Farmaseuttia tai sairaanhoitajaa paikalla?
Käytän dienogestia ja letrozolia yhdistelmänä endometrioosin hoitoon. Kumpikaan ei tietääkseni yksin ehkäise, mutta yhteisvaikutus kyllä.
Ehkäisyn kannalta tärkeää ilmeisesti on, että ottaa aivan samaan aikaan päivittäin. Otin muutamana päivänä tällä viikolla tuon yhdistelmän noin pari tuntia myöhemmin kuin normaalisti. Voinko olla raskaana? Rinnat on hirveän kipeät.
Kiitos
Kommentit (22)
Niin ja kysyn tietenkin siksi, koska olen parisuhteessa eli noina päivinä harrastanut seksiä.
Ap
No onko kettu käynyt useasti kolossa?
Jos on niin onnea vaan lisääntymisen johdosta.
Etkö voisi omalta lääkäriltäsi kysyä?
Ei sitten muuta ehkäisyä tullut mieleen käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi lääkäriltäsi kysyä?
Minulla ei ole suoraa keskusteluyhteyttä lääkäriin, enkä soittaisi ajanvaraukseen asian takia.
Ap
Tämä on ilmeisesti todella "harvinainen" lääkeyhdistelmä ja farmaseutti ei ollut ihan varma edes ehkäisytehosta, kun siitä aikoinaan kysyin. Kuitenkin lääkäri tietää, että en yritä raskautta. Lisäksi nämä lamauttavat munasarjojen toimintaa. Olin kuitenkin vähän aikaa sitten sisätutkimuksessa, jossa lääkäri ihme kyllä näki follikkelin. (lääkityksestä huolimatta)
Ja vielä sekin pistää epäilemään ehkäisytehoa, että vastetta kipuihin ei tule. Vaikka olen lukenut, että suurimmalla osalla kivut loppuu kokonaan.
Ap
Tietääkö joku, että jos käyttää hormonilääkitystä/e-pillereitä eli oma luonnollinen kierto on sekaisin, niin missä vaiheessa kannattaa tehdä testi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kerrottakoon vielä että sattuu siis kun mies puristaa rintoja yhteen ja jyystää siihen väliin. Helpotus on kova kun mälli lentää naamalle ja rinnat saavat levätä.
Ap
Enpä ole tällaista törkyä mennyt kirjoittamaan.
Terv. oikea Ap
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, että jos käyttää hormonilääkitystä/e-pillereitä eli oma luonnollinen kierto on sekaisin, niin missä vaiheessa kannattaa tehdä testi?
Tee testi varuiksi kuitenkin
Nyt olisi reilu viikko mahdollisesta hedelmöittymisestä. Liian aikaista testille?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi reilu viikko mahdollisesta hedelmöittymisestä. Liian aikaista testille?
Ap
Tuskin
Tee vaan testi niin tiedät
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä.
Näkyy testissä vasta n. 4 viikon kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä.
Näkyy testissä vasta n. 4 viikon kuluttua.
Hmm, eli jos teen nyt testin, siitä ei vielä voi päätellä mitään.. ehkä sitten odotan, ainakin viikon vielä.
Ap
Mutta varmaankin hyvin epätodennäköistä se olisi.
Käy kertomassa kun oot testin tehnyt tai tehnyt niitä kaksi. Toinen piankin ja toinen n viikon kuluttua.
Tein testin toissapäivänä ja oli negatiivinen. Mutta rinnat on niin kipeät..
Ap
Etkö voisi lääkäriltäsi kysyä?