Mitä hyötyä/ haittaa sinulle on oluut pituudestasi? Ja pituutesi?
Kommentit (38)
160cm
Haittana ylettyminen esim kaupan ylemmille hyllyille, hyötyäkin on esim ahtaissa tiloissa.
ihmiset eivät tunnu käsittävän, etten voi pituudelleni mitään ja että olen tyytyväinen tähän minkälainen olen, en siis ole se " raukka" joksi moni minua luulee ja valitettavsti ääliöimmät ääneenkin sanovat.
Olen 152cm, pieni ja siro.
Toinen haitta on kaupan hyllyille ylettyminen.
Hyötyä: Aika montaa miestä olen kiinnostanut kun olen tälläinen sirokin ja nättikin vielä. Nykyinen mies on minua noin 30 senttiä pidempi, joten otan hänet usein mukaan kauppaan, niin hän yltää hyllyille.
Muuta hyötyä: Voin vapaasti käyttää niin korkeita korkoja kuin haluan.
mitään erityistä hyötyä. Joskus korkeissa kengissä tosin tunnen olevani muita päätä pitempi.
Olen 170cm.
on ollut tästä 182 cm:n pituudesta. Alta parikymppisenä tuntui, että kaikki pitkät ovat varattuja ja olen metrin pidempi kuin muut. Haittana voi pitää myös sitä ettei voi pitää korkeita korkokenkiä :-/
Hyötyä on se, että näen joka paikasta ja saan kuulla usein olevani upea, näyttävä yms. Sen olen myös todennut, että esim. ruuhkassa ihmiset väistävät minua - hassu havainto ;-)
Hyötyä: olen pitkä ja hoikka, kaulakin on pitkä ja jalat, joten erotun joukosta. Näytän mielestäni hyvältä tai jotenkin ylväältä. Ryhtini on hyvä.
Olen hyvä joissain urheilulajeissa mm. koripallo, lentopallo. Yletän joka paikkaan. Pääsen kävelemään pitkiä askeleita, joten olen nopea :)
Haittaa: en löydä tarpeeksi pitkiä housuja. Farkkuja toki löytyy, kun pituus leveys on erikseen mitoitettu, mutta nytkin olen etsinyt tavallisia mustia istuvia housuja, niin kaikissa on lahkeet liian lyhyet. Kun on pitkä, on ainakin minulla myös iso jalka. Harvat kengät näyttävät hyvältä isossa jalassa, jos edes löytyy kokoja.
Olisin ollut kiinnostunut baletista, telinevoimistelusta ja taitoluitelusta, mutta olen niihin lajeihin liian pitkä päästäkseni huipulle. Koitettu on..
No vähän ehkä...mutta itse 165cm kävelen nopeampaa kuin useimmat tuntemani, jopa reilusti yli 180 senttiset.
paras hyöty on se, että väkijoukossa näkee, mitä tapahtuu.
ei kai kävelynopeudella ja pituudella olekaan tekemistä. Mutta olen myös notkea (lonkan koukistajat antaa hyvin periksi) joten pääsen kävelemään niitä piitkiä aseleita.
Tästä syystä löytyy paljon housuja, joissa lahkeet on pitkät tai vyötärö nousee liian korkealle - tai jos vyötärö on paikallaan, niin housut roikkuu.
Tästä on ollut usein hyötyä, minua luullaan järjestään nuoremmaksi kuin olen (30v.) pienen kokoni takia. Tanssiharrastukseeni (baletti) olen myös juuri sopivan pituinen, en näytä isolta ja kömpelöltä, niinkuin monet pitkät ihmiset usein. Tuntuu myös, että miehet tuntevat vetoa pienikokoisiin naisiin. :)
Hyödyt: Mieheni löytää minut heti ostarista kun pää näkyy
Nuorena tein mallintöitä ja tienasin rahaa
Yletän työpaikassani korkeallakin oleviin hyllyihin
Haitat: Pervot ukot kommentoivat esim: oletpa pitkä,sua olis kiva panna
Muutama kiva mies oli lyhyempi ja se haittasi pussaamista
En käy tanssimassa koska en tykkää kun näyn kaikkialle
Sopivia housuja on mahdoton löytää
Laihana näytän tikulta
Olen 150 cm.
Haittaa:
- En yllä jokapaikkaan, varsinkaan töissä ja näin ollen tarvin pitempien apua.
- Minua luullaan usein yli kymmenen vuotta nuoremmaksi mitä olen. Olen 27 v.
Muu onkin sitten hyötyä.
Haittaa oli se, että haaveammatti oli lentäjä ja siihen olin auttamatta liian lyhyt. Muuten pituus ei ole ollut ongelma minulle, ympäristölle sitäkin enemmän. Näytän ikäistäni huomattavasti nuoremmalta, liikehdintani ei ole kömpelöä tai honkkelimaista (olen tanssija), korkkareita voin käyttää, miehissä on aina ollut valinnan varaa, ... Ei siis yhtään hullumpaa elämää.
Tulee sellainen lapsi äidin kengissä-look. Thainaiset tästä hyvänä esimerkkinä.
Minulla ainakin on sen verran hyvä rytmitaju, että väittisin tanssivani kohtalaisen hyvin, en myöskään ole kömpelö. Kauheaa katsoa niitä, jotka kuvittelevat olevansa loistavia tanssijoita, vaikka rytmitajusta ei ole tietoakaan. Ei se koko pelkästään tee kenestäkään loistavaa tanssijaa :-))
Hyötyä pituudestani on ihmisjoukossa, jossa näen kaikkien yli. Ei tarvitse kurkotella tavaroita hyllystä, ei pelätä sekopääraiskareita, ruuhkassa ihmiset todellakin väistävät (kuten joku jo mainitsi), saan kuulla olevani upea ilmestys ja sääreni ovat saaneet runsaasti kehuja.
Lentokoneissa matkustaminen on puolestaan tuskaa, istuvia vaatteita ei löydy ja välillä on hieman hullu olo tuijotellessa kaikkien ihmisten yli.
terv. 180cm
Haittaa:
Useimmat ihmiset on mua pidempiä ja isompia muutenkin, joten joudun väkijoukossa pujottelemaan ja kurkottelemaan aika paljon.
En myöskään olisi päässyt malliksi, koripalloilijaksi tms.
Housuja joutuu usein lyhentämään.
Hyvää:
Kaikki muu onkin sitten hyvää. :) Viihdyn kropassani erinomaisesti. Viime vuodet kotiäitinä ovat kuluneet pitkälti lenkkarilinjalla ja joskus kun laittaa korkkarit jalkaan, päässä huimaa ja olo tuntuu hontelolta. Huimassa 165 cm korkeudessa. :D
ulkomailla kolme vuotta ja sain rahaa. En ole julkkis. Ilman pituuttani ei olis ollut mitään asiaa niihin hommiin.
Haitta: Haukuttiin kirahviksi ja laudaksi teini-ikäisenä
maailman huipputanssijat ovat järestään lyhyitä
Ei siitä mitään hyötyäkään ole ollut. Olen 164cm eli juuri keskimittainen.