Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millä maulla aloititte kiinteiden annon?

21.11.2005 |

moikka. meillä alkoi tänään soeide maiustattelu ja perunaa yritin pojalle tyrkyttää, mutta suorastaan yökkäsi :) millä maulla siis olette aloittaneet ja millähän perunan saisi maistumaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ei kertakaikkiaan uponnut!

Kokeileppa vaikka porkkanaa ja siihen myöhemmin perunaa sekoitettuna. Porkkana annettiin neuvolasta vinkiksi kun peruna oksennettiin. Toinen vaihtoehto esim. bataatti.

Minä annoin suosiolla monien yökkäysten jälkeen piltin perunaporkkanasosetta, se upposi hyvin! Vaikka siinä onkin kahta makua niin en ole nähnyt sitä ongelmaksi. Suositushan on että yhdellä maulla aloittaa.

Vierailija
2/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riisillä (riisijauhopuuro) jatkettiin. Bataatti on mukavan makea vauvankin suuhun ja on perunaa vatsaystävällisempi sen pienemmän tärkkelyspitoisuuden takia.

Perunaa maistettiin vasta paljon paljon myöhemmin (allergiariskin takia) ja sekin aloitettiin varovasti Oolannin pakastemuusilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kolme päivää ja sitten porkkanaa joukkoon. Pelkkä kesäkurpitsa meni alas ihan ok ja kesäkurpitsa-porkkanasosetta jo suorastaan ahmittiin :) Poika oli 5 kk kun aloitettiin.

Vierailija
4/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaksi maissi-perunasose, sitten pelkkä peruna, sitten porkkana, porkkana-peruna, peruna-parsakaali jne... Näitä yhdistelmiä riittää.

Meillä alkoi maistua kun lakkasin yrittämästä syöttää sitterissä ja oitn pojan syliin ja syötin siinä. Samoin alun yökkäily loppui kun soseutin kaikki itsetehdyt pöperöt sauvasekoittimella ihan hienoksi ja löysensin lypsetyllä maidolla.

Vierailija
5/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen kokeitiin epätoivoisesti perunaa, riisivelliä ja banaania. Luumua maisteltiinkin sitten 15 kertaa, ennenkuin poika sen joten kuten hyväksyi.

menna+poika 7 kk

Vierailija
6/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin perunalle, kun tilsin sen haarukalla. Sitten tajusin paseerata perunan pienen teesiivilän läpi, niin se on hienompaa eikä yökkäilytä niin paljon. Parin päivän päästä peruna jo maistui ihan hyvin. Sitten maisteltiin perunaa ja porkkanaa, pe+kesäkurpitsa, pe+bataatti, pe+kukkakaali, pe+maissi, pe+parsakaali. Ja kaikki maistuu hyvin. Huomenna aletaan tehdä sekoitussoseita eli useampaa makua samaan soseeseen.

Vierailija
7/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kelpas piltin porkkana-peruna ekax..kotitekoiset ei mennyt eka ollenkkaan...

Vierailija
8/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit että lapsesi ei syönyt kotitekoisia aluksi ollenkaan. Miten olet hänet saanut niitä syömään?

Meillä neiti jo kohta 9kk ja vieläkin täällä taistellaan. Välillä oksentaa heti jos kotitekoista soseessa (siis sekoitan kaupan ja omat), välillä menee ihan ok. Itse luulen että laitoin kerrankin liikaa sitä pottua ja porkkanaa+parsaa kun yökkäs heti. Eli ei saisi olla rakeita.

Eipä nuo 8kk purkkiruokakaan mene ihan helpolla, joudun soseuttamaan niitäkin. Kaikki mitä neiti itse saa noukittua suuhunsa, maistuu kyllä, esim leipä.

Vierailija
9/9 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nooh..mummon tekemät kelpaa, mut mun ei(liian klönttisiä ja liisterisiä)..ja nyt just en ole ite tekemiä tehnytkään..mä tein sauvasekottimella

mummo teki porkkana perunaa...laittoi tehosekottimella , ja aika paljon varmaan keitinlientä mukaan..osaan laittoi vielä kalaa mukaan(ahven, ite kalastettu) ja kaikki meni hienosti alas joka kerta...luulen että rosamunda perunaa, kun mummo käyt sitä kaikkeen ja porkkanoista se selitti jotakin, mut en enää jaksa muistaa...