Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Vauvallisten ex-haahujen maaliskuu**

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tehty raskaustesti näytti taas negaa, joten ei tässä olla pullat uunissa. Menkat on nyt 6 päivää myöhässä. Blääh kun on näköjään kierto ihan sekaisin :( Toivotaan että kesällä viimeistään korjaantuu kun lopetan imetyksen.

Sani: Minullahan on ollut koko ajan runsas maidoneritys ja alussa sainkin lypsettyä tosi paljon maitoa pakkaseen. Edelleen maitoa tulisi runsaasti, mutta kun öisin en enää imetä ja tyttö syö hyvin kiinteitä, niin en halua taas runsastuttaa maidoneritystä pumppailemalla. Eli yksinkertaisesti en ole uskaltanut/halunnut alkaa pumpata ennen reissua varamaitoa. Olisi ollut varmastikin sitten laivalla tukalat oltavat rinnat täynnä. Ja kun korvike ei ole ollut meillä koskaan käytössä, niin ollaan jätetty myös vellit väliin ja siirrytty suoraan puuroon. Tosin kyllähän sitä velliä olisi voinut kokeilla jos se olisi mennyt korviketta paremmin alas. Eli se on ihan hyvä idea. Mutta onneksi tuo meidän tyttö on juonut ihan pienestä asti suoraan lasista vettä, joten jotain kurkunkostuketta saa poissaloni aikana. Ei minua torstaipäivä huoleta, sillä ollaan me joskus oltu kaupungillakin koko päivä eikä tyttö ole rintamaitoa saanut. Tai olisi saanut, mutta ei jostain syystä hälinässä tai edes julkisessa vessassa suostu/malta imeä. Ainoa huolestuttava juttu on keskiviikkoilta, kun silloin on vielä mummo ja pappa hoitamassa. Mutta eiköhän tuo hyvin mene! Mun on pakko ainakin uskoa niin :) Kiitos matkatoivotuksista!

Palaillaan asiaan taas loppuviikosta kun kotiudun!

D.O.

Vierailija
22/26 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O: Mukavaa reissua sinulle ja nauti omasta ajasta! niin joo, jos me vielä perheenlisäystä suunniteltais niin se olis jo neljäs.....

Oon lasten kanssa päinsä kotona, mies lähti ulkomaille töiden merkeis, jotain luentoja ja tulevaisuutta, tai jotain.

Oonhan mä muutenkin paljo lasten kans päinsä mut nyt pitää hoitaa pannuhuone, koulut ja kerho kuskaukset ym myyjäiset.

Toivon että säästytään oksennustaudilta joka riehuu kaikis naapureis, se nyt vielä tästä puuttuis....

Vielä ainaki kaikki on sujunu ihan hyvin, ihme ettei mikään oo menny rikki tai pannuhuone sammunu. Vielä on pari päivää aikaa, isäntä kotiutuu myöhään la illalla.

Muuten ei mitään ihmeempää kuulukkaan, tätä tavallista arkea.

Jotain piti vielä sanoa mut ajatus katos jo....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oinas: Teillä viimeinen ilta muksujen kanssa keskenään ennkuin miehesi palaa työmatkalta. Mitenkäs on sujunut? On siinä arjessa yksin pyörittämistä kyllä...

Minä palailin eilen laivalta ja kivaa oli. Onneksi ei tarvitse nyt pitkään aikaan lähteä mihinkään, sen verran on reissattu. Nautin nyt vain kotona olosta ja tytön kanssa touhottamisesta. Hyvin oli mummolla ja vaarilla hoitaminen sujunut; tyttö oli syönyt reippaasti puuron, juonut lasista vettä ja nukahtanut pienellä paijailulla sänkyynsä. Samoin oli sujunut seuraava päivä isän kanssa. Korviketta mies oli yrittänyt antaa, huonoin tuloksin. Tyttö olikin sitten joka ruoalla syönyt suuren määrän ruokaa. Iltatissiä saikin sitten minun paluun jälkeen kunnolla, sen verran tiukka paketti äipän etumus oli :D Mummo ja vaari sanoivat että toistekin ovat valmiita hoitohommiin, kiva kiva :)

Mies lähti juhlistamaan vakituisen työpaikan saantia kavereidensa kanssa ja minä painun kohta yöpuulle. Meillähän mies on opiskellut koko ajan ja saa nyt toukokuussa tutkinnon yliopistosta suoritettua. Ja heti tärppäsi kun alkoi töitä etsimään. Eli hyvillä mielin täällä laskin miehen vähän juhlimaan ;) Voin itsekin suunnitella töihinpaluuta pitemmällä tähtäimellä.

Viikonloppuja toivottelee D.O.

Vierailija
24/26 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ikuisuus taas vierähtänyt kun sain viimeksi aikaiseksi kirjoitella.

D.O. Ihanaa että pääsit risteilylle tuulettumaan. Sitä nauttii sitten taas kaksinverroin kotona puuhastelustakin kun välillä on jotain muutakin. Hyvin oli tytöllä mennyt isovanhempien hoidossa ja se varmasti helpottaa jos haluaa välillä karata hetkeksi miehen kanssa kahdestaan johonkin. Meillä ei tuosta minun kotona poistumisesta tule kyllä vielä yhtään mitään kun pikkumies ei vielä suostu juomaan mistään muusta kuin tissistä olipa mukissa tai pullossa sitten vettä tai tissimaitoa. Loistava juttu tuo miehen vakituinen työpaikka. Mitenkäs menkat? Joko ovat alkaneet vai vieläkö antaavat odottaa itseään? Meilläkin on jo miehen kanssa taas yhteinen sävel palautunut tähän arkeen. Välillä vaan niin korpeaa kun mies huiskii suunapäänä menemään, eikä muista että häntä välillä tarvittais täällä kotonakin. Varsinkin silloin kun lapset on kipeänä.

72Oinas, mitenkäs pärjäsitte ilman isukkia kotosalla ja oletteko vielä säästyneet siltä oksennustaudilta?

Omassa perheessä kaikki ollaan nyt terveinä, oli kyllä suhteellisen sitkeä tauti kun meni pikkumiehelläkin piti kuumetta 6 päivää. Juoksutin jo lääkärissäkin, muttei ollut mitään tulehduksia. Nyt pientä vaivaa vissiin puhkeamaisillaan oleva hammas kun yöt on olleet tosi levottomia. Saas nähä koska taas yllättäisi äidin nukkumalla vähän pidemmän yhtenäisen pätkän. On taas näiden valvomisten jäljiltä aika väsynyt olo. Arki rullaa taas kuitenkin ihanan sutjakkaasti kun lähestyvä kevät on saanut olon paljon energisemmäksi.

Vilkutukset kaikille ja hauskaa pääsiäistä jo näin hyvissä ajoin toivoteltuna!!

Kaisuli

Vierailija
25/26 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Kaisuli kun olit kirjoitellut! Joka päivä käyn täällä lueskelemassa onko tullut uusia juttuja. Kiva kun on tällainen pino josta tutut varmasti tavoittaa. On ihana lukea muiden vauvakuulumisia!

Kaisuli: No niinpä! Todellakin kotona olo taas maistuu ihan erilaiselle kun pääsee vähän tuulettumaan. Risteily oli tavallaan työhöni liittyvä juttu, vaikka olenkin äippälomalla. Sain kutsun sinne. Ja mukavaa oli kun ei tarvinnut osallistua mihinkään viralliseen ohjelmaan, vaan sai keskittyä ainoastaan syömiseen, juomiseen ja shoppailuun. Ystäväni joka on samalla alalla kuin minä ja myös äitiyslomalla, oli mukana. Meillä oli oikein kivaa. Esimiestäni näin myös laivalla ja vihjasin että saattaa olla että töihinpaluuni venyy nyt tuon miehen työpaikan saannin vuoksi. En ole nimittäin kauhean pitkällisiä suunnitelmia uskaltanut tehdä ennenkuin miehen työkuviot selviää.

Ja kyllä me tosiaan nyt hieman enemmän uskalletaan miettiä kahdenkeskisen illan järjestämistä miehen kanssa kun hoito meni niin hyvin. Toisella mummilla ja vaarillahan meidän tyttö on ollut paljon pienempänä hoidossa, mutta se olikin helpompaa kun oli pelkällä rintamaidolla ja sain pumpattua pakkaseen. Ja minun vanhempani ovat huomattavasti nuorempia (alle 50 v) kuin miehen, joten heille olen uskaltanut pienen vauvankin jättää. Mutta hyvä että miehenkin vanhemmille sujui oikein hyvin!

Mukava kuulla että teilläkin taas kotirauha on yllä. Miehiä pitää välillä kovistella aika kovallakin kädellä, on jotenkin tuon miessukupuolen ominaisuus :)

Voi kun saisit nauttia kunnon yöunista pitkästä aikaa! Yksikin kunnolla nukuttu yö tekee ihmeitä. Ja nyt olen itsekin todennut että se on yhtä h:ttiä (ruma sana) kun lapset sairastaa! En olisi aiemmin koskaan voinut edes tajuta kuinka väsyttävää se on. Ja varsinkin se kun näkee että toisella on paha olla eikä pysty millään lailla helpottamaan oloa. Voimia sinne ja toivotaan että saisit sen ihanan pitkän unijakson lähiaikoina!

ON: Kaisulikin kyseli tuossa että mites menkat. No, olen todennut nyt että mulla on kierto jostain syystä totaalisen sekaisin. Puoli vuotta synnytyksen jälkeen oli ihan säännöllinen kierto, mutta nyt kierto on pidentynyt ja vuoto alkaa näköjään aina tuhrulla. Ärsyttävää! Mitään apuja en voi noihin ongelmiin hakea kun imetän vielä. Täytyy kesällä käydä taas lääkärin juttusilla kun imetys loppuu. Jos vaikka saisi taas hormonikuurit ja raskautuminenkin onnistuisi. Joten raskautumishaaveet olen tällä erää jättänyt, vaikka toiveissahan se pikkuinen olisi. Imetyskin saattaa vaikuttaa vielä paljon hormonaalisesti. Mieskin kyseli eilen että olenko tilannut niitä ovistikkuja ja kyseli että milloinkas voidaan taas yrittää. On se niin ihanaa kun toinen on noin innokkaana mukana! :)

Mutta mukavaa viikonjatkoa ja pääsiäisen odotusta! Meilläkin kasvaa oikein rairuohot tytön ensimmäisen pääsiäisen kunniaksi.

D.O.

Vierailija
26/26 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

D.O: Sulla oli mukavan kuulonen reissu. Taas jaksaa arkea paremmin kun on saanut hetken vetää henkeä omalla ajalla. vai meni kierto sekasin,höh! toivottavasti palautuu ittestään entiselleen niin on yrityskin helpompaa. Kiva että teillä on isäntä noin innokkaasti asiassa mukana.

Kaisuli: kiva että ootte saanu välit kuntoon. Meillä on samaa juttua et mä oon kotona ja isäntä viilettää, välillä töitä ja välillä harrastuksia...

Me saatiin isäntä la illalla takas kotia. Hyvin me täälä pärjättiin, pysy pannuhuonekkin kunnossa ja pannus valakia. Terveenäkin pysyttiin. Mutta kyllä oli kiva saada isäntä takasi kotia.

Mut nyt sit viimme yönä rupes keskimmäinen oksentamaan. Mut onneksi ei oo oksentanu ku 3 kertaa, nyt jo olo näyttää parammalta. Söikin jo äsken pikkusen ruokaa. Jos näin vähällä päästiin niin ei voi valittaa. Ei tullu pyykkiäkään ku yks pyjama.

Toivottavasti meihin muihin ei nyt sit tartu ku on pääsiäinenkin näin lähellä. Siitähän meteli syntyis jos lapset ei pääsis la trullittaamaan!

Vauvaa oon yrittäny pitää keskimmäisestä kaukana vaikkei se taida mitään hyödyttää ku saman katon alla ollaan. Toivottavasti rotarokotteesta olis nyt apua.

Mä kävin ma lääkärillä kun mun pohje on ollu jo ainaki 3kk kipee ja aina vaan meni pahemmaksi. rupes jo tunto katoamaan jalkaterästä. Vielä ei tullu mitään selvyyttä asiaan. kuvia otettiin lantiosta ja pohkeesta ja monta putkiloa verta. Ti on sit soittoaika lääkärille et selviskö niistä mitään. Epäili et olis hermo jossain puristukses mut saa nyt nähdä mitä ti sanoo.

Mut eipä tänne sitä muuta erikoista.

Toivotan teille kaikille oikein hyvää ja munarikasta pääsiäistä!

72oinas