Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet tukistaa ja lyö lapsia?

Vierailija
29.02.2008 |

Meinasi viime viikolla tulla iso itku. Olen kuullut nyt kolmesta isästä, jotka vaimon kielloista huolimatta tukistaa tai pitelee kovasti lasta.

Yhdellä on eronneen vaimon tekemä lastensuojelu ilmoitus, yhdellä tarhan tekemä (lapsi oli kertonut isän tukistaneen monta kertaa) ja yksi ei ole jäänyt vielä kiinni.

Mistä hemmetistä tälläisiä miehiä tulee? Miksei niitä saada kuriin lastensuojelun tai vaimon puolesta?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttakin joka on jäänyt hiertämään. Miten niin läsnä on aina muitakin? Etkö koskaan tapaa vanhempiasi muuten vain?

En minä muiden kuullen viitsi arkoja asioita levitellä ja selvitellä. Se hyvä puoli tässä on ollut, että mikään ei enää hierrä. Ja olen ymmärtänyt, että vanhempani olivat 24 kun saivat meidät. Kasvamista heilläkin on tapahtunut vuosien varrella. Ei musta olisi ollut silloin vanhemmaksi...

Vierailija
42/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näitähän riittää. Surullisinta on äidit, jotka antavat sen tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään pääse juuri minnekkään ilman lapsia enkä heidän kuullensa halua aiheesta puhua.

Olen miettinyt itsekin, että joskus saatan " räjähtää" aiheesta isälleni. Se on niin arka ja käsittelemätön möykky sisälläni. Teininä kerran räjähdin ja sen jälkeen olen saanut olla rauhassa. Haluaisin tietää onko isäni oppinut virheistään.

Vierailija
44/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsket lukea, kun on yksin.

Vierailija
45/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan haluaisin jonkun hyvityksen isältäni menneestä. Anteeksipyyntö tai jotain. En tiedä onko se oikea lähestymistapa aiheeseen, sillä silloin en ole valmis keskusteluun vaan vain yksipuoliseen syyttämiseen. Tosin lasten kiusaamisessa vanhemmalla on aina vastuunsa ja hänen pitäisi osata se vastuunsa kantaa.

En tiedä ymmärtääkö kukaan mitään näistä sekavista ajatuksistani.

Vierailija
46/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut. Mutta sain itse itselleni rauhan eli asia lakkasi vaivaamasta minua. Se mitä mieltä äitini siitä on nyt, on nyt täysin yhdentekevää. Ja hän on erinomaisen loistava mummu, vaikka olikin kamala äiti.

40

Vierailija
47/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysyit? Mitä äitisi vastasi? Sovitteko pelisäännöistä sinun lastesi kanssa? En ole ehkä vieläkään tarpeeksi rohkea avaamaan keskustelua. Ja tällä hetkellä elämässä painaa niin moni muukin taakka, ettei voimat tunnu riittävän vielä tämänkin avaamiselle. Ehkä sitten kun elämä on muutoin lokoisampaa :) Ja tällä siirrän taas keskustelua huomiselle.

Vierailija
48/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi kuuna päivänä antanut sille anteeksi ja niin vain kaikki kolme lasta on jo antanut. Mä en ymmärrä.

Mun on vaikea puhuakin sille, vaikka se on nykyään ihan höperö ja yksinkertainen se on ollut aina.

Vierailija
49/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kiintyy ihmiseen, joka on sinulle aivan kamala. Ajattele minkälaisen mallin se antaa elämään. Minä en haluaisi ainakaan tehdä sitä lapsilleni.

Vierailija
50/50 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tukistaminen, läpsiminen ja lapsen fyysinen kurittaminen on nimenomaan kaikuja omasta lapsuudesta?

Jos näin on, niin sehän on tavallaan helpottava tieto, koska silloin riskin tietää jo ennen lapsensaantia ja voi työstää itselleen toiset kasvatusmetodit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme