Lasten sairaskuluvakuutus? Vertailuja!
olen harkinnut kyseistä vakuutusta lapselle, mutta vie paljon aikaa vertailla kaikkia yhtiöitä.
Eli kertokaahan lapsenne vakuutuksen hinta, yhtiö ja oletteko olleet tyytyväisiä!
Lisäksi kiinnostais tietää onko vakuutuksessa rajoituksia tai jotain parempaa mitä muualta ei saa?
Kommentit (16)
Toisella lapsella taitaa olla Henki-Sammon kautta ja toisella IFin.
En muista maksuja vuodessa.
Eipä tarvi koskaan jonotella tai muuta terveyskeskukseen ja kaikki on niin helppoa kun on vakuutus, senkun pyytää vaan tutkimuksia.
On otettu erikseen tapaturmavakuutuskin, se oli alle 20e/vuodessa.
Meillä on kaikilla sairuskuluvakuutukset, myös vanhemmilla.
0-2v Maksaa n.220e ja sitten kun täyttää 2v niin halpenee vähän yli 100e ja kun täyttää 6v niin vielä halpenee muutaman kympin.
Ota ihmeessa itse olen saanut Helmikuussa vakuutuksesta rahaa n.800e. ei olisi kyllä varaa käydä yksityisellä jos pitäisi itse maksaa.
vakuutusmaksu muistaakseni noin 300¿/vuosi ja halpenee lapsen kasvaessa. Tapiolassa saa kerätä vuoden ajan sairaskuluja jolloin menee vain yksi omavastuu 47¿. Voi siis useamminkin laittaa mutta silloin aina menee se omavastuu.
Meillä on kannattanut, koska pojulle tuli liimakorva ja putket saatiin korviin yksityisellä heti seuraavalla viikolla. Korvienputkitus muistaakseni maksoi yksityisellä noin 470¿. Siihenkin voi hakea maksusitoomuksen, mutta siitä menee taas omavastuu.
kaikissa vakuutuksissa on joitain eroja. jotkut esim korvaa erikoiskorvikkeita tms, tapiola ei, mutta kela korvaa niitä joka tapauksessa suht hyvin ja mikä toisesta vakuutuksesta puuttuu toinen, toisesta toinen, näin olen sen itse havainnut kun tein pitkän tutkimusprosessin. tapiolaan olen tyytyväinen, meillä oli aluksi Sammossa ja sen vaan sanon, että älä sieltä ota MISSÄÄN NIMESSä..
jos on sairauskohtainen omavastuu niin käytännössä et saa korvausta mistään perussairauksista kuten flunssa, vatsatauti jne koska omavastuut ei ylity ja joka kerta kun tulee esim flunssa niin se on uusi sairaus.
Vakuutusmaksun tarkkaa määrää en muista, mutta se taisi olla tuo 250-300 euroa vuodessa.
Meillä tyttö on kärsinyt korvatulehduksista ja lääkäripalkkioita ollaan haettu yli 700 euron edestä Tapiolasta. Lisäksi saimme 700 euron maksusitoumuksen ensi viikolla olevaan korvien putkitukseen.
Vaikka vakuutus on suhteellisen kallis niin osa se tosi toimiva ja ihana olla olemassa, jos tarttee lääkärissä käydä!
Kai tiedät että lapsivakuutus (ainakin Tapiolan) kattaa myös reseptilääkkeet, pkl-maksut ja sairaalan hoitomaksut?
Meillä 2 lasta (4 v. ja 5 kk) ja vaikka ovatkin olleet ihan perusterveitä, niin kaikenmoista pientä on aika ajoin ollut ja nyt kun Tapiolan lapsivakuutuksesta voi hakea rahat nettihakemuksella siten, ettei tartte oottaa edes sitä vuotta (jolloin siis säästi ennen siinä ettei mennyt kuin yksi omavastuu), niin nyt ottavat omavastuun kerran kalenterivuodessa eli kun kerran naputtelet hakemuksen netissä, niin voit saman kalenterivuoden aikana hakea joka käynnin jälkeen rahat saman tien takaisin, ei siis tartte antaa vakuutusyhtiölle isoja summia vuodeksi ilmaiseen " lainaan" .
Itse naputtelin just kummankin lapsen osalta korvaushakemuksen (maksut 3 kk ajalta) ja ens viikolla napsahtaa tilille 520 e - ihan kiva :).
Omavastuu on 50¿/sairaus. oOen ollut todella tyytyväinen.
Juuri sen vuoksi että yhdellä omavastuulla/vuosi.
Kyselin Pohjolasta, ja tulin siihen tulokseen että ei kannata. Kun siinä on sekin että ainaskin Pohjolassa on maksukatto, eli korvaavat tiettyyn summaan saakka, ja kun se on kerran saavutettu niin ei korvaa enää mitään.
Ja minä kun ajattelin että vakuutus olis hyvä sitä varten jos tulee joku suurempia ja paljon hoitoa vaativa sairaus. Mutta kun ei edes korvaa sitä.
Tulin siihen tulokseen että helpointa on käydä ihan terveyskeskuksessa, kun kerran olen jo maksanut siitä terveydenhuollosta verojen muodossa. Ja jos tulee jotain että ei halua jonottaa terkkarissa, niin aina voi vielä käydä yksityisella ja maksaa kerran. Edullisemmaksi tulee noin, kun kerran maksaa itse.
Yksityiseen sairaalaan päästään ja vakuutus maksaa viulut. Omavastuu maksettiin jo ensimmäisen lääkärikäynnin yhteydessä. Vakuutuksessa on säästöosuus, joten siinäkin mielessä todella hyvä vakuutus. Lapselle on säästössä jo yli 4000 euroa. Ihan kivat rahat saa sitten 18-vuotiaana, hyvä aloitus opiskelijalle.
Kaikki kolme lasta perusterveitä lukuun ottamatta paria korvatulehdusta vuodessa.
Meillä ei ole mitään muuta mennyt tähän vakuutukseen. Tämä on ensimmäinen sairaus ja sairaalan laskua maksaisimme pitkään, jos ei olisi vakuutusta. Kaikkea kun ei voi tietää etukäteen. Lapselle voi sattua vaikka mitä vielä isonakin!
Vierailija:
Yksityiseen sairaalaan päästään ja vakuutus maksaa viulut. Omavastuu maksettiin jo ensimmäisen lääkärikäynnin yhteydessä. Vakuutuksessa on säästöosuus, joten siinäkin mielessä todella hyvä vakuutus. Lapselle on säästössä jo yli 4000 euroa. Ihan kivat rahat saa sitten 18-vuotiaana, hyvä aloitus opiskelijalle.
Vakuutukset maksaa keskimäärin 300¿ per vuosi. Omavastuu on vähintään 50¿ sairautta kohden.
Moni ei tunnu tajuavan sitä että se lääkätilasku on kuitenkin maksettava ensin itse vaikka se vakuutus olisikin. Sitten aletaan täyttelemään vakuutuslappusia ja lippusia tarkkaan jotta saadaan ne korvaukset joskus sitten viikkojen päästä. Rasittavaa. Pitää olla kuittia ja reseptikopiota.
Paljon myös keskustellaan siitä että mikä vakuutusyhtiö korvaa apteekin maitojauheet jos lapsi sattuukin olemaan maitoallergikko. Mm. Pohjantähti korvaa MUTTA vasta sitten kun ollaan käyty viikkoja kestävät tutkimukset, tehty viralliset maitoaltistukset ja saatu B-lausunto joka lähetetään KELAAN jonka päätöstä saa odottaa ikuisuuden. Vakuutusyhtiö korvaa VASTA KELAN päätöksen jälkeen (tai siitä saakka kun B-todistus on saapunut Kelaan) nuo apteekin maitojauheet. KELA korvaa niistä JOPA 72% joten oolalaa....vakuutusyhtiölle jää maksettavaksi se huima loppuosa. Niin että aika pieneksi jää vakuutusyhtiön osuus mahdollisen maitoallergiaan liittyvät korvauksissa.
Koskaan ei tietysti tiedä mitä elämässä tapahtuu mutta omalla kohdallamme nuo vakuutukset ovat olleet turhia vaikkakin lapsemme ovat sairastelleet usein korvatulehduksia ja flunssia. Aika monta lekurikeikkaa saa tehdä jotta vakuutusmaksu maksaa itsensä takaisin.
Tapiola näyttäs näitten vastauksien perusteella olevan paras. Meillä on vakuutukset Ifissä, onko siitä kellään kokemuksia.
Meillä lapsi on jo 2 vuotta ja sairastellu infektio-astmoja. Mahtaako tuo vaikuttaa vakuutuksen saantiin tai rajata sitä?
Ajattelin kanssa ennen, ettei ole mitään järkee ottaa kallista vakuutusta, mutta nyt kun tyttö on enemmän sairastellu ja terkkarissa eivät mistään tajua mitään, niin olen alkanut harkitsemaan tuota vakuutusta. Pääsis edullisemmin yksityiselle, joka tietää mitä tehdä.
ap
Täälläpäin nuo yksityiset pistää lähetteen KUNNALLISEEN eli meidän tapauksessa Jorviin josta sitten iho-ja allergiasairaalaan....
Teidänkin kohdalla varmaan ihan sairaalan poliklinikka voisi olla hyvä paikka hoidattaa asiaa säännöllisesti.
Joten vakuutus suht turha. Poliklinikkamaksut HUS:issa 22¿.
ne maksaa noin 300e/vuosi. Sillä summalla käy vaikka yksityiselläkin jo useamman kerran ja terkkarissa käy tietysti ilmaiseksi. Me käytiin ekan vuoden aikana kerran terkkarissa.