Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMITENAVAT ja -MAMMAT 24.11. ->

24.11.2008 |

Viime viikon jutustelut: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Noh, missäs kaikki luuraa???

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu!

Missäs olette kaikki tammimammat?

Meillä ei mitään uutta. Esikoinen uhmailee eskari-ikäisen uhmaa ja kiukuttelee tavalliseen tapaansa, minä kaipaan hermolomaa ja niin kaipais varmaan mieskin, mutta kun ei ole mahdollista niin ei ole...Valitettavasti esikoinen on perinyt minun jääräpäisen ja temperamenttisen luonteen :(

Miukkis: Muistaakseni esikoisen kanssa ihan vaan siirryttiin normaaliin maitoon. Tosin hän joi ensin aterioilla piimää, josta piti kovasti.... Ajattelin kyllä Mikaelinkin kohdalla siirtyä suoraan tavalliseen maitoon, ensin vähän annan maistella ja pikkuhiljaa lisään määriä. Minä tosin imetän vielä, ja olen laiska pumppaamaan, joten ehkä lähinnä sen takia jää laimennus tekemättä.

No joo, nyt pois koneelta ja siivoamaan, jotta viikonloppuna saa nauttia edes suht puhtaasta kodista...

Hyvää viikonloppua!

T: Emem ja Mikael 211207 (ylihuomenna 3 vkoa 1-v synttäreihin!!!)

Vierailija
2/12 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Frimmy: Kuinkas kävi työpaikan kanssa?

Emem: Ihanaa pääsette lomalle viettämään joulua, mun haave myös. Meillä on kans tuo tarmokas tahtotäti 6v. Toivottavasti löydät itsellesi haastateltavia. Luulisi, että noista isoista firmoista löytyisi "uhreja".

Magda: Mukavaa sukuloimismatkaa!

Miukkis: Olen jouttanut Olaville luomumaitoa Tuttelin seassa ja olen tehnyt puurot luomumaitoon tai tutteli-luomumaitosekotukseen. Tutteli on makeampaa kuin luomumaito.

Noin muuten olen ollut parina päivänä ihan todella kuitti ja naatti, ei oikein huumori enää riitä. Onneksi olen saanut nukkua päivällä. Olaville tuli se kahdeksas hammas. Hän vähän konttaa. Mielellään hän istuu polviensa päällä ja myös "konttaa" polvillaa selkä suorana :). Hän oppii kaikkea uutta lähes joka päivä ja tahtoa ja mielihaluja löytyy myös.

Olavi syö hyvin ja paljon. Sormiruokina on kaikkea mahdollista mitä itsekin syömme, suolatonta. Imetys vaan vähenee, koska olen antanut esim. iltaisin lisämaitoa ja välillä vettä janoon. Täytyy kokeilla tuota piimää, mista Emem mainitsi. Yksi minkä muistin on raejuusto. Olen nyt syöttänyt Olaville raejuustoa.

Mies on flunsassa ja esikoinen niiskuttaa.......voi kun Olavin kanssa säästyisimme tältä flunssalta.

Kuulumisiin!

Ametisti ja Olavi 13.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Ihanalta kuulostaa tuo kreikkaan meno jouluksi. Vähän erilaista... Me oltiin kerran joulunpyhät kylpylälomalla (ihan suomessa), se oli jo aika erilaista kans, ihan positiivisesti. Siis kun ei ollut sitä siivoa-kokkaa-hässäkkää niin kuin yleensä jouluna. Noh, tänä jouluna päätettiin sitten siivota ja kokata ihan urakalla. Aiemmin ollaan oltu aina jommankumman vanhempien luona, mut nyt päätettiin järjestää ihan OMA joulu. Vanhemmat saa toki tulla käymään halutessaan, mutta ei haluttu mennä nyt kummankaan vanhempien luo kun sitten kuitenkin ne ois nyrpeänä kumpien luo ei mentäis Ohton ekana jouluna.. Nyt se on niiden oma valinta tulevatko käymään vai ei. :)

Magda: Hmm, teillä alkaa eroahdistus helpottaa.. Mä just mietin että onko meillä alkamassa vai mitä tää on...? Ohto on kamalan kiukkuinen mulle (siis tulee aina kaiken purkamaan mulle?), haluaa koko ajan syliin, suuttuu tosi herkästi ja osoittaa sen voimakkaasti. Saattaa siis esim roikkua mun jalassa kun yritän laittaa iltapuuroa sille, sitten suuttuu hillittömästi kun mies tulee ottamaan sen syliin ja ojentelee vaan raivoisasti käsiä mua päin..

Onkohan tää eroahdistusta vai muuten vaan jotain "uhmaa". Hirmu itsepäinen jätkä on kyllä nyt kuoriutunut meiltä! Suuttuu herkästi ja polkee jalkaa ja karjuu..

Työjutuista: Siitä ekasta paikasta jota hain, ei oo tosiaan kuulunut mitään. Kai mulla on paska hakemus. En mä vaan parempaakaan osannut. Nyt toisesta odottelen ehkä alkavalla viikolla kuulumisia (yritin vähän parannella siihen hakemustakin..), haku loppui tänään. Vähän mua on kyl alkanut jännittää että haluanko edes ko. paikan. Se tuntuu niin sitovalta... Ois kiva olla ihan vaan freelancerina ja tehdä keikkaa silloin kun itselle sopii...mut ei se onnistuis oikeesti, pakko mulla on olla pakko mennä töihin, mä tekisin keikkaa ihan liian harvoin jos saisin itse päättää, sit ei rahat riittäis. Eli yritän kyllä täysillä jos haastatteluun asti pääsen!

Mutta nyt tuli sellainen käänne, että olen menossa kolmeksi viikoksi töihin vuodenvaihteessa! Yhteen entiseen keikkapaikkaan...ihan hyvillä mielin vaikka se sairaala onkin. Sattui vaan eteen tilanne, että mies lomautetaan vuoden alusta. Pakko kai jommankumman olla töissä, tuollainen sijaisuus oli auki, sen nyt otan aluksi. Lisää keikkoja saan niin paljon kuin tahdon sitten jos lomautus jatkuu miehellä. Oikeestaan mä oon ihan innoissani. Ihan kiva mennä töihin välillä. Ja ihan kiva että mies on sitten kotona Ohton kanssa ettei tartte ihan vielä hoitoon laittaa... Joku kuukaudenkin lykkäys siinä on kai aika iso juttu tässä iässä. Jos sitten vaikka muotoutuisi ne päivärytmit paremmin....ja jois jo tavallista maitoa...jne..

Nyt voi muuten jo sanoa että Ohto kävelee. On se jo yli kuukauden ajan muutamia askelia kävellyt ilman tukea, mut nyt ihan viime päivinä on reipastunut, nyt menee jo huoneesta toiseen, jotai 5metriä jopa. Ja on tosi ylpeä siitä. Jos sitä kehuu kävelystä niin se rupeaa pomppimaan innoissaan siinä, kaatuu kyllä sitten sen takia. Heh.

Yrittäkäähän pysyä terveinä!

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
4/12 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista haipakkaa on taalla taas menty etiapain, viime viikko oltiin mokilla Muro Altossa ja olihan ihana paikka <3

Paluu arkeen alkoi jo sunnuntaina kun mies lahti jalleen reissuun, toivottavasti kotiutuu ensi keskiviikko iltana... Lapsuudenystavani lahti kohti Salvadoria keskiviikkona eli ihan lasten kanssa keskenaan olemme!

Emem, voin vastailla sulle kylla jos tarvitset, olenhan kerran palannut expat-komennukselta Suomeen ;)

Meilla neiti ei kavele, nousee kylla tukea vasten ja konttaa hurjaa vauhtia =) Hampaita on 8 ja lisaa nayttaa olevan tulossa...

Yot on todella vaihtelevaisia, pahimmillaan toinen huokailee ja itkeskelee koko yon, viime yo meni sitten hiljaa ja 10 tunnin unilla! En tieda, mika neitia valvottaa =/

Tuntuu, etta talla hetkella elamassa on niin paljon menossa yhta aikaa etta olen jotekin vieraantunut tammimammoista...

Toivotan kuitenkin kaikille ihanaa Joulunaikaa <3

-Allu kera Neea-neidin, 21122007

Kuvassa neiti on herannyt paikkareilta riippumatossa!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e35fa437-c332-11dd-8e79-…!

Vierailija
5/12 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Laitatko meiliä osoitteeseen emem2003@gmail.com, niin laitan sulle saatekirjeen jossa on linkki kyselyyni...

Ihana kuva Neeasta onpa jo iso tyttö! Vaikka parin viikon päästähän Neea ja Mikael täyttää jo vuoden!

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
6/12 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihme lorvikatarri iskenyt, kun ei enää mikään muu tauti vaivaa! Ilokseni kuitenkin tajusin, että se virallinen muutto uuteen kotiin on jo parin viikon tietämissä - tässähän tulee kiire!

Piti käydä kaikki kyläpaikatkin vanhalla paikkakunnalla läpi, kun ei sit välttämättä jaksa enää täältä kauempaa kulkea. No, ainakin puolet jää käymättä. Jos sit vaikka tonttuillaan lähempänä joulua ;).

Meidän vauveli on kyllä ihan mahdoton. Eilen ja tänään oikeastaan jokainen liikkeelle lähtö on jo seisten ja sit jatkuu lennosta konttaukseksi. Eli täällä on kaks juoksevaa tenavaa jo jouluna!

Lasten harvoin nähty pappa on meitä auttelemassa nyt täällä raksalla muutaman päivän ajan. Kiva kiva! Molemmat lapset ihan fiilareissa.

Nyt tarvii kyllä mennä BB Extran pariin. Mukavaa viikon jatkoa!

Toivottavasti muuten kaikki selvisitte ilman vahinkoja eilisestä talvimyräkästä! Meidän tämä uus koti tuntui ihan heilahtavan kaksikin kertaa, kun oikein tuuli pääsi käsiksi (2-kerroksinen tönö).

Justus & poju 14.1.

Vierailija
7/12 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Justus: Onneksi pääsitte vihdoin maitoaltistukseen ja sait vahvistuksen epäilyllesi. Onnea tulevalle muutolle!

Mun opinnäytetyö projekti nytkähti aavistuksen eteenpäin ja nyt pitää löytää mahdollisimman monta suomalaista expatriaattia vastaamaan kyselyyn. Elättelen siis edelleen toiveita, että valmistuisin ensi keväänä...

Nyt pitää taas mennä viihdyttämään Mikaelia. Onneksi tuli lunta, niin esikoinen viihtyy pihalla.

Palataan taas!

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
8/12 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve!

Justus: Kiitos pinon laitosta :) Onne muuttoon. Kait sulle voi suoda pienen lorvikatarin tuollaisen syksyn jälkeen.

Emem: Onnea opiskeluihin. Valitettavasti en ole työskennellyt ulkomailla, en voi ilmoittautua vapaaehtoisesksi haastateltavaksi.

Onpas ollut upeat illat ja aamut tuon lumimaiseman takia. Esikoinen todella viihtyy ulkona.

Olavi nukahti tänään ruokapöytään :). Hän heräsi jo ennen seitsemää eikä nukahtanut uudelleen. Puuron jälkeen hän oli asettanut kädet nätisti pöydälle ja pään käsien päälle ja ruvennut kuorsaamaan. Mies oli sitten siirtänyt vauvan vaunuihin jatkamaan uniaan. Hauska tapaus tuo meidän vauva.

Iltaisin ei uni sitten tule silmään, eilen Olavi nukahti n. klo 23. Ekan kerran yritin nukuttamista ysin jälkeen. Hänen pitää iltaisin esittää taitojaan isille. Todella pitää taitoesitystä miehelle, minä olen melkein ilmaa. Muutenkin nyt viimeisen parin kuukauden aikana isi on tullut todella tärkeäksi. Olavi pinoaa palikoitaan ja vaativasti huutelee, että isi näkee varmasti, sitten hymyt päälle.

Josko tänään alakerta tulisi siivotuksi? Ensin kuitenkin ansaitulle sohvapäikkäreille!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
9/12 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tosiaan luuraa jossain...??? Hiljaista on..

Enpä ole minäkään ehtinyt kirjoittamaan, eikä passaisi nytkään kun pitäisi viimeistellä työpaikkahakemusta yhteen uuteen paikkaan sopivaksi. Oli taas todella kiinnostava ilmoitus, alkaisi helmikuun alussa. (joutuisin jokatapauksessa aloittamaan piakkoin vaikka sitten vähemmän kiinnostavat työt, joten parempi hakea niitä kiinnostavia..)

En muista vastasinko jo ja kuka asiaa kysyi, mutta siis joo, oikein veikattu että hoitoalalla olen. Eli töitä kyllä on vaikka heti huomenna jos haluan, se on eriasia millaisia.

Aiemmin olen siis tehnyt sijaisuuksia 3-vuorotyönä vanhustensairaalassa, mutta nyt unelmissa on 2-vuorotyö kotihoidossa. Sellaista olisi taas tarjolla, hakemusta pitäisi hioa että pääsisi edes haastatteluun. Hitto mä vaan en taida olla hyvä näissä, edellisestäkään ei oo kuulunut edes haastattelukutsua vaikka mä ajattelin sen olevan varma nakki. Mut tää paikka kiinnostaisi kyllä vielä enemmän.

Hienoa Justus että teillä asiat lähti selviämään! Ja muutattekin kohta ihan virallisesti. Onnea!

Meillä ei sitten vielä aiemmin tehtykään vissiin uutta hammasta vaikka mä niin epäilin, mitä lie muuten vaan öisin häröillyt.. Ohto oli ke-to yön mun mutsilla, oli herännyt vain kerran. Sama jatkui 2yötä kotona, kolmantena nukkui KOKO YÖN! (pitääks mun viedä se aina parin viikon välein hoitoon että se oppii taas nukkumaan??? MIKÄ vika minussa on?)

Mutta nyt taas epäilen että sitä hammasta tehdään, sen nukutun yön jälkeiset 2yötä onkin huudettu illasta aamuun. Ja nyt oli koko illankin ihan kamalan itkuinen. Panadol-suppo rauhoitti kuitenkin loppuillan ja nukkumaanmenon. Varmaan joutuu yöllä antaa toisen joskus kun herää en nyt heti perään uutta uskaltanut antaa kun sai illalla sen jotai 18 maissa.

Sitä pronaxenia en oo vielä toistaiseksi saanut mistään kysyttyä kun ei oo jaksanut vartavasten sen takia lääkäriin mennä.. Mutta nyt tämän illan perusteella kyllä nuo panadolit sittenkin aika paljon auttaa, selkäkaarella-itkut loppui noin 40min suposta kuin seinään.

Tänäaamuna tuntui kyllä että hitto mä en jaksa tätä enää, en tiiä miks. Ehkä se, kun eka yöt valvoo ja sit Ohtolla on tullut nyt päivisinkin ihan jatkuva läheisyyden tarve.. Huutaa jos ei saa olla kosketuksissa minuun. Meidän molempien olo kyllä helpottui kun otin sen rintareppuun (jota ei oo aiemmin juuri käytetty kun ei oo viihtynyt) ja puuhastelin kotihommia Ohto sylissä. Ohto tarvii nyt läheisyyttä, mä tarviin edelleen puuhastella jotain muutakin kuin olla kokoajan lattialla sen painimattona, joten tuo lienee hyvä ratkaisu. Enpä olisi uskonut että moisen laitteen käyttöikä alkaa meillä vasta nyt.

Ametisti: Meilläkin muuten isi on tullut nyt tosi tärkeäksi, haluaa selvästi pitää kunnon näytökset isille taidoistaan.. (tässä on vaan se rassaava puoli että miten saada mies uskomaan että meillä on ollut oikeesti rankka päivä, Ohto on itkenyt ja vaatinut syliä kokopäivän ja en ole saanut hetkeäkään hengähtää....kun toinen isin saapuessa vaan nauraa ja hymyilee ja esittää miten hän osaa ihan itse tehdä kaikkea...!) :D

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
10/12 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille!

Onpa tosiaan hiljaista täällä. Minne ihmeeseen kaikki ovat kadonneet?

Mitenköhän se Pajunkukan opinnäytetyön tekeminen meni?

Frimmy: Onnea työn hakuun. Toivottavasti nyt tärppää, kerrothan sitten miten meni?

Ametisti: Ihana tuo teidän Olavin unipaikka, osaa siis nukahtaa epätavallisemmassakin paikassa mikäli tarve vaatii ;)

Kiitos ajatuksesta, olen levittänyt sanaa opinnäytetyöni kyselystä kaikkien sukulaisten ja ystävien avustuksella ja tähän mennessä on 9 vastausta saatu kasaan. Tavoiteltuun noin sataan vastaukseen on siis vielä matkaa, mutta jouluun asti ajattelin vastauksia odotella...

Joulusta puheen ollen: me lähdetään veronpalautusrahoilla jouluksi Kreikkaan sukuloimaan! Lähdetään päivää ennen Mikaelin 1-v synttäreitä, joten niitäkin vietetään ulkomailla.

Kumma kyllä jopa minun äitini vaikutti helpottuneelta kun kuuli, ettei olla täällä joulun vietossa. Kaipa hänkin on tajunnut miten paljon oikeastaan stressaa siitä joulun laittamisesta.

No niin, tämä nyt oli taas tällainen pikainen viesti ja pinon nosto. Palatkaahan ystävät palstoille niin saadaan taas teidän muidenkin kuulumisia lueskella!

T: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
11/12 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä sukuloimaan tukholmaan ja lähtövalmistelujen melskeessä löydän itseni netistä..huh

Pari kommenttia alkuun:

Justus: IHANAA, että teidän tilanne alkaa lohkeamaan! Rankka syksy/alkutalvi on nyt takana ja loppuvuosi menee sitten nautiskellessa ja uutta vuotta odotellessa. Heh, kun kirjoitit "lorvikatarri"(tms.) yritin miettiä, että mikä tauti tuo nyt on...!! Eli yksi blondi oli täälläkin taas aivan pihalla ja pelkäsin jo, että mistä mystisestä taudista nyt on oikein kyse.. Huojentuneena tajusin lopulta...;)

Ametisti: Olavi on kyllä huippu persoona. En oo koskaan nähnyt kenenkään nukahtavan ruokapöytää. Kuin ehkä just pikkujouluissa...

Frimmy: koska niitä töitä on tarjolla, valitse tarkkaan! Olet kuitenkin tosi tunnollinen tyyppi joten... ole vaativa!

Emem: EN mäkään muista koska Pajunkukka palaa geimeihin... Ja Miukkis vääntää kouluhommia varmaan myös!

Ah, mua stressaa tuo tuleva ruotsin reissu. Anoppini on ihana, mutta olen todella huono yöpymään toisten nurkissa. Lisäksi koko ruotsin suku on käytävä läpi.. Joten mua lievästi ahdistaa. TOmas on vielä flunssassa. Räkä valuu.

Tomaksen eroahdistus alkaa helpottamaan. Tosin T on vielä todella hellyydenkipeä ja halii mua ihan hirveästi. Mukavaa. Kävelyyn lähteminen alkaa selvästi kiinnostaa ihan uudella tasolla ja rattaita työnnetään aina kun tilaa löytyy. Tomas on muuten iltavirkku. Herää viimeisiltä päiväunilta klo 15 mennessä ja nukkumaan menee 20 aikaan. Päiväunet keskittyy siis aamupäivään ja päivään. Aamulla saattaa väsyä tosi nopeasti. Mutta illalla pistää menemään tosi energisenä. Toisin kuin minä. Mä olen aamuvirkku ja illalla väsyn. (jos ketään kiinnostaa......)

Nyt lähden siivoamaan ja pakkaamaan! Superhali!

Vierailija
12/12 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä urakoinnin keskeltä!

Justukselle onnittelut muutosta! Ja maitoaltistuksesta!

Frimmy: nyt kun olen saanut maistaa vapautta kuukauden verran, niin mulla ei kestä pinna enää yhtään Millan kiukuttelua... Saas nähdä mitä tapahtuu ens viikolla, kun jäämme kaksin kotiin taas ja mies menee töihin. Prkls! Mun pitää löytää hermot jostain tai täällä tapahtuu kauheita... Onnea töiden hakuun! Toivottavasti kivassa paikassa ja työssä tärppää!

Emem: ooh, kadehdittavat joulusuunnitelmat!

Magda: toivottavasti reissu meni hyvin!

Mitäs galluppia täällä on sitten pidettykään... No otetaas nuo sapuskat ensin: aamupuuro 0,5 dl hiutaleita ja reilu desi vettä plus marjasose, maitoa, lounas liha/kala/kanasose noin desi tai 100 g, välipala jogurtti 1,25 dl ja maitoa, päivällinen 1 dl liha/kana/kalasose, iltapuuro sama kuin aamulla ja maitoa. Yöllä kerran tissiä (noin klo 4-6). Tällä vkolla on monesti käynyt niin, että päivällinen ei putoa juuri lainkaan ja puurokaan ei liki aina mene kaikki.

Mulla on muuten imetys nyt loppusuoralla, imetän enää ennen yöunia ja sit silloin aamuyöstä. Eikä enää edes pingota tissit päivällä. Täytyy vaan pitää linja ens viikosta etiäppäinkin, etten ala taas kohottamaan tuotantoa :D

Miten muuten olette alkaneet tavallisen maidon annon? Laitetaanko sitä korvikkeen joukkoon pehmeällä laskulla vai heti täräytetään raakana ilman plissiä?

Oliko täällä joku unikyselykin vai näinkö unta :p ?? Milla herää aamulla klo 7 kieppeillä, menee päikkäreille klo 10-10:30, nukkuu 30 minsaa-1h15min, uudestaan päikkäreille klo 15 ja nukkuu 1-2 h (riippuen siitä, kauanko on nukkunut ekoja). Käytännössä nukkuu päikkäreitä 2,5 h/vrk. Yöunille menee klo 20.

Stutsi: Millalla on yksi hammas!! Ja toinen tulossa!!

Jahas, nyt nukkumaan, aamulla kello soi klo 5:50. Ensin töissä klo 7-11, sitten koulussa klo 12-16 ja kotona ehkä jo klo 17. Jipii. Ja Millan mentyä yöunille olen lukenut tentiin. Todella räyhäkkä meininki!

T: Miukkis & Milla 3.1.