~´*`~´*`~ NELIAPILAT vk 48~´*´~´*`~
NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:
Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu
Anttusanttu, 32v ja 33v, Länsi-Uusimaa, :Poika 2/2003 ja rinsessat 11/2004 & 3/2007, 4-5/2008.
Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008
Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)
Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.
Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.
Iineri-73, 35 ja 37, Varsinais-Suomi, -98, -01, -08, 1/2009
jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenee lähiaikoina...
leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen
maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, haaveissa syysvauva 2009... ;)
maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)
mammariini, 32v ja 36v, Satakunnassa asutaan, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04
marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08
mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009
minä79, 29 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti
nani76, 32v ja 34v , Päijät-Hämeessä asustellaan, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07, vauva on tervetullut
nelkku, 27v, Keski-Suomi, 5v, 7v ja 9v, nyt
pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...
Plussanneet ja vauvautuneet NELIAPILAT ;)
~ poponen, 35 ja 37, 13,10 ja 3, LA:helmikuussa 2009
~ Trionäiti (moonshine), 25 ja 29, lappi, 01/03, 04/04, 10/07, LA: helmikuussa 2009
~ islabonita, 32, 41, Pohjois-Suomi, tytöt 4,5,7, la helmikuussa 2009
~ Helmikukka75, 32v/pian 42v, Pohjois-Savo, Tyttö 10v, pojat 7v ja 9kk, la 14.2.2009
~Zeldatar la 26.02.09
~ Helmielina, 32 ja 30, Päijät-Häme, 11/99, 06/02, 10/04, LA 3.4.2009
~ mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009
~ Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09
~ Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09
~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009
~ Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09
~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu
~äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06, LA 31.7.09
~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09
~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1
~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm
~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6
~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4
SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE NELIAPILOILLE!
Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(
Kommentit (42)
Kävin aamulla neuvolassa ulrassa ja kaikki ok :-) Heti kun anturi laitettiin mahalle, näkyi kohtu ja asukas, ei tarvinnut onneksi suurennuslasilla etsiä. Alkio vajaa pari senttinen möykky ja sydän löi. Nyt on niiiin helpottunut olo. Raskauden kestoksi saatiin mittauskerrasta riippuen 8+4 tai 8+6, lasken itse tuon pienemmän mukaan, kun ovisbongauksesta pitäis olla 8+0. Meillä kuopus ollut nyt kaksi päivää kuumeessa ja oli tänään mukana, siksi tehtiin vain pikaultra, ensi viikon perjantaina menen 'oikeasti' neuvolaan, silloin ultrataan uusiksi ja katsotaan tuo LA tarkemmin ja aloitetaan paperisota.
Miksu ihan oikeasti 8+4
kp 20/30 luulisin eli ovis on ollut ja mennyt saa nähdä, miten käy ahkerasti touhuttu on kyllä. ei malttaisi odotella alamahaa on juilinut aikalailla ja lauantaina oikein tosissaan tiedä sit mistä johtuu kun mahakipua oli jo viime tiistaina oisko se sit ollut se ovis?=)toivottavasti..
odottaa..päiviä kuluvix jotta vois testailla..... :)
Nani76: Olen vielä vähän pohjoisemmasta eli ns. Lumilinna -kaupungista. Eihän tästä ole Ouluun kuin 100km. Siellä käydään monta kertaa vuodessa OYS: ssa, koska vanhin lapsi sairastaa lastenreumaa.
Miksuliinu; ihanaa kun sai kuulla ultrasta ja että masuasukilla on kaikki hyvin.
ON: Vieläkään eiln ole täti tullut kylään kunnolla. Lauantaista lähtien jotain pientä. Eilen eikä tänään ole tullut kuin vähän jotain vessassa käynnin yhteydessä. Minulla kierto ollut 30 päivää melkein vuoden. Tällä viikolla teen kyllä testin, jos vuoto nyt ei normalisoidu.
Miten muuten olette liikkkuneet raskaana ollessa? Itse olen syksyllä aloittanut rasvanpoltto- ja vartalinmuokkauskurssit. Aikasemmin en ole harrastanut mitään mutta syksyllä päätin, että kilot saa kyytiä. Ei ne kyllä ole lähteneet mihinkään mutta on ihan mukava käydä jumpilla. Vyötäröltä on onneksi hävinnyt n. 7cm.
Odottavan aika on pitkä...
No eipä haittaa, vaikka projekti venyy, kun tekotapa on mitä miellyttävin ja aikaa on =)
Josko tuo mieskin olisi jaksavammalla tuulella ovis aikaan, kun on tervehtynyt jo =)
Jos ovis tulee suunnilleen samoihin aikoihin niin tulee viikonloppuna mikä edesauttaa tuota jaksamista, lasten nukkumaan menon jälkeen =)
Plussatuulia ja positiivista energiaa kaikille tähän viikkoon!!!
Lomalainen
Mammariini kp 1
Taas päivän juoksemisen jälkeen aika istahtaa rentoutumaan teidän seuraanne! Käytin tänään poikia lekurissa, että saatiin kunnon yskänlääkkeet kehiin, ja itselläkin oli lääkäri sairasloman jatkosta. Täällä yskä aavistuksen asettunut ja mun loma jatkuu vielä kaksi kuukautta eteenpäin. Toisaalta huojentaa, että saa tän pahimman ajan yli mennä nyt vielä voimia keräten. Tosissaan kehoitti miettimään jatkoa samassa työpaikassa, että muuttuuko siellä tilanne miksikään, vai pitäisikö miettiä jotain muuta. Ajattelin, että annan nyt joulun tulla ja mennä, ja keskityn sitten todella asiaan. Toisaalta pidän valtavasti työstäni ja ihmisistä siellä, mutta pelottaa se, että jos tilanne ajautuu uudestaan samaan,niin mitä sitten? Mut nyt naama pois navasta...
Eltemia: Kylläpä olette olleet reippaita... Toivotaan nyt, että se ovis siinä olisi nyt tyrkyllä, että tärppäis! Toi taktiikka itselläkin vähän mielessä, että rennon letkeesti vaan ahkeraa pupuilua...
Miksuliinu: Voi miten ihania uutisia! Viikkojahan on kasassa jo mukavasti! Onneksi pääsit edes pikaultraan, varmaan pudotti iiiison murikan sydämeltä. Nyt vaan pikkuiselle paljon tarrasukkia, hyvin kaikki menee :-)
Nelkulle runsaasti lisähermoja piinailuun! Odottavan aika todella on pitkä! Minä en meinaa malttaa odottaa piinailua, vaikkei vielä ole päässyt edes hommiin! Taitaa olla jonkin sortin pöpiys iskenyt!?
minä79: Onpa outoa tiputtelua, mutta ei tuo nyt ihan tädiltä kyllä kuullosta. Itselläni ollut jokaiselta silloin menkkojen aikaan jotain ruskeaa pientä tuhrua kanssa paperissa vessakäyntien yhteydessä sillon ihan alussa, et voisko kuitenkin olla.... Mun liikkumiset raskausaikoina on kyllä aika pannassa olleet. Esikoiselta täys liikkumiskielto ekat kolme kuukautta, kakkoselta täys liikkumiskielto viikosta 9 alkaen. No kolmoselta se kielto napsahti vasta viikolla 25, mutta ennen sitä työt meni kyllä ihan liikunnasta. Mulle myös sano neuvolan täti, että jos ei ole kauheesti liikkunu muulloinkaan, ei odotusaikana kannata ainakaan mitään aerobic:a alottaa... Sellasta normaalia kävelyä, pyöräilyä, siis noiden kieltojen ulkopuolella.
Mammariinille pahoittelut tädistä! Hirmu positiivinen on toi sun asenne, ja niinhän sen pitää ollakin, sillälailla niitä tuloksia varmaan parhaiten tulee! Mukavaa loppulomaa!
Anttuli: Voisin pussata sitä sun ukkoos!!! Tosi ihana asennoituminen ja varmaan tuntu sustakin ihan älyn hyvältä. Nyt vaan ihan rennon letkeesti touhuilette, ja olet täällä meidän ilona! En mä haluu yksin tänne jäädä :-( Ylpeenä muuten itestäni: kieltäydyin tänään ihan helposti munkista kaverin luona pistäytyessäni, ja lounaaksi söin kevyesti kanaa ja pv:n reseptillä tehtyä muussia vähäsen. Kyl tää tästä...
ON: täti älys häipyä, vihdoinkin! Eilinen suunnitelma meni sikäli myttyyn, että toi äijä hyyty ihan totaalisesti ku pääs vaakatasoon. Tais olla rankat pikkujoulut... Mut tänään sitä ei pelasta maamme-laulukaan!
-maalaisomena yk1 kp7/32-
päivällä sitte en enää yksinkertaisesti jaksanu asiaa miettiä (siis näitten "oireiden" ja oireettomuuden kanssa) ja tein testi (taas)...menkast ovat siis myöhässä jo 5päivää eikä tätiä kuulu eikä näy...no ----------------------- (taas) eli hermot menee...kerkesin jo elätellä taas kaikenlaisia toiveita ja elin tuolla ens heinäkuulla...mutta kyllä sitä tippuu aika korkeelta vaikka itelleen on luvannut muuta ettei haaveile olemattomia ennen ku se on totta...Eli kierrotki alkaa menemään taas päin p...tä....tosi kivaa...kerkesin tuotaki iloita että kierto on suht normaali ku sen 29pv...nyt siis mennään kp34
Nyt ytritän repiä itteni pois tuolta itsesääln syövereistä ja oman navan kaivelusta ja yritän miettiä ilosempia asioita kuten teidän juttujanne!
Miksuliinu: ai ku ihania ultrauutisia...ihan kyllä itku tuli ku tekstisi luin....viikkojaki sulla on noin paljon kasassa! Hirmuisti nyt enkelien suojelusta mukaan ja jaksuja! Pikaista paranemista lapsoselle!
Sani: mulla alko kans raskausoireet viime raskaudessa ihan vasta joulun aikaan eli ku ed menkat oli 11.11 niin viikoja oli 6+ sitä ennen oireet oli täysin menkkamaisia tai ei mitään...mutta kuten olen jo itekki huomannu jokainen raskaus ovat olleet erilaisia (vaikkaki jokaisessa on olleet samat piirteet...poikia siis kaikki...)
Eltemialla alkaa olemaan ilmeisesti tärppipäivät lähellä...kamalasti onnea teille matkaan että sattuis niin onnellisesti että tärppäis, ainaki ootte olleet hyvin ahkeria! :D
äitix3: sullahan on mukava pomo...aika kivasti kyllä mielestäni sulle sanoi...olen kuullut ite monelta (ei omalta pomolta ku sellaista ei ole) tutulta muunlaisia pomojen kommentteja...
Mammariini: pahoitteluni tätösestä...mutta olet kyllä ihanalla asenteella menossa mukana....paljon plussaonnea seuraavaan kiertoon! Ja muistakaahan nauttia siellä kylpylässä!!
Nyt saa sitte ompun kulta kyytiä! voin vain kuvitella :DD Sää oot niin ottanu tuota tätiä ja sen lähtöäki....mutta nyt on sitte teilläki alkanu totinen yrittäminen! teillekin paljon plussaonnea kiertoon!
Nelkulla alkaa kohta piinaviikko...voi että jännää...kiva ees jännätä toisten puolesta...toivottavasti teille kaks viivaa testiin pärähtää...ainaki täällä on hyvä putki päällä! bd bd bd
minä1979: sulla kuulostaa kyllä aika jännältä...millon aattelit testata? mää en voikko ihmetellä teidän joidenki sinniä jaksaa ootella noitten testien tekemisien kans...tietty hirveesti helpottaa ku kaapista löytyy vielä monen monta tekemätöntä testiä...Mutta plussaonnea ppppaaaallljonn eli tuonne plussa-aallon jatkoksi vaan!
Kurjaa tuo teidän pikkusen sairastaminen...äitini sairastaa oikein ärhäkkää nivelreumaa ja toivon totisesti ettei teidän lapsi joudu olemaan niin kipeä...itelläki tuo reuma kummittelee, tällä hetkellä on oireeton kausi, esikon jälkeen olin jo todella kipeä ja lääkityksellä, mutta keskimmäisen ootusaika muutti ainaki toistaiseksi taudin suuntaa...
Anttusanttu: sehän on hyvä että saat myös kotona noin ihanaa tukea! tiedän että se on hirmu tärkeää...Nyt vaan rentoudut juhlien jäliltä ja alat pikku hiljaa valmisteleen joulua...kyllä se sun mieli sieltä pikku hiljaa omanlaisensa päätöksen tekee, jaksuja sulle!
Tapahtu mulle jotaki ilostaki...pitkästä aikaa näin puntarilla seiskalla alkavan lukeman...jeee! kuukauden verran tuo turkkasen paino pysy samassa vaikka olin kiltti tyttö ja enkä syönyt nameja ja muuutenki annokset ovat olleet suht kohallaan...kalorit ovat olleet alle sen 1500...pisteitä en ole laskenu...pitäydyn nyt näissä kaloreissa...
Jaksuja raskaana oleville oireiden kanssa olemiseen, tärppionnea oviksen metsästykseen ja simppojen aikatauluun sekä itse "tärppiin", piinaviikkolaisille jaksuja taas piinailuun...toivotaan kaikille teille plussaonnea!
nani kp34 (29/30)
mammaksi sivuilta tilasin 2 herkkää testiä. tiedä sit miten herkkiä ovat..mies sano mulle et ootkohan sä nyt ihan seonnu=)hyvällä tavalla=)kun koko ajan pyörii ajatukset raskauden toivomisessa ja vauvassa..kai sitä vaan pelkää niin paljon että joku menee vikaan kun on 3 tervettä lasta saanut, ja edellisestä raskaudesta on kohta jo 6 vuotta! tuntuu että kaikki on taas ihan uutta ja asioita pitää kertailla=)
toivotaan nyt plussatuulia meille kaikille jotka niitä tarvii=)))
ja miksuliinulle ihanaa että pääsit jo ultraan, täällä meillä päin ei pääse kuin ehkä 1 kerran vkolla 12=(.
Hyvää joulun odotusta toivottavasti pukki tuo sen mitä eniten toivotaan=)))) :)
Onpa ollut kivaa kun lapset ovat päässeet möyryämään lumessa ja laskemaan pulkkamäkeä. Voi kun talvet olis koko ajan tällaisia, haave jonka en usko toteutuvan :o/ Esikoiselle piti mennä ostamaan uusi talvipuku, kun edellinen ei kertakaikkiaan enää mennyt päälle. Onneksi löysin hyvän puvun alennuksesta, viime talven varastoja niin oli -50%. Mitattiin poika, niin hän on viime helmikuusta kasvanut 10cm! Että sillainen kasvu, kun poika valittaa jalkakipua, niin olenkin jo sanonut, että taitaa olla kasvukipuja, auts. Muistan kun itselläkin oli =/
Nelkku: Ihanaa saada mukaan oikea vauvakuumeinen! Olet kyllä tosi innokas, ja mä kyllä epäilen, että sä lähdet odottajiin aika nopeasti ;o) Mun mielestä on tosi epäreilua, että Suomessa ultrakäytäntö ei ole tasapuolinen. Meillä pääsee ultraan vkolla12 pintaan ja rakenneultra vkon 20 pintaan. Jos olisi naapurikunnassa, niin siellä on ultralaite neuvolassakin! Olen ihan kade kun jotkut kaverit kun asuu siellä, niin käy välillä epätoivon iskiessä katsomassa onko kaikki masussa hyvin -ilmaiseksi... Tottapuhuen mä olen kyllä tyytyväinen noista kahdesta ultrasta, kaikki kun eivät sitä saa! Kun vielä pääsis ultraan, huokaus...
Nani76: Voi kökkö tuota kiertoa =( Tietysti sitä ajattelee vaikka jo mitä. Pää pystyyn ja meidän muiden pitkänmatkalaisten (siis ehkä kauan yrittävien joukkoon) remmiin... Mulla taas on kierto tosi lyhyt, eli 26pv, mutta se on sitten sitä, ja on se ehkä kuitenkin kivempi kuin venyvät kierrot. Hirmuisesti tsemppiä ja virtuaalinen voimahali täältä!
Mammariini: Meillä on kohta samat kp:t! Mulla tänään kp27, eli se tod.näk. kääntyy hetkenä minä hyvänä kp1:ksi... Sulla pitäsi olla kuukuppi, niin voisit lillutella rauhassa kylpylässä. Vai olitteko kylpylässä, voi olla että muistan nyt väärin...
Maalaisomppu: Sain niin voimia tosta sun munkista kieltäytymisestä :o) Hyvä Omppu! Mä olen ahkerasti kirjoittanut ylös mitä syön, että eiköhän se siitä ala se syöminen vähenemään =)
Miksuliinulle onnittelut onnistuneesta ultrareissusta! Ihana uutinen, kertakaikkiaan!! Hirmuisesti tarrasukkia ihmisenalulle :o) Ja noin paljon jo viikkojakin =)
ON: Eli kp27 menossa, ja ihan on menkat alkamassa, sen oikein tuntee! Mulla on kanssa pieni flunssa päällä, niin on vähän kurja olo. Kuukuppia täytyy ryhtyä desinfioimaan kun olen sitä näin pitkään vitkuttanut...
T:Anttuli yk4 kp27/26
Eilen sain vihdoin ovistestiin yhtä vahvat viivat, tai ainakin lähes. On välillä vähän vaikea niitä tulkita..No ainakin heti alkoi viiva piirtyä tikkuun. Melkein yhtä ihana fiilis ovisplussasta, kuin raskausplussasta -oonko vähän pöpi? ;) On vaan niin harvinaisia mun ovikset, siks oon niin onnellinen!
Ja eilen taas pölyteltiin, ja tänään meinaan vielä ton miehen kellistää;) Kaikkemme on sit kyl tehty tässä kierrossa eli laiskuudesta ei voida syyttää, jos ei plussaa tulekaan...Tiedä sit olisko akupunktiokin avittanut ovuloimaan!? Sais auttaa vielä plussaamaankin!! :)
Nyt töihin takasin! MUkavaa viikon jatkoa kaikille!
Eltemia yk2, kp20/33-34 -ja siis pp1! :)
Se alkoi piinaviikot nyt, tytöt! :D Kyllä tätä on odotettukin!
Voi nani, kyllä se jaksaa nyt vaan sitä typerää negaa tyrkyttää! Toi on niin ärsyttävää, et jos ei voi olla plussa, niin tulis sit se täti ajallaan! Onnea kuitenkin loistavasta puntarituloksesta (nimim.naama kateudesta vihreä...)! Ei ole meikäläisellä näkyny sitten vuoden 2003 tollasia lukemia...
Nelkku: Ihan samanlainen fiilis itelläki nyt, ettei meinaa pystyä mitään muuta ajattelemaankaan! Tänäänkin kidutin itteeni lukemalla noita o-puolen juttuja... Vaikka tänään myös ainakin kahdesti olen ajatellut nämä nykyisetkin lähettää esim Abu Dhabiin, ja ihan pelkällä menolla.... Mut toivotaan nyt, että alkais plussia näkymään täälläkin ja hyökättäis sankoin joukoin neliapiloina sit "odotussaitille"!
anttu: Meillä lähtee kans huomenna esikoinen kouluun! Nyt on sairastelut ohi, päättää äiti, jonka hermo ei kestä tätä riekkumista ja tappelemista! Ihan selvästi havaittavissa, et ulkona ei ole ollut muutamiin päiviin. Keskimmäisen kanssa alko osastojakso, ja nyt eka päivä meni aika lunkisti, tosin olen ihan tilassa, ku piti herätä ennen pierun kiertoa. Huomenna sit lääkärin konsultaatioon heti aamusta ja siitä se sit taas lähtee.
Meillä nuo lapset on sellasia "kitukasvusia". Esikoinen kärsii tosi kovista jalkakivuista, mutta nytkään ei ollu keväästä tullut mittaa kuin kaksi senttiä. Voi olla, et kasvaa yläasteella tai armeijassa, tai sit ei kovin pitkäksi tulekaan. Isänsä on ihan reilusti normimittainen, mut molemmat papat aika lyhysiä.
Toi ultrakäytäntö tosiaan vaihtelee. Mun mielestä täällä saa kans sen noin viikon 12 ultran, ja siinä se sit onkin. Tytöltä kävin rakenneultrassa yksityisellä, vaikka ultrailtiinhan sitä muutama ylimääränen kerta sit kuitenkin, kun epäilivät, et tulee liian aikasi jne. Nyt oon jo päättäny, et JOS tärppäis, niin haluisin siihen 4D:hen ja ehdottomasti sukupuolen tietää etukäteen. Täällä muuten hammashoito ilmasta, kuin myös eka kierukka.
Joko täti kurvas, kun olit niin varma sen saapumisesta anttu? Sitä tanttaa ei tule kyllä ikävä ja toivottavasti älyää pysyä pois ens syksyyn asti! Taidan kuitenkin sen kuukupposen varuilta hommata jo nyt, vai tuokohan huonoa onnea....
Eltemialle ihan sika-isot halitukset oviksesta!!! Kyllä nyt on tärpättävä, kun noin hyvät vibat päällä... bdbdbdbd
Muuten ON: Mä toteutin likat eilisen suunnitelmani ;-P ja aattelin vielä tänäänkin "ahdistella", kun sittenhän tuo äijä häipyy pariks päiväks taas pois. Olen kyllä tehny selväks, että noita keikkoja ei tule nyt sit pariin viikkoon, tai voi katketa joku jäsen, esim jalka. Sit se ei pääse mua edes karkuun :-D Laskeskelin, et ovistikkuja on sen verran, et aattelin tikuttaa sitä nyt kp11 alkaen ainakin. Haluun jo ihan mielenkiinnostakin nähdä tuleeko sitä ja millon, vaikka usein sen kyllä tunnenkin. On tää niin jännää!!! Onneks tää viikko menee nyt nopsaan, ku on tää osastojakso, ja sit tyttelin synttäreiden järkkäilyä ja sit saakin jo ruveta piinailemaan, ainakin toivottavasti!!! Aivan kuten nelkku sanoi: Voi kun pukilla olisi iso säkillinen plussia tuomisina meille tänä vuonna! Olis kyllä ihana joululahja! (Ja jos olis hel...tin rohkee, niin mahtava ylläri täräytettäväks esim täpötäydessä joulupöydässä... Hih! Minussa oikeasti asuu pieni sadisti...)
Tästähän tulikin tosi "pika"...
-maalaispompula yk1 kp8/32-
Voi kuinka sitä voikaan olla näin onnellinen siitä että KAIKKI oksettaa. Hajut, ruoka, juominen... Joko syön/juon liikaa tai liian vähän. Hajuaisti on TODELLA VOIMISTUNUT. Kaikki haisee pahalle, kun on niin voimakkaita hajuja.
Kovasti olen ajatellut mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan, jos pääsisi ennen joulua. Meillä kun kunta kustantaa ne rv12 ja 20 viikkojen ultrat. Pöh! Mutta onneksi edes ne saadaan.
Miehen kanssa asiat sujuu jo ihan normaalisti. taisi olla vain isoiso shokki hänelle aluksi, mutta joku mun omaa mieltä vielä kaivelee... kaipa näiden tunteiden heittely on ihan normaalia...
Ja sitten teidän muiden kuulumisiin:
Eltemia; onnea oviksesta. nyt peitot pöllyämään.
Anttuli; jospa nyt tulisi viimeinen täti??
Nani; jaksamista vaikka se hermoja kysyykin..
Omppuli: peitot pöllyämään myös teille.
toivottavasti saadaan odotus puolelle iso joukko neliapiloita!!!
Palailen kunhan kerkiän ja olotila sen sallii
äitix3 ja rv4+4 aika hurjaa...
... Onkohan kaikki pulkkamäessä :D
Äitix3: Toi on kyllä mahtavaa kun raskausoireet alkavat heti vahvana =) Tietää että kyytiläinen on vahvasti mukana =) Mukavaa, että mieskin pehmenee pikkuhiljaa odotukseen!
Miten mammariinin loma sujuu?
Miten ompun keskimmäisen osastojakso on mennyt? Oliko se koko viikon jakso? Miten pisteily? Mä en ole pisteillyt, mut olen merkannut KAIKEN syömiseni ylös, ja onhan se kuitenkin vähentänyt syömistäni aika hyvin =)
Meillä on ollut kanssa tosi kiire viikko! Ollaan juostu ihan joka paikassa, mutta huomenna taitaa olla sitten viimeinen fysioterapia aika kuopuksella, kun se kävely on nyt viikon aikana alkanut. Ihanaa =)
ON: Mitäs tämä nyt on. Tätiä ei näy vieläkään =) Oli miten oli, niin ajattelen valoisasti, että jos täti tulee huomenna, niin kierto on mulle NORMAALI pitkästä aikaa. Toisaalta sitä miettii, että onhan tässä periaatteessa ihan raskausoirettakin ilmassa, mutta nää kaikki voi johtua just tulevista menkoista: Kylmä! Rinnat kipeät, yöllä kun heräsin, oli huono olo ja NÄLKÄ, kipuja alamahalla -aika napakkaa repäisyä välillä... Mutta on KYLMÄ, ihan luissa ja ytimissä ja lämpö on vain 37,4, vaikka viluttaa ihan kuin kuume olisi nousemassa... Toiveajattelua, en kyllä usko tosiaankaan olevani raskaana! Silti sitä miettii, että jos tätiä ei ihan oikeasti kuulu, niin milloinka sitä sitten testailee...
T: ihmeissään oleva anttuli yk4 kp28/26
hopi-hopi heti huomen testaamaan siitä!! :) Elä pidä meitä jännityksessä! OIreethan on ihan selvät!! bbdd
Ja onnittelut kuopuksen kävelytaidosta -hieno homma! Helpottaa varmaan sunkin arkeasi.
Nyt koisimaan! Ja peukut on ojossa teille kaikille!
Eltemia kp21/33, pp2!
ps. eilen ei mies jaksanu mun kans peuhata; viides päivä putkeen;), mut tänään vielä varmisteltiin.Tikutin vielä tänään varmuuden vuoksi, ja ihan hailu viiva tuli enää eli ovis tosiaan oli toissapäivänä -tai tietty 24-48h:n sisällä plussasta...Kyl nyt jo jänskättää, enkä millään jaksais odottaa kahta viikkoa..plääh.
Nytkö sä anttu jo kuitenkin jätät mut (ja meidät)?!?! Tulin taas silmät puoliummessa muka vaan lukemaan, mut ku luin ton sun kirjotuksen, oli pakko lopettaa ukon kanssa puhelukin ja tulla naputtelemaan... Voi hurjuus! Nyt mua jännittää, ihan ku ite olis "tulessa"! Olispa ihana uutinen, kun olet välillä ollu ihan luovuttamassakin... Mut joo, omppu koittaa rauhoittua, ja hengittää syvään. Mä oon kuitenkin niin kaikki varpaat ja sormet ja tukkatupsutkin ristissä, et...++++++ Ja onnea "uusista askeleista"! Varmasti tuntuu ihanalta odotuksen jälkeen.
Mulla ollu ihan pee-päivä, väsyttäny, ja ku se ukkoki oli ku perccn ammuttu karhu illalla ja vielä aamullakin, ei oikein mielialat noussu. Mä niin vihaan sen palkka-/muita rahapäiviä, kun se maksaa laskuja ja kiukuttelee sit ihan meille kaikille! Ihan ku niitä euroja nyt tälläsille tavallisille perheille kauheesti säästöön jäis! Murrr...
Osastopäivä numero2 siis tänään ja lääkärin tapaaminen, ja ihan oli oma tympeä itsensä, jälleen. Tämä on nyt poitsun viimeinen tälläinen pitempi o-jakso, kun koululaisia otetaan vain tyyliin päiväksi käymään. Edessä vielä kolme kovaa päivää to-pe ja ma, ja sit ti saadaan yhteenveto viikosta. Kovastihan tuo on reipastunut ja kehityskin mennyt aimo harppauksen eteenpäin, se on kyllä huomattu, mutta sen verran kyllä niitä puutteitakin löytyy, että totisesti toivon, että terapiat saavat jatkopäätöksen!
Kiloklubiin: Mä taas en ole merkannu, ku mulla on se pistelaskin, jonka nyt resetoin, ja syötin eilisen ja nyt tän päivän pojot ylös. Eilen meni vähän niinku yli, mut sit tänään jäi alle, kun en kertakaikkiaan ennättänyt päivällä syödä. Nyt illalla herkuttelinkin sit savulohella....
Kattoko muuten kukaan tänään sen 45 minuuttia-ohjelman pätkän niistä a-holi- ja narkomaaniäitien vauvoista? Mä olin niiiin vihanen ja itkin tietysti ku vesiputus, kun ne näytti siinä niitä pieniä. Oikein sieluun koski se pieni vastasyntynyt, joka vapisi ja kirkui vierotusoireiden kourissa... Mä en ole mikään superäiti hypervoimakkaine mielialanvaihteluineni, enkä kyllä lasiinkaan sylje, mut mulle tuli lähinnä ajatus vaan ja ainoastaan listiä ne ämmät (ja anteeksi niin kovasti kielenkäyttöni, mut tälläset on niin liikaa!). No ei siitä sen enempää.
Suurella sylillä kaikille ovislaisille omppumaisia oloja ;-P ja piinailijoille huippuhyvää satoa... Muillekin tsemiä, jos kriittiset päivät ei vielä ole käsillä. Mäkin sain sen äkäpussin pyytämään anteeks, ja kovasti molemmat ootetaan huomista ku tulee kotiin... Niin, enkä mä muistanu kertoa, että toi mulle viimeks töistä tullessaan tuomisina ovistikkuja :x ... Muisti kuulemma mun puhuneen niistä, ja ku oli käyny apteekissa, niin osti niitä sieltä. Kyllä oli aika pupunen... Mä olen varannu vastaavasti pientä ylläriä sit ens viikkoon, jos se ovis tulis... Ostin sillon etelänreissuun uuden alusvaatesetin, mut ei sit tullu siellä kokeiltua ollenkaan, ja nyt on vaan jääny. Jos sit vähän hemmottelis.
suukkoja toivoo maalaisomppu yk1 kp9(jo)/32
joo tuli eilen katottua se 45 min, kyllä niin pisti vihaksi ne äidit jotka vetää ties mitä raskauden aikana. ei sitä vaan ymmärrä, miksi sellaisille annetaan lapsia ja sitten ne jotka niitä vuosia yrittää ei saa. tippa tuli linssiin mullekin..
anttusanttu: noi sun oireet on kyllä aika ilmeisiä=))
eltemia:piinailua täälläkin=))
maalaisompulle tsemppiä yritykseen=))
Ittelläni ei oikein ole mitään oireita raskaudesta kp 23/30 suunnilleen nyt. selkäkipu on vaan tosi kamala, voi kyllä olla ihan ton sängyn syytä=( ainut on että alavatsaa vähän särkee ja juilii välillä, ja mieli on tosi herkkä eilenkin pillahin itkuun kun mies tuli kotiin vaikka ei oikein ollut edes syytä..no onneksi se mies aina lohduttaa ja sanoi että kyllä se vauva sieltä tulee jos ei nyt niin myöhemmin=)niinhän se on..
täytyy kai asennoitua niin että plussaa ei tule, niin ei putoa sit niin korkeelta..
kohta ois lähettävä kaupalle, ton 5.veen kanssa kun se riskaa ettei ole mitään tekemistä . vanhemmat lapset kun on jo koulussa. joululahjoja olen jo ostellut, mites muilla onko kaikki jo hankittu?
Plussaonnea kaikille meille=) :)
Tuli taukoa ihan vahingossaki, ku sitä on taas menty kovaa...ja töitä tehtyä...
Niin se vaan täti kurvas tännekki tiistaina...plääh...kierron pituudeksi tuli sitte 34pv...kyllä sitä taas tiputtiin aika korkeelta...
nyt kuukuppi käytössä siis ekoja kertoja...hyvin toimii mutta voi turkkanen sentään ku mulla tarttis ollakki sellanen säiliö eikä tuommonen pikkunen kupponen...ohjessa lukee että voidaan tyhjentään 2-4krt päivässä mutta mun on tyhjennettävä 3h välein ku muuten lainehtiin yli...siis miten tuota tavaraa tulee noin paljon!?! menkat on kestäneet nyt pari päivää ja äkkiä ynnättynä tavaraa on tullut kohta jo 1,5dl!! (jostain muistan lukeneeni että koko kuukautisvuoto on noin 3/4dl mutta mullahan tuo on jo kaksinkertainen määrä ja ollaan vasta alussa) Eli vaikka kupponen on erittäin hyvä, joudun kuitenkin sidettä lisäksi käyttämään ainaki nää ekat päivät ettei tule vahinkoa...
anttusantullaki noin mukavia oireita :D nyt testaamaan ettet piä meitä jännityksessä!! plussaonnea!! +++++++ Ja ihania uutisia pikkusenne kävelyosaamisesta, onnea! nyt on ainaki yks huoli sulta pois!
Eli omppu! en mää ainakaan sua jätä...ja luulempa että sääki lähet täältä ennen mua....mietiskelin tuossa että mulla taitaa tulla kohta vuosi (tammikuussa) ku olen täällä palstalla roikkunu...Meillä on kans ilmassa aina välillä noita "iloisia" ilmeitä samoihin aikoihin ku teilläki tuntu olevan....eli taitaa olla normaalia 8tarkoitan miehiä)! Eipä meilläkään mitään jättiläisiä ole jälkikasvusta ootettavissa...ite oon 160 ja ukkokultani 170cm pitkä ja suvun ihmiset vielä lyhyempiä...
Nyt alatki sitte ukkokultaas "voiteleen" ens viikkoa varten....tärppionnea jo etukäteen!
äitix3 VOIH! kuulostaa "ihanalta"!! kyllä nuo oireet ovat niin vahvoja että kyllä siellä masussa hyvin voidaan...noh toivotaan kuitenki ettei noita oireita kovin montaa viikkoa kestä ainakaan sinne rv20 asti...
Eltemialle hirveesti kans plussaonnea...ainaki teitä ei voida yrityksen puutteesta moittia...toivottavasti siitä hintavasta aku-hoidostaki ois tässä tilanteessa apua ++++
nelkku: just laitoin postiin ison laatikon siskon porukalle meneviä lahjoja, ovat Suomessa käymässä joten halvemmalla sain ne näin menemään. Mutta ne onki sitte melkeistä ainoat lahjat mitä on tullu hommattua...jotenki sitä ei vaan keksi taaskaan mitään kellekkään...joulua olen sen verran laittanu että kynttelikön eilen laitoin ja pesin keittiön 5 ikkunaa kolmelta pinnalta (ulkoa en pessy) mutta siinäpä nuo mun valmistelut...eli paljon on töitä vielä...
Sullahan alkaa piinaviikko! Älähän vielä luovuta...kyllä se plussa sullekki tulee pian jos ei tässä vielä niin hyvin pian kuitenki! plussaonnea ++++++++++++
Nyt takasi töihin
nani kp3 (29-34)
Lipsahti väärälle viikolle viestini, niin tässä oikealle viikolle samat jorinat:
tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee joten ei vielä yrityksestä tietoakaan :)
kova kuume, ollut jo iän kaiken. Nyt jotenkin kiihtyy, kun tuo nuorin on jo touhukas taapero. miten ikinä saisin ylipuhuttua tuon ihanaisen ukkosenkin vielä....
Anttusatu: Testaileppa ja kerro tulokset, kuulostat raskautuneelta =)
Äitix3: Ihanaa nuo raskausoireet, kun alkaa =)
Maalaisomppu: Meillä miehellä samaa ongelmaa ns. rahapäivinä, pinna on kireä kuin viulun kieli eikä millään jaksaisi kuunnella sitä valitusta, kun tilannetta se ei kuitenkaan auta, lottovoittoa odotellessa =) ( ei se onnea varmasti tuo, mutta vähentäiskö stressiä?)
Meillä muksuja ei voi sanoakitukasvuisiksi, ovat siitä toisesta ääripäästä, että kasvavat tosi kovaa vauhtia 5v poika on melkein 8v (128cm) kokoinen ja 4v tyttö on 110cm ja 2v on melkein 98cm... isänsä on 3cm vajaa 2m, joten se vaikuttanee asiaan.
Mä katsoin eilen sen 45min ohjelman ja olin tosi kiukkuinen niiden lasten puolesta, jotka kärsivät vieroitusoireista. Raskaana oleva narkkari tulisi ottaa huostaan tai sitten tämä on aika jyrkkä raja: steriloida. Paha olla viattomien vauvojen puolesta ja pistää jälleen kysymään MIKSI?! Siis miksi saavat ja sellaiset joilla puitteet ja suhtautuminen lapsiin on kunnossa eivät lasta saa. Tuntuu hiukan väärältä.
Nelkulle Plussatuulia ====+++++
Nanille harmittelut tädin kurvauksesta ja plussatuulia seuraavaan kiertoon. Peräkkäisillä KP:llä mennään =)
Loma mennyt mukavasti, lasten kanssa on ulkoiltu ja itselleni otin stresiniskahieronnan ja jalkahoidon. Hyvää teki. En enää ihmettele miksi jalkojen iho on niin kipeä, sellä oli tosi kipeitä "tukoksia", kun niitä hierottiin. Tarvis useammin hoitaa itseään.
Lomalainen Mammariini kp 4
Heti omaa napaa: Ei kurvannut täti vieläkään! Koko päivä on mennyt tätä ihmetellessä. Olen kyllä ihan varma, että sieltä se täti kurvailee paikalle, ja jos alan haaveilemaan niin putoan korkealta... Miehelle lupasin, että vasta maanantaina testailen. Sitä ennen odotelleen rauhassa menkkoja. Huomenna on vasta kp30, mikä on tietty aika paljon, kun ollaan menty pitkään kp 26:lla. Mulla on lämpö kyllä tosi korkealla; 37,4 edelleen. Ihan kuin olisi flunssa tulossa, TAI sitten olen raskaana! Hieman huono olo välillä, mutta muuten ei ole kyllä mitään oloa siihen suuntaan, että olisin raskaana tai että menkat olisi tulossa. Ravaan kyllä hulluna vessassa ;D
Pähkinänkuoressa: En oikeasti usko olevani raskaana :o/
Mä en katsonut sitä 45min. ohjelmaa. Mä olisin varmaan itkenyt sitä katsoessa, olen nykyisin tosi herkkä. Tosta on paljon aloituksia myös tuolla aihe vapaa -alueella... Kun tosiaan tietää, että monet lapsirakkaat ihmiset eivät millään saa omaa biologista lasta, ja sit jotkut narkkarit saa vauvoja ihan putkeen. Elämä on NIIN epäreilua!
Nani: Sä olet oikeasti ihan ihmisniagara!! Munkin piti tyhjentää kuppia 2-4h välein aluksi, ja mä laskin, että koko vuotomäärä oli 0,8dl. Sekin on jo paljon, luin että se voi olla 30-40ml. Itseasiassa, mulla oli viime vuoto just ton 40ml... Tsemppiä megavuodon kanssa! Kannattaa harjoitella ahkerasti lantionpohjan lihaksia, siitä on apua kun kuppi alkaa pysyä paremmin paikoillaan. Oletko muuten leikannut antennin pois? Mä jouduin leikkaamaan sen ihan kokonaan pois, ja sen jälkeen käyttö oli vasta miellyttävää. (lue=ei hiertänyt mistään tai mihinkään kävellessä tai istuessa...)
Tulin niin innoissani kirjoittamaan kun olin koko päivän reissussa, että ihan unohdin katsoa mitä te muut olette kirjoittaneet. Mutta hirmuisesti tsemppiä pöllyttelijöille, piinailijoille ja kaikille muuten vaan!
T:Anttuli yk4 kp29/26
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kopioin tähän vielä Eltemian tämän aamuisen viestin edellisestä pinosta, niin ei vaan jää keltään lukematta =-)
Eltemia kirjoitti 24.11.2008 07:58 (ID 1022097):
Huamenta!
Sani: muistan kyl miten huoletti oireettomuus, mut mulla itse asiassa molemmat onnistuneet raskaudet on olleet aikas oireettomia. Kuopuksesta öklötys alkoi vasta joskus rv6, sitä ennen ei tuntunut mitään. No rinnat kasvoi ja repäisykipuja oli..Kaksosista ei ollut edes pahoinvointia, paitsi jos en muistantu syödä tarpeeks usein. Peukkuja vaan !!
Äitix3: no olipas hyvä, ettei pomos paljastanut sua! :)
omppu: huutia sille tätsykälle vaan, että pääset miehes kimppun! ;)
anttusanttu: hienoa, että sait miehes kans puhuttua ja sitä kautta "sielun rauhan". Ei ne asiat murehtimalla etene. Ja mulla on ollut myös ihan samanlaisia ajatuksia! MÄ vaan vaimennan ne heti, kun ne putkahtaa päähän:) Tsemppiä pistetouhuun!!
mammariini: sulle kans plussatuulia puhaltelen!!! :)
ON(oma napa): kp 19. Ovista ei vielä bongattu, mut eilen oli vahvempi viiva, kuin yhtenäkään päivänä tikuttelun aloittamisesta(kp12). Mä niin toivon, että ovis olis tulossa! Nyt on kyllä niin ahkerasti pölytetty (lapset oli poissa viikonlopun;D), ettei ainakaan laiskuudesta voi syyttää;) Kp:nä 12,16, 17 ja 18.... Ja koko kierto loppuun mennään sitkeesti!
KIvaa ja lumista viikon alkau kaikille! ULkona on ihanan näköistä!
Eltemia kp19/???