Huvittaa seurata hoitolapseni käytöksen muutosta kun
40v äitinsä tulee hakemaan häntä. Todella herttainen ja kiltti lapsi mutta vanhemmilla vanhemmuus kadoksissa. Lahjontaa, tyhjänpäiväisiä uhkauksia ja alemmuutta vain näen ja kuulen. Voi lapsi raukkaa!
Kommentit (38)
Otti onneksi mallia minusta ja nyt asiat ovat paljon paremmin. Äiti jo melkein pärjää lapsilleen!
Hiukan iäkkäämmät äidit ovat kadottaneet maalaisjärjen kun lukevat kaikki kasvatusoppaat!
kauttarantain kiertää sitä asiaa hänelle...en usko että hän kaikki kasvatusoppaat olisi lukenut jos lapsi käyttätyy noin. Itse en koskaan välittänyt lukea kun joka opus oli erinlainen ja käytin maalaisjärkeä ja sitä opittua kasvatusta jota itse sain.
ihmettelen et sulla ap on ylipäätänsä hoitolapsia, jos mun lapsi olis ollut siellä niin olisit huutia saanut...edelleen hyi häpeä tuosta seläntakana nauramisesta, onneksi kaikki äidit ei ole samanlaisia.
Anoppini sai lapsensa parikymppisenä, tyttäret on nyt 40 ja risat ja pompottavat edelleen.
Lapset vain ovat usein vieraskoreita. Ei se vanhemmuus ole kadoksissa, mutta lapset vain kiukuttelevat enemmän omille vanhemmille kuin vieraille. Naureskele tätä äidille hyvän tahtoisesti, niin se rohkaisee häntä ymmärtämään, että hän EI ole huono äiti.
lapsethan eivät yleensä koskana ole ihan " normaaleja" noissa hakemis- ja siirtymätilanteissa
siinä vaiheessa kun haen kerhosta tai eskarista. Varsinkin jos ei ole pitänyt ohjaajasta/opettajasta, lähinnä kun tällä ei ole ollut homma hallussa ja lapsilla on ollut turvaton olo.
Olen kertonut kuinka itse toimin tietyissä tilanteissa ja yrittänyt kannustaa heitä toimimaan samoin. Lapselle olisi helpompaa kun myös kotona oltaisiin johdonmukaisia. Ei toimi.
saada sulle vähän itsetuntoa ja imarrellut. Eihän se ole kivaa olla joku pph, jota kukaan ei arvosta.
että äiti on läheisempi lapselle kuin pph. Näinhän sen pitääkin olla! Lapsen on päivän ajan hoidossa " skarpattava" ja oltava kiltisti ja mallikelpoisesti. Hän joutuu olemaan muiden kanssa ja jakamaan leluja. Hän tuntee pettymystäkin varmasti ja ikävä on äitiäkin. Kun lapsi sitten haetaan kaikki tuo harmi ja mielipaha puretaan sille lähimmälle - äidille. Ihan normaalia käytöstä siis. Vaikka lapsella olisi kuinka kivaa hoidossa niin kyllä koti on aina koti ja sinne lapsi kaipaa. Tuollainen käytös on aivan tavallista minkä tahansa ikäisen vanhemman lapselta. Se, että äiti on 4-kymppinen ei meinaa mitään...
t. pph
onko sen sosiaalinen kehitys taantunut? Tai siis tiedän ettei tähän ole yhtä vastausta vaan riippuu lapsesta, äidistä, vauvasta ja ylipäänsä olosuhteista, mutta kaipailisin teidän kokemuksianne (joko vanhempana tai perhepäivähoitajana).
Lapsemme on hyvin seurallinen ja nauttii päivähoidosta todella paljon. Olen kuitenkin aikeissa ottaa hänet takaisin kotiin sitten kun uusi vauva syntyy, ja mietin nyt että mitähän se mahtaa tehdä lapsen kehitykselle. Emme tunne paljon muita lapsia, eikä myöskään asuma-alueemme ole sellainen että täällä olisi leikkiseuraa. Minulla ei myöskään ole autoa, mikä hankaloittaa aikuistenkaan tapaamista päivisin (miehellä on auto, mutta se on hänellä päivisin töissä). Kavereihin ja toimintaan tottunut lapseni joutuu siis tyytymään lähinnä minun ja avuttoman vauvan seuraan.
Miten teillä on vastaavassa tilanteessa käynyt?
Vierailija:
siinä vaiheessa kun haen kerhosta tai eskarista. Varsinkin jos ei ole pitänyt ohjaajasta/opettajasta, lähinnä kun tällä ei ole ollut homma hallussa ja lapsilla on ollut turvaton olo.
Kun he eivät ole tykänneet päivän opettajista, he ovat kiukutelleet minulle enemmän kuin niinä päivinä, jolloin on ollut hauskaa. He ovat jotenkin vihaisia siitä, että olen jättänyt heidät tymien opettajien käsiin.
Vierailija:
Olen kertonut kuinka itse toimin tietyissä tilanteissa ja yrittänyt kannustaa heitä toimimaan samoin. Lapselle olisi helpompaa kun myös kotona oltaisiin johdonmukaisia. Ei toimi.
Vanhemmat ovat vanhemmat ja he sanelevat perheen säännöt. Ulkopuolinen ei niihin voi vaikuttaa. Jos vanhemmat toimivat tietyllä tavalla, niin silloin hoitopaikassa on kuunneltava vanhempia.
On järkkyä, että kuka tahansa alalle täysin sopimaton voi ruveta pph:ksi, ihan vain sen vuoksi, että huonopalkkaiselle alalle kovin harva oikeasti hyvä ja koulutettu haluaa.
Muut lapset ja hänkin muulloin tarhassa.
Tosin jäin itse kotiin muutamaksi vuodeksi.
Oli niin inha hoitaja että juoruili toisen hoitajan mongoloidi epäilystä, hoitolapsi hänkin.
Molemmat joutuivat jättämään työnsä!
kun olet niin olevinaan täydellinen, ohjaa ja opasta häntä eikö sun jollainlailla pitäs tukea heitä kokonaisuudessaan eikä nauraa paskasia seläntakana, hyi häpeä!