Miksi te tuhlaatte miestenne rahoja kuin omianne? :(
Kommentit (51)
oitain vaatteita vain yhden kerran. Aina löytyi uudempia ja parempia ja ne oli saatava. Joskus saatoin vaihtaa vaatteitakin useamman kerran päivässä. Onneksi sitten pääsin terapiaan=)
Millainen lapsuus sinulla oli, ap? Saitko enemmän materiaa kuin vanhempiesi läsnäoloa?
Päinvastoin, olo on oikein hyvä, enkä kaipaa esim. juuri nyt työelämään saadaakseni itselleni arvostusta ja elämän sisältöä, niitä on jo nyt.
Lapsuuteni oli mielestäni onnellinen. Äiti ja isä, kaksi veljeä. Koti kaupungissa ihan hyvällä alueella, kesämökki saaristossa, isovanhemmat lähellä ja läsnä elämässämme. Vanhempani viettivät paljon aikaa kanssamme, kävivät toki töissä mutta illat, viikonloput ja lomat olivat lastensa kanssa. Olin perhepäivähoitajalla, ja muutaman vuoden isovanhemmat sekä kummisetäni vaimo hoitivat minua vanhempieni ollessa töissä.
Ihan normaalista keskiluokkaisesta perheestä tulen. Isäni on insinööri, äitini erityisopettaja. Ei meiltä lapsilta puuttunut mitään, vaikka emme saaneetkaan kaikkea haluamaamme =) Uudet lelut piti ansaita vaikka auttamalla kotitöissä, viemällä roskia, jne.
9
Vierailija:
oitain vaatteita vain yhden kerran. Aina löytyi uudempia ja parempia ja ne oli saatava. Joskus saatoin vaihtaa vaatteitakin useamman kerran päivässä. Onneksi sitten pääsin terapiaan=)Millainen lapsuus sinulla oli, ap? Saitko enemmän materiaa kuin vanhempiesi läsnäoloa?
että ysi taisi vain provosoitua ap:n aloituksesta ja teki tämmösen satuolennon. =D
Johan se tossa jo pariin otteeseen puhui ittesä pussiin.:) Lukekaapas vähän tarkemmin.
No, onhan näitä ihmisiä, aikaan saavia ja ehtijöitä. Jotka saavat hirveästi aikaseks ja kerkeevät joka ikiseen paikkaan. Kysykääpä joskus aidon kiinnostuneesti heidän lapsiltaan mitä heille kuuluu.
Ja kyllä se jonkin sortin sairaus on jos pitää vaikka joka viikko hakea joku uus vaatekappale, kengät, laukku jne.
JA tosiaan, en itse voi todellakaan ostella etes joka kk jotain uutta vaatetta , jo sen takia että se kuluttaa luontoa niin paljon.
Ysi, suunnittele ensi kerralla paremmin.;) KAntsii miettii vähä tarkemmin tarina, ja se ettei pääse livahtamaa eka joku juttu ja sit muutaman viestin päästä jo puhut ihan toista.:)
Mieheni on sekä isänä että psykiatrina sitä mieltä, että ikätovereiden seura, ryhmän jäsenyys ja sosiaalisessa vuorovaikutuksessa muiden lasten kanssa toimiminen on tärkeää lapsille, jotka ovat jo yli 3-vuotiaita.
Me maksamme lasten päivähoidosta sille yksityiselle päiväkodille jossa he ovat, enkä nosta työttömyystukia koska en ole työtä juuri nyt hakemassa.
Lasten hoitopäivät eivät ole pitkiä, ja hyvin usein heillä on myös arkivapaata.
Mikä siinä niin kummallista on?
9
Vierailija:
Onko näitä vielä 2000-luvulla Suomessa?
Vaikka laitankin lasteni vanhat vaatteet aina kierrätykseen (omat vaatteeni ja miehen vaatteet myös), lajittelen jätteet, käytin kestovaippoja kuopuksella koko hänen vaippaikänsä ajan (esikoisen aikaan en ollut niistä tietoinen, harkkahousuja hänelläkin oli), imetin pitkään (ei teollisesti tuotettua korviketta), käytän kuukuppia, ostan yleensä luomuruokaa (maistuu paremmalle ja sopii atoopikoille paremmin) ja pyrin välttämään yksityisautoilua. Siihen, että ostaisin vain tarpeellista (esimerkiksi yksi talvitakki, ei enempää) ja senkin kirppikseltä, en halua alkaa. Olen liian esteetikko, liian materialisti siihen. Mutta yritän tehdä edes jotain maapallon eteen.
9
Vierailija:
JA tosiaan, en itse voi todellakaan ostella etes joka kk jotain uutta vaatetta , jo sen takia että se kuluttaa luontoa niin paljon.
Mieheni elättää perheemme: emme elä yhteiskunnan varojen turvin. Saamme yhteiskunnalta ainoastaan lapsilisät, emme muuta. Emme käytä edes kunnallista terveydenhuoltoa tai päivähoitoa. Joten en koe olevani luuseri. En näe, että työssäkäynti olisi millään lailla pakollista. Sitä, että vältellään töitä ja eletään veronmaksajien rahoilla, en hyväksy.
Kyllä minun koulutuksellani töitä saisi melkein heti, mutta kuten sanottu, en halua vielä töihin. Olen kotirouvana siihen asti, kunnes lapset ovat koulussa.
9
Sellaista päivää, jolloin olisin ollut vain kotona, en edes muista.
9
sitäpaitti minä tienaan enemmän kuin mieheni, että häntä voisi tentata minun rahojeni kulutuksesta. Mikä idea tässä kysymyksessä oli...?
Suunnitelmissa tosin on vielä iltatähden tai -tähtien hankkiminen =)
Lapsenlapsetkin tulevat toki saamaan vaatteita :D
9
Vierailija: