Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

atoopikon talviarki

17.11.2007 |

hei atoopikkojen äidit. voisitteko vinkata jotain talvesta selviämis- ohjeita 8kk vauvalle jolla maitorupea poskissa ja ekseemoja ympäri vartaloa.

ihan ulkoilusta ja vaatetuksesta? rasvoista ja sen semmoisesta...

meillä tämä on nyt uusi juttu ja aikas vieras, olen lukenut atopiasta ja sen lääkityksestä, lastenlääkärillä käytiin ja kortisoni ja perusrasvoja käytellään, mutta käytännön vinkkejä puuttuu..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee mieleen niin ihon rasitusta kannattaa välttää. Meillä itse olen atoopikko, lapset eivät odotuksista huolimatta ole, mutta varjelen heitä muuten vain, koska myöhemminkin juttu voi puhjeta. Kylpy vaan kerran viikossa, ettei iho kuivu ja silloinkin veteen vauvaöljyä. En rasvaa yhtään turhaa!! Ettei iho totu! Jos ihottumakohta rasvaan sitä, en koko ihoa. Naamaa en rasvaa ellei aivan pakko, koska ulkona se on kylmään kosketuksissa ja rasva palelluttaa enempi. Korkeintaan illalla voin laittaa. Mutta siis talvella atoopikin naama on ahavoituneempi ja kannattaa pitkälti antaa vaan olla. Liialla rasvauksella tekee naamalle vaan hallaa ja totuttaa rasvaan, joten oma rasvan tuotto kärsii. Opin kantapään kautta, kun toisen pojan naamaa liikaa rasvailin...Pehmeitä vaatteita kannattaa käyttää, puuvillaa yms, ei villaa suoraan iholle ei siis villatumppuja. Ei liian kuumaksi, koska hiki tekee hallaa. Tässä mitä tulee ekana mieleen. Niin ja rasvoja kannattaa vaihtaa säännöllisesti, ettei tule hoitoväsyä. Esim. kuukausi toista ja kuukausi toista ja sitten taas tyyliin. Kortisonia ei liikaa, mah. vähän. Kokeilemalla löytyy jokaiselle parhaat rasvat. Mutta ei rasvaa vanhan rasvan päälle, pesu välissä ja muutenkin turha rasvaus on tosiaan pahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla