa, kun on vanhempi.

Mutta nyt täytyy mennä syömään jotain. On armoton nälkä.

Uma ja vesli 210907

Vierailija
17/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut ihana talvi! Arvatkaa nauttivatko lapset! Ja aikuiset kans!

2- ja 5-vuotiaat mummolassa tänään " taas" ja mulla maalauspäivä. Lopettelen samaista jakkaraa jota aloittelin 2 viikkoa sitten mummolapäivänä. Muulloin ei kerta kaikkiaan ole aikaa tollaiseen hommaan. Nytkin juoksin maalikäsin hyssyttelemään oonaa pari kertaa, mutta nyt tuntui rauhoittuvan.

Uma, Veslillä ja Oonalla tuntuu olevan samoja vinkeitä nukkumisen kanssa. Oona heräilee öisin, pari yötä sitten yli 15 kertaa... Tuntuu olevan herkkäuninen ja jos vähänkään vatsassa kaihertaa, heräilee. Päivisin meillä nukutaan kolmet unet, mutta teen tosissaan töitä niiden eteen. Eli useimmiten ulkoillaan niiden aikaan. Samoin tuo tissitysjuttu oonalla, eli välillä vain pötkötystissi kelpas varsinkin kun väsyi. Seisaltaan suostui sitten syömään tissiä jos oltiin reissussa. Nyt se on onneksi helpottanut, kun tissitän ihan virkkuna ja ennen soseita. No, kuten aiemmin olen todennut, voiton puolella ollaan! Vaikeimmat kuukaudet takana! Voimia sullekin! ja voimia tutun kuoleman johdosta.

Kayleightille myös voimia kisun poismenon johdosta!

Täällä ei ihmeempiä, arki jyllää vauhdilla eteenpäin. terveitä ollaan onneksi ja tuo lumi on villinnyt koko perheen!!!

Nyt nauttimaan kotihommista, kun saa rauhassa niitä tehdä... Hihii!

apinaemo ja oona 0709 melkein 6 kk

Vierailija
18/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että leikkaus on sujunut hyvin! Tsemppiä kuumepotilaiden hoitoon! Tule kertomaan tarkemmin kun ehdit!

Vierailija
19/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää hiukka sekaisin, kun muutamaan päivään en ole ehtinyt palstailemaan ja nyt sitten taas kaikki lukema sekavyyhtinä päässäni.

Upeita kuvia oli taas suloisista Sisseistä :D!

Päällimmäisenä ajatuksissa on ollut Peikkoäet ja Asmo. Muistelin, että operaatio oli nyt viime viikolla. Hyvä tietää, että kaikki sujui hyvin. Pistähän kun ehdit ja kykenet meille raporttia teidän sairaalassaolo ajasta ja toimenpiteestä. Paljon haleja pikku potilaalle ja mammalle!

Minttupipsako se mainitsi jo kullanmurunsa sanovan " äiti" . Niin uskomatonta kun se onkin niin voin omasta kokemuksestani kertoa, että meillä myös esikoinen sanoi tuon maailman kauneimman sanan puoli vuotiaana. Hän myös kehittyi kielellisesti nopeammin kuin motorisilta taidoiltaan. Puolitoista vuotiaana juteltiin jo ihan täysillä pitkiä lauseita. Keskimmäinen taas kääntyi kaksikuukautisena ja hänen motoriikkansa kehittyi huimaa vauhtia, kiire oli päästä siskonsa perään. Olivia tuntuu kehittyvän esikoisen malliin. Näillä asioilla ei kuitenkaan ole hirveästi merkitystä tulevaan (mikäli ns. normiajassa eri kehitysvaiheet tulevat), vaikka luonnollisesti sitä vertailee sisaruksiin ja muihiin lapsiin ja seuraa kiinnostuneesti eri kehitysvaiheita. Siis ei tarvitse olla huolissaan, jos oma pienokainen kääntyykin vasta 6kk, kun joku muu tekee sen 3kk :). Jokainen menee omaan tahtiinsa.

Monella tuntuu jo olevan hampaitakin, Veslillä, Mennillä, Allilla, Oonalla...Meillä ei ole vielä yhtään, enkä niitä odota vielä tulevan pitkään aikaan. Sisarilleen tuli hampoaat vasta 1-vuotiaana. Itse olin 1v ja 2kk, kun eka hammas puhkesi :). Tietysti Olivia voi olla poikkeus tästä sakista. Huvittavaa on, että tänään menemme sitten sinne ensimmäiselle hammashoitajan tarkistukselle. Sylkinäytteen otto ainakin edessä ja valistukset tutin käytöstä :).

6kk neuvolassa th totesi Olivian hieman varvistavan vasemmalla jalalla, joten meillä on nyt hyppykiikku pannassa. Mitenkään kovin voimakasta se varvastaminen ei ole, itse en sitä ollut edes huomannut. Nyt rajoitetaan hyppykiikun käyttöä kuitenkin ihan varmuuden vuoksi. Tosin ei Olivia siinä kovin usein ollut vielä ollutkaan. Lattialla viihtyy hyvin ja etenee peruuttamalla :).

Kiinteitä annan tytölle kolmesti päivässä. Eka päikkäreiden jälkeen vasta eka satsi kasvista ja broileria/lihaa. Broileri tuntuu menevän paremmin. Nyt aluksi olen tehnyt niin, että olen sekoittanut itse tehtyyn kasvinsoseeseen kaupan purkkiruokaa, mutta tarkoitus on kokeilla myös oma tekoista broileri/liha sosetta. hedelmäsoseet maistuvat vähän liiankin hyvin meidän neidolle :D. Iltapuuron kanssa on vähän niin ja näin, välillä menee paremmin, välillä ei sitten maistu ollenkaan. Velli kelpaa paremmin.

En muista, kuka kertoi vielä menevänsä täysimetyksellä. Meilläkin mentiin ihan tuonne 5kk asti pelkällä tissillä, ei ollut tarvetta aloittaa kiinteitä aiemmin ja kun sitten aloitettiin edettiin hyvin pienillä annoksilla ja hitaasti uusia ruoka-aineita lisäten. Edelleenkin rintamaito näyttelee pääasiaa tytön ruokavaliossa :). Kukin siis tyylillään.

Meillä on ollut muutama tosi levoton yö täällä. Olivia heräilee usein, pyörii sängyssään ja itkeskelee. tutin kun pistää suuhun, niin rauhottuu, aamusta noin klo 6 aikaan syö ensimmäisen kerran. Taitaa tuo liikkuminen olla nyt niin verissä, että ei malteta olla paikoillaan edes yöllä :). Itse olen kyllä ihan nukkuneen rukous ja olette taas apinaemo, uma, Outsa jne olleet mielessäni. Kovasti jaksamista sinne!

Kaylightista oli tosi mukava kuulla myös pitkästä aikaa. Luulin jo, että olet meidät täysin hylännyt ;).

Mitäpä Kewalle?

Risellalle, Piiulle ja kaikille, joilla kotona sairastetaan kovasti tsemppiä ja pikaista paranemista! Vm:n tyttökin oli sairastanut vesirokon. eetukin sen varmasti nyt sitten sairastaa, toisaalta hyvä, että on sekin sitten pois päiväjärjestyksestä samaan syssyyn.

Typykällä tuntuu näyttävän kovasti työtä muutossa :)

Rakkausvauva, joko miehesi tilanne on selvinnyt? Miten voitte siellä? Tytöt jo parantuneet? Mitä Aatulille uutta auringon alla?

Fiia saisi tulla tekemään mulle kunto-ohjelman :D. eilen sain toisen kortisoonipiikin olkäpäähän ja lähetteen fysioterapeutille. Oikea nivuskin ryppyilee. Mää oon niin mummo....

Nyt kahville taas, kun kerta tilaisuus on. Palailen.

Haikarapolska ja ikäkriisi sekä ihana Onnellinen Olivia

Ps: Meillä on nyt täällä oikea talvi; lunta, lunta ,lunta. JEEEE!

Vierailija
20/36 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolemantapauksia oli ollut...niin ihmisiä kuin kotieläimiä oli jättänyt maaliisen vaelluksen. Osanottoni!

Kaylight, ymmärrän tuon lasten surun, kahden gerbiilin menetys pari vuotta sitten oli hirvittävän raskasta ja surullista katsottavaa, etenkin lasten puolesta. Voimia