Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista olisi elämä uskovaisena, luottaen pettäviin harhakuviin sokeasti?

Vierailija
02.03.2008 |

Miten sitä pystyy psykologisesti väistämään kaikki ne ristiriitaisuudet ja epämääräisyydet, joita uskonto tuputtaa täytenä totena?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei-uskovaisiin. Siellä jos jossain (näin yleisesti) on asiat oikein mallillaan! Eroja, pettämistä, sun mun ja meidän lapsia.. näin vaan esimerkkinä. Synti tekee työtänsä.

Antakaa uskovaisten elää, niin kuin parhaaksi kokevat. Ei luulisi teitä haittaavan. En minä ainakaan viitsi vaivautua muiden elämää kyttäämään. Siinä tehköön niin kuin tykkäävät.

Vierailija
22/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätodellisen auktoriteetin oletetuille vaatimuksille, jotka on vielä äärimmäisen epäselvästi muotoiltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi, meteoriitti voi tippua päähän jne...

Mutta se vaan kummasti edesauttaa sitä leimaamista, jos puoliväkisin jakaa lappusia kadulla tai mesoaa kovaan ääneen siitä, miten jollain väärällä tavalla ajattelevat joutuvat jonnekin kadotukseen.

Jos näet ääriateistien ja ääriuskovien teot ja provokaatiot yhtä voimakkaina, niin en ymmärrä sinua. Eivät ei-uskovat pidä suurta melua itsestään - en ainakaan ole huomannut. Nettikeskustelu ei vastaa toisten ovella juoksemista.

t: 11

Vierailija
24/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet jopa tietäväs jotain - voi voi

Vierailija
25/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on rauha ja hyvä olla, uskoo nyt sit mihin tahansa, niin miksi ihmeessä sen ei saa olla näin? Näyttää pahasti häiritsevät aika monia jos jollain on elämässä palat kohdallaan ja tyytyväinen oloonsa.

Vierailija
26/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpia syitä mun uskosta luopumiseen olivat nimenomaan toiset uskovaiset. Niin pahoja, kaksinaamaisia, tekopyhiä, vallanhimoisia ja rakkaudettomia ihmisiä en ole tavannut missään muualla kuin seurakunnissa. Päälle päin hymyillään ja ollaan rakkaudetllisiä, mutta takaapäin ollaan raatelevia susia.

Ihan samalla tavalla uskovaisetkin pettää, eroaa jne... Ehkä erona vain se, että kaiken he tekevät jotenkin vasemmalla kädellä, eivät näe omia virheitään, monesti uskovat olevansa jumalan asialla jne... Mun mielestä on rehellisempää olla rehellinen uskonnoton ihminen, tehdä mitä tekee ja elää niiden asioiden kanssa!

Vierailija
27/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ateisti

Vierailija
28/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurimpia syitä mun uskosta luopumiseen olivat nimenomaan toiset uskovaiset. Niin pahoja, kaksinaamaisia, tekopyhiä, vallanhimoisia ja rakkaudettomia ihmisiä en ole tavannut missään muualla kuin seurakunnissa. Päälle päin hymyillään ja ollaan rakkaudetllisiä, mutta takaapäin ollaan raatelevia susia.

Ihan samalla tavalla uskovaisetkin pettää, eroaa jne... Ehkä erona vain se, että kaiken he tekevät jotenkin vasemmalla kädellä, eivät näe omia virheitään, monesti uskovat olevansa jumalan asialla jne... Mun mielestä on rehellisempää olla rehellinen uskonnoton ihminen, tehdä mitä tekee ja elää niiden asioiden kanssa!

Vierailija
29/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Totta kai voi, meteoriitti voi tippua päähän jne...

Mutta se vaan kummasti edesauttaa sitä leimaamista, jos puoliväkisin jakaa lappusia kadulla tai mesoaa kovaan ääneen siitä, miten jollain väärällä tavalla ajattelevat joutuvat jonnekin kadotukseen.

Jos näet ääriateistien ja ääriuskovien teot ja provokaatiot yhtä voimakkaina, niin en ymmärrä sinua. Eivät ei-uskovat pidä suurta melua itsestään - en ainakaan ole huomannut. Nettikeskustelu ei vastaa toisten ovella juoksemista.

t: 11

Vierailija
30/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan väärässä, esität liian nopeasti noita argumenttejasi. Toiset ihmiset vaikuttivat luopumiseeni sillä tavalla, että aloin yhtäkkiä pohtia, että miksi joku kirja (Raamattu) ja usko (Jumalaan, jonka pitäisi olla rakkaus) tuottaa hedelmänään niin pahoja, tekopyhiä, mieleltään sairaita ihmisiä... ? Jossain on oltava mätää, jokin ei natsaa. Kirjan sanoma sinänsä hyvä, mutta jotenkin se ei sovi ja saa ihmisestä tekopyhän valehtelijan.

Uskosta luopumiseeni vaikuttivat muutkin asiat, ei vain tämä.

Vierailija
31/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin taas ääriaineksista, vaikka tässä on kyse paljon isommista asioista. Tää netti" keskustelu" kun tuppaa menemään jankkaamiseksi.

Edelleen olen sitä mieltä, että usko on käsittämättömän ihmeellinen juttu niin hyvässä kuin pahassa. Elämä on...

t 11

Vierailija
32/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskohan on uskoa. Et taida käsittää mitä usko on. ?

Perustan elämäni juuri sille, mille itse haluan. Niinhän sinäkin teet. Halut keksiä itse, mikä on oikein. Keksi vaan. Minä USKON niin, että Raamatussa on totuus hyvään elämään. Jumalaan en ole joutunut pettymään vaikka monesti olenkin pettynyt ja kärsinyt elämässäni. Minun kokemukseni mukaan, usko tuo vain hyvää tullessaan. Uskoni perustuu kokemukseen.

Vierailija
33/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että moni muukin uskova tekee. Sitä ei vaan pystytä myöntämään tai sitä selitellään tyyliin " et hyväksynyt jumalan tahtoa... tms" Mutta kyllä mä ainakin petyin usein ja pahasti.

T: luopio 37

Vierailija
34/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kokemukseni on eri, joten minun totuuteni on jotain muuta kuin sinun. Aika katkera olet. Pidät uskovaisia siis ihmisinä, joilla ei ole mitään arvoa. Älä yleistä, älä ole niin l-a-p-s-e-l-l-i-n-e-n että siihen sorrut. Uskovaiset ovat ihmisiä jos et sitä tiennyt ja kaikenlisäksi erehtyväisiä. 28

Vierailija
35/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUtta olin seurakunnassa mukana vuodesta 1994 vuoteen 2006, kiersin ainakin kymmenen seurakuntaa tutustuen satoihin ihmisiin... Ja voin kertoa, että huomasin miten suhteessa tavalliseen väestöön seurakunnissa oli pahuutta, vallanhimoa, tekopyhyyttä, kovuutta, rakkaudettomuutta jne...

Tietysti hekin ovat ihmisiä ja heilläkin ihmisarvo. En tarkoittanut sitä kritisoidessani joitakin heidän ominaisuuksiaan.

luopio 37

Vierailija
36/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet ihan väärässä, esität liian nopeasti noita argumenttejasi. Toiset ihmiset vaikuttivat luopumiseeni sillä tavalla, että aloin yhtäkkiä pohtia, että miksi joku kirja (Raamattu) ja usko (Jumalaan, jonka pitäisi olla rakkaus) tuottaa hedelmänään niin pahoja, tekopyhiä, mieleltään sairaita ihmisiä... ? Jossain on oltava mätää, jokin ei natsaa. Kirjan sanoma sinänsä hyvä, mutta jotenkin se ei sovi ja saa ihmisestä tekopyhän valehtelijan.

Uskosta luopumiseeni vaikuttivat muutkin asiat, ei vain tämä.

Todella ala-arvoista tekstiä. Et sinäkään kyllä tarvitse minkäänlaista kunnioitusta jos puhut muista ihmisistä niin halventavasti. Mutta, uskovaisina jatkamme elämäämme eteenpäin tietäen ettet sinä ole ole Jumala ja totuus. Meillä on kuule ihan hyvä olla, toivottavasti sinullakin. :)

Vierailija
37/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on koettu.

luopio 37

Vierailija
38/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen havainnut että kiihkemmiksi uskovaisiksi päätyy kahdentyyppisiä ihmisiä. Ensinnäkin on äärimmäisen herttaiset tapaukset, jotka tuntuu aidosti hyviltä ihmisiltä, mutta ovat samalla vähän ressukoita. Tyypillisesti ei juuri mitään toimintaa parisuhderintamalla, ehkä koskaan. Päätyvät lapsettomiksi jne. Sitten toinen porukka on riivinraudat, tosi voimakkaat ihmiset, joitten määräävin piirre on tekopyhyys. Paukuttelevat ihmisiä raamatulla päähän oikealla ja vasemmalla ja voivat itse olla äkkipikaisia ja pisteliäitä tapauksia, joskus aivan hirveitä, suorastaan piruja ihmiseksi.

Vierailija
39/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä siis vallitsee 100%:nen rakkaus toista ihmistä kohtaan, rehellisyys yms yms. Kyllähän sen nyt jokainen näkee mihin tämä maailma on mennyt, miten paha tämä on, miten raadollisia ihmiset ovat. Niin moni ei-uskovakin sen on sanonut. Tämäkin johtuu varmaan siis uskovaisista kun siellä on niin " sairasta" väkeä.. Juu..u

Vierailija
40/54 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut sen kokemaan pahimman mahdollisen kautta, useita vuosia itseään uskovaisiksi kutsuvien ihmisten hengellisen väkivallan ja kiusaamisen kohteena.

En vaan voi enää uskoa, en kaiken sen jälkeen mitä olen kokenut.

Kuten sanoin, on myös toisenlaisia. Minun moni ystäväni on uskovainen ja ihana ihminen. Mutta valitettavasti on paljon tekopyhyyttä, pahuutta jne

luopio 37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän