Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitkaa: juhlittiin tytön 10v synttäreitä ja luokan tytöt oli vieraina, paitsi yksi

Vierailija
28.02.2008 |

Synttärisankari ei halunnut tätä yhtä pilaamaan juhliaan. Ja kivaa tuntui muilla olevan :)

Mielestäni ei ole synttärisankarin asia toimia terapeuttina jollekin häirikölle!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kutsuisi juhliini muita kuin kaverini. Jos yksi luokan tytöistä on häirikkö ja kiusaaja, en todellakaan pyytäisi tätä synttäreille.

Vierailija
2/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se tyttö on kiusaaja, niin asia on ok. Jos hän on vain erilainen kuin muut, sitten se ei ollut ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siten tyypillistä AV-meininkiä.

Jos tuo kutsumaton lapsi olisi ollut SINUN lapsesi, millainenkohan keskustelu tästä olisi tullut? :)

Vierailija
4/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttösi tässä on se kiusaaja..

Vierailija
5/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule koskaan vanhempainiltoihinkaan. Korkeintaan lähipubissa voisin tavata, mutta en halua käydä siellä!

- ap

Vierailija
6/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun keksit tällaisen aiheen. . .

Vierailija
7/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitikin istuu lähipubissa niin lapsen vikahan se on!!

Vierailija
8/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulussa pari ekaa vuotta se, jota ei kutsuttu juhliin. Muut luokan tytöt olivat tuttuja keskenään tarha-ajoilta tms. ja uutta ei joukon mukaan haluttu. Järjestään kaikki synttärijuhlat jäivät väliin... Muutamalle muulle tytölle kuulin myös vastaavaa tapahtuvan, joten se yksi tyttö tuskin on se ongelmatapaus. Sen verran yleistä toimintaa kai.

Tytöt tosiaan kiusaavat henkisesti ja ryhmässä. Eikä siihen edes tarvita paljoa. Muutama ikävä juoru ja tytön " maine" on pilattu pitkäksi aikaa, eikä tyttö itse edes välttämättä tiedä mitä on juoruttu ja miksi...

Kova koulu, mutta tämä eristetty oppii kyllä sitten parhaimmillaan hyvin itsenäiseksi, omatoimiseksi ja vahvaksi naiseksi.

Vierailija
9/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ilmeisesti muutenkaan aio valaista syitä miksi tyttö jätettiin kutsumatta. Mitähän tästä voisi päätellä?

Vierailija
10/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tään PROVO, koska mä suorastaan inhoon sellasia ihmisiä kuin ap on!!

Vierailija
11/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kutsua synttäreille, eikä tyttö kutsuttuna tullut minun juhliini. Enpäs sitten tarkalleen tiedä, mistä käytös johtui. En ollut missään tapauksessa luokkani kiusaaja, vaan nimenomaan epäsuosittu ja yksinäinen. Tyttö ei ollut kiusaaja, mutta hänellä vaikutti olevan todella tiukat vanhemmat. Ehkä se, että olin pulska tyttö, teki minusta huonoa seuraa lääkärin terveysintoilijaperheelle?

Joka tapauksessa - minusta on kuvottavaa, että vanhemmat antavat lapsilleen luvan syrjiä _yhtä_ henkilöä luokassa, jos kaikki muut on kutsuttu. Asiat pitäisi kyetä puhumaan auki. Asiat eivät myöskään ole aina sitä, miltä näyttävät. Ehkä minutkin leimattiin " alhaiseen sosiaaliluokkaan kuuluvaksi" , koska en tullut rikkaasta perheestä, jossa olisi välitetty laittaa viimeisen päälle vaatteet ja varusteet. Äitini on kuitenkin meistä lapsista äärimmäisen hyvää henkistä huolta pitänyt maisterisihminen, ja näin aikuisena olen varmasti sekä sosiaalisesti että koulutuksellisesti lapsuudessa minua nenän vartta pitkin katsoneita menestyneempi.

Vierailija
12/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän varastaa ja valehtelee. Kiusaa pienempiä, esim. eka-tokaluokkalaisia. Onpa kokeillut tupakkaakin. Kaverit on muutaman vuoden vanhempia. Jollain tapaa vaan " ei kuulu joukkoon" eikä todellakaan ole sellaista seuraa, minkä seurassa lapseni viihtyisi.

Tyttöni ei ole missään tekemisissä hänen kanssaan koulussa eikä koulun ulkopuolella, joten miksi pitäisi kutsua synttäreille vain sen takia, että sattuu istumaan samassa luokassa??

- ap

Vierailija
13/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto se on pieniki kosto vai mitä ap?

Vierailija
14/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kiusaamisasiasta puhutaan nyt paljon.

Jäin oikein pohtimaan tilannetta. Minun täytyy myöntää, että tilanteessa, jossa lapseni kutsuisi kaikki muut, paitsi sen yhden, pitäisin velvollisuutena vanhempana " pakottaa" lapseni kutsumaan myös tuon yhden.

Jos aikuisten oikeasti asiaa ajattelee, niin...

On täysi mahdottomuus, että luokalta vain yksi tyttö on kiusaaja ja muut viattomia. Tässä täytyy olla tilanne juuri toisin, tuo yksi tyttö on kiusattu ja kukaan ei uskalla puolustaa.

Näin se kiusaaminen jatkuu....

Vierailija
15/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalla oli samanlainen tapaus. Hänellä oli omat vanhemmat kaverit, joiden kanssa vietti kaikki välitunnit (muita kiusaten). Omanluokkalaisten tyttöjen tai poikien kanssa oli tekemisissä vain tunneilla, joilla tehtiin ryhmätöitä. Ja kun varasti kamaa meidän repuista ja pulpeteista.

Minulle olisi ihan ok, jos lapseni ei haluaisi tällaista luokka" kaveria" kutsua synttäreillensä.

Vierailija
16/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiässä tulee sitten kuitenkin vastaan. Olin joskus myös tosi sinisilmäinen esikoisen yhden kaverin suhteen. Repäsivät sitten kunnolla 12-vuotiaina, varastivat viinaa ja joutuivat putkaan. Enää ei kaveri ole meille tervetullut. Muiden kavereiden kanssa ei ole ollut vastaavia ongelmia. Huono kaveri villitsee ja manipuloi sen kiltinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi