Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te tuhlaatte miestenne rahoja kuin omianne? :(

Vierailija
02.03.2008 |

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vajaat kaksi vuotta sitten lehdessä ilmoituksen vanhusten ystävätoiminnasta, ja ilmoittauduin heti mukaan. Hetkeäkään en ole katunut! En koe sitä vapaaehtoistoimintana sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan olen todella ystävystynyt näiden vanhusten kanssa.

9

Vierailija:

Hienoa, että annat omastasi. Vapaaehtoistyösi on ihailtavaa!

Vierailija
22/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 9 sulla on vähä menny yli mutta teidänhän on rahanne.

Onhan niitä semmosia ihmisiä joilla elämään tuo sisältöä tuo shoppailu. Ei ole oikee mitää tekemistä, on kiva ostella ja katella ja ihailla uusia asuja. Joillakin on jopa tuo niin pahana että he ostelevat lähes joka päivä itselle uutta ja vaatekaapit, hyllyt ja varastot pursuaa kamaa mitä ei koskaan ole ehtinyt käyttämään, kun kuitenkin pitää niitä tiettyjä lempiasuja.

Tämä on hyvin tyypillistä 50-60 vuotiaille naisille joilla lapset ovat lentäneet kotoa pois, yhtäkkiä koti on tyhjä, miehellä omat menot ja harrastukset ja nainen ei saa elämältä oikeen mitää. Pitää täyttää ne vapaapäivät ja viikonloput jotenkin, ja jos ei ole oikeen ystäviä eikä tuttuja niin mennä ny vaikka sitte taas täyttämään sitä omaa tyhjää oloa kauppoihin.

9, suosittelen lämpimästi että keksisit elämääsi jotain muutakin sisältöä, se että jos LÄHES päivittäin pitää käydä shoppailemassa jotain uutta niin kertoo oikeesti sinusta aika paljon!!

Ystävyydellä ihan. Olen vierestä seurannut sellaista 60v naista jolle elämän sisältö on ostaa uusi paita tai uudet farkut, kengät, vyö, käsilaukku jne. JA kuitenkaan ei millään meinaa löytyä sitä onnea ja iloa niistä tavaroista.:((((

Senkin rahan ja ajan voisi toisiaan käyttää vaikka hyväntekeväisyyteen. Tämä ko nainen ei kuitenkaan kerkeä etes käyttää kaikkia kamoja. Hintalaput paikoilla melkein kaikissa vaatteissa mitkä on viime vuoden puolella ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita kuntoilusta sen ekstaattisen seksin miehesi kanssa, nelisen kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
24/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen kotiäiti (kotirouva paremminkin, koska lapsilla on päiväkotipaikat) jolla on miehensä tilille rinnakkaiskortti ja rinnakkais-Visa. Vielä kertaakaan mies ei ole sanonut, että olen tuhlannut liikaa, vaikka ostankin kaikenlaista lähes päivittäin. Lapsillamme on mm. 7 välikausihaalaria per nuppi tulevaksi kevääksi, ja 4 takki+housut-välikausiasua lisäksi :)

Vierailija
25/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluaisi huomata. Tarvitsee tietyn perspektiivin, että pystyy käsittelemään ja huomaamaan epänormaalia käyttäytymistä. Mutta en tarkoita, että sinulla olisi jotain ongelmia kunhan vain otin tämänkin puolen esiin.

Vierailija
26/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkin elämässäni on kaikkea muutakin kuin shoppailu. Nautin monenlaisista asioista, en vain siitä kun saan tuhlata rahaa. Rakastan ruoanlaittoa, kuntoilua, lukemista, matkailua niin oikeasti kuin nojatuolissa. Mutta rakastan myös kauniita vaatteita. Varsinaisia hutiostoksia en ole tehnyt koskaan, kaikkia on käytetty.

Minulla on tekemistä, on ystäviä, on sukulaisia, on hyvä suhde aviomieheen. Olen tosi tyytyväinen elämääni =)

9

Vierailija:

nro 9 sulla on vähä menny yli mutta teidänhän on rahanne.

Onhan niitä semmosia ihmisiä joilla elämään tuo sisältöä tuo shoppailu. Ei ole oikee mitää tekemistä, on kiva ostella ja katella ja ihailla uusia asuja. Joillakin on jopa tuo niin pahana että he ostelevat lähes joka päivä itselle uutta ja vaatekaapit, hyllyt ja varastot pursuaa kamaa mitä ei koskaan ole ehtinyt käyttämään, kun kuitenkin pitää niitä tiettyjä lempiasuja.

Tämä on hyvin tyypillistä 50-60 vuotiaille naisille joilla lapset ovat lentäneet kotoa pois, yhtäkkiä koti on tyhjä, miehellä omat menot ja harrastukset ja nainen ei saa elämältä oikeen mitää. Pitää täyttää ne vapaapäivät ja viikonloput jotenkin, ja jos ei ole oikeen ystäviä eikä tuttuja niin mennä ny vaikka sitte taas täyttämään sitä omaa tyhjää oloa kauppoihin.

9, suosittelen lämpimästi että keksisit elämääsi jotain muutakin sisältöä, se että jos LÄHES päivittäin pitää käydä shoppailemassa jotain uutta niin kertoo oikeesti sinusta aika paljon!!

Ystävyydellä ihan. Olen vierestä seurannut sellaista 60v naista jolle elämän sisältö on ostaa uusi paita tai uudet farkut, kengät, vyö, käsilaukku jne. JA kuitenkaan ei millään meinaa löytyä sitä onnea ja iloa niistä tavaroista.:((((

Senkin rahan ja ajan voisi toisiaan käyttää vaikka hyväntekeväisyyteen. Tämä ko nainen ei kuitenkaan kerkeä etes käyttää kaikkia kamoja. Hintalaput paikoilla melkein kaikissa vaatteissa mitkä on viime vuoden puolella ostanut.

Vierailija
27/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset hoidossa, äiti juoksee (oikeammin lyllertää) kaiket päivät kaupungilla ja ostaa hullun lailla kaikkea.

Lisäksi ravaa kaikissa mahdollisissa kauneus ja kuntohoidoissa ja välillä vetää lisää herkkuja napaansa, joka yhä kauemmas kurkottaa.

mutta onpahan varakas mies.

Vierailija
28/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstaattisesta en tiedä, mutta molempia osapuolia tyydyttävää kuitenkin ;)

9

Vierailija:

Unohdit mainita kuntoilusta sen ekstaattisen seksin miehesi kanssa, nelisen kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
29/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi akateemista loppututkintoa ( ja ei, amk-tutkinto ei ole akateeminen...)

Vierailija
30/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni hänen toimintansa on uskomattoman upeaa.

Ihanaa, että jaksat välittää " vieraista" vanhuksista... Todella upeaa, että kaltaisiasi ihmisiä löytyy tästä niin kylmästä maailmasta vielä.

(jos siis olet todellinen ihminen).

Myös tuo vaatteiden lahjoittaminen hienoa.

Jos kerran itsellä on varaa, niin on upeaa, että tahtoo antaa omistaan vähempiosaisille...

Vierailija
31/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä ysi paljon kerkeet. Uskomattoman paljon, tapaat viittä ystävääsi viikottain, käyt kahden mummon luona, sinulla on useampi lapsi, kuntoilet pari kertaa viikossa, shoppailet joka päivä. Tukka putkella juokset paikasta toiseen?

Kerkeet olla lastenkin kanssa... ja surffata netissä. Ja varmasti vielä vietät paljon aikaa miehesi kanssa.;) Kokkaat itse paljon, leivot jne.

Toisilla on varmaan tunteja vuorokaudessa enemmän mitä toisilla??

t. nainen joka ei istu netissä ja tv:n ääressä kuin tunnin päivässä, ja siltikää ei kerkeis joka päivä shoppailemaan. Lapsia on kyllä useampi että josko se vaikuttas. Ja lasten kanssa tulee touhuiltua kuitenkin ja lueskeltua kirjoja, et menisköhän minun aika sit siihen?

Vierailija
32/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttu kun oli myös sitä mieltä, että olisin shop-a-holic.

Mieheni kyseli muutaman kysymyksen ja totesi sitten, ettei näe kohdallani merkkejä ongelmasta, riippuvuudesta. Kykenenhän minä olemaan ostamatta mitään, ja esimerkiksi kesäasunnollamme nautin luonnosta ja merestä enkä tee nettiostoksia, vaikka siihen mahdollisuudet olisikin. En osaa edes kaivata ostamista siellä, tai esim. lomamatkoilla (toki jotain tuliaisia tulee aina ostettua, mutta enimmäkseen katsastamme nähtävyyksiä, otamme aurinkoa, keskitymme perheeseemme ja toisiimme).

9

Vierailija:

aluaisi huomata. Tarvitsee tietyn perspektiivin, että pystyy käsittelemään ja huomaamaan epänormaalia käyttäytymistä. Mutta en tarkoita, että sinulla olisi jotain ongelmia kunhan vain otin tämänkin puolen esiin.

Vierailija
33/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaksi akateemista loppututkintoa ( ja ei, amk-tutkinto ei ole akateeminen...)

Vierailija
34/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva kuulla hulvattomasta elämästäsi jatkossa ihan säännöllisesti! :D

Vierailija
35/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni mulla on siihen oikeus. Jos tilanne olis ollu se, että lasten ja oma elämäni maksetaan mun rahoista kotonaoloajan, niin lapsia tuskin olisin pukannutkaan.

Ei se lasten kotona hoitaminen ole niin herkkua, että sitä muutamalla satasella kuussa ihan huvikseen tekis...

Ja tuhlaamisella tarkotan nyt ihan vaan miehen rahojen käyttöä elämiseen, välillä vähän shoppaamiseenkin. En yltiöpäisesti ostele kuitenkaan.

Vierailija
36/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sairaus voi myös olla nuoremmilla, hassu. Tuo oli vain esimerkki ja että se on yleisempää vanhemmilla naisilla.

JA tosiaan " suutarin lapsilla ei ole kenkiä." Niinku joku jo siitä sanoikin.

Ei se sitä tarkoita että mielenterveyshoitajan puoliso olisi mieleltää terve tai että alkoholistin vaimo ei voisi olla AA-ryhmässä vetäjänä.

SE on jopa yleisempää mitä me tiedämmekää aina.

Vierailija
37/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pesästä lentäneet? Ostaa vaatteita lapsenlapsille?

Vierailija
38/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia minulla on kaksi, he ovat 5 v ja 3½ v.

Ystäviä tapaan useimmiten siten, että meitä istuu useampi saman kahvila- tai ravintolapöydän ääressä. Kaksi vanhusta ovat samassa vanhainkodissa, ja käyn siellä lauantaisin yleensä. En shoppaile joka päivä, lähes joka päivä kuitenkin: kotoa netistä käsin, tai meno/paluumatkalla kun olen käynyt jossain. Harvemmin lähden keskustaan nimenomaan siksi, että menen shoppailemaan.

Mieheni kanssa olen iltaisin ja viikonloppuisin, lasten kanssa iltapäivisin, aamuisin ja viikonloppuisin. Tykkään kokata, mutten kokkaa yleensä viikolla (paitsi iltapalaa) koska mies syö töissä ja lapset päiväkodissa, itse pupellan mitä milloinkin missä milloinkin.

Leiponut en ole moneen vuoteen =) Lapset leipovat isoäitinsä kanssa joskus, mutta minä en osaa leipoa enkä pidä leipomisesta.

Minulle jää joka päivä aikaa ihan vain siihen, että pyörittelen peukaloitani ja mietin mitä tehtäisiin seuraavaksi. Olen aina ollut menevää ja aikaansaavaa sorttia.

Netissä en kovin paljon ole, tunti päivässä maksimissaan, joka päivä ei sitäkään.

9

Vierailija:

kyllä sä ysi paljon kerkeet. Uskomattoman paljon, tapaat viittä ystävääsi viikottain, käyt kahden mummon luona, sinulla on useampi lapsi, kuntoilet pari kertaa viikossa, shoppailet joka päivä. Tukka putkella juokset paikasta toiseen?

Kerkeet olla lastenkin kanssa... ja surffata netissä. Ja varmasti vielä vietät paljon aikaa miehesi kanssa.;) Kokkaat itse paljon, leivot jne.

Toisilla on varmaan tunteja vuorokaudessa enemmän mitä toisilla??

t. nainen joka ei istu netissä ja tv:n ääressä kuin tunnin päivässä, ja siltikää ei kerkeis joka päivä shoppailemaan. Lapsia on kyllä useampi että josko se vaikuttas. Ja lasten kanssa tulee touhuiltua kuitenkin ja lueskeltua kirjoja, et menisköhän minun aika sit siihen?

Vierailija
39/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tarvitseeko sitä TODELLA.

Sillä jokaisen tavaran valmistukseen menee luonnonvaroja. Voi miettiä vaikka yhtä haalaria, mikä sen valmistusketju on:

-Kangas valmistetaan ja värjätään

-Kangas kuljetetaan tehtaaseen jossa se ommellaan

-Nepparit ja vetoketjut jos ovat metallia, ovat jostain louhoksesta lähtöisin.

-Lopuksi valmis haalari kuljetetaan Kiinasta Suomeen jne.

=Yksi haalari on varsin pitkän matkan tehnyt, jo siihen on luonnonvaroja tuhlattu ja kuljetukset saastuttaneet.

+Valitettavan usein sen haalarin ompelee alipalkattu, lähes orjan asemassa oleva aikuinen tai jopa lapsi.

Eli kannattaa miettiä, että onko sen niin väliä, että lapsella on sekä äidin Volvoon että isän Bemariin mätsäävät vaatekerrat...

Vierailija
40/51 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisi kiva kuulla hulvattomasta elämästäsi jatkossa ihan säännöllisesti! :D