Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista olisi elämä uskovaisena, luottaen pettäviin harhakuviin sokeasti?

Vierailija
02.03.2008 |

Miten sitä pystyy psykologisesti väistämään kaikki ne ristiriitaisuudet ja epämääräisyydet, joita uskonto tuputtaa täytenä totena?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Seurakunnat ovat huonosti voivia työyhteisöjä, tää on fakta.

Tämä on aika jännä tulos, jos kerran uskovaisen elämä on niin auvoista.

Vierailija
42/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa porukasta on toki järkevää, tapauskovaisesta vähän enemmän uskovaiseen. Mutta siis nämä joilla uskonto on se number 1 joka asiassa ja joitten uskonnollisuuden taso ei ole kenelläkään epäselvää, on tasan näitä kahta tyyppiä. Näin meillä.

Vierailija
44/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Luterilainen vai yleensäkin, tuokaahan tiedon alkuperä esiin kun tunnutte tietävän.

Vierailija
45/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teki tutkimuksen.

Vierailija
46/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 Kyllä mun mielestä " maailmassa" on paremmin ja rehellisempiä ihmisiä. Suurin osa ihmisistä tahtoo toisilleen hyvää ja auttaa...

Lue vanhasta testamentista sodista... Osaa se jumalakin sotia...

37

Vierailija
47/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisessa seurakunnassahan ainakin kuohuu kun on homo ym. kädenväännöt, mutta seurakuntia on muitakin..........

Ja mistäs johtuu että nykyään ei- uskovien keskuudessa perheitä hajoaa jatkuvalla syötöllä, eli että perheet voivat nykyään aika huonosti, jos siellä se kaikki hyvä on mitä ihminen voi omistaa.

Vierailija
48/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa perheiden hajoamista ja pahoinvointia olen huomannut itsekin. Johtunee osaksi siitä, ettei virheitä huomata ja ne kielletään. Puuttuu se rehellisyys omaa itseään ja toimintaansa kohtaan, koska " Herra hoitaa" ja jumalan tahtoon pitää nöyrtyä jne...

37

Vierailija
49/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että mistä seurakunnista on kyse.

28

Vierailija
50/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samaa perheiden hajoamista ja pahoinvointia olen huomannut itsekin. Johtunee osaksi siitä, ettei virheitä huomata ja ne kielletään. Puuttuu se rehellisyys omaa itseään ja toimintaansa kohtaan, koska " Herra hoitaa" ja jumalan tahtoon pitää nöyrtyä jne...

37

Pointtisi on se ettei uskovaiset ole ajattelevia ihmisiä. Kertaan: olen uskovainen, olen rehellinen ja kriittinen itseäni ja omaa toimintaani kohtaan. Olen ONNELINEN omassa elämässäni, olen onnellinen uskostani. Se riittää minulle, en ole riippuvainen siitä mitä muut minusta ajattelee. Tuntuu turhalta tämä keskustelu joten lopettelen, hyvät yöt :) 28

Vierailija
51/54 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olisi ihan hyvin, ellei olisi sitä kaameaa mahdollisuutta, että Raamattu onkin totta.

Vierailija
52/54 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes 10:

" Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.

Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.

Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

Niin Jeesus vielä sanoi heille: " Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.

Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.

Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Vierailija
53/54 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita muita ihmisiä kunnioittaen elävä ateisti joutuisi mihinkään ikuiseen kadotukseen. Koko ikuisen kadotuksen idea on ihan hölmö, anteeksi nyt vaan. Ja jotenkin se vielä menisi, että ikuiseen kadotukseen passitettaisiin ihmiset jotka tekee hirviömäisiä tekoja (joilla taas puolestaan on yleensä ollut hirviömäinen, painajaismainen lapsuus). Se ettei usko tuhansia vuosia sitten kirjoitettuja epämääräisiä tekstejä ei todellakaan ole niin kauhea rikos, että siitä ansaitsisi tulla ikuisesti kidutetuiksi. Että sen idean voitte huoleti unohtaa.

Vierailija
54/54 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävät mieluummin onnellisessa keskiluokkaisessa valheessa kuin avaavat silmänsä ja ottavat vastuun elämästään. Sorry, mutta en voi yhtäkään uskovaksi tsensä tunnustavaa ottaa vakavasti. Uskova voi toki olla älykäs, oppinut, viisas jne, mutta jotakin perustavanlaatuista täytyy ihmisessä silti olla vialla, jos ei kykene selviämään elämästään ilman naivia uskoaan. Pakkohan ihmisen on olla heikko, jos ei selviä normaaleista elämään kuuluvista vastoinkäymisistä ja menetyksistä ja epäonnistumisista ulkoistamatta vastuuta niistä jollekin jumalhahmolle. Uskova ei ilmeisesti siedä epävarmuutta eikä sattumaa.

Miksiköhän muuten niin monet uskovat ovat entisiä narkkareita, juoppoja tai rikollisia? En todellakaan usko, että sen vuoksi, että he ovat löytäneet Jumalan, vaan koska nämä osittain lapsen tasolle jääneet ihmiset ovat taipuvaisia addiktioon ja koska he tarvitsevat jonkun ulkopuolisen auktoriteetin pärjätäkseen elämässä. He eivät ilmeisesti kestä sitä, että ovat samaa massaa muiden kanssa, on paljon lohdullisempaa uskotella itselleen olevansa erityinen ja rakastettu Jumalan karitsa ja ajatella omia mokiaan Jumalan koettelemuksina tai pirun aikaansaannoksina, jotka kuitenkin armosta saa anteeksi, kuin tiedostaa olevansa heikkoluontoinen ja typerä ihminen, joka on mokannut elämässään niin maan perusteellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme