Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus vai pointsit?

Vierailija
27.02.2008 |

Neuvoa kaivataan.. Kummalla tavalla saisin 10kg helpommin/nopeammin pois, painonvartijoiden pisteillä (tuttu juttu mulle) vai karppaamisella? Karppaukseen en ole perehtynyt, joten vinkkejä hyvästä kirjallisuudesta ottaisin kiitollisuudella vastaan. Onko totta että tupakanpoltto kuluttaa jonkun tietyn määrän kaloreita/pvä? Sain nimittäin neuvon, että aloita tupakanpoltto niin heti tippuu 5kg..??? Totta vai tarua?

* Miramare*

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus vaatii pitkän harjoittelun ja aluksi elimistö sieppaa rasvaa. hiilarittomuus ei ole helppoa ja jos lipsut koko ajan saat ihraa yritykselläsi.

Vierailija
2/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ensin ruokavaliostasi kokonaan sokeri ja valkojauhotuotteet. Sitten lisää tilalle vettä, vihanneksia, kuituja ja kohtuudella vaikka pakastemarjoja (mutta ei mansikoita) naposteluhimoon. Ei tarvitse karpata eikä laskea pisteitä, ja silti paino putoaa nopeasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino putoaa silläkin nopeasti, että jättää kaiken epäterveellisen pois. Etenkin sokerin. Ja se on myös terveellistä :) Tupakointi ei laihduta, mutta sen lopettaminen saattaa lihottaa, koska makuaisti palaa...

Vierailija
4/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö elämään ilman sokeria vai ilman rasvaa mukavammin? Eli jos olet sokerisyöppö, et pysty luopumaan vaaleasta leivästä vaikkapa, niin silloin pointsit on sinulle sallivampi. Jos taas tykkäät rasvaisemmasta ruoasta, niin sokerista luopuminen tulee olemaan yllättävän helppoa.

Itse karppasin siten, etten luopunut täysin hiilareista, enkä varsinaisesti lisännyt rasvoja ruokavaliooni missään välissä. Lisäsin kasviksia ja juureksia paljon, vähensin sokeria reippaasti (kuitenkin siten, että kun sokeria johonkin lisäsin, niin nimenomaan aitoa sokeria, ei aspartaamia), sallin pieniä herkkuja silloin tällöin. Minulla vaikeinta oli päästä eroon suklaasta ja siihen apua toi tummat suklaat, joista nykyään on todella hyvät valikoimat.

Vierailija
5/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni nuo pointsit ovta liian aikaavieviä ja karppausta en halua, koska haluan pysyvän muutoksen ja nauttia myös tietyistä ruuista loppuelämäni.

Tuota saa kokeilla pari viikkoa parilla eurolla, itse olen kokeillut pari päivää ja aika hyvin " ohjaa" syömään oikein" . Ottaa myös huomioon liikutko laihduttamisen lisäksi, laihdutatko siis liikunnalla, ruualla vai molemmilla.

Vierailija
6/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa esimerkiksi Amerikan Painonvartijoiden kaksi eri tapaa laihduttaa. Toinen on juuri vähähiilihydraattinen ja toinen määrään perustuva.

http: //www. weightwatchers. com/plan/eat/plans. aspx

Itselleni sopii paremmin vähähiilihydraattinen ruokavalio. Kummallakin olen laihtunut, mutta vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olen pystynyt pitämään kilot pois ja laihtuminenkin sujui ilman nälkää.

Vierailija
7/7 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden kyttäyskin on tuttua, mutta minä en ainakaan jaksa kytätä kaloreita loputtomiin. Kun vähähiilihydraattisen tai hyvähiilihydraattisen ruokavalion perusteet on oppinut, ei tarvitse laskea joka suupalaa. Eli rennolle tyypille, jota ei kiinnosta laskea kaloreita tai pointseja, karppaus sopii paremmin. Väliaikaiseksi dieetiksi se ei kuitenkaan sovi. Jos palaa runsashiilihydraattiselle ruokavaliolle, kilot tulevat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi