Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millasista syistä ihmiset joutuu laitokseen?

Vierailija
11.08.2014 |

En ymmärrä miten pienistä syistä joutuu..itse nuorena varastin kaupasta (en jäänyt kiinni ikinä) Poltin tupakkaa..Join alkoholia, laittomasti tuotua viinaa virosta jne. Join joskus myös koulussa..Mutta ei kai tollasista syistä voiskaan joutua.:D

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oca kirjoitti:

Mitä jos lapsi itse haluaa laitokseen ihan muuten vaa olisiko se mahdollist

On. Oma teinini teki kaikki kaveriensa keksimät temput, että "pääsi". Luuli että kodin ulkopuolella saa muka tehdä kaikkea kotona kiellettyä. Sitten huomasi parissa viikossa, ettei olekaan kivaa, ja karkasi. Siinä sitten kuljettiin selvittämässä sossuissa ja poliisilaitoksella, miten teini oli huijannut heitä (ilman että minä olisin saanut sanoa, että mitä minä yritin teille sanoa jo alunperin). Oli kyllä kovaa aikaa vanhemmalle.

Oli aivan bimbo teininä. Kumma kyllä rauhoittui aikuisena.

Vierailija
42/64 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Nykyään sijoitetaan ensisijaisesti sijaisperheeseen tai perhekotiin.

Moni entinen laitos, johon ennen saattoi joutua vaikka orvoksi jäänyt, on nykyään kovan luokan nuorisorikollisten sijoituspaikka, johon joutuu vasta, kun ei muualla pärjää.

Tämä tiedoksi niille, jotka kauhistelevat mm. Muhoksen Pohjola-kodin kovia kurinpitotoimia.

Perhekoti on laitos. Ovet lukitaan, ja ulos ei pääse kuin erikoisluvalla tai karkaamalla. Ei siellä perhettä ole, vaan vaihtuvat palkatut "hoitajat" kurittamassa ja komentamassa. Vankilatyyliin siis. Nimi on todella harhaanjohtava - ei ole perhettä eikä ole kotia. Kännykät otetaan pois, ulkomaailmaan ei saa pitää yhteyttä. Lääkkeillä lääkitään tokkuraksi ja helposti "hoidettavaksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko et sinne pääsee ihan noin vaan

Vierailija
44/64 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kotona sellanen tilanne, että en tule äidin kanssa toimeen koskaan (asun äidin ja hänen miehen kanssa) yleensä vietän päivät ulkona, koska en jaksa tapella äitini kanssa. oon siis 14w ja äidin ja mun tilanne on alkanu vaikuttaa negatiivisesti mun koulunkäyntiin. haluun vaan pois täältä. kävin terkkarin kaa puhumassa tästä ja seuraavaks mä ja äiti mennään puhuu jonkun sossun kaa. laitos kuullostaa ainoolta paikalta minne enää voisin mennä.

Vierailija
45/64 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kertomaan miten pääsisin laitokseen?

Kotona vähän paska olla ja näin ja saako laitokseen ottaa tietokonetta, ja miten pääsen sinne

Vierailija
46/64 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ihminen on koulukodissakin . Meillä on kaikilla synti ongelma eikä vaan jollain ,kaikilla. Pitää jaksaa joku ammatti opiskella .

Vierailija
47/64 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katon liikaa netflixiä ja nukun

Vierailija
48/64 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos karkaan kotoa joudunko heti laitokseen? Kuinka kauan voin olla pois kotoa ettei kiireellistä sijoitusta tehdä?

Vierailija
49/64 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma en tuu oikeen kenenkää Kaa toimeen ja haluun laitokseen, äiti alkoholisti, huutaa, on aina vihanen, kouluun on vaikee mennä koska mua kiusataan niin paljon, tarvin apua, siis aivan oikeesti apua😭😭😭😭

Vierailija
50/64 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin laitokseen mutta en tiiä miten

Vierailija
51/64 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noihin laitoksiin kannata varta vasten haluta, jos ei sitten kotona ole asiat oikeasti niin huonosti että kunnon perusteet sijoitukseen löytyy. Ei se laitos ole mikään oikea koti. Vieras ympäristö ja vieraat ihmiset. Oma huonekkin tuntuu vieraalta ja oudolta. Mikään ei ole omaa.

Vierailija
52/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ite laitokseen koska poltin röökiä, vapea ja join joka päivä sitten perhe ongelmat en pysty asumaan kummankaan vanhemman luona ja itse tuhoisuus fyysisesti ja henkisesti sit oli hatkailua ja koulun käynti tosi huonoa saatoin mennä sinne 10 min ja lähin tai juoksin käytävillä tai en menny viikkoon kouluu ja joku syy oli se että äiti halusi sinne

Vierailija
53/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijät tekevät arvion. Lastensuojeluilmoituksilla ym on oma roolinsa asiassa. Ei kaikki tule ilmi ja esille. Jos kaikki omat hölmöilyni olisi puitu niin olisin varmaan itsekin käynyt laitosvierailulla nuorena :)

T. Sossu

Ei voi pitää paikkaansa. Tuohan tarkoittaa, että meillä on järjestelmä, joka toimii lain ulkopuolella.

Vierailija
54/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijät tekevät arvion. Lastensuojeluilmoituksilla ym on oma roolinsa asiassa. Ei kaikki tule ilmi ja esille. Jos kaikki omat hölmöilyni olisi puitu niin olisin varmaan itsekin käynyt laitosvierailulla nuorena :)

T. Sossu

Minulla sama. mies sos.tt/lastensuojelu

Vierailija
55/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vaan elämää ei sen kummempaa isommat opettaa viinat tupakat ja vanhemmilta oppii muutakin sekä koulussa ja kiusataan niin se on aina ollut sukupolvelta toiselle sitten alkaa työpaikkakiusaaminen eli paljon joutuu kestämään.Hyvä jos pystyy auttamaan toisia ja pelastamaan jostain.Voi myös opettaa toisille taitoja muutakin kuin viinaa tupakkaa kuten miten selvitään kylmässä ja miten sammutetaan palot tai miten korjataan mopo tai auto.Monessa, ei kristityssä uskonnossa on kostaminen ,kiristäminen ikäänkuin tapana sitä pitää välttää rumaa tapaa.

Vierailija
56/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan laitokseen, saatana!

Vierailija
57/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin liikenne-, sähkö-  ja synnytyslaitokseen joutuu eri syistä.

Vierailija
58/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksessa saa kivoja mömmöjä eikä vanhempien tarvi niistä tietää mitään...No, vähän tulee pakkoliikkeitä ja tuskatiloja, mut aina voi vaihtaa toisen kaa.

Vierailija
59/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kansan eläke laitoksessa. 

T. Laitoskeittäjä.

Vierailija
60/64 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oca kirjoitti:

Mitä jos lapsi itse haluaa laitokseen ihan muuten vaa olisiko se mahdollist

Tämä ilmiö oli tovi sitten ongelma. 17 vuotiaat teki itsestään lasuja, jotta lyhyen laitoksessa olon jälkeen saisi kaupungin halvan jälkihulto kämpäm. Ja sitä kautta halvan kunnan vuokra-asunnon. Sossut tarkkana tän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi