Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKULAPSI pelastui TÄPÄRÄSTI tulipalosta - oli yksin kotona, äiti käymässä lähikaupassa!

Vierailija
27.02.2008 |

Miettikääs nyt te, jotka täällä kyselette että voiko pientä lasta jättää yksin kun pikaisesti vaan poikkean kaupassa!!

Iltalehti:

Yksin kotona

Pikkulapsi pelastui täpärästi tulipalosta

27.2.2008 20:31

Alle kouluikäinen pikkulapsi pelastui täpärästi asuinhuoneiston tulipalosta Kemissä keskiviikkoiltana.

Hän oli palon syttymisen aikaan kotona yksin, sillä hänen äitinsä oli lähtenyt pikaisesti käymään lähikaupassa. Kaksio kärsi palossa pahoja vaurioita.

Hälytys palosta tuli hieman kello 19:n jälkeen. Seutukunnan päivystävä palomestari Matti Eskonniemi kertoo, että palokunnan päästyä paikalle toisessa kerroksessa sijaitsevasta huoneistosta tuprutti jo savua rappukäytävään. Samalla äiti palasi kaupasta ja kertoi, että asunnossa on lapsi nukkumassa.

Palokunta mursi oven ja teki savuhyökkäyksen asuntoon. Lapsi löytyi makuuhuoneesta. Eskonniemi uskoo, että lapsen pelasti se, että huoneen ovi oli kiinni. Hänen mukaansa lapsi voi hyvin, mutta hänet vietiin kaiken varalta tarkastettavaksi sairaalaan.

Asunto paloi pahoin eteisestä, josta palon arvellaan saaneen alkunsa. Muu asunto kärsi tuntuvia vahinkoja. Palo saatiin rajoitettua yhteen huoneistoon, eikä talon asukkaita tarvinnut evakuoida.

Palon havaitsi saman rapun asukas. Palon syttymissyytä ei tiedetä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon äidille mielettömiä omantunnon tuskia.

Turha selitellä että ruokaa on ostettava, lapsi kipea, yh-äiti, ym. Olen itse ollut noita kaikkia ja ikinä ei ole lapsia tarvinnut jättää yksin/keskenään 13 vuoden aikana.

Vierailija
2/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon sellanen entä jos -ihminen, jopa vähä ylihysteerinen, eli en vois jättää lasta yksin. Tietty se todennköisyys on minimaalinen, että jotain sattuu varsinkin jos lapsi on unilla, mutta jos sattuu niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ihmiset kyselee jättäisitkö sen-ja-sen-ikäisen yksin kotiin jos ja jos ja ihan sekunniksi vaan ja TOSI moni vastaa että kyllä vaan...

Vierailija
4/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tod jättäisi noin pitkäksi aikaa 2,5v tytärtäni edes videoita katsomaan... Postilaatikolla voin käydä, mutta en mä nyt mihinkään kauppaan lähtisi...

Vierailija
5/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsista pitää huolehtia.

Vierailija
6/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillointällöin 10-30min ajan. Just sen verran, kun käyn lähikaupassa. Ekan kerran halus jäädä syksyllä ja silloin käytiin turvaohjeet läpi + niitä on myös kerrattu säännöllisesti.

Tuo vaan ihmetytti, että lapsi oli jätetty NUKKUMAAN! Eli oliko kyseessä sitten tosi pieni lapsi??

Vierailija
7/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kauppaan 100m ja keidän 6- vuotias kyllä pärjää sen ajan kotona, en voi mitenkään juosta kokoajan 6- vuotiaan perässä paikasta toiseen..

Vierailija
8/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti päästä neroon lapsestaan? Tuntuu niin epätodennäköiseltä, että tulipalo syttyisi juuri silloin, kun lapsi nukkuu ja äiti on ulkona.

Vierailija
9/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä kauppaan 100m ja keidän 6- vuotias kyllä pärjää sen ajan kotona, en voi mitenkään juosta kokoajan 6- vuotiaan perässä paikasta toiseen..

Vierailija
10/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanottiin että alle kouluikäinen mitä jos oli esim. 6- vuotias!!

Kyllä sen ikäinen jo pärjää jos äiti käy lähikaupassa!! Ja pitääkin opetella yksinoloa jos kouluun on menossa!

Vierailija
11/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hättää alle 12-vuotiaan yksin.

Vierailija
12/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en varmasti jättäisi nuorimmaisia kahdestaan, vaikka kauppa onkin 50 metrin päässä.

Vierailija
13/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä oli kerhossa.

Onneksi on viisa lapsi ja soitteli minulle aina, olin myös opettanut kuinka toimia jos jostain syystä syttyisi tulipalo.

Lapsia täytyy opettaa toimimaan vahingonkin kanssa.

Vierailija
14/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jutussa sanottiin että alle kouluikäinen mitä jos oli esim. 6- vuotias!!

Kyllä sen ikäinen jo pärjää jos äiti käy lähikaupassa!! Ja pitääkin opetella yksinoloa jos kouluun on menossa!

Vierailija
15/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi joka paikassa on iltapäiväkerhoja ja niissä tilaa kaikille lapsille. Ja onneksi vanhemmilla on yhtä pitkä kesäloma kuin koululaisella. Onhan se nyt sentään heitteillejättö jättää alakoululaista yksin kotiin.

Vierailija:

Monissa Euroopan valtioissa on heittillejättö

jos hättää alle 12-vuotiaan yksin.

Vierailija
16/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko uutinen yhtä järkyttävä jos palokunta olisi pelastanut nukkuvan vaimon kun mies oli käymässä kaupassa? Mikä on se ikäraja jolloin ihminen alkaa varmasti heräämään tulipaloon?

Vierailija:

Mutta nukkuva lapsi ei paljon kerkeä tulipalon syttyessä toimia..

Vierailija
17/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meilläkin lapsi 6-7v ekoja kertoja yksin kotona kun lähikaupassa käväistiin.

Vierailija
18/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuossa vaiheessa rappukäytävässäkin jo paljon savua? Ei tainnut olla ihan pikakipaisu kauppaan?

Vierailija
19/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti käy nopeasti kaupassa, lapsi nukkumassa ja juuri sinä lyhyenä aikana syttyy eteisessä tulipalo. Miten nyt eteisestä voi sinä aikana syttyä tulipalo.

Kaikenlaisia ikäviä ajatuksia tulee mieleen, josta toivottavasti ei ollut kyse.

Mutta pääasia, että pieni lapsi selvisi.

Vierailija
20/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten väsyneenä unohtikin roskapussin eteiseen, vaikka piti kauppareissulla viedä.

Kaikkea voi sattua ja vahinko ei tosiaankaan tule kello kaulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän